Tuntuuko elämä teistä miltään ilman rakkautta?
Te, jotka ette elämässä muuta halunneet kuin rakkautta mutta olette luopuneet toivosta - tuntuuko se, mitä on elämästä jäljellä, teistä miltään? Vai tuntuuko, että koitatte vain saada ajan kulumaan, kunnes kuolette?
Kommentit (44)
Kaikessa mitä näemme ja kuulemme, on rakkautta, väistämättömästi. Se mitä emme näe - se on Jumalan hallussa joten ei ole mitään mistä huolehtia. Minne ikinä näemmekin, voimme olla vain ah ja ah.
En tunne enkä ole tuntenut muuta kuin eläinrakkautta joten ilman eläimiä elämä olisi perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikessa mitä näemme ja kuulemme, on rakkautta, väistämättömästi. Se mitä emme näe - se on Jumalan hallussa joten ei ole mitään mistä huolehtia. Minne ikinä näemmekin, voimme olla vain ah ja ah.
Caveat: tämä nopea hissi autuuteen on saatavilla vain uskomalla Jumalaan. -sama
Vierailija kirjoitti:
Ainoa totaalinen rakkaus on tuntunut rakkaus lemmikkiin.
😂😁😂😁😂😁😂🤣😁😅😂🤣😁😅🤣😁😅😂🤣😁😅🤣😁🤣😁😅😂😅😂😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁
Ap, se, että ei halua muuta elämältä, kuin rakkautta, on täysin sairas ajatus. Elä ja nauti. Rakkaus tulee jos on tullakseen, jos ei, niin elämä on muuten ollut antoisa :)
Tuntuu se ja voi olla mukavaa, antoisaa ja omannäköistä. Toki rakkaus tekee siitä vielä parempaa. Mutta huono suhde/puoliso taas paskoittaa elämää oikein kunnolla, vain hyvä on vaivan väärti.
Vierailija kirjoitti:
Ap, se, että ei halua muuta elämältä, kuin rakkautta, on täysin sairas ajatus. Elä ja nauti. Rakkaus tulee jos on tullakseen, jos ei, niin elämä on muuten ollut antoisa :)
Väitän, että on täysin sairasta, ettei ole koskaan rakkautta saanut, edes lapsena. Ei siinä kehity normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
En tunne enkä ole tuntenut muuta kuin eläinrakkautta joten ilman eläimiä elämä olisi perseestä.
Ihminenkin on eläin. Mutta se että ihminen tietää nyt tässä ajssa olevansa olemassa korkeammallakin tasolla - abstraktisti - sen ansiosta tämäkin keskustelu internetissä on mahdollista nyt. Kaikki alkoi luolamaalauksista 16000 vuotta sitten. He tiesivät että joku nytkin tietää niistä, ehkä.
Haluan ehdottomasti lisätä myös että Metta-harjoitukset ovat nopea ilmaislippu kohti rakkaustehdasta. Tämän saamiseen ei tarvita uskoa Jumalaan vaan Buddhaan pelkästään. Buddha on siis Buddhalaisten Jeesus käytännössä. Kaikki keinot kohti vapautusta ovat sallittuja! Käyttäkää niitä!
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu se ja voi olla mukavaa, antoisaa ja omannäköistä. Toki rakkaus tekee siitä vielä parempaa. Mutta huono suhde/puoliso taas paskoittaa elämää oikein kunnolla, vain hyvä on vaivan väärti.
Totta, turhasta moni kitisee, jos rinnalla on kuitenkin ihan kiva kumppani, vaikkei varsinaisesti rakastaisi tai olisi koskaan rakastanutkaan tätä. Riittää, että kumppani rakastaa, vaikkei itse siihen kykenisi. Saa olla itsekäs ja hemmoteltu ihan rauhassa antamatta itsestään mitään 😉.
Vierailija kirjoitti:
Haluan ehdottomasti lisätä myös että Metta-harjoitukset ovat nopea ilmaislippu kohti rakkaustehdasta. Tämän saamiseen ei tarvita uskoa Jumalaan vaan Buddhaan pelkästään. Buddha on siis Buddhalaisten Jeesus käytännössä. Kaikki keinot kohti vapautusta ovat sallittuja! Käyttäkää niitä!
Auttaako jos uskoo joulupukkiin?
Kyllä oma eloni tuntuu mielekkäältä ja merkitykselliseltä ilman rakkauttakin., jos sillä tarkoitetaan "vain" rakkautta toista vain yhtä eritistä ihmistä kohtaan kohdistuvaa rakkautta.
Mutta vakehtekisin, jos väittäisin, että kikemattomuus ja elämä ilman mahdollisuutta rakastaa toista sitä yhtä ja erityistä ja olla samalla hänen rakkautensa kohde olisi aina tuntunut mukavalta. Päinvastoin se on tuntunutbjoitainnkeroja pakahduttavalta tunteelta, joka tuntuu niin mielessä kuin kropassa.
Ikisinkku mies 40+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu se ja voi olla mukavaa, antoisaa ja omannäköistä. Toki rakkaus tekee siitä vielä parempaa. Mutta huono suhde/puoliso taas paskoittaa elämää oikein kunnolla, vain hyvä on vaivan väärti.
Totta, turhasta moni kitisee, jos rinnalla on kuitenkin ihan kiva kumppani, vaikkei varsinaisesti rakastaisi tai olisi koskaan rakastanutkaan tätä. Riittää, että kumppani rakastaa, vaikkei itse siihen kykenisi. Saa olla itsekäs ja hemmoteltu ihan rauhassa antamatta itsestään mitään 😉.
Huonossa suhteessa asiat on tietenkin toisinpäin. Eli toinen vain ottaa, eikä anna mitään. Erittäin hyvässä molemmat rakastavat toisiaan, mutta sellainen on harvinaista pidemmän päälle.
Ei tätä elämääkään onneks ole paljoa jäljellä. Yksinäisyys tappaa.
nainen vaan sivusta
Vierailija kirjoitti:
Ei tätä elämääkään onneks ole paljoa jäljellä. Yksinäisyys tappaa.
nainen vaan sivusta
Kaikkea hyvää sulle, älä luovuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan ehdottomasti lisätä myös että Metta-harjoitukset ovat nopea ilmaislippu kohti rakkaustehdasta. Tämän saamiseen ei tarvita uskoa Jumalaan vaan Buddhaan pelkästään. Buddha on siis Buddhalaisten Jeesus käytännössä. Kaikki keinot kohti vapautusta ovat sallittuja! Käyttäkää niitä!
Auttaako jos uskoo joulupukkiin?
Voit uskoa vaikka Spagettihirviöön jos siitä on apua Sinulle. Toivon vilpittömästi Sinulle että annat mahdollisuuden uskomiselle jossain elämäsi vaiheessa tai sellaisen mahdollisuus tarjoutuu Sinulle. Ollos hyvä hyvä ystävä :)
Samastun tuohon, kun nämä rakkaudettomuuden kokemukset ovat alkaneet jo ihan elämän alusta saakka :( Tuntuu erityisen karulta...