Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valvotteko teidän 4-vuotiaita oikeasti joka sekunti?

Vierailija
28.06.2026 |

Jotta eivät pääse katoamaan mihinkään.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona kyllä.

Vierailija
2/37 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, mikä kysymys. Kyllä valvoin. On nyt 7v. En edes luottanut että isänsä huolehtii kunnolla (puhelimen orja), joten ei käynyt yksin isänsä kanssa kuin korkeintaan jossain tunnin harrastustunnilla tms. Puolisona ja ihmisenä mies on hyvä ihminen mutta vanhempana varsin huoleton. 

Vierailija
4/37 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on tämä lapset kadottanut vanhempi.

Vierailija
5/37 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pikkukaupungin omakotialueella ei todellakaan. Ovat usein keskenään kun sisältä haetaan jotain tai kun tehdään pihatöitä eivät ole koko ajan näkösällä. Sitten nämä suurperheet, niissä lapset ovat useimmiten keskenään ilman valvontaa.

Vierailija
6/37 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut tarvetta. 2 rauhallista lasta ja sen verran hyvin kasvatettuja ettei tarvinnut olla jatkuvasti kyljessä kiinni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/37 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valvo. Käyn myös vessassa, suihkussa ja nukun yöllä. Luotan myös omaan lapseen sen verran, että uskallan päästää hänet ilman valvontaa omalle pihalle. Toki on jo lähemmäs 5-vuotias. 

Vierailija
8/37 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti. 

En usko. Tuon ikäinen juoksee jo kauas sillä aikaa, kun hetkeksi keskityt johonkin muuhun tai vaikka maksat kassalla. Usein on myös lapsi yksin pihalla sillä aikaa kun vanhempi on sisällä pukemassa tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/37 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä edes tarhassa valvota koko aikaa. Usein leikkivät pitkään keskenään jossain huoneessa ja pihallakin on paljon katvekohtia mihin hoitajan katse ei yllä.

Vierailija
10/37 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. 

- Päivähoitaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/37 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti. 

En usko. Tuon ikäinen juoksee jo kauas sillä aikaa, kun hetkeksi keskityt johonkin muuhun tai vaikka maksat kassalla. Usein on myös lapsi yksin pihalla sillä aikaa kun vanhempi on sisällä pukemassa tms.

On normaalia katsoa oman villin 4v:n perään, jos tällä on taipumusta karkailuun.

Siskontyttö oppi nopeasti, mitä tapahtuu, jos ei toimi ohjeiden mukaan. Kun hän karkasi auton vierestä kaupan pihalle, niin ei menty kauppaan jätskiostoksille, tyttö palautettiin äidille ja hauskanpito loppui siihen. Mikään tytön selitys ei kelvannut minulle: koska olin sanonut, että odota siinä auton vieressä, kun otan oman lapsen turvaistuimesta ja hän lähti silti, niin rangaistus oli nopea. Ja tehokas.

Vierailija
12/37 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin omani myös vessakäynnille mukaan, jotta näen mitä tapahtuu. En antaisi päiväkoti ikäsen olla yksin tai yhdessä ulkona, jos en ole vahtimassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/37 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti. 

En usko. Tuon ikäinen juoksee jo kauas sillä aikaa, kun hetkeksi keskityt johonkin muuhun tai vaikka maksat kassalla. Usein on myös lapsi yksin pihalla sillä aikaa kun vanhempi on sisällä pukemassa tms.

On normaalia katsoa oman villin 4v:n perään, jos tällä on taipumusta karkailuun.

Siskontyttö oppi nopeasti, mitä tapahtuu, jos ei toimi ohjeiden mukaan. Kun hän karkasi auton vierestä kaupan pihalle, niin ei menty kauppaan jätskiostoksille, tyttö palautettiin äidille ja hauskanpito loppui siihen. Mikään tytön selitys ei kelvannut minulle: koska olin sanonut, että odota siinä auton vieressä, kun otan oman lapsen turvaistuimesta ja hän lähti silti, niin rangaistus oli nopea. Ja tehokas.

Rauhallisillekin lapsille tulee joskus päähänpistoja. 99,9% kerroista menee hyvin kunnes yhden kerran ei menekään ja sitten kysellään että miksei valvottu lasta.

Vierailija
14/37 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti. 

En usko. Tuon ikäinen juoksee jo kauas sillä aikaa, kun hetkeksi keskityt johonkin muuhun tai vaikka maksat kassalla. Usein on myös lapsi yksin pihalla sillä aikaa kun vanhempi on sisällä pukemassa tms.

On normaalia katsoa oman villin 4v:n perään, jos tällä on taipumusta karkailuun.

Siskontyttö oppi nopeasti, mitä tapahtuu, jos ei toimi ohjeiden mukaan. Kun hän karkasi auton vierestä kaupan pihalle, niin ei menty kauppaan jätskiostoksille, tyttö palautettiin äidille ja hauskanpito loppui siihen. Mikään tytön selitys ei kelvannut minulle: koska olin sanonut, että odota siinä auton vieressä, kun otan oman lapsen turvaistuimesta ja hän lähti silti, niin rangaistus oli nopea. Ja tehokas.

Rauhallisillekin lapsille tulee joskus päähänpistoja. 99,9% kerroista menee hyvin kunnes yhden kerran ei menekään ja sitten kysellään että miksei valvottu lasta.

Siksi rauhallisenkin lapsen perään katsotaan. Tuossa siskontyttö oli minusta metrin päässä avoinna olevan oven takana, siis valvonnassa, vaan ei kädellä napattavissa. Hän ei olisi onnistunut karkaamaan edes 15 minuutiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/37 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ettei työnnä legoja korvaan tai koske huumepiikkeihin yms

Vierailija
16/37 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, sisällä voi olla toisessa huoneessa pitkiäkin aikoja 

Ulkona omalla pihallakin omatoimisesti ilman että olen haukankatseella mukana  

Luuletteko että päiväkodissa sen enempää ?

Vierailija
17/37 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin omani myös vessakäynnille mukaan, jotta näen mitä tapahtuu. En antaisi päiväkoti ikäsen olla yksin tai yhdessä ulkona, jos en ole vahtimassa.

Inseli tulossa, ellei jo ole. 

Elämään kuuluu irtautuminen. 

Vierailija
18/37 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-luokkalaisen pitää jo osata pärjätä yksin monessa tilanteessa joten aika kumma jos alle kouluikäisen ei anneta sitä yhtään harjoitella.

Vierailija
19/37 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuossa 4v iässä sen vasta alkaa nähdä miten hyvin ohjeistus pysyy muistissa ja lapsi pihassa. Siitä sitten pikkuhiljaa aloin olla pidempiä aikoja itse sisällä puuhaamassa tms. Lapsi oli hyvinkin rauhallinen ja arka tekemään mitään typerää.Kaverilla oli villimpi tapaus, jota ei olis vielä 15 vuotiaanakaan pitänyt päästää silmistään.

Vierailija
20/37 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan