Mikä on paras painonhallintavinkkisi?
Tiedän että paras on että syö vähemmän kuin kuluttaa, mutta olisiko jotain konkreettisia vinkkejä? 5kg pitäisi saada pois ja tiukkaa tekee.
Kommentit (88)
Sokeriset asiat kokonaan pois, myös ne keinomakeutetut. Vähintään 12 tunnin yöpaasto. Vettä saa juoda tuona aikana, ei mitään muuta. Jos 12 tuntia tuntuu helpolta, niin lisää tunti tai kaksi.
Ja hyötyliikuntaa aina kun mahdollista. Esimerkiksi kotona puuhastelua ja siivoamista sohvalla pötköttelyn sijaan. Ja jos pötkötellä välttämättä haluaa, niin lisää siihen liikettä. Eli polje jaloilla ilmaa, venyttelyjä hitaasti, tee itsellesi käsipainot, mainoskatkojen aikana paikallaan kävelyä/jalkojen nostelua/lantion pyöritystä/käsien laajaa heiluttelua.
Nämä keinot en tarvitse rahaa, vaan vähän viitsimistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita seuraavat ruoat pannaan:
Makaronilaatikko
Perunat ja lihakastike
Keitot
Pizza
Lasagne
Mikä ihmeen vika on keitoissa? Voi tehdä kasviksista ja jostain proteiinista, kevyttä ja voi syödä ison annoksen huoletta?
Keitot ovat nestettä. On naisellista itsensä pettämistä että niistä saisi tarpeeksi ravintoa. Keittolounas = illalla vedetään senkin vajeen edestä.
Vierailija kirjoitti:
te ketkä olette laihduttaneet ja sitten jatkaneet painonhallintaa, mitä konkreettisia muutoksia teitte ruokavalioon jotta paino pysyy samana? Mitä jätitte pois ja mitä lisäsitte?
Ylimääräiset rasvat ja herkut pois. Auto ja julkiset pois. Treeniä. 30% kehonpainosta pysynyt pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti laihtui vaihdevuosien jälkeen. Hänen neuvonsa oli että syö puolet siitä mitä söit tähän asti. En ole kokeillut mutta epäilemättä toimiva. Sinänsä helppo toteuttaa sillä jos aamulla syö kaksi leipää niin syökin vain yhden, jos syö lautasellisen jauhelihakastiketta ja makaroneja niin syökin vain puoli lautasellista.
Ai että teidän naisten elämä on ihanaa.
Minkä teidän naisten? Sanoin vain äitini vinkin . Hän on ainakin täysin tyytyväinen elämäänsä on nyt 78, täysin normaalipainoinen ihminen.
Sitähän tässä kysyttiin, vinkkejä. Tuntuu että sinun elämäsi on aika vaikeaa kun ymmärrys ei riitä edes näin yksinkertaisen asian käsittämiseen.
Myös Pohjois-Koreassa ihmiset ovat ”ihan tyytyväisiä”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
te ketkä olette laihduttaneet ja sitten jatkaneet painonhallintaa, mitä konkreettisia muutoksia teitte ruokavalioon jotta paino pysyy samana? Mitä jätitte pois ja mitä lisäsitte?
Ylimääräiset rasvat ja herkut pois. Auto ja julkiset pois. Treeniä. 30% kehonpainosta pysynyt pois.
Miksi tähän tuli alapeukku?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasvat ovat kaloripitoisimpia, niistä kannattaa vähentää, vaikka hiilarihullut muuta väittävät.
Hiilarihullu on hiilareita pakonomaisesti puputtava.
Ei ole, vaan sinä.
Hanki kofeiiniriippuvuus ja hankkiudu eroon sokeririippuvuudesta jos sinulla sellainen on.
Kunnon lounas. Ja sitten iltaa kohti vain kevyttä ruokaa. Eli täysin päinvastoin mitä esimerkiksi naiset nykyään tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon lounas. Ja sitten iltaa kohti vain kevyttä ruokaa. Eli täysin päinvastoin mitä esimerkiksi naiset nykyään tekevät.
Tämä. Ei sairaalassa vuodepotilaille kannella lasagnea ja pizzaa eteen.
Vierailija kirjoitti:
te ketkä olette laihduttaneet ja sitten jatkaneet painonhallintaa, mitä konkreettisia muutoksia teitte ruokavalioon jotta paino pysyy samana? Mitä jätitte pois ja mitä lisäsitte?
Sellaisen konkreettisen teon että jatkoin vähemmän syömistä enkä palannut isoihin aterioihin enää.
Pizza ja lasagne sellaisiksi ruoiksi joita syöt korkeintaan PARI KERTAA vuodessa.
Tuohon aika harva nykyään pystyy.
Juo lasi vettä jos nälättää tai on mielitekoja ruokaan. Odota vähän aikaa, mikäli ei mene ohi syö omena tai hedelmä ( leipäkin käy mutta älä laita salaatin lehteä tai kurkkua rasvaisempaa sen päälle).
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin rasvaprosenttia ei näe vaa'alla.
Kehoanalyysivaaka näyttää rasvaprosentin, lihasmassan ja muita tietoja, jotkut jopa sen, kuinka paljon kaloreita saa syödä, jotta ei liho, eli siitä määrästä pitää päästä reilusti alaspäin, jotta laihtuisi.
Laske kaloreita ja rajoita niitä. Jätä lisätty sokeri pois. Sokeri tekee nälkäiseksi, ja makeaa tekee mieli lisää tai mitä tahansa ruokaa, jos enempää makeaa ei ole kotona. Hedelmiä saa ja pitää syödä, koska niiden hyödyt ovat suuremmat kuin niiden sisältämän hedelmäsokerin haitat.
Vierailija kirjoitti:
Pizza ja lasagne sellaisiksi ruoiksi joita syöt korkeintaan PARI KERTAA vuodessa.
Tuohon aika harva nykyään pystyy.
Ja hampurilainen. Jos syöt paljon ravintolassa, valitse kalaa ja vaihda perunat kasviksiin.
Laskee tavoitepainon energian tarpeen ja syö sen mukaisesti. Pikku hiljaa ylimääräineb sulaa pois ja ei tarvitse enää muuttaa ruokavaliota.
Suunnittele ateriat tarkemmin etukäteen, kaikkea ei ole pakko punnita mutta energiapitoisemmat eväät tarvittaessa.
Älä tee näin: