Kokemusta suuren ikäeron suhteista kahden aikuisen välillä?
Miten alkoi ja miten meni? Miten ympäristö suhtautui?
Aikuisella tarkoitetaan että kunpikaan ei ole mikään parikymppinen
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo omaishoitajuus ei ole mitenkään pakollista. Voitte sopia jo etukäteen että sitä ei tapahdu.
No se vasta kivalta suhteelta kuulostaisikin. Ehkä parasta kuitenkin ottaa oman ikäinen ja rapistua yhdessä.
Ota nuorempi mies, jos haluat rapistua yhdessä. Samanikäisen kanssa mies menee nopeammin.
Työkaverini on 15 vuotta itseään vanhemman miehen kanssa ja häntä hävetti kertoa, että mies on jo lähes 5-kymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo omaishoitajuus ei ole mitenkään pakollista. Voitte sopia jo etukäteen että sitä ei tapahdu.
Jos oikeasti rakastaa toista, tuskin haluaa heivata minnekään laitokseen loppuvuosiksi. Etenkin kun lukee miten luokatonta "hoitoa" ja ylläpitoa niissä saa hintaan nähden. Ei ole ihmisen paikka.
Jos oikeasti rakastaa toista, menee sinne laitokseen eikä ikimaailmassa hyväksy toisesta mitään omaishoitajaa.
Jos rakastaa toista ja on paljon vanhempi, ei koskaan edes muuta yhteen?
Vierailija kirjoitti:
Työkaverini on 15 vuotta itseään vanhemman miehen kanssa ja häntä hävetti kertoa, että mies on jo lähes 5-kymppinen.
Miksi hävetti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmilla on ~20 vuotta ikäeroa. Ovat olleet 25 vuotta naimisissa. Vanhempi osapuoli nykyään monisairas ja aikamoiseksi omaishoitajuudeksi suhde on mennyt, mutta rakkaus silti on.
Minkä ikäisinä he tapasivat?
Tässäpä kaikki. Jos nyt aloitat suhteen, se voi olla ohi jo parin kuukauden päästä. Joten ihan turhaa miettiä eri aikakausia ja ikäkausia ja vanhuuden raihnaisuutta 50 vuoden päästä. Suhde toimii jos toimii ja kestää jos kestää. Suhteen aloittaminen ei tarkoita loppuiän onnellista suhdetta kuin harvoin ja onnellisissa tapauksissa.
No ei se iso ikäero mitään herkkua ole aiemminkaan. Eri elämänvaihe, eri kehitystehtävät, eri energiatasot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo omaishoitajuus ei ole mitenkään pakollista. Voitte sopia jo etukäteen että sitä ei tapahdu.
Jos oikeasti rakastaa toista, tuskin haluaa heivata minnekään laitokseen loppuvuosiksi. Etenkin kun lukee miten luokatonta "hoitoa" ja ylläpitoa niissä saa hintaan nähden. Ei ole ihmisen paikka.
Jos oikeasti rakastaa toista, menee sinne laitokseen eikä ikimaailmassa hyväksy toisesta mitään omaishoitajaa.
Jos rakastaa toista ja on paljon vanhempi, ei koskaan edes muuta yhteen?
Suurinta rakkautta on, ettei koskaan edes aloita seurustelua.
Ison ikäeron suhteessa voi itseasiassa ollakin kätevää asua erikseen
Mulla on 20 vuotta nuorempi mies. Olemme seurustelleet kaksi vuotta vasta, ja olen edelleen skeptinen, mutta aika näyttää miten käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaverini on 15 vuotta itseään vanhemman miehen kanssa ja häntä hävetti kertoa, että mies on jo lähes 5-kymppinen.
Miksi hävetti?
En tiedä. Ehkä siksi, että heillä on myös pieni lapsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaverini on 15 vuotta itseään vanhemman miehen kanssa ja häntä hävetti kertoa, että mies on jo lähes 5-kymppinen.
Miksi hävetti?
En tiedä. Ehkä siksi, että heillä on myös pieni lapsi?
Mun on vaikea ymmärtää. Lapsellekin haitallisia jos äiti häpeää isää
Vierailija kirjoitti:
"Aikuisella tarkoitetaan että kunpikaan ei ole mikään parikymppinen "
Aikuinen määritellään niin että kun on yli 18-vuotias on aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo omaishoitajuus ei ole mitenkään pakollista. Voitte sopia jo etukäteen että sitä ei tapahdu.
Jos oikeasti rakastaa toista, tuskin haluaa heivata minnekään laitokseen loppuvuosiksi. Etenkin kun lukee miten luokatonta "hoitoa" ja ylläpitoa niissä saa hintaan nähden. Ei ole ihmisen paikka.
Jos oikeasti rakastaa toista, menee sinne laitokseen eikä ikimaailmassa hyväksy toisesta mitään omaishoitajaa.
Jos rakastaa toista ja on paljon vanhempi, ei koskaan edes muuta yhteen?
Suurinta rakkautta on, ettei koskaan edes aloita seurustelua.
Kuten edellä jo sanottiin, omaishoitajuudesta voidaan sopia. Ei liity yhdesaä asumiseen tai tarvi olla seurustelematta, vaan nimenomaan siitä omaishoitajuudesta voidaan vaikka heti alkuunsa tehdä päätös. Mutta se ei ole vain sen hoitajaksi tahtovan yksipuolinen päätös (jollei toista julisteta holhouksenalaiseksi tms), kutrn tässä kaikkien vastauksista heti kuului rakkaudesta. Myös hoidettava voi vaatia, ettei toista kuormiteta omaishoitajuudella (koska rakkaus!).
Sillä vanhemmalla saattaa olla kaikenlaisia urautuneita tapoja jonka takia suosittelen erillään asumista ettei ala tuntua vaikealta
Omakohtaista:
27 v ero kun olin itse 55. Oli liikaa. Selkeä "generational gap" josta ei yli päästy.
17 v ero kun olin itse 57. Suhde jatkuu yhä ja hyvin menee näin kymmenen vuoden kuluttuakin.
Vaatii kyllä aika lailla vastaavat luonteet mm. asuinpaikkojen suhteen (ei kummankaan kotimaassa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Aikuisella tarkoitetaan että kunpikaan ei ole mikään parikymppinen "
Aikuinen määritellään niin että kun on yli 18-vuotias on aikuinen.
Aloituksessa määriteltiin toisin, joten tee oma aiheesi jos haluat keskustella sun jutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Aikuisella tarkoitetaan että kunpikaan ei ole mikään parikymppinen "
Aikuinen määritellään niin että kun on yli 18-vuotias on aikuinen.
Se on täysi-ikäisyyden laillinen määritelmä. Tässä keskustelussa aikuinen ei määrity sen mukaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmilla on ~20 vuotta ikäeroa. Ovat olleet 25 vuotta naimisissa. Vanhempi osapuoli nykyään monisairas ja aikamoiseksi omaishoitajuudeksi suhde on mennyt, mutta rakkaus silti on.
Minkä ikäisinä he tapasivat?
Tässäpä kaikki. Jos nyt aloitat suhteen, se voi olla ohi jo parin kuukauden päästä. Joten ihan turhaa miettiä eri aikakausia ja ikäkausia ja vanhuuden raihnaisuutta 50 vuoden päästä. Suhde toimii jos toimii ja kestää jos kestää. Suhteen aloittaminen ei tarkoita loppuiän onnellista suhdetta kuin harvoin ja onnellisissa tapauksissa.
No ei se iso ikäero mitään herkkua ole aiemminkaan. Eri elämänvaihe, eri kehitystehtävät, eri energiatasot.
Niin, no jos toinen ei sovi kumppaniksi nytkään niin tuskin kannattaa suhdetta aloittaa. Kuten sanottu, kun suhteen pituus on aina täysin auki ja se voi loppua vaikka viikossa.
Tuskin ap suunnittelisi suhdetta ihmisen kanssa jos se ei juuri nytkään toimisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmilla on ~20 vuotta ikäeroa. Ovat olleet 25 vuotta naimisissa. Vanhempi osapuoli nykyään monisairas ja aikamoiseksi omaishoitajuudeksi suhde on mennyt, mutta rakkaus silti on.
Minkä ikäisinä he tapasivat?
Tässäpä kaikki. Jos nyt aloitat suhteen, se voi olla ohi jo parin kuukauden päästä. Joten ihan turhaa miettiä eri aikakausia ja ikäkausia ja vanhuuden raihnaisuutta 50 vuoden päästä. Suhde toimii jos toimii ja kestää jos kestää. Suhteen aloittaminen ei tarkoita loppuiän onnellista suhdetta kuin harvoin ja onnellisissa tapauksissa.
No ei se iso ikäero mitään herkkua ole aiemminkaan. Eri elämänvaihe, eri kehitystehtävät, eri energiatasot.
Jos suhde perustuu oikeille asioille eli yhteiseen vetovoimaan, toisen ihailuun, arvostukseen, välittämisen tunteisiin, intohimoon, rakkauteen, niin kyllä yhdessäolo on totta vie herkkua! Mitä varten te ihmiset oikein aloitatte suhteita, jos se toinen ei ole sellainen jonka iholla haluat olla 24/7 ja jonka juttuja kuunnella maailman tappiin? Ihme porukkaa täällä.
Tässäpä kaikki. Jos nyt aloitat suhteen, se voi olla ohi jo parin kuukauden päästä. Joten ihan turhaa miettiä eri aikakausia ja ikäkausia ja vanhuuden raihnaisuutta 50 vuoden päästä. Suhde toimii jos toimii ja kestää jos kestää. Suhteen aloittaminen ei tarkoita loppuiän onnellista suhdetta kuin harvoin ja onnellisissa tapauksissa.