Mikä on paras painonhallintavinkkisi?
Tiedän että paras on että syö vähemmän kuin kuluttaa, mutta olisiko jotain konkreettisia vinkkejä? 5kg pitäisi saada pois ja tiukkaa tekee.
Kommentit (88)
Älä syö sokerisia herkkuja. Syö terveellisiä aterioita. Ei mitään ylimääräistä.
Älä syö mitään klo 17.00 jälkeen ja juo kaksi lasia vettä aterioiden välissä. Pidä annoskoko nyrkkisi kokoisena. Liiku useampi tunti päivässä.
Ensinnäkin rasvaprosenttia ei näe vaa'alla.
Vierailija kirjoitti:
Älä syö mitään klo 17.00 jälkeen ja juo kaksi lasia vettä aterioiden välissä. Pidä annoskoko nyrkkisi kokoisena. Liiku useampi tunti päivässä.
Toi ois aika paha, ku meen nukkumaan vasta aamuyöllä.
Meillä on pitkään ja hartaasti tehty työtä, jotta on saaru reseptiikka kuntoon.
Kun on kirjoittanut ylös mitä syö, tietää missä mennään.
Syö aina kun on nälkä. Kasviksia ja proteiinia. Kohta ei ole enää nälkä.
Helpompi jättää syömättä kuin laihduttaa. Kannattaa aina pysyä samassa painossa 👍
Syö kerran päivässä lämmin ateria missä on sopivasti vihanneksia ja kasviksia, proteiiniä ja hiilihydraatteja. Syö terveyspoppareita,hedelmiä, mehuja, raakaa ruokaa, porkkanaa raakana jne, vähån vain kaloreita pääaterian kanssa.
Pelkkä kiehuvaan 2,5dl veteen 1dl kaurapuuroa ja 12min haudutus lautasella, aina veteen tehtynä ja marjoja ym. hunajaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä syö mitään klo 17.00 jälkeen ja juo kaksi lasia vettä aterioiden välissä. Pidä annoskoko nyrkkisi kokoisena. Liiku useampi tunti päivässä.
Toi ois aika paha, ku meen nukkumaan vasta aamuyöllä.
Miksi tuli alapeukku tähän?
Lasketko kaloreita ja punnitset ruuan? Omat arvioit voivat heittää pahastikin.
Laadi itsellesi päivittäinen ruokavalio. Lasket valmiiksi määrät ja kalorit ja syöt täsmälleen saman joka päivä jonkin aikaa. Tämä vähentää sitä psyykkisen energian määrää, mikä kuluu miettiessä, että mitä voi syödä ja mitä söisi. Valitse helppoja ruokia, joista pidät mutta kaloreiden sisällä ja niin, että proteiinia on riittävästi. Jos proteiini meinaa jäädä vähäiseksi, ota proteiinijauhetta. Samoin jos kuituja ei niukalla ruualla tule tarpeeksi, ota kuitulisä.
Kävele paljon, kuntosalia pari kolme kertaa viikossa.
Säännöllinen vuorokausirytmi. Riittävä lepo.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on pitkään ja hartaasti tehty työtä, jotta on saaru reseptiikka kuntoon.
Kun on kirjoittanut ylös mitä syö, tietää missä mennään.
Oon joskus pitänyt ruokapäiväkirjaa, toimii ihan hyvin, sillä se konkretisoi.
Ruisleipä on herkku. Tee sitä illan herkkuhetki!
Vierailija kirjoitti:
Säännöllinen vuorokausirytmi. Riittävä lepo.
Ei akat saa unta.
Vietä aktiivista elämää. Ei tarvitse edes varsinaisesti urheilla, mutta kävele, pyöräile, touhua puutarhassa, siivoa jne. Eli vältä löhöämistä ja turhaa istumista.
Lopettakaa psyykenlääkkeiden syöminen, muijat. Oppikaa rentoutumaan seksin avulla.
3 ateriaa päivässä 1200kcal. Liiku niin paljon kuin voit, ihan sama miten. Kävelyä, hyötyliikuntaa, uintia....
Syö 120-150 grammaa proteiinia per päivä.