Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään mennä yksin yöksi mökille

Vierailija
28.06.2026 |

Jep, aivan irrationaalinen pelko joka olisi nyt ensi viikolla kohdattava. Olen ollut siellä lukuisia kertoja päivällä etätöissä ja muun perheen kanssa myös yötä mutta en yksin. Mitä pelkään? No en tiedä. Mökkimme on vanha hirsitalo, 100 -vuotias sukutalo. Ehkä pelottavinta on se että se on niin hiljainen… siis se ei natise eikä nitise. Vieressä menee tie eikä sieltäkään oikein äänet kantaudu (paksua vanhaa hirttä) lähelläkin on asutusta.. 

ihan irrationaalinen pelko. ”Kummittelua” siellä on kuulunut lähinnä pihalla. Ääniä ja sellaista mutta keskellä kirkasta päivää. 
Vinkkejä millä tämän hölmön pelon saisi loppumaan. Päivällä ei ole mitään hätää mutta pimeys saa mielen laukkaamaan. Hölmöä, tiedän. 

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on vain karhuja ja susia. Paljon paremmassa turvassa olet siellä kuin mitä kaupungissa missä on miehiä.

Kävelin viime yönä ulkona, hiljaisella kävelytiellä tuli vastaan lyhyt mies joka tuijotti koko ajan kohti aurinkolasien läpi. Jotenkin vihaisen näköinen. t. eri

Se on meitin Topi. Näyttää pahalta, muttei tee mitään. Yleensä.

Vierailija
42/113 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökillämme kummitteli niin että mieheni ei enää lähtenyt mökille ja nyt kun jäin yksin niin en mene sinne. Pahoja henkiä ja ufoja on siellä. Nyt ne SAMAT pahat henget ovat tulleet kaupunki asuntooni. Muutin pois mutta olivat jo toisessa asunnossakin, tulleet jo vähän etukäteen, asuvat molemmin puolin asuntoani sekä yläkerrassa. Eivät ole laitattaneet sukunimiäänkään oviinsa. Osa heistä on ihmisten näköisiä mutta monet ovat samannäköisiä. Seuraavat moneen paikkaan mihin menenkään. Tekevät pahaa ja uhkailevat tappamisilla. Haluavat omaisuuteni. Kamalaa tää on.

Ootko tosissas?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökillämme kummitteli niin että mieheni ei enää lähtenyt mökille ja nyt kun jäin yksin niin en mene sinne. Pahoja henkiä ja ufoja on siellä. Nyt ne SAMAT pahat henget ovat tulleet kaupunki asuntooni. Muutin pois mutta olivat jo toisessa asunnossakin, tulleet jo vähän etukäteen, asuvat molemmin puolin asuntoani sekä yläkerrassa. Eivät ole laitattaneet sukunimiäänkään oviinsa. Osa heistä on ihmisten näköisiä mutta monet ovat samannäköisiä. Seuraavat moneen paikkaan mihin menenkään. Tekevät pahaa ja uhkailevat tappamisilla. Haluavat omaisuuteni. Kamalaa tää on.

Ootko tosissas?

Joillain on ns pysyvästi ovi auki 4.ulottuvuuteen...

 

T. Eri 

Vierailija
44/113 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOP KOP

Vierailija
45/113 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sut pakottaa sinne menemään! Mistä helevetistä näitä aloituksia oiken sikiää? 

Olet keskustelupalstalla aukomassa viestejä, jotka ovat sinusta typeriä (aloitus oli otsikoitu oikein kuvaavasti) ja vielä kaiken lisäksi osallistut keskusteluun, johon siis käsittääkseni et halua osallistua? Lisäksi kirjoitat viestin, joka on sisällöltään täysin tyhjä ja sävyltään voimakkaan aggressiivinen. Oletko kunnossa? Poistu nyt edes keskustekupalstalta, jos keskustelu raivostuttaa sinua.

Vierailija
46/113 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelot voittaa vain tekemällä pelottavat asiat sen pelon kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/113 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta.

Vierailija
48/113 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelet teillä juuri kun aurinko laskee ja totuttaudut luontoon. Nythän on kesä ja melko valoisaa öiseenkin aikaan. Olen maalta ja en muista, että olisin nuorena erityisesti pelännyt myöhään illalla liikkumista. Jos kävin kavereilla, niin oli mentävä pyörällä. Kesäyössä oli jotain maagisuutta. Samoin talvella lumi toi valoisuutta. Kun minusta tuli kaupunkilainen, aloin pelätä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/113 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en myöskään mielelläni yövy yksin mökillä mutta syy on siinä, että pelkään hiiriä! Jokainen rasahdus ja risahdus saa minut näkemään Hiiren ja siksi olen levoton. OMkssa kun asuttiin, en pelännyt siellä olle yksin laisinkaan.

Vierailija
50/113 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosissani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/113 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin omakotitalossa kaupungissa ja en koskaan pelkää. Minulla oli myös mökki keskellä ei mitään ja kun tuli ero, niin olin ihmeissäni, kun pelkäsin olla yksin mökilläni! En ole luonteeltani mikään arka, mutta jostain ihme syystä mökillä yksin olo yöaikaan pelotti. Ehkä se täysi hiljaisuus pelotti. En tiedä. Nyt mökki on myyty...

En ole luonteeltani arka, mutta...

AP:lle vihjeeksi, että mene sinne mökille ja kerro niille möröille ja peikoille, että nyt saa tulla tappamaan ja sitten odotat.

Vierailija
52/113 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsisinpä joskus yöksi yksin mökille!!!

Tiedän että tämä on huono neuvo eikä varmaan sovi muille, mutta silloin harvoin parin vuoden välein kun pääsen yksin mökille, syön hyvin ja rakentelen koko ajan seitinohutta päiväkänniä jonka annan sitten illalla saunassa ryöpsähtää ihan kunnon jurriksi.

Sammuessa ei pelota yhtään.

Tässä skenaariossa se vaarallisin kohta (aidosti) on yksinään saunassa lähelle sammumispistettä ryyppääminen. Sen rinnalla jotkut kummitukset on kevyttä kamaa.

 

Itsekin joskus kyllä hieman pelkään yksin mökillä. Vältän pimeässä pihalla kulkiessani kauheasti katselemassa ympärilleni (paitsi tähtiä) ja ovet yöksi kunnolla lukkoon. Kyllä se siitä. Turvallisempaa mökillä varmasti on kuin kaupungissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/113 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksikin, tähän aikaan vuodesta ei tule yöllä pimeää. Ehkä mökistä ulos katsoessa näyttää että olisi pimeää mutta kun menee ulos niin ei ole. 

Sitten seuraavaksi 32v naisen kokemuksella opitut protipsit yksin mökkeilevälle. Minäkin pelkäsin aluksi, ja edelleen elokuussa tai syksyllä pelkään pimeällä pihalla vähän, eniten sitä että joku auto ajaisi pihaan ja olenkin välillä kuullut yöllä hurinaa mutta se on paljastunut veneeksi tai ilmalämpöpumpun ulkoyksiköksi. Jos tarvitsee mennä illalla ta yöllä pissalle ulos, niin menen johonkin heti ulko-ovesta ulos päästyä johonkin lähimpään kohtaan kyykkypissalle, paperinkin jätän pihalle mökin seinustalle ja korjaan aamulla pois.

Pidän kaikki sivuovet lukossa päivälläkin paitsi sen josta kuljen ja johon on periaatteessa näkymä koko päivän. Illalla saunan jälkeen mökkiin mennessä laitan senkin oven lukkoon (salpa). Ulkona pidän myös monesti useampia kenkiä (osa kyllä omia) mutta myös muita mökin varakenkiä. Otan aina kännykän mukaan pukuhuoneeseen rantasaunalle mennessä ja kun tulen sieltä pois, jos on jo pimeää, kävelen mökkiin niin nopeasti kuin pystyn enkä yhtään vilkuile sivuille tai kuuntele mitään ääniä.

Hyvin sinä pärjäät ja yksin mökkeily on lopulta tosi kivaa! Tänä kesänä (3vuoden yksinmökkeilyn jälkeen) uskalsin ekan kerran yksin lenkille mökkitietä pitkin isommalle hiekkatielle, aiemmin olen pelännyt liikaa karhuja ja vain yhden kerran olen pyöräillyt yhden lenkin ja se oli jotenkin stressaavaa kun pelkäsin. Nykyisin ajattelen että karhut varmasti väistää, läpsyttelen kyllä käsiä välillä yhteen tai joskus sienimetsälle mennessä laitan kännykästä musiikit soimaan. 

Vierailija
54/113 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin pelkään. Yli 100 vuotta vanha talo. En pelkää varkaita, vaan jotain ”yliluonnollista”. Mutta olen järkeillyt, että koska siinä on asunut mun sukua yli 100 vuotta ja minäkin olen ollut siellä 50 elinvuoteni aikana jo satoja öitä (vain alle 5 kertaa yksin), niin jos siellä kummittelisi, niin sen olisi jo moni huomannut. Mutta silti pelkään, ei sille mitään voi. 

Omia sukulaisiasihan siellä vain on elänyt ja kuollut, sinua lähinnä suojelisivat murtoveikoilta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/113 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linttaan astutut piraatti grocksit portaalle 52 koon legginsit kaiteelle kuivumaan niin ei sinne kukaan uskalla tulla tai sitten menet ensiapuun ja pyydät pameja.

Vierailija
56/113 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi yksin mökillä. Onhan Suomessa vaikka kuinka monta naismurhaa tehty niin, että on nähty että nainen on yksin jossain maaseudun mökillä, naapureita ei lähimaillakaan niin sinne on sitten murtauduttu. Tekijänä yleisesti joku mt-potilas joka on muuten eristäytynyt, mutta kun kuulee että jossain on yksin asuva nainen, niin sinne.

Kyllä näitä löytyy suomen lehtitiedoista vaikkeivat nyt ihan jokapäiväistä olekaan. 

Itse suostuisin olemaan yksin jossain metsämökissä  korkeintaan jos saisin lainata mieheni haulikkoa ja mesästyskoiraa. Muuten en.

Vierailija
57/113 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä en myöskään mielelläni yövy yksin mökillä mutta syy on siinä, että pelkään hiiriä! Jokainen rasahdus ja risahdus saa minut näkemään Hiiren ja siksi olen levoton. OMkssa kun asuttiin, en pelännyt siellä olle yksin laisinkaan.

Kyllä, hiiret ja muut jyrsijät ovat inhottavia kun eivät pelkää edes ihmistä. Hyppivät sängylle ja verhoihin, ihan vain pelotustarkoituksella. Onneksi näin kesäisin hiiret viihtyy ulkona ja metsässä. 

Nukun aina mökillä miehen kyljessä koska hänen asenteensa on ettei mikään pelota häntä. 

Pelot ovat ihan ymmärrettäviä, on normaalia pelätä jotain mikä ilmestyy yöllä eteesi, yllättäen. 

Vierailija
58/113 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi yksin mökillä. Onhan Suomessa vaikka kuinka monta naismurhaa tehty niin, että on nähty että nainen on yksin jossain maaseudun mökillä, naapureita ei lähimaillakaan niin sinne on sitten murtauduttu. Tekijänä yleisesti joku mt-potilas joka on muuten eristäytynyt, mutta kun kuulee että jossain on yksin asuva nainen, niin sinne.

Kyllä näitä löytyy suomen lehtitiedoista vaikkeivat nyt ihan jokapäiväistä olekaan. 

Itse suostuisin olemaan yksin jossain metsämökissä  korkeintaan jos saisin lainata mieheni haulikkoa ja mesästyskoiraa. Muuten en.

Eipä kyllä tule mieleen tapauksia, joissa joku täysin satunnainen nainen olisi tuntemattoman tekijän toimesta mökkiin tapettu.

Vierailija
59/113 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensiksikin, tähän aikaan vuodesta ei tule yöllä pimeää. Ehkä mökistä ulos katsoessa näyttää että olisi pimeää mutta kun menee ulos niin ei ole. 

Sitten seuraavaksi 32v naisen kokemuksella opitut protipsit yksin mökkeilevälle. Minäkin pelkäsin aluksi, ja edelleen elokuussa tai syksyllä pelkään pimeällä pihalla vähän, eniten sitä että joku auto ajaisi pihaan ja olenkin välillä kuullut yöllä hurinaa mutta se on paljastunut veneeksi tai ilmalämpöpumpun ulkoyksiköksi. Jos tarvitsee mennä illalla ta yöllä pissalle ulos, niin menen johonkin heti ulko-ovesta ulos päästyä johonkin lähimpään kohtaan kyykkypissalle, paperinkin jätän pihalle mökin seinustalle ja korjaan aamulla pois.

Pidän kaikki sivuovet lukossa päivälläkin paitsi sen josta kuljen ja johon on periaatteessa näkymä koko päivän. Illalla saunan jälkeen mökkiin mennessä laitan senkin oven lukkoon (salpa). Ulkona pidän myös monesti useampia kenkiä (osa kyllä omia) mutta myös muita mökin varakenkiä. Otan aina kännykän mukaan pukuhuoneeseen rantasaunalle mennessä ja kun tulen sieltä pois, jos on jo pimeää, kävelen mökkiin niin nopeasti kuin pystyn enkä yhtään vilkuile sivuille tai kuuntele mitään ääniä.

Hyvin sinä pärjäät ja yksin mökkeily on lopulta tosi kivaa! Tänä kesänä (3vuoden yksinmökkeilyn jälkeen) uskalsin ekan kerran yksin lenkille mökkitietä pitkin isommalle hiekkatielle, aiemmin olen pelännyt liikaa karhuja ja vain yhden kerran olen pyöräillyt yhden lenkin ja se oli jotenkin stressaavaa kun pelkäsin. Nykyisin ajattelen että karhut varmasti väistää, läpsyttelen kyllä käsiä välillä yhteen tai joskus sienimetsälle mennessä laitan kännykästä musiikit soimaan. 

Ei kuulosta varsinaisesti nautinnolliselta. Ja jos joku tahtoo sulle tehdä pahaa, niin noista varusteluista ei ole hyppysen pyppyläistä hyötyä.

Vierailija
60/113 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkovalo päälle  ja ISOT miestensaappaat oven viereen.  Tarkista ulko-ovien ja ikkunoiden lukitus ennen maata menoa ja  -- ja nauti rauhasta. Ellet saan nukuttua niin tee töitä koneella niin kauan että ramasee.

Nuo nyt ei auta mitään! Iso sakemanni mukaan, jos sinne on ihan PAKKO mennä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi