Kauhea helle, 18 astetta......
...ja kohta tulee vettä kuin Esterin p-stä.
Miten tästä kuumuudesta voi selvitä hengissä?
Kommentit (23)
Kuinka monennetta kertaa sama typerä aloitus? 16?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monennetta kertaa sama typerä aloitus? 16?
Entä tuo sinun sama typerä kysymyksesi? 16?
Etelän herroille on lämpimät kelit varattu. Ei niitä köyhälle korpiseudun asukille enää riitä.
Että viilahousua jalkaan vaan ja klapeja uuniin.
Ulkona oli kylmä, kun äsken kävin.
Iltalehti:
"euroopan helleaalto vyöryy Suomeen"
yritä kestää...täällä jopa yli +20....
hellerakastajathan voi matkustaa nyt keskieurooppaan lomailemaan ettekä todellakaan ota mitään ilmastoitua hotellihuonetta. sinne vain nauttimaan +39c.
Edes jääkaudella ei ollut näin kylmää kesää Suomessa.
Hyvä että edes tiedotusvälineiden kautta saamme nauttia helteistä. Onhan sekin tyhjää parempi.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että edes tiedotusvälineiden kautta saamme nauttia helteistä. Onhan sekin tyhjää parempi.
Tosin pistää epäilemään voidaanko tiedotusvälineisiimme luottaa vai kerrotaanko meille taas jotain narratiivia.
Joo, minäkin varauduin luvattuihin koviin helteisiin ja rajuihin ukkosiin. Aamulla kävin kaupassa, ajattelin, että ehdinpä ennen niitä käymään. Hihattoman päälle piti laittaa pitkähihainen, koska taivas oli täysin tukossa. Nippanappa 20 astetta oli aamulla. Liki sama tilanne jatkuu tällä hetkellä eli n. klo 13, asteet ovat kyllä hiukan nousseet ja välillä aurinkokin pilkahtaa muutaman sekunnin rokan seasta. Ukkosvaroitukset on poistettu ja tilalle on tullut rankkasadevaroitus.
No en valita. Pääasia, että on lämmin.
Säälin niitä suomalaisia, jotka eivät kestä kuumaa säätä, joten ihan hyvä se on, että on pilviverhoa, eikä ainakaan vielä merkkiäkään mistään 30 asteesta. Alkuviikolla parina päivänä ehkä voi olla. semmoisia lukemia
Jep. Ja yöt ovat 10-12. Ei tiedö enää, mihin pitää juostaa tätä helletä pakoon.
Helteen rakastajat voivat suunnata Berliiniin, missä on 40 astetta. https://www.ilmatieteenlaitos.fi/saa/saksa/berliini
No täällä on +25. Miksi ihmiset aina kuvittelevat, että koko Suomessa on sama sää kuin heillä? Joskus ihan 15 kilometrin välimatkalla on iso ero lämpötilassa.
Täällä on hellettä ja huomiselle luvattu 28 astetta.
Missä on lentofirmojen "lennä etelän lämpöön" mainokset?
hellerakastajathan voi matkustaa nyt keskieurooppaan lomailemaan ettekä todellakaan ota mitään ilmastoitua hotellihuonetta. sinne vain nauttimaan +39c.
Täällä ollaa etelä-Euroopassa! Tosin vain 36 mutta nousee vielä. Terassia rakennetaan.
Ilmastointi on talossamme mutta emme ole tarvinneet. Tässä ulkosalla syötiin lounasta ja kohta työt jatkuu. Illalla oli vielä klo 21.30 31 astetta ja altaan vesikin 33:)
Täällä on tällä hetkellä +12.3'C. Vettä sataa, ukkostaa.
Kerran tänä kesänä käynyt yli +25'C, kaikkien aikojen hellekesä.
Käristyskupoli polttaa meidät kaikki.
No viikko on varoiteltu, että Euroopan tappohelteet tulevat nyt. Että Ap, taidat vaan nähdä harhoja? Kyllä siellä on pakko helle olla, kun näin on kirjoitettu?