Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Geenitestin tulos epäilyttää

Vierailija
19.05.2008 |

Tää on ihan naurettavan tyhmä juttu, enkä tiedä miksi annan tämän näin paljon minua häiritäkään..

Mutta..

Minulla on paha laktoosi-intoleranssi, todella paha. Kuten äidilläni, tädilläni ja mummollanikin. Meiltä kaikilta tämä on todettu veritestein.

Nyt tyttärelläni on tutkittu vatsaoireita, ei ole löytynyt mitään syytä. Oireet ovat täysin kuin laktoosi-intoleranssissa, mutta veritestein todettuna tytöllä ei sitä ole.

Nyt tytöltä otettiin joku kunnon koe, koe jolla katsotaan onko geeniperimältään edes mahdollista sairastaa laktoosi-intoleranssia.

Tulos oli negatiivinen!

Eli tämän mukaan hän ei kantaisi geeniä joka sen voi aiheuttaa!

Miten on mahdollista?

Eikö lapsessani olekaan minun geenejä? (kenen sitten?, olenhan sentään äiti! eikä äitiydessä luulisi olevan epäilyn aihetta)

... vai onko verinäytteet menneet labrassa sekaisin?

Lääkärin pitäisi loppuviikosta soitella, en vaan jaksa odottaa kysymystulvani kanssa loppuviikkoon.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loput tulee lapsen isältä.

Vierailija
2/6 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.koska ei juoda niin paljon maitoa kuin Suomessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolet on sinulta ja puolet isältään.

en ymmärrä miksi edes mietit moista asiaa. mikä siinä on sellaista mitä et ymmärrä?

Vierailija
4/6 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suurinosa "laktoosi-intolerantikoista" ei saa oireita sokkokokeissa puhtaasta laktoosista. Tärkeintähän on saada vaivat pois.

Vierailija
5/6 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko se piilogeeni, joka pitää saada molemmilta puolilta, ja silloinkin on 25 %:n todennäköisyys, ettei geeni periydy kummaltakaan puolelta, vaan lapsi on "puhdas". Jos näin, niin ei tuossa ole mitään ihmeellistä.

Vierailija
6/6 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä se oli sitten positiivinen ja lääkärin mukaan se on mahdollista vain siten, että sekä mieheni, että minä olemme geenin kantajia. Geeni on siis resessiivinen. Tyttäresi testi siis voi olla negatiivinen, jos miehelläsi ei ole tuota geeniä.

Ap:lle: meille ainakin lääkäri sanoi, että on mahdollista, että lapsella on laktoosi-intoleranssi vaikka kaikki testit näyttäisivätkin negaa. Lopeta maitotuotteiden käyttö (tai ainakin vaihtoo laktoosittomaan) vaikka testit olisivatkin negaa. Ja sitten, jos oireet häviävät niin tiedät mikä ko. syy on. Meillä oireet hävisivät jo ennen testin tuloksia, kun vaihdoimme laktoosittomaan maito(juomaan) yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi