iis ihanko oikeasti joku grillaa kaasulla?
Naurettiin yhdessä kuusivuotiaan tyttären kanssa, kun osui eteen lehtijuttu hyvän kaasugrillin hankinnasta.
Lapsikin tietää, että kaasulla grillaaminen ei ole oikeaa grillaamista, koska siitä puuttuu puuhiilen tai brikettien tuoma aito savuaromi, savun tuoksu ja rituaalinomainen tulen kanssa puuhaaminen.
Kaasugrilli on enemmänkin ulkona käytettävä keittolevy tai kaasulieden jatke. Siinä voi toki keittää perunat tai kahvit.
Kunnollinen grilli edellyttää puuhiilen käyttöä. Hibachi, kamado, bbq-savustingrillit ja asadot ovat oukein käyttökelpoisia.
Kommentit (41)
Mulla on puugrilli, hiiligrilli ja kaasugrilli. Jälkimmäistä tulee käytettyä eniten tai miltei ainoastaan nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sulla luuserilla ole tytärtä eikä minkäänlaista grilliä.
Eikä varsinkaan (DI)miestä. Tai niitä luksusleikkeleitä.
Ei, koska olen mies. Tiedän toki, että DI:t ovat h**ttejä.
Leikkeleet ovat köyhille. Meillä grillataan nautaa, riistaa, ankkaa, mustekalaa ja simpukoita.
Ja nauretaan siinä samalla köyhille tai "köyhille" ja opetetaan lapsetkin siihen. Oi kun olet hieno ihminen!
Vierailija kirjoitti:
Nuo ylihinnatut tonnin keraamiset kamadoruukut ja naurettavan pienet japanilaiset hibachi-lelut ovat pelkkää mukamas-älykkäiden hifistelijöiden statussymbolipelleilyä, jolla yritetään epätoivoisesti korvata täydellinen taidon ja pelisilmän puute grillin äärellä. On suorastaan säälittävää katsoa, miten nämä nettifoorumeilla brassailevat hienostelijat virittelevät digitaalisia Bluetooth-mittareitaan ja kytilleet hiustenkuivaajalla ilmaluukkuja tuntikausia vain huomatakseen, että se satakiloinen keraaminen möhkäle ylikuumeni yhdellä hätäisellä liikkeellä ja kuivatti kalliin lihan kelvottomaksi korpuksi, jota kukaan ei pysty syömään. Samaan aikaan minikokoisella hibachilla saa nysvätä kahta pientä tikkuvarrasta kerrallaan koko illan, joten vieraille saa tarjoilla lähinnä nälkää ja kylmää ilmaa, kun taas todellinen, taitava grillimestari pyöräyttää käden käänteessä mehevät ja täydelliset ruoat vaikka pelkällä vanhalla tynnyrillä tai perusgrillillä, koska ruoanlaitossa ratkaisee aina kokin oma ammattitaito, raaka-aineiden tuntemus ja kyky hallita tulta eikä mikään helvetin kallis brändikupla tai välineurheilu.
Tavallinen pallogrilli on hyvä ja on halpa. Ongelmana on vain pieni grillausala ja surkea lämmön hallinta.
Hibachi toimii, kun on yksin tai kaverin kanssa grillaamassa katkarapuvartaita.
Eräs kokkituttuni käyttää kamadoja, en ole kertaakaan saanut pakanutta tai kuivaa lihaa syödäkseni.
Tynnyri-savustingrilli (bbq-grilli) on mahtava, vaatii paljon askartelua, eikä valitettavasti kestä kauaa.
Asado on paras, siinä saa kaiken - oikean avotulen, suuren pinta-alan ja lämmönhallinnan.
T. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo ylihinnatut tonnin keraamiset kamadoruukut ja naurettavan pienet japanilaiset hibachi-lelut ovat pelkkää mukamas-älykkäiden hifistelijöiden statussymbolipelleilyä, jolla yritetään epätoivoisesti korvata täydellinen taidon ja pelisilmän puute grillin äärellä. On suorastaan säälittävää katsoa, miten nämä nettifoorumeilla brassailevat hienostelijat virittelevät digitaalisia Bluetooth-mittareitaan ja kytilleet hiustenkuivaajalla ilmaluukkuja tuntikausia vain huomatakseen, että se satakiloinen keraaminen möhkäle ylikuumeni yhdellä hätäisellä liikkeellä ja kuivatti kalliin lihan kelvottomaksi korpuksi, jota kukaan ei pysty syömään. Samaan aikaan minikokoisella hibachilla saa nysvätä kahta pientä tikkuvarrasta kerrallaan koko illan, joten vieraille saa tarjoilla lähinnä nälkää ja kylmää ilmaa, kun taas todellinen, taitava grillimestari pyöräyttää käden käänteessä mehevät ja täydelliset ruoat vaikka pelkällä vanhalla tynnyrillä tai perusgrillillä, koska ruoanlaitossa ratkaisee aina kokin oma ammattitaito, raaka-aineiden tuntemus ja kyky hallita tulta eikä mikään helvetin kallis brändikupla tai välineurheilu.
Itsellä ollut jo 20 vuotta vanha iso Rautapata johon itse tehty säädettävä grillaustaso.
Kasa Koivuhalkoa Pataan ja Grillaat vaikka Sian.
Kamadot ja Hibazit voi kärrätä kaatopaikalle.
Tuohan on hibachi...
Vierailija kirjoitti:
Hampurilaisetkin kuuluu tehdä itse. Sämpylät, pihvit, majoneesit, kaikki. Vain surkimukset käyvät ylipäätään missään ravintolassa. Kaikki täytyy tehdä vaikeimman kautta. Mitä enemmän aikaa ja rahaa kuluu sen parempi! Tätä omaa erinomaisuutta täytyy tietenkin mainostaa joka paikassa, eihän siitä muuten mitään tyydytystä saa jos jokainen ei tiedä miten erinomainen ihminen on!
Kuka syö hampurilaisia?!? Köyhä?
Helppous on monelle se kaikkein tärkein. Monelle se "grillaus" tarkoittaa muutaman pihvin, makkaran yms. valmistamista muutaman kerran kesässä. Ei kaikki koe tarpeelliseksi satsata mihinkään grillausharrastukseen ylenmäärin aikaa eikä laitteisiin rahaa.
No hiiligrillaile rauhassa pari-kolmevuosikymmentä ja kokeile sitten hyvää kaasugrilliä, ehkä se sitten selviää miksi me kaikki ei enää hiiligrillata.
Kaasu vaan on niin helppo, hiiligrillin ainoa hyvä puoli on ritilän puhtaanapito, mutta tilalle tulee tuhkan säilömistä ja hävittämistä sitten joskus kun se on varmasti jäähtynyt.
Vierailija kirjoitti:
No hiiligrillaile rauhassa pari-kolmevuosikymmentä ja kokeile sitten hyvää kaasugrilliä, ehkä se sitten selviää miksi me kaikki ei enää hiiligrillata.
Kaasu vaan on niin helppo, hiiligrillin ainoa hyvä puoli on ritilän puhtaanapito, mutta tilalle tulee tuhkan säilömistä ja hävittämistä sitten joskus kun se on varmasti jäähtynyt.
No, helposti ne tuhkat tuohon lähimetsään uppoaa. Sieltä tulee btw ne grillihiiletkin (puut).
Vierailija kirjoitti:
Helppous on monelle se kaikkein tärkein. Monelle se "grillaus" tarkoittaa muutaman pihvin, makkaran yms. valmistamista muutaman kerran kesässä. Ei kaikki koe tarpeelliseksi satsata mihinkään grillausharrastukseen ylenmäärin aikaa eikä laitteisiin rahaa.
Moni ostaa jopa tonnin maksavan kaasugrillin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppous on monelle se kaikkein tärkein. Monelle se "grillaus" tarkoittaa muutaman pihvin, makkaran yms. valmistamista muutaman kerran kesässä. Ei kaikki koe tarpeelliseksi satsata mihinkään grillausharrastukseen ylenmäärin aikaa eikä laitteisiin rahaa.
Moni ostaa jopa tonnin maksavan kaasugrillin!
No huh. Kypsentimestä tonni on aika suolainen hinta.
Ihanko oikeasti ylipäätään jotkut grillaa? Nauran tässä niin että mahaan sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppous on monelle se kaikkein tärkein. Monelle se "grillaus" tarkoittaa muutaman pihvin, makkaran yms. valmistamista muutaman kerran kesässä. Ei kaikki koe tarpeelliseksi satsata mihinkään grillausharrastukseen ylenmäärin aikaa eikä laitteisiin rahaa.
Moni ostaa jopa tonnin maksavan kaasugrillin!
Niille on tärkeintä ett se on hienon näköinen. Iso ja kiiltävä.
Siinä sitten paistellaan niitä valmismarinoituja kanoja ja maissintähkiä....
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti ylipäätään jotkut grillaa? Nauran tässä niin että mahaan sattuu.
Wt ei grillaa, tai sitten ne kötöstelee jollain kaasuvirityksellä hampurilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Hehee, katkerien köyhien vihapuhetta koko ketju täynnä...
Kummat on köyhiä sun mielestä ne jotka puoltaa tulella grilllaamists vai ne jotka kaasulla?
Eli sun mielestä jos ei pidä jostain asiasta ja kertoo sen niin on heti köyhä ja katkera😂
Molempia voi tehdä kuka tahansa. Esim. metsissä on nuotiopaikkoja ja kaasugrillejä saa halvalla ja osamaksulla. Nykyään esim. iPhonenkin saa helposti muutaman kympin erissä niin kaikki keillä puhtaat luottotiedot on mahdollista sellainen ostaa halutessaan. Minä en halua iphonea enkä grillata ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hehee, katkerien köyhien vihapuhetta koko ketju täynnä...
Kummat on köyhiä sun mielestä ne jotka puoltaa tulella grilllaamists vai ne jotka kaasulla?
Eli sun mielestä jos ei pidä jostain asiasta ja kertoo sen niin on heti köyhä ja katkera😂
Molempia voi tehdä kuka tahansa. Esim. metsissä on nuotiopaikkoja ja kaasugrillejä saa halvalla ja osamaksulla. Nykyään esim. iPhonenkin saa helposti muutaman kympin erissä niin kaikki keillä puhtaat luottotiedot on mahdollista sellainen ostaa halutessaan. Minä en halua iphonea enkä grillata ollenkaan.
Oot wt?
Miksi valtamedia ei kerro mikä on oikein
Siellä tirisee nyt noisetit... Mmmh!
Kaasulla ei voi grillata, kaasun palamisesta syntyvällä liekillä ja kuumuudelta voi.
Itsellä ollut jo 20 vuotta vanha iso Rautapata johon itse tehty säädettävä grillaustaso.
Kasa Koivuhalkoa Pataan ja Grillaat vaikka Sian.
Kamadot ja Hibazit voi kärrätä kaatopaikalle.