Mikä on paras painonhallintavinkkisi?
Tiedän että paras on että syö vähemmän kuin kuluttaa, mutta olisiko jotain konkreettisia vinkkejä? 5kg pitäisi saada pois ja tiukkaa tekee.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä syö sokerisia herkkuja. Syö terveellisiä aterioita. Ei mitään ylimääräistä.
Ranskalaiset naiset syövät säännöllisesti leivoksia ja ovat hyvässä kunnossa.
Tuo on myytti. Hoikkana itsensä pitävä ranskalainen ei todellakaan koske päivittäin herkkuihin. Ja se kakunpala on maltillinen eikä sen jälkeen välttämättä syödä enää loppupäivänä juuri mitään. Ja annoskoot on muutenkin maltilliset. Ei siellä vedetä kerralla kiloa ruokaa, niinkuin suomimamma tekee. Kyllä ne ranskalaiset(kin) joutuvat näkemään vaivaa pysyäkseen hoikkina.
Vierailija kirjoitti:
Kunnollinen karkeaan jauhoon leivottu RUISLEIPÄ silloin kun aterioiden ulkopuolella on nälkä.
Ai ei vatsa kestä? No siinä se idea osittain on!!
Tämä. Mitä helpommin sulavaa joku ruoka on, sen tarkemmin elimistö siitä ottaa kaiken itseensä. Ja nykyään ei ole tarvetta moiselle kalorimäärälle? Jos et ole urheilija.
Lopeta leivän syöminen ihan kokonaan. Älä napostele - aikuinen ihminen ei tarvitse välipaloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä syö sokerisia herkkuja. Syö terveellisiä aterioita. Ei mitään ylimääräistä.
Ranskalaiset naiset syövät säännöllisesti leivoksia ja ovat hyvässä kunnossa.
Tuo on myytti. Hoikkana itsensä pitävä ranskalainen ei todellakaan koske päivittäin herkkuihin. Ja se kakunpala on maltillinen eikä sen jälkeen välttämättä syödä enää loppupäivänä juuri mitään. Ja annoskoot on muutenkin maltilliset. Ei siellä vedetä kerralla kiloa ruokaa, niinkuin suomimamma tekee. Kyllä ne ranskalaiset(kin) joutuvat näkemään vaivaa pysyäkseen hoikkina.
Ei ole myytti. Ranskattarilla on sosiaalista elämää enemmän kuin suomalaisilla, eikä sitä hoideta tyhjän pöydän ääressä.
Säännöllinen ruokarytmi.
Kunnollista ruokaa riittävän paljon, proteiinia, kasviksia. Hiilareita järkevästi, niitäkin tarvii mutta niistä saa helpoiten turhia kaloreita.
Itsellä toimii tuo mitä joku sanoikin, että on mietittynä ”omat ruuat” missä yleensä pysyy.
Aamulla minulla puuro ja mustikat, töissä salaatti paljolla proteiinilla, iltapäivällä hedelmä, päivällisellä mitä milloinkin mutta kasvikset ja proteiini pääosassa.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta leivän syöminen ihan kokonaan. Älä napostele - aikuinen ihminen ei tarvitse välipaloja.
Kaikki tuntemani läskit naiset hokevat kokonajan etteivät syö ikinä leipää. Itse syön todella paljon ruisleipää ja olen timmi.
Pitää aloittaa siitä ettei elämä jakaudu herkkuihin ja muuhun arkiruokaan, joka ei ole kovin herkullista.
Katse kohti vaikka Italiaa ja Ranskaa jossa jokainen asia mikätä suuhun pannaan on herkku.
Suomalainen puuron ja perunakastikemössön väkisin mättäminen on kaiken tuho.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä syö sokerisia herkkuja. Syö terveellisiä aterioita. Ei mitään ylimääräistä.
Ranskalaiset naiset syövät säännöllisesti leivoksia ja ovat hyvässä kunnossa.
Tuo on myytti. Hoikkana itsensä pitävä ranskalainen ei todellakaan koske päivittäin herkkuihin. Ja se kakunpala on maltillinen eikä sen jälkeen välttämättä syödä enää loppupäivänä juuri mitään. Ja annoskoot on muutenkin maltilliset. Ei siellä vedetä kerralla kiloa ruokaa, niinkuin suomimamma tekee. Kyllä ne ranskalaiset(kin) joutuvat näkemään vaivaa pysyäkseen hoikkina.
Ei ole myytti. Ranskattarilla on sosiaalista elämää enemmän kuin suomalaisilla, eikä sitä hoideta tyhjän pöydän ääressä.
Ei sitä sosiaalista elämää hoideta kakkuja syöden. Sulla on nyt joku romantisoitu kuva pariisittarista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta leivän syöminen ihan kokonaan. Älä napostele - aikuinen ihminen ei tarvitse välipaloja.
Kaikki tuntemani läskit naiset hokevat kokonajan etteivät syö ikinä leipää. Itse syön todella paljon ruisleipää ja olen timmi.
Sama. Leivon itsekin leipää, ja puolikas ohra-kauralimppu saattaa mennä päivässä. On sixpack. m50
Aina kun on nälkä, syö ensin 3 raakaa porkkanaa ja lasillinen vettä. Sitten vasta mieti haluatko vielä muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasvat ovat kaloripitoisimpia, niistä kannattaa vähentää, vaikka hiilarihullut muuta väittävät.
Hiilarihullu on hiilareita pakonomaisesti puputtava.
No eikö vai ole?
Jos kerran hellehullu tykkää helteistä kuin hullu puirosta. Samalla logiikalla hiilarihullu tykkää hiilareista.
Mennä kokiksi yksityiselle työnantajalle. Puolessa vuodessa olen laihtunut 20 kiloa, koska taukoihin ei ole mahdollisuutta. Ajatelkaa 20 kilon painonpudotus ja ihminen on keittiössä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
te ketkä olette laihduttaneet ja sitten jatkaneet painonhallintaa, mitä konkreettisia muutoksia teitte ruokavalioon jotta paino pysyy samana? Mitä jätitte pois ja mitä lisäsitte?
Ylimääräiset rasvat ja herkut pois. Auto ja julkiset pois. Treeniä. 30% kehonpainosta pysynyt pois.
Vinkki totaalisen surkealta ja mielenkiinnottomalta ihmiseltä, jonka suurin ilo ja ainoa elämänsisältö on nysvätä omassa nurkassaan kuin nahjus lapamato.
Jätä kaikki sokeriset herkut kauppaan. Kun kotona ei ole sipsejä, limsaa, jäätelöä, karkkeja ym prosessoitua höttöä, ei niitä tule syötyä. Suunnittele viikon ruoat mitä teet, niin ei tule huteja ruokakaupassa. Käytä ruokakaupan ennakkotilaus/ruokakassi palvelua niin on vähemmän kiusauksia sortua herkkuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
te ketkä olette laihduttaneet ja sitten jatkaneet painonhallintaa, mitä konkreettisia muutoksia teitte ruokavalioon jotta paino pysyy samana? Mitä jätitte pois ja mitä lisäsitte?
Ylimääräiset rasvat ja herkut pois. Auto ja julkiset pois. Treeniä. 30% kehonpainosta pysynyt pois.
Vinkki totaalisen surkealta ja mielenkiinnottomalta ihmiseltä, jonka suurin ilo ja ainoa elämänsisältö on nysvätä omassa nurkassaan kuin nahjus lapamato.
Miksi tähän tuli tällaisia loukkauksia?
Ateriakoot kuntoon ensin, jos se ei onnistu on ihan turha yrittää.
no moikka- aamulla alopita eka- ei mitään tuntiin- kortisoli tasaantuu- juo vettä. muut toimet. sit sie syöt mitä sie halluut- no kohttudella joku järki- ala laskee tuosta viimeinen sapuska 16- ei vaan swe vaatii sen pyöristyksen 17h.
suunnittele- ajoita- että paastosi sijoittuu nukkumiskohtaa. ja silti aaamulla vain vettä.
16h.
kun vklo tms enemmän aikaa- työ ei vie energiaa- niin pari kertaa kk pidä 24h paasto. usko vain mua- et muita- ei kahvia edes mustana- ei vitapilleriä- vain vettä- upee paasto pilalla jos hörpit keffetta- olkoon maituu tai ei- ei teetä edees.
googölaa ihte ns paasto ja kantasolu-uudistus.
sulle ei tuu syöpää. mm.
neuvo leikkaa valkosipulia kuin leipää, eli viipaleina- anna ottaa happea n 15 min. et kuumenna, nele veden kanssa tai sekoita joku ruokatilkka . valkosipuli huomioiden allisiini leikkaustavassa voi tappaa syöpäsoluja- ylläpidä näin- syöpäriski kaventuu. iho, silmät, nuorekkuus plussana.
poinnti on siinä---ei murskaa tai kypsennysta, viipaleina vaikka kuin leipä ja huoneenlämöä hetki.''
no keltasipuli raakana puhdistaa verta- jut syöt kaikkea xx ruokaa- lääkkeitä.
ota kuin lääke- muut loput käytä maustamiseen- muutama sekuntti jA ALAS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
te ketkä olette laihduttaneet ja sitten jatkaneet painonhallintaa, mitä konkreettisia muutoksia teitte ruokavalioon jotta paino pysyy samana? Mitä jätitte pois ja mitä lisäsitte?
Ylimääräiset rasvat ja herkut pois. Auto ja julkiset pois. Treeniä. 30% kehonpainosta pysynyt pois.
Vinkki totaalisen surkealta ja mielenkiinnottomalta ihmiseltä, jonka suurin ilo ja ainoa elämänsisältö on nysvätä omassa nurkassaan kuin nahjus lapamato.
Miksi tähän tuli tällaisia loukkauksia?
Pahoinvointi on Suomessa lisääntynyt ja lisääntyy.
Kunnollinen karkeaan jauhoon leivottu RUISLEIPÄ silloin kun aterioiden ulkopuolella on nälkä.
Ai ei vatsa kestä? No siinä se idea osittain on!!