Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on paras painonhallintavinkkisi?

Vierailija
28.06.2026 |

Tiedän että paras on että syö vähemmän kuin kuluttaa, mutta olisiko jotain konkreettisia vinkkejä? 5kg pitäisi saada pois ja tiukkaa tekee.

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

te ketkä olette laihduttaneet ja sitten jatkaneet painonhallintaa, mitä konkreettisia muutoksia teitte ruokavalioon jotta paino pysyy samana? Mitä jätitte pois ja mitä lisäsitte?

Ylimääräiset rasvat ja herkut pois. Auto ja julkiset pois. Treeniä. 30% kehonpainosta pysynyt pois.

Vinkki totaalisen surkealta ja mielenkiinnottomalta ihmiseltä, jonka suurin ilo ja ainoa elämänsisältö on nysvätä omassa nurkassaan kuin nahjus lapamato.

Miksi tähän tuli tällaisia loukkauksia?

Ei mitään järkevää syytä, taitaa olla joku synkistelijä asialla. 

 

Mm. nämä ovat toimineet minulle:

- auto pois ja tilalle pyöräily, kävely ja pitemmät matkat bussilla

- kolme ateriaa, joissa runsaasti kasviksia ja proteiinia ja hiukan hyvää rasvaa ja maltillisesti hyvää hiilaria

- joka päivä arkista liikuntaa/puuhastelua sisällä ja ulkona ja venyttelyä

- en yleensä osta makeita herkkuja kaupasta, vaan leivon tarvittaessa itse hyvistä raaka-aineista ja vähennän 1/2 tai 1/3 reseptin sokerin ja rasvan määrästä (vähempään makeuteen tottuu nopeasti ja maistuu paremmaltakin)

Vierailija
82/88 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän liiku enemmän on konkreettinen vinkki...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta leivän syöminen ihan kokonaan. Älä napostele - aikuinen ihminen ei tarvitse välipaloja. 

Kaikki tuntemani läskit naiset hokevat kokonajan etteivät syö ikinä leipää. Itse syön todella paljon ruisleipää ja olen timmi. 

Sama. Leivon itsekin leipää, ja puolikas ohra-kauralimppu saattaa mennä päivässä. On sixpack. m50

Olet siis lihaksikas mies, joka kuluttaa paljon. Toista olisi, jos pienempi nainen vetäisi saman.

Vierailija
84/88 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta leivän syöminen ihan kokonaan. Älä napostele - aikuinen ihminen ei tarvitse välipaloja. 

kokojyväleipäsuositus on 2 viipaletta- treenit, aivot, suolisto- itse juoksen 60  km viikossa plus  muu treeni.

 

syön jopa makaronilaatikkoa aamulla  kolo 5-  juoksen 20 km- muutkin ns lounaat tuohon aikaan. sitten käänteiset naamupala onkin iltapäivä. ja obs---- aina 16h elimistä---aivot lepäää ruuasta- aivot ei prosessoi ruokaa.  toi 16h   ja pidän kerran kk 28h paaston - vrt kantasolut.

Vierailija
85/88 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta leivän syöminen ihan kokonaan. Älä napostele - aikuinen ihminen ei tarvitse välipaloja. 

Kaikki tuntemani läskit naiset hokevat kokonajan etteivät syö ikinä leipää. Itse syön todella paljon ruisleipää ja olen timmi. 

Sama. Leivon itsekin leipää, ja puolikas ohra-kauralimppu saattaa mennä päivässä. On sixpack. m50

Olet siis lihaksikas mies, joka kuluttaa paljon. Toista olisi, jos pienempi nainen vetäisi saman.

180 cm, 69 kg, ei isoja lihaksia. 4 vuotta sitten 100 kg.

Vierailija
86/88 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä syö sokerisia herkkuja. Syö terveellisiä aterioita. Ei mitään ylimääräistä.

Ranskalaiset naiset syövät säännöllisesti leivoksia ja ovat hyvässä kunnossa. 

Tuo on myytti. Hoikkana itsensä pitävä ranskalainen ei todellakaan koske päivittäin herkkuihin. Ja se kakunpala on maltillinen eikä sen jälkeen välttämättä syödä enää loppupäivänä juuri mitään. Ja annoskoot on muutenkin maltilliset. Ei siellä vedetä kerralla kiloa ruokaa, niinkuin suomimamma tekee. Kyllä ne ranskalaiset(kin) joutuvat näkemään vaivaa pysyäkseen hoikkina.

Ei ole myytti. Ranskattarilla on sosiaalista elämää enemmän kuin suomalaisilla, eikä sitä hoideta tyhjän pöydän ääressä. 

Sinä siis aivan tosissasi uskot, että ranskalaiset syövät joka päivä juustoja, leivoksia ja juovat viiniä ja syövät ravintolaillallisia ja ovat 50-kiloisia? Tämä ei fysiikan lakien mukaan ole mahdollista. 

Ranskassa on myös tukevia ihmisiä erityisesti maaseudulla.  Tilastoja valtavasta leivosten ja juuston kulutuksesta ylläpitää tämä kansanosa, ei hoikat pariisittaret.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/88 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön aamulla hyvin vähän, jotta saan luvan syödä päivemmällä.  Korvaan usein lounaan isolla salaattiannoksella.  En syö kahvileipiä, vaan korvaan sen sämpylänpuolikkaalla.  Yleensäkin katson kaupassa, että tuote on vähärasvainen ja vähäsokerinen.  Syön päivän mittaan useita pieniä annoksia.

Vierailija
88/88 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras keino on tarkka VAAKA ja punnitus joka aamu heti pöntöllä käynnin jälkeen, ennen suihkua. Kun paino joko on noussut 100 grammalla (jos haluat vain pysyä painossasi) tai EI OLE alentunut 100 grammalla (jos laihdutat juuri);

- Aamupalan sijasta sitruunavettä

- Ei välipaloja

- Kunnon lounas

- Ei iltapäivän välipaloja

- Illalla vain salaatti. 
 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan