Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiva kun ei voi juoda menkkojen takia

Vierailija
27.06.2026 |

Muutama raikastava olut olisi mukava, mutta ne hienosti estävät särkylääkkeen käyttämisen.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en taas juo silloin, kun alkoholi ei nouse päähän. Ihan sama mitä vetää, niin ei vaikutusta. Se jos mikä veetuttaa!

Ja musta tuntuu, että se kihahtaa nuppiin paljon pienemmillä annoksilla. 

Eikä edes tee mieli juoda menkkojen aikaan, mikäköhän lienee kropan suojamekanismi.

Gyne selitti mulle, että mä kerään todella paljon nestettä kehooni, että se lieventää (lantraa) veren alkoholimäärää. Se on kyllä totta, että mä olen kuin pallokala ja kun menkat oikeasti loppuu, niin semmoinen kuivan kesän risu. ;)

Vierailija
22/26 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa ibuprofeiini ei ole maksatoksinen vaikka sekin sitä kuormittaa. Parasetamoli on maksalle myrkkyä, 1g kerta-annos on aikuiselle se turvallisen käytön raja eikä sitä tule yhdistää alkoholiin missään nimessä.

(Lainaus menee moderointiin)

Olen tästäkin yhden asiakkaan kanssa vääntänyt...kun ibuprofeiini puolestaan vaikuttaa munuaisten kautta vatsaan ja väärin käytettynä voi puolestaan aiheuttaa vatsahaavan, sisäistä verenvuotoa. Ei ole sekään mikään leikin asia. Sen takia niiden myynnissä ollaan niin tarkkoja. Emme saa myydä kuin yhden pakkauksen per asiakas. 

Jossain jenkeissä niitä myydään tai ainakin muytiin 1000kpl purkeissa ja ihmiset luulevat, että niitä voi napostella kuin karkkia ja jengiä kupsahtelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko siis onnekas ja saanut jostain ihan opioideja menkkakipuihin? 

Parasetamoli poksauttaa maksan jos yhdistää alkoholiin, ibuprofeiini ei tehoa jos alkaa hirveät kivut varmaan kun keho on liian tottunut siihen

Voiko tosiaan parasetamoli auttaa hirveisiin kipuihin? Onko yleistäkin?

Vierailija
24/26 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko siis onnekas ja saanut jostain ihan opioideja menkkakipuihin? 

Parasetamoli poksauttaa maksan jos yhdistää alkoholiin, ibuprofeiini ei tehoa jos alkaa hirveät kivut varmaan kun keho on liian tottunut siihen

Voiko tosiaan parasetamoli auttaa hirveisiin kipuihin? Onko yleistäkin?

Olen kuullut, että se ei ihmisillä yleensä auta, mutta minulla auttaa 😃

Vierailija
25/26 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei särkylääkkeitä ole pakko käyttää menkkojen aikana. Vetää vaan kirkasta 24/7. 

Vierailija
26/26 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaviini auttaa kipuihin ja myös veetutukseen, joka on usein sivuoireena.