Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesetkö alusvaatteet erikseen vai kaikki sekaisin?

Vierailija
26.06.2026 |

Itse olen aina pessyt kaikki sekaisin kunhan pesee 60 asteessa.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erottelen erikseen värilliset (40 tai 60), valkoisen (40 tai 60) ja hienopesun (20 tai 30). Värilliset ja valkoiset vaatteet kuivaan rummussa, hienopyykin narulla tai tasolla. Lämpötila riippuu ohjelmasta (villa matalampi kuin perus hieno) tai noissa kahdessa muussa likaisuudesta.

 

Erikseen pesen ja rumpukuivaan vain pussilakanat, koska ne kietoutuvat solmuun muun pyykin kanssa.

Vierailija
42/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen sekoilijoita ja veden/ sähkön tuhlaajia täällä oikein kirjoittelee? Pesen 60 pyykit 60 asteessa ja 40 pyykit 40 asteessa. Kolmessakympissä en pese koskaan mitään, joskus pesen rättejä ym. 75 asteessa tai jopa 95, jos haluan samalla, että pesukone puhdistuu. 

Tällä tyylillä olen pessyt pyykkiä jo vuosikymmenet, enkä ole pilannut vaatteitani. Pesen täysiä koneellisia aina tai lähes aina. Jos pyykkikone ei ole täynnä, käytän lyhyempää ohjelmaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen alushousut, sukat, siivousrätit, lakanat ja pyyhkeet sekä osan puuvilla t-paidoista 60 asteessa kaikki sekaisin yhdessä. Toki lakanoita on monesti niin paljon ettei sekaan mahdu muita 60 asteen pyykkejä.

Housut, puserot yms pesen 40 asteessa ja jotku herkemmät materiaalit 30 asteessa.

Vierailija
44/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alusvaatteet pitäisi pestä 60-asteessa, ellet ole paskantanut housuun?

Niissä haisee hiki, jos ei pese 60 asteessa. En tykkää haista vanhalle hielle.

Ei haise mun alusvaatteet hielle ja olen aina pessyt 40 asteessa. 

Vierailija
45/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä paskoja koneita, jos kaikki vaatteet pitää pestä kuudessakympissä, tau ne haisee. 

Sukat on ainoat, jota olen pessyt kuudessakympissä. Enkä ole kuollu, enkä haise. 

Vierailija
46/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekaisin samaan lämpötilaan menevien kanssa, mutta pesupusseissa ja rintaliivit niille tarkoitetuissa "palloissa". 

Normi puuvilla ym pikkuhousut menee 60C, sitten vähän hienommat menee 40C. En osta sellaisia jotka eivät kestä 40C, eli ikävä kyllä kun on paljon 30C hepeniä myytävänä niin ostan aina yhden jos miellyttävät ja kokeilen kestääkö 40C ja jos kyllä niin voin ostaa parit lisää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän niin harvoin miesten alusvaatteita, että pesen ne muun pyykin seassa. Omia naisten pikkuhousuja, rintaliivejä, alustoppeja ja sukkahousuja on taas pyykissä niin paljon, ettå pesen ne erikseen värien mukaisesti 40 asteessa, kun kaikki ovat keinokuitua.

M48

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän