Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suomalaiset eivät kuumalla pukeudu vaaleisiin vaatteisiin? 90%:lla musta paita ja mustat polyestershortsit

Vierailija
27.06.2026 |

Miksi pitää olla vain mustaa mustan päälle kesät talvet? Musta väri myös kuumin ja tukalin kovassa paahteessa.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sitä kuumuttaa näit? Jos pari päivää vuodessa mittari näyttä 24- 25 , mikä kuumuus tämä on? Muu aika vuodesta onkin  sitten vaan kehno hiihtosää. 

Vierailija
22/48 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitä tämä kysymys kauppojen sisäänostajille. Villi veikkaus: ovat halvempia eli tulee suurempi kate kuin värikkäistä.

Poikkesin suurehkossa kaupassa, jossa on myös tekstiiliosasto. Kovin vähän siellä oli sellaisia vaatteita, joihin olisi pukeutunut muuten  kuin hautajaisissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta ei saa järkevään hintaan mitään järkeviä vaatteita.

Vierailija
24/48 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella vaikeaa löytää pitkät housut, jotka ovat jotain muuta materiaalia kuin polyesteriä. Poikkeus tästä ovat farkut ja kesäiset pellavahousut.

Vierailija
25/48 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pukeudun mustaan vain hautajaisiin. 

Värillä ei oo väliä, kunhan on musta.

Black is beatiful.

Once you turn black, you never go back.

...ei näy hikiläiskät, lika eikä muukaan. Huoletonta!

Pasxkapuhetta ettei näy hikiläiskät. Kyllä näkyy.

Vierailija
26/48 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tyylillään, mutta itse en kyllä halua pukeutua mustaan, en kesällä enkä talvella. Synkkä väri.

Vierailija
27/48 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kuumaan viittaat?

Suomessa ei ole kuumaa.

Vierailija
28/48 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsopas uutiskuvista minkä värisiin kaapuihin Iranissa naiset pukeutuvat. Sielläkin on varmaan kuuma.

Erittäin paksut tai löysät kaavut imevät lämmön mutta eivät päästä sitä iholle asti.

Vierailija
29/48 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa pukeutuu vaaleisiin :) käytän itse mustaa koska olen sitä nuoresta asti käyttänyt. Minut voi myös nähdä hevifestareilla mutta arkityyliin harvoin kuuluu bändipaitoja tai muuta selvästi alakulttuuriin viittavaa. 

Vierailija
30/48 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin palasitkaan Italiasta, ap?

Vierailija
31/48 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten pukeudutaan mahdollisimman niukkiin ja tiukkoihin vaatteisiin, koska "on niiin kuuma!". Helteellä kannattaisi pukeutua löysiin ja peittäviin vaatteisiin...

Hellepäiviä on joskus 1- 2 päivää kesällä.. harvemmin viikon. Miksi  tämä pari päivää niin häiritsee? Kenelle se kuuluu, mitä kenelläkin on päällä? Ainoastaan narsistit korostavat oma paremuutta toisista joka puolella ja koko ajan kaikessa. Luonne on tärkeämpi, kun se, mikä on päällä. 

No enpä muista kesää että olisi ollut noin vähän hellepäiviä. Tänäkin kesänä jo ties kuinka monta.

Vierailija
32/48 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten pukeudutaan mahdollisimman niukkiin ja tiukkoihin vaatteisiin, koska "on niiin kuuma!". Helteellä kannattaisi pukeutua löysiin ja peittäviin vaatteisiin...

Hellepäiviä on joskus 1- 2 päivää kesällä.. harvemmin viikon. Miksi  tämä pari päivää niin häiritsee? Kenelle se kuuluu, mitä kenelläkin on päällä? Ainoastaan narsistit korostavat oma paremuutta toisista joka puolella ja koko ajan kaikessa. Luonne on tärkeämpi, kun se, mikä on päällä. 

No enpä muista kesää että olisi ollut noin vähän hellepäiviä. Tänäkin kesänä jo ties kuinka monta.

Ei täällä Keski-Suomessa ole ollut vielä yhtään hellepäivää tänä kesänä. 

Minä puen mustaa, kun kaupassa harvoin mitään muuta väriä on. Tykkäisin yksivärisistä puuvilla- ja pellavavaatteista, en niistä riemunkirjavista tekokuituräteistä, mitä on ihan joka paikassa tarjolla. Netistä en osta, kahdesti olen tilannut ja vääränmallinen vaate tuli kummallakin kerralla.

Vierailija
33/48 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuaregit pukeutuvat aina mustaan? Lämpösäteily jää mustan kankaan pinnalle.

Vierailija
34/48 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ihmettelen vanhuksia joilla +25 säällä takit, ulkohousut, huivi ja hanskat. Itse valun hikeä t-paidassa ja shortseissa. Tekee pahaa ajatuskin pukeutua kuin vanhukset.

Vierailija
35/48 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on tyylikäs myös kesällä.

Kun kaikki on aina mustaa, siitä on tyyli kaukana.

Vierailija
36/48 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska inhoan vaaleita värejä. Eikä ne sovi mulle. En tunne oloani hyväksi vaaleissa väreissä. Korostavat kaikkea, mitä en halua korostaa. Mitä se kellekään kuuluu miten pukeudun. 

Onhan muitakin tummia värejä kuin musta, kyllä valinnanvaraa on.

Vierailija
37/48 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa musta vaate oon yhtä viileä kuin valkoinen, jos se ei ole liian tiukka. Aiheesta on klassikkotutkimus "Why do bedouins wear black in the desert" https://www.nature.com/articles/283373a0. Joka siis julkaistu Naturessa eli ihan pätevää kamaa. 

Mulla on kuumimmilla säillä aina joku musta väljähkö maksimekko yllä. Valkoisesta en vaan tykkää.

On monia nuitakin värejä kuin musta ja valkoinen, usein ovat kauniimpiakin.

Vierailija
38/48 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuaregit pukeutuvat aina mustaan? Lämpösäteily jää mustan kankaan pinnalle.

Niin jää, se imee lämpöä. Vaalea on oikeasti paras kuumalla, se ei kuumu

Se on niillä kulttuurijuttu. Alkeellisissa oloissa on vaikea pitää  valkoinen valkoisena

Vierailija
39/48 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en suosi mustaa edes talvella

Vierailija
40/48 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentavaa katsoa suomalaisten naisten pukeutumista. Kirjaimellisesti mustaa tai mustavalkoista (mustat housut ja valkea paita).