HAMPAIDEN VIHLONTA!
Minulla on vihlonut alaleuassa olevaa poskihammasta epäsäännöllisesti jo parin vuoden ajan. Kävin noin kaksi vuotta sitten näyttämässä hammaslääkärille hammasta, koska ajattelin että siinä on reikä, mutta hampaassa ei ollut reikää. Noin puoli vuotta sitten kävin uudelleen hammaslääkärissä ja hampaassa ei ollut reikää. Hammaslääkäri suositteli käyttämään hampaiden vihlontaa ehkäisevää hammastahnaa.
Nyt vihlonta on lähes päivittäistä ja ko. hammastahnastakaan ei ole apua. Siksi kysynkin teiltä, joita vihlovat hampaat ovat vaivanneet, että kannattaako mennä valittamaan vaivasta hammaslääkäriin ja mitä hammaslääkäri pystyy vaivalle tekemään?
Kommentit (7)
Viimeiseen pariin vuoteen mies ei ole valittanut narskuttelusta, joten ei se ainakaan joka öistä ole.
Mun hammaslaakari neuvoi etta Sensodyne-hammastahna auttaa parhaiten siten etta hampaiden pesun jalkeen levittaa sita vahan sormella siihen ienrajaan aamuin ja illoin. Toimii paremmin kuin varsinainen hampaiden harjaaminen Sensodynella. Ainakin mulla on auttanut vihlontaan.
t. muutaman hampaan juurihoidattanut.
mä sain lisäksi reseptin toiseen hammastahnaan, siis sellaiseen jota saa vain reseptillä ja jota saa käyttää vain korkeintaan kerran viikossa. On jonkinlainen fluorihoito samalla, ja auttaa vihlontaan ja hampaiden eroosioon. Ei ole ainakaan sen jälkeen vihlonut, vaikka en edes täsmälleen joka viikko ole sitä käyttänyt.
Hampaassa on todettu mikroviiva, eli hammas on halki.
Selitys voi löytyä siitäkin.