Mikä on paras painonhallintavinkkisi?
Tiedän että paras on että syö vähemmän kuin kuluttaa, mutta olisiko jotain konkreettisia vinkkejä? 5kg pitäisi saada pois ja tiukkaa tekee.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Älä syö mitään klo 17.00 jälkeen ja juo kaksi lasia vettä aterioiden välissä. Pidä annoskoko nyrkkisi kokoisena. Liiku useampi tunti päivässä.
Tämä on kyllä idiootein vinkki ikinä, kellonaikakin pielessä, yleensä se on vasta klo 18 jälkeen. Moni pääsee töistä vasta klo 17, senkö jälkeen ei enää syödä mitään vaikka harrastaisi liikuntaa? Entäs vuorotyöläiset, yövuorolainen herää iltapäivästä ja ehtii syömään vain aamiaisen?
Ruokien tasapainottelu. Jos käyt synnttäreillä ja syöt kakkua ym, sitten syöt kotona sinä päivänä rasvatonta raejuustoa.
Mun äiti laihtui vaihdevuosien jälkeen. Hänen neuvonsa oli että syö puolet siitä mitä söit tähän asti. En ole kokeillut mutta epäilemättä toimiva. Sinänsä helppo toteuttaa sillä jos aamulla syö kaksi leipää niin syökin vain yhden, jos syö lautasellisen jauhelihakastiketta ja makaroneja niin syökin vain puoli lautasellista.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa psyykenlääkkeiden syöminen, muijat. Oppikaa rentoutumaan seksin avulla.
Liian luonnollinen ohje hysteerisille akoille🤣
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti laihtui vaihdevuosien jälkeen. Hänen neuvonsa oli että syö puolet siitä mitä söit tähän asti. En ole kokeillut mutta epäilemättä toimiva. Sinänsä helppo toteuttaa sillä jos aamulla syö kaksi leipää niin syökin vain yhden, jos syö lautasellisen jauhelihakastiketta ja makaroneja niin syökin vain puoli lautasellista.
Ai että teidän naisten elämä on ihanaa.
Nuo äläsyö illalla jutut on ihan huuhaata. Riippuu täysin siitä mihin aikaan ihminen menee nukkumaan ja mihin aikaan herää ja minkälainen yö on nukkumisen kannalta.
minä syön illalla pari,3 tuntia ennen nukahtamista kaksi leipää ja juon lasin vettä. Jos en tekisi noin niin en saisi nukuttua nälän takia tai sitten kun yöllä heräisin niin joutuisin nousta syömään. Siinähän ei ole mitään järkeä joten kun illalla syö niin voi yön nukkua rauhassa.
Laita seuraavat ruoat pannaan:
Makaronilaatikko
Perunat ja lihakastike
Keitot
Pizza
Lasagne
Vierailija kirjoitti:
Älä syö sokerisia herkkuja. Syö terveellisiä aterioita. Ei mitään ylimääräistä.
Ranskalaiset naiset syövät säännöllisesti leivoksia ja ovat hyvässä kunnossa.
Syömättömyys on ainut mikä auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Laita seuraavat ruoat pannaan:
Makaronilaatikko
Perunat ja lihakastike
Keitot
Pizza
Lasagne
Mikä ihmeen vika on keitoissa? Voi tehdä kasviksista ja jostain proteiinista, kevyttä ja voi syödä ison annoksen huoletta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti laihtui vaihdevuosien jälkeen. Hänen neuvonsa oli että syö puolet siitä mitä söit tähän asti. En ole kokeillut mutta epäilemättä toimiva. Sinänsä helppo toteuttaa sillä jos aamulla syö kaksi leipää niin syökin vain yhden, jos syö lautasellisen jauhelihakastiketta ja makaroneja niin syökin vain puoli lautasellista.
Ai että teidän naisten elämä on ihanaa.
Minkä teidän naisten? Sanoin vain äitini vinkin . Hän on ainakin täysin tyytyväinen elämäänsä on nyt 78, täysin normaalipainoinen ihminen.
Sitähän tässä kysyttiin, vinkkejä. Tuntuu että sinun elämäsi on aika vaikeaa kun ymmärrys ei riitä edes näin yksinkertaisen asian käsittämiseen.
te ketkä olette laihduttaneet ja sitten jatkaneet painonhallintaa, mitä konkreettisia muutoksia teitte ruokavalioon jotta paino pysyy samana? Mitä jätitte pois ja mitä lisäsitte?
Liikunnallinen elämäntapa. Ei mitään että kerran viikossa ajaa autolla kuntosalin ovelle ja käy siellä. Vaan että oikeasti on aktiivinen päivän aikana. Tukee aineenvaihduntaa ja normaalia elimistön toimintaa, pitää mielialan hyvänä niin ei tule haitallisia mielihaluja, hyvä lihaskunto nostaa peruskulutusta.
Lopeta kaikkien sosekeittojen smoothieiden ym syöminen. Tutkimusten mukaan ruoan pureskelu auttaa laihtumaan, soseruoka myös imeytyy elimistössä viimeistä rasvapalleroa myöten, toisin kuin pureskeltu ja kuitupitoinen.
Syöt ns. kunnon ruokaa ja olet joka vrk 16 tuntia syömättä.
Lopetin etätyön ja älykelloni mukaan kulutan nyt 600 kcal päivässä enemmän, kiitos hyötyliikunnan.
Vierailija kirjoitti:
Rasvat ovat kaloripitoisimpia, niistä kannattaa vähentää, vaikka hiilarihullut muuta väittävät.
Hiilarihullu on hiilareita pakonomaisesti puputtava.
Rasvat ovat kaloripitoisimpia, niistä kannattaa vähentää, vaikka hiilarihullut muuta väittävät.