Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on paras painonhallintavinkkisi?

Vierailija
28.06.2026 |

Tiedän että paras on että syö vähemmän kuin kuluttaa, mutta olisiko jotain konkreettisia vinkkejä? 5kg pitäisi saada pois ja tiukkaa tekee.

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee näin:

Vierailija
42/88 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeriset asiat kokonaan pois, myös ne keinomakeutetut. Vähintään 12 tunnin yöpaasto. Vettä saa juoda tuona aikana, ei mitään muuta. Jos 12 tuntia tuntuu helpolta, niin lisää tunti tai kaksi.

Ja hyötyliikuntaa aina kun mahdollista. Esimerkiksi kotona puuhastelua ja siivoamista sohvalla pötköttelyn sijaan. Ja jos pötkötellä välttämättä haluaa, niin lisää siihen liikettä. Eli polje jaloilla ilmaa, venyttelyjä hitaasti, tee itsellesi käsipainot, mainoskatkojen aikana paikallaan kävelyä/jalkojen nostelua/lantion pyöritystä/käsien laajaa heiluttelua.

Nämä keinot en tarvitse rahaa, vaan vähän viitsimistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän suun kiinni.

Vierailija
44/88 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi alentaa ruokahalua

Vierailija
45/88 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita seuraavat ruoat pannaan:

Makaronilaatikko

Perunat ja lihakastike 

Keitot

Pizza

Lasagne

Mikä ihmeen vika on keitoissa? Voi tehdä kasviksista ja jostain proteiinista, kevyttä ja voi syödä ison annoksen huoletta?

Keitot ovat nestettä. On naisellista itsensä pettämistä että niistä saisi tarpeeksi ravintoa. Keittolounas = illalla vedetään senkin vajeen edestä. 

Vierailija
46/88 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

te ketkä olette laihduttaneet ja sitten jatkaneet painonhallintaa, mitä konkreettisia muutoksia teitte ruokavalioon jotta paino pysyy samana? Mitä jätitte pois ja mitä lisäsitte?

Ylimääräiset rasvat ja herkut pois. Auto ja julkiset pois. Treeniä. 30% kehonpainosta pysynyt pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/88 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti laihtui vaihdevuosien jälkeen. Hänen neuvonsa oli että syö puolet siitä mitä söit tähän  asti. En  ole kokeillut mutta epäilemättä toimiva. Sinänsä helppo toteuttaa sillä jos aamulla syö kaksi leipää niin syökin vain yhden, jos syö lautasellisen jauhelihakastiketta ja makaroneja niin syökin vain puoli lautasellista.

Ai että teidän naisten elämä on ihanaa. 

Minkä teidän naisten? Sanoin vain äitini vinkin . Hän on ainakin täysin tyytyväinen elämäänsä on nyt 78, täysin normaalipainoinen ihminen.

Sitähän tässä kysyttiin, vinkkejä. Tuntuu että sinun elämäsi on aika vaikeaa kun ymmärrys ei riitä edes näin yksinkertaisen asian käsittämiseen.  

Myös Pohjois-Koreassa ihmiset ovat ”ihan tyytyväisiä”. 

Vierailija
48/88 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää kanaa!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/88 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

te ketkä olette laihduttaneet ja sitten jatkaneet painonhallintaa, mitä konkreettisia muutoksia teitte ruokavalioon jotta paino pysyy samana? Mitä jätitte pois ja mitä lisäsitte?

Ylimääräiset rasvat ja herkut pois. Auto ja julkiset pois. Treeniä. 30% kehonpainosta pysynyt pois.

Miksi tähän tuli alapeukku?

Vierailija
50/88 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasvat ovat kaloripitoisimpia, niistä kannattaa vähentää, vaikka hiilarihullut muuta väittävät. 

Hiilarihullu on hiilareita pakonomaisesti puputtava.

Ei ole, vaan sinä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/88 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki kofeiiniriippuvuus ja hankkiudu eroon sokeririippuvuudesta jos sinulla sellainen on.

Vierailija
52/88 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon lounas. Ja sitten iltaa kohti vain kevyttä ruokaa. Eli täysin päinvastoin mitä esimerkiksi naiset nykyään tekevät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/88 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon lounas. Ja sitten iltaa kohti vain kevyttä ruokaa. Eli täysin päinvastoin mitä esimerkiksi naiset nykyään tekevät. 

Tämä. Ei sairaalassa vuodepotilaille kannella lasagnea ja pizzaa eteen. 

Vierailija
54/88 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

te ketkä olette laihduttaneet ja sitten jatkaneet painonhallintaa, mitä konkreettisia muutoksia teitte ruokavalioon jotta paino pysyy samana? Mitä jätitte pois ja mitä lisäsitte?

Sellaisen konkreettisen teon että jatkoin vähemmän syömistä enkä palannut isoihin aterioihin enää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/88 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizza ja lasagne sellaisiksi ruoiksi joita syöt korkeintaan PARI KERTAA vuodessa. 
Tuohon aika harva nykyään pystyy. 

Vierailija
56/88 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo lasi vettä jos nälättää tai on mielitekoja ruokaan. Odota vähän aikaa, mikäli ei mene ohi syö omena tai hedelmä ( leipäkin käy mutta älä laita salaatin  lehteä tai kurkkua rasvaisempaa sen päälle).

Vierailija
57/88 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin rasvaprosenttia ei näe vaa'alla.

Kehoanalyysivaaka näyttää rasvaprosentin, lihasmassan ja muita tietoja, jotkut jopa sen, kuinka paljon kaloreita saa syödä, jotta ei liho, eli siitä määrästä pitää päästä reilusti alaspäin, jotta laihtuisi.

Laske kaloreita ja rajoita niitä. Jätä lisätty sokeri pois. Sokeri tekee nälkäiseksi, ja makeaa tekee mieli lisää tai mitä tahansa ruokaa, jos enempää makeaa ei ole kotona. Hedelmiä saa ja pitää syödä, koska niiden hyödyt ovat suuremmat kuin niiden sisältämän hedelmäsokerin haitat.

Vierailija
58/88 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pizza ja lasagne sellaisiksi ruoiksi joita syöt korkeintaan PARI KERTAA vuodessa. 
Tuohon aika harva nykyään pystyy. 

Ja hampurilainen. Jos syöt paljon ravintolassa, valitse kalaa ja vaihda perunat kasviksiin. 

Vierailija
59/88 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskee tavoitepainon energian tarpeen ja syö sen mukaisesti. Pikku hiljaa ylimääräineb sulaa pois ja ei tarvitse enää muuttaa ruokavaliota. 

Vierailija
60/88 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittele ateriat tarkemmin etukäteen, kaikkea ei ole pakko punnita mutta energiapitoisemmat eväät tarvittaessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi