Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään mennä yksin yöksi mökille

Vierailija
28.06.2026 |

Jep, aivan irrationaalinen pelko joka olisi nyt ensi viikolla kohdattava. Olen ollut siellä lukuisia kertoja päivällä etätöissä ja muun perheen kanssa myös yötä mutta en yksin. Mitä pelkään? No en tiedä. Mökkimme on vanha hirsitalo, 100 -vuotias sukutalo. Ehkä pelottavinta on se että se on niin hiljainen… siis se ei natise eikä nitise. Vieressä menee tie eikä sieltäkään oikein äänet kantaudu (paksua vanhaa hirttä) lähelläkin on asutusta.. 

ihan irrationaalinen pelko. ”Kummittelua” siellä on kuulunut lähinnä pihalla. Ääniä ja sellaista mutta keskellä kirkasta päivää. 
Vinkkejä millä tämän hölmön pelon saisi loppumaan. Päivällä ei ole mitään hätää mutta pimeys saa mielen laukkaamaan. Hölmöä, tiedän. 

Kommentit (113)

Vierailija
21/113 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on vain karhuja ja susia. Paljon paremmassa turvassa olet siellä kuin mitä kaupungissa missä on miehiä.

Kävelin viime yönä ulkona, hiljaisella kävelytiellä tuli vastaan lyhyt mies joka tuijotti koko ajan kohti aurinkolasien läpi. Jotenkin vihaisen näköinen. t. eri

Vierailija
22/113 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvo 80-luvun velipuolikuusta: juo viinaa! Kyllä oikealla annostuksella pelot kaikkoaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/113 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkovalo päälle  ja ISOT miestensaappaat oven viereen.  Tarkista ulko-ovien ja ikkunoiden lukitus ennen maata menoa ja  -- ja nauti rauhasta. Ellet saan nukuttua niin tee töitä koneella niin kauan että ramasee.

Kantsii mikäli yöllä valvoo ja pitää sisällä valoja ehkä ikkunat tukkia siten ettei niistä pääse valonpilkahdustakaan ulos ettei joku satunnainen yöllinen ohikulkija joka muuten ei huomaisi koko mökkiä,  saa ideaa poiketa kurkkaamaan sisään tai koputtelemaan ovea valon nähtyään.

Vierailija
24/113 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

 

No onko mitään mahdollisuutta että koska sinun ilmeisesti (jostain kumman syystä jonka ilmeisen tarkoituksellisesti jätät kertomatta) on pakko sinne mennä, joku lähtisi mukaasi?

Vierailija
25/113 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pelkään. Yli 100 vuotta vanha talo. En pelkää varkaita, vaan jotain ”yliluonnollista”. Mutta olen järkeillyt, että koska siinä on asunut mun sukua yli 100 vuotta ja minäkin olen ollut siellä 50 elinvuoteni aikana jo satoja öitä (vain alle 5 kertaa yksin), niin jos siellä kummittelisi, niin sen olisi jo moni huomannut. Mutta silti pelkään, ei sille mitään voi. 

Vierailija
26/113 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täysi pakko mennä yksin sinne yöksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/113 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sut listitään sinne sukutaloon. 

MIKSI menet sinne kun järki sanoo vastaan?

Eikö sulla todella ole ketään joka lähtisi seuraksi?

Toivottavasti sulla on edes iso ja valpas koira. Sekä ase.

Vierailija
28/113 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsisinpä joskus yöksi yksin mökille!!!

Tiedän että tämä on huono neuvo eikä varmaan sovi muille, mutta silloin harvoin parin vuoden välein kun pääsen yksin mökille, syön hyvin ja rakentelen koko ajan seitinohutta päiväkänniä jonka annan sitten illalla saunassa ryöpsähtää ihan kunnon jurriksi.

Sammuessa ei pelota yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/113 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihiii.. Ne tulee yöllä kun nukahdat kutittelee varpaista ja istuu sängyn laidalla. 

Vierailija
30/113 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin omakotitalossa kaupungissa ja en koskaan pelkää. Minulla oli myös mökki keskellä ei mitään ja kun tuli ero, niin olin ihmeissäni, kun pelkäsin olla yksin mökilläni! En ole luonteeltani mikään arka, mutta jostain ihme syystä mökillä yksin olo yöaikaan pelotti. Ehkä se täysi hiljaisuus pelotti. En tiedä. Nyt mökki on myyty...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/113 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäyö ei edes ole pimeä. Juo ittes känniin, jos on vaikea nukahtaa tai muuten vain vaikeaa.

Vierailija
32/113 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on vain karhuja ja susia. Paljon paremmassa turvassa olet siellä kuin mitä kaupungissa missä on miehiä.

Kävelin viime yönä ulkona, hiljaisella kävelytiellä tuli vastaan lyhyt mies joka tuijotti koko ajan kohti aurinkolasien läpi. Jotenkin vihaisen näköinen. t. eri

Penteleen Medvedev päässyt jotenkin livahtamaan Suomen puolelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/113 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin omakotitalossa kaupungissa ja en koskaan pelkää. Minulla oli myös mökki keskellä ei mitään ja kun tuli ero, niin olin ihmeissäni, kun pelkäsin olla yksin mökilläni! En ole luonteeltani mikään arka, mutta jostain ihme syystä mökillä yksin olo yöaikaan pelotti. Ehkä se täysi hiljaisuus pelotti. En tiedä. Nyt mökki on myyty...

No voi surku! Toivottavasti sait edes hyvän hinnan.

Vierailija
34/113 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sinut pakottaa. Sikäli jos noin ahdistaa, niin jätä menemättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/113 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon ollut lukuisia kertoja yksin eri vuokraerämökeillä ja olen voittanut tuon pelon hyvin, mutta oonkin ollut koirakaverini kanssani...onko sulla koiraa tai joku vois "lainata" koiraansa sulle kaveriksi. Ilmoittaa jos jotain pihalla ja on hyvä seuralainen. ja kaupungeissa paljon enemmän pelättävää...

Vierailija
36/113 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sinut pakottaa. Sikäli jos noin ahdistaa, niin jätä menemättä.

Tää on selvä provo: ap on kadonnut kuin pieru Saharaan.

Vierailija
37/113 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkovalo päälle  ja ISOT miestensaappaat oven viereen.  Tarkista ulko-ovien ja ikkunoiden lukitus ennen maata menoa ja  -- ja nauti rauhasta. Ellet saan nukuttua niin tee töitä koneella niin kauan että ramasee.

Ennemmin isot punaset crocsit.

 

Rosvotki vaihtaa suntaa ku huomaa että nyt on iso voimis sokerihumalassa vastassa.

Vierailija
38/113 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ovi pois lukosta mökillä yksin. Kuka helevetti sinne kans eksyy😁

Vierailija
39/113 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillämme kummitteli niin että mieheni ei enää lähtenyt mökille ja nyt kun jäin yksin niin en mene sinne. Pahoja henkiä ja ufoja on siellä. Nyt ne SAMAT pahat henget ovat tulleet kaupunki asuntooni. Muutin pois mutta olivat jo toisessa asunnossakin, tulleet jo vähän etukäteen, asuvat molemmin puolin asuntoani sekä yläkerrassa. Eivät ole laitattaneet sukunimiäänkään oviinsa. Osa heistä on ihmisten näköisiä mutta monet ovat samannäköisiä. Seuraavat moneen paikkaan mihin menenkään. Tekevät pahaa ja uhkailevat tappamisilla. Haluavat omaisuuteni. Kamalaa tää on.

Vierailija
40/113 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siellä nyt mitään ole, mutta muista vaan olla katsomatta sitä sängyn alla olevaa valkoista tuijottavaa ruumista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan