Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesetkö alusvaatteet erikseen vai kaikki sekaisin?

Vierailija
26.06.2026 |

Itse olen aina pessyt kaikki sekaisin kunhan pesee 60 asteessa.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alusvaatteet pitäisi pestä 60-asteessa, ellet ole paskantanut housuun?

Vierailija
22/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukat erikseen 95, pyyhkeet erikseen 95, aluspaidat, pikkarit ym väreittäin 60, leggingsit 60, farkut erikseen kuten muutkin päällysvaatteet. 

taitaa sukkapyykissä kestää kun jos käytät viikossa vaikkapa 14 sukkaa ja jokaisen peset erikseen 95 asteen ohjelmalla. 

14 pesua taitaa jo parisen vuorokautta kestää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sekaisin 40 asteessa, paitsi sukat, jotka pesen erikseen. 60 asteessa pesen pyyhkeet ja lakanat. Niin ja villavaatteet tietenkin erikseen 30 asteen villapesussa. 

Vierailija
24/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi se tänne kertoa?

Vierailija
25/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
26/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousrätit erikseen. 

Alushousut, pyyhkeet, lakanat 60 asteessa samassa, ellen pese lakanoita vaihteeksi 95 asteen lämpötilassa. 

Hienopesu ja villapesu erikseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eeennn...

Vierailija
28/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukat erikseen 95, pyyhkeet erikseen 95, aluspaidat, pikkarit ym väreittäin 60, leggingsit 60, farkut erikseen kuten muutkin päällysvaatteet. 

taitaa sukkapyykissä kestää kun jos käytät viikossa vaikkapa 14 sukkaa ja jokaisen peset erikseen 95 asteen ohjelmalla. 

14 pesua taitaa jo parisen vuorokautta kestää. 

Nämä on näitä bakteerikammoisia. Mitä hiton bskteereja omasta jalasta voi välittyä omasn jalkaan? Ite pesen sukat usein 30 asteen pikapesussa, hyvin puhdistuu. Toisaalta jalkahikeä mulla ei ole ollenkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta alkaa sättimisen ryydittämä väittely kuka pesee oikeimmin.

Itse pesen melkein kaikki 60 asteessa pl aremmat vaatteet 40.

Vierailija
30/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivousrätit erikseen. 

Alushousut, pyyhkeet, lakanat 60 asteessa samassa, ellen pese lakanoita vaihteeksi 95 asteen lämpötilassa. 

Hienopesu ja villapesu erikseen. 

Yök, en pesisi alkkareita kasvopyyhkeiden ja tyynyliinojen kanssa. 😬 Paljon mielummin housujen js psitojen kanssa. Sitä paitsi ei kestä mitään 60 pesua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukat erikseen 95, pyyhkeet erikseen 95, aluspaidat, pikkarit ym väreittäin 60, leggingsit 60, farkut erikseen kuten muutkin päällysvaatteet. 

Oi miten hyvä että kerroit sinä siellä jossain.   Kiiitooosss. 

Vierailija
32/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta alkaa sättimisen ryydittämä väittely kuka pesee oikeimmin.

Itse pesen melkein kaikki 60 asteessa pl aremmat vaatteet 40.

Peskää perkele sättimättä  miten lytäätte....ei ketään kiinosta tuntemattomien  höpinät . 🤣🤣🤣🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukat erikseen 95, pyyhkeet erikseen 95, aluspaidat, pikkarit ym väreittäin 60, leggingsit 60, farkut erikseen kuten muutkin päällysvaatteet. 

Kuinka usein peset koneellisen kutakin? Ihan absurdi ajatus itselle että pesisin nuo kaikki erikseen, ihan hervoton vesilasku tulisi perässä ja lisäksi menisi koko viikonloppu pyykkiä pyörittäessä...

Täysin absurdi ajatus myös mulle. Jos pesisin esim sukat erikseen, niin joko täytyisi omistaa valtava määrä sukkia, jotta pelkästään niistä kertyisi kerrallaan koneellinen pyykkiä, tai sitten pyörittäisin puoli tyhjää konetta, joka olisi kaikkea muuta kuin taloudellista ja ekologista. 

Vierailija
34/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi alusvaatteet pitäisi pestä 60-asteessa, ellet ole paskantanut housuun?

No, tätä en kyllä ole ikinä ymmärtänyt. Niissähän on vaan ne sun omat bakteerit, jotka siellä kuuluu ollakin ja menee takaisin sinne samaan paikkaan, ei niitä naamalle laiteta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese kaikkia sekaisin, mutta en myöskään pese alusvaatteita erillään muusta pyykistä.

Lajittelen pyykin mm. pesulämpötilan, värin ja likaisuuden perusteella.

Työvaatteet pesen erikseen, koska en halua kotivaatteisiin työvaatteiden hajuja.

Vierailija
36/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikseen.

Kun yksi koneellinen kestää n. 2 tuntia ja mulla on kymmenen kalsaria pestävänä niin siinä menee 20 tuntia, koko viikonloppu!

Niinhän siinä menee  😁

Vierailija
37/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukat erikseen 95, pyyhkeet erikseen 95, aluspaidat, pikkarit ym väreittäin 60, leggingsit 60, farkut erikseen kuten muutkin päällysvaatteet. 

Kuinka usein peset koneellisen kutakin? Ihan absurdi ajatus itselle että pesisin nuo kaikki erikseen, ihan hervoton vesilasku tulisi perässä ja lisäksi menisi koko viikonloppu pyykkiä pyörittäessä...

Täysin absurdi ajatus myös mulle. Jos pesisin esim sukat erikseen, niin joko täytyisi omistaa valtava määrä sukkia, jotta pelkästään niistä kertyisi kerrallaan koneellinen pyykkiä, tai sitten pyörittäisin puoli tyhjää konetta, joka olisi kaikkea muuta kuin taloudellista ja ekologista. 

Mä pesen sukkia tosi harvoin. Yleensä jonkun kanssa yhdessä esim. viimeksi kylpyhuoneen maton. En vaihda sukkia joka päivä, kun mulla ei ole jalkahikiongelmaa. Kesällä en usein käytä sukkia ollenkaan. 

Vierailija
38/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesen alkkarit ja sukat 60. Sit housut ja paidat 40, riippuen toki paidoista ja housuista,et tartteeko nekin 60 pesua. Jos on kovin hiki tullu,niin sit paidat ja housut kans 60. Mut en pese esim pyyhkeitä ja alkkareita samassa vaikka olis 60.

Täydellinen vastaus. Ottakaa opiksenne, jotta pyykkihuolto toimii.

Sori en tarvitse tämän rupupalstan ämmyleitten ohjeita.

Vierailija
39/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikseen jo toista kymmentä vuotta.

No nooonn sitä pitttäääää

Vierailija
40/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi alusvaatteet pitäisi pestä 60-asteessa, ellet ole paskantanut housuun?

Niissä haisee hiki, jos ei pese 60 asteessa. En tykkää haista vanhalle hielle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän