Miksi suomalaisilla naisilla on älyttömästi ylipainoa?
THL:
Naisista 30 prosentilla ja miehistä 27 prosentilla on lihavuutta.
Ja miehillä on käytännössä aina enemmän lihasmassaa, joka lasketaan ylipainoksi.
Kommentit (36)
Googletapa ja ota selvää miten testosteroni ja estrogeeni vaikuttavat aineenvaihduntaan.
Vierailija kirjoitti:
Googletapa ja ota selvää miten testosteroni ja estrogeeni vaikuttavat aineenvaihduntaan.
Ja nuo liittyvät naisten ylipainoon miten?
Vierailija kirjoitti:
Tässä jutussa tyypillinen 20-v suominainen:
Ehkä maaseudulla.
Tervetuloa Espooseen.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kesällä kun kävelee ulkona, huomaa kyllä että ei se miesten massa mitään lihaksia ole muutoin kuin miesten omassa mielikuvituksessa.
Montako sataa tuhatta miestä olet tutkimuksessasi tarkkaillut?
Itse olen 185 cm ja 76 kg mies kun suomalainen nainen 163 cm ja 73 kg
Jäätävä lihoaminen suomalalaisissa naisissa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kesällä kun kävelee ulkona, huomaa kyllä että ei se miesten massa mitään lihaksia ole muutoin kuin miesten omassa mielikuvituksessa.
Ne on vararavinnon ja karvan alla piilossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä jutussa tyypillinen 20-v suominainen:
Ehkä maaseudulla.
Tervetuloa Espooseen.
Vierailija kirjoitti:
Googletapa ja ota selvää miten testosteroni ja estrogeeni vaikuttavat aineenvaihduntaan.
Kummallista, että estrogeeni vaikuttaa suomalaisiin enemmän kuin esimerkiksi etelä- ja itäeurooppalaisiin
Vierailija kirjoitti:
Sipsit, sidukka, irtokarki
Mutta näitä ei ole pakko ostaa ja suuhunsa mättää.
Itse elänyt nuoruuteni 90-luvulla ja lihavuus oli ehkä suurin häpeä, mitä kohdalla voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on kymmeniä tuhansia kovaa salilla treenaavia miehiä, jotka tilastojen mukaan ovat kaikki ylipainoisia. Semmoinen metodi.
Eli kaikki nuo lihavat ja 72% miehistä, on salilla kovaa treenaavia lihaskipuja, eivät läskistä johtuvia ylipainoisia????
Ja Suomessa vain naiset ovat läskejä eli läskistä johtuvia ylipainoisia, mutta miehet ovat ainoastaan lihaksikkaita ja sporttisia???
Jokainen jolla on vähänkään kykyä loogiseen ajatteluun tajuaa, että tämä ei ole mahdollista.
Ap:llä on itsellään 10 kg ylipainoa ja suurin osa siitä päässä.
Vierailija kirjoitti:
Sipsit, sidukka, irtokarki
Miehillä kalja ja lenkkimakkara
Ap kipuilee, kun taas on yksi sinkkukesä eikä muutosta näköpiirissä. Ensin murjotus, sitten itku ja viimeiseksi aloituksen kaltaisen katkeran paskan suoltaminen. Menee se kesä niinkin.
26%:lla miehistä BMi yli 30, 40% vyötärölihavia
Nuo eivät kerro siitä, että mies treenaa kovasti salilla, vaan siitä, että mies on läski.
Vierailija kirjoitti:
Ap:llä on itsellään 10 kg ylipainoa ja suurin osa siitä päässä.
Hydrokefalus
Jostain syystä katukuvassa lihavia miehiä on enemmän kuin naisia.
Vähintään ylipainoisten miesten osuus oli 72 % ja naisten 63 %. Joka neljäs mies (26 %) ja nainen (28 %) oli lihava. Vaikeasti lihavia (BMI vähintään 35 kg/m2) miehiä oli noin 6 % ja sairaalloisen lihavia (BMI vähintään 40 kg/m2) miehiä 1 %. Vastaavat osuudet naisilla olivat 10 % ja 3 % (taulukko 3).
Jos miehiä ja naisia halutaan verrata, vyötärölihavuus lienee siihen parempi mittari kuin painoindeksi. Voimaharjoittelu nostaa painoindeksiä. Turhan lihasmassan ylläpito ei tosin sekään ole optimaalista terveyden kannalta vaan paras kroppa on kuivahko, kevyt, sitkeä ja jäntevä. Samoin on naisia, jotka ovat päärynän mallisia. Nimenomaan vatsarasva on haitallista.
Suomessa on kymmeniä tuhansia kovaa salilla treenaavia miehiä, jotka tilastojen mukaan ovat kaikki ylipainoisia. Semmoinen metodi.