Miksi maalaiset vihaavat niin paljon kaupunkilaisia?
Kertokaapa kepulaiset, persut ja kristillisdemokraatit miksi vihaatte meitä kaupunkilaisia?
Kommentit (60)
Ap on ns kaupunkilainen: Pihtiputaalla kuitenkin syntynyt?
Maalaisten ja kaupunkilaisten välinen kuilu on globaali arkkityyppi.
Klassista ihmisyyttä siis, muttei jokaista koske.
Emme me maalaiset vihaa kaupunkilaisia. Mutta jos me emme pidä kaupungissa asumisesta, emmekä kaipaa samoja asioita kuin kaupunkilaiset, ei siitä tarvitse suuttua.
Maalaiset luulevat olevansa parempia ihmisiä kuin kaupunkilaiset. Ovat nääs "joutuneet" tekemään elämänsä aikana enemmän ja ovat järkevämpiä. Sitten kuitenkin maristaan maalla asumisen ikävistä puolista.
Tietenkään kaikki maalla asuvat (tai kaupungissa asuvat) eivät ole samanlaisia, mutta yleinen asenne on se, että maalla asuminen tekee ihmisestä paremman. Tätä olen aina ihmetellyt. Omalle kohdalle on kyllä sattunut enemmän fiksuja kaupunkilaisia kuin maalaisia.
Au pair -tyttöjä meidän saks.-suomalaisessa perheessämme oli 10 peräkkäin Suomesta, täällä Saksassa siis. Kaupungeissa kasvaneet olivat avoimempia, olleet joskus ennenkin ulkomailla, uskalsivat saksantaitoaan paremmin käyttää, eivät pelänneet sähköjunalla tai ratikalla matkustamista tai lippujen ostoa niihin automaateista ja olivat kulttuurisesti kiinnostuneita. Maalla kasvaneet tytöt, niin ihania kuin olivatkin, ällistelivät, pelkäsivät, välttelivät kaikkea paljon enemmän, ja kesti kauemman aikaa ennenkuin uskalsivat yhtään mitään saksaksi sanoa.
Itse olen kasvanut sekä maalla että kaupungissa. Kaupungissa on parempi, ehdottomasti. Ehkä sen talia jotkut maalaiset vihaavat kaupunkilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ap on ns kaupunkilainen: Pihtiputaalla kuitenkin syntynyt?
Taitaa olla palstan vakio ääliö joka näitä tehtailee, eiköhän näiden tuotosten tekijän jokainen tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Emme me maalaiset vihaa kaupunkilaisia. Mutta jos me emme pidä kaupungissa asumisesta, emmekä kaipaa samoja asioita kuin kaupunkilaiset, ei siitä tarvitse suuttua.
Meinasin tulla kirjoittamaan ihan samaa asiaa. Kylläkin kaupunkilaisten vinkkelistä. Jotkut ihmiset tykkäävät asua maalla ja se on heille ihan kiva. Toiset kaupungissa. En ole kuullut kenenkään maalaisen arvostelevan kaupunkilaisten omia valintoja, vaan ainoastaan sitä jos heitä pakotetaan kaupunkilaisten muottiin. Tuosta on ihan aihekin ärsyyntyä
No tutkitusti tyhmempiä on maalaiset. Eiköhän ne fiksummat ihmiset käy korkeakouluja ja älyä vaativat työt on kaupungeissa. Sitten sitä maalla ollaan niin viisasta kun osaa traktoria korjata ja puita pätkiä.
Vierailija kirjoitti:
Au pair -tyttöjä meidän saks.-suomalaisessa perheessämme oli 10 peräkkäin Suomesta, täällä Saksassa siis. Kaupungeissa kasvaneet olivat avoimempia, olleet joskus ennenkin ulkomailla, uskalsivat saksantaitoaan paremmin käyttää, eivät pelänneet sähköjunalla tai ratikalla matkustamista tai lippujen ostoa niihin automaateista ja olivat kulttuurisesti kiinnostuneita. Maalla kasvaneet tytöt, niin ihania kuin olivatkin, ällistelivät, pelkäsivät, välttelivät kaikkea paljon enemmän, ja kesti kauemman aikaa ennenkuin uskalsivat yhtään mitään saksaksi sanoa.
Itse olen kasvanut sekä maalla että kaupungissa. Kaupungissa on parempi, ehdottomasti. Ehkä sen talia jotkut maalaiset vihaavat kaupunkilaisia.
Tämä on kyllä totta. Olen maaseudulla kasvanut, ja ihmeen arkaa porukka oli ja yhä osa lapsuuden tuttavista kokee pakottavaa tarvetta vetäytyä omaan rauhaan. Luulen, että tää ”rauhan” hakeminen on kiertoilmaus sille, että jokin asia pelottaa.
Ja kyllä, mitä tulee kielitaitoon ja reippauteen puhua vierasta kieltä ja kohdata erilaisia kulttuureja, niin isossa kaupungissa kasvaneet hallitsevat tämän.
Maalaiset saa sytytettyä takkaan tulet.
Vierailija kirjoitti:
Maalaiset saa sytytettyä takkaan tulet.
Luuletko, ettei kaupungissa asuvilla ole takkoja? Helsingin saaristo täynnä kohteita, joissa on polttopuita eikä kertaakaan tullut vastaan porukkaa, joka ei saisi tulta aikaiseksi.
En vihaa kaupunkilaisia. Asun maalaistalossa kaukana muista. Hyvää täällä on se, että saan jumputtaa musiikkia, vaikka 24/7/365 ja voin soittaa ihan mitä tahansa soittimia milloin tahansa. Kukaan ei niitä kuule.
Miksi kaupunkilaiset vihaavat niin paljon maalaisia?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on 2 kaupunkia, missä on ratikka ja metro!
Vierailija kirjoitti:
No tutkitusti tyhmempiä on maalaiset. Eiköhän ne fiksummat ihmiset käy korkeakouluja ja älyä vaativat työt on kaupungeissa. Sitten sitä maalla ollaan niin viisasta kun osaa traktoria korjata ja puita pätkiä.
Olen töissä yliopistolla, vaikka asunkin maalla. Kyllä korkeakoulutettu ihminenkin saattaa osata ajaa traktoria, kysy vaikka Santtu-Matias Rouvalilta.
Vierailija kirjoitti:
En edes tiennyt, että kukaan vihaa ketään kunnes avasin tämän palstan. ;D Täällähän vihataan täysillä kaikkea mikä liikkuu tai ei liiku.
Vierailija kirjoitti:
Tämä EI ole kannannotto maaseudun tai kaupungin puolesta mutta kyllä fakta on että kaupungissa kasvaneilla on keskimäärin paremmat valmiudet pärjätä ulkomailla.. mutta kyllä ne maalaisetkin pärjäävät kun uskaltavat avata suunsa.
Vierailija kirjoitti:
-Tarve ampua kaikkea mahdollista ketuista harakoihin ja vain huvikseen, susista puhumattakaan. Mikään luonto ei ole suojelemisen arvoista
-Ylimielisyys. Maaseudulla asuminen ei tee kenestäkään luonnon asiantuntijaa.
-Käytös, erityisesti naisia kohtaan ja humalassa
-Vaaditaan suuria tulonsiirtoja valtiolta ties minkä pienen kyläkoulun tai pikkuterkkarin ylläpitoon. Veroeuro per oppilas/potilas on kohtuuton kaupunkiin verrattuna
Fiksujakin maalaisia on paljon, mutta näitä luontoa vihaavia öyhöttäjiä on ihan liikaa. Minua suututtaa kans se, etteivät nää fiksutkaan halua/uskalla puuttua kylillä tapahtuviin epäkohtiin. Salametsästäjiä suojellaan ja rakkaudesta se hevonenkin potkii, kun tyttöä ahdistelee jne.
Ja olen maalta itse kotoisin ja tämä näkemys perustuu vain omiin kokemuksiin lapsuudesta.
Miksi palstavájákkí tehtailee tänne niin paljon valheellisia miksi-kysymyksiä?