Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin tajusit mitä vahinkoa RAY ja Veikkaus on tehnyt yhteiskunnalle ja millaisiin turhuuksiin ne rahat on käytetty?

Vierailija
28.06.2026 |

90-luvulta lisättiin peliautomaattien lukumäärää niin että niitä oli käytännössä kaikkialla. Ongelmat oli hyvin pian selvillä mutta kukaan ei oikein tehnyt asialle mitään 30 vuoteen. Jossain vaiheessa tuotoilla alettiin rahoittamaan älyvapaita järjestöjä ja hankkeita.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaus on tyhmyysvero jonka tuotto valtiolle on n. Miljardi euroa vuodessa.

Vierailija
2/5 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senja Larsenin Veikkauskratia on julkaistu toukokuussa 2021. Vähän ennen sitä tuli vastaan keskusteluja aiheesta. Viimeiset pari vuotta olen seurannut tiiviimmin avustussummia, -kohteita ja poliittisia kytköksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senja Larsenin Veikkauskratia on julkaistu toukokuussa 2021. Vähän ennen sitä tuli vastaan keskusteluja aiheesta. Viimeiset pari vuotta olen seurannut tiiviimmin avustussummia, -kohteita ja poliittisia kytköksiä.

Niinpä. Jo 90-luvulla Karpo teki jutun aiheesta ja muistan sen. Minä luulen että kukaan joka on työskennellyt marketissa muutamaa kuukautta pidempään ei voi olla tiedostamatta rahapelaamisen ongelmia.

Vierailija
4/5 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaus on tyhmyysvero jonka tuotto valtiolle on n. Miljardi euroa vuodessa.

Periaatteessa vastustan kaikenlaista holhoamista ja olen sitä mieltä, että ihmisen pitäisi itse tajuta olla maksamatta tyhmyysveroa. Käytännössä se ei vaan mene niin, ja toisella kädellä kerätään rahaa peliongelmaisilta ja toisella kädellä laitetaan rahaa heidän auttamiseen. Kieroutunut tilanne.

Knoppitietona sellainen, että edes Las Vegasissa ei ole ruokakaupan aulassa pelikoneita.

Vierailija
5/5 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Jo 90-luvulla Karpo teki jutun aiheesta ja muistan sen. Minä luulen että kukaan joka on työskennellyt marketissa muutamaa kuukautta pidempään ei voi olla tiedostamatta rahapelaamisen ongelmia.

Pienellä paikkakunnalla ei tarvitse olla edes kaupassa töissä. Riittää kun asioi kaupassa useita kertoja viikossa ja näkee aina samat pelaamassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme