Pesetkö alusvaatteet erikseen vai kaikki sekaisin?
Itse olen aina pessyt kaikki sekaisin kunhan pesee 60 asteessa.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Sukat erikseen 95, pyyhkeet erikseen 95, aluspaidat, pikkarit ym väreittäin 60, leggingsit 60, farkut erikseen kuten muutkin päällysvaatteet.
taitaa sukkapyykissä kestää kun jos käytät viikossa vaikkapa 14 sukkaa ja jokaisen peset erikseen 95 asteen ohjelmalla.
14 pesua taitaa jo parisen vuorokautta kestää.
Kaikki sekaisin 40 asteessa, paitsi sukat, jotka pesen erikseen. 60 asteessa pesen pyyhkeet ja lakanat. Niin ja villavaatteet tietenkin erikseen 30 asteen villapesussa.
Miksi minun pitäisi se tänne kertoa?
Siivousrätit erikseen.
Alushousut, pyyhkeet, lakanat 60 asteessa samassa, ellen pese lakanoita vaihteeksi 95 asteen lämpötilassa.
Hienopesu ja villapesu erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukat erikseen 95, pyyhkeet erikseen 95, aluspaidat, pikkarit ym väreittäin 60, leggingsit 60, farkut erikseen kuten muutkin päällysvaatteet.
taitaa sukkapyykissä kestää kun jos käytät viikossa vaikkapa 14 sukkaa ja jokaisen peset erikseen 95 asteen ohjelmalla.
14 pesua taitaa jo parisen vuorokautta kestää.
Nämä on näitä bakteerikammoisia. Mitä hiton bskteereja omasta jalasta voi välittyä omasn jalkaan? Ite pesen sukat usein 30 asteen pikapesussa, hyvin puhdistuu. Toisaalta jalkahikeä mulla ei ole ollenkaan.
Kohta alkaa sättimisen ryydittämä väittely kuka pesee oikeimmin.
Itse pesen melkein kaikki 60 asteessa pl aremmat vaatteet 40.
Vierailija kirjoitti:
Siivousrätit erikseen.
Alushousut, pyyhkeet, lakanat 60 asteessa samassa, ellen pese lakanoita vaihteeksi 95 asteen lämpötilassa.
Hienopesu ja villapesu erikseen.
Yök, en pesisi alkkareita kasvopyyhkeiden ja tyynyliinojen kanssa. 😬 Paljon mielummin housujen js psitojen kanssa. Sitä paitsi ei kestä mitään 60 pesua.
Vierailija kirjoitti:
Sukat erikseen 95, pyyhkeet erikseen 95, aluspaidat, pikkarit ym väreittäin 60, leggingsit 60, farkut erikseen kuten muutkin päällysvaatteet.
Oi miten hyvä että kerroit sinä siellä jossain. Kiiitooosss.
Vierailija kirjoitti:
Kohta alkaa sättimisen ryydittämä väittely kuka pesee oikeimmin.
Itse pesen melkein kaikki 60 asteessa pl aremmat vaatteet 40.
Peskää perkele sättimättä miten lytäätte....ei ketään kiinosta tuntemattomien höpinät . 🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukat erikseen 95, pyyhkeet erikseen 95, aluspaidat, pikkarit ym väreittäin 60, leggingsit 60, farkut erikseen kuten muutkin päällysvaatteet.
Kuinka usein peset koneellisen kutakin? Ihan absurdi ajatus itselle että pesisin nuo kaikki erikseen, ihan hervoton vesilasku tulisi perässä ja lisäksi menisi koko viikonloppu pyykkiä pyörittäessä...
Täysin absurdi ajatus myös mulle. Jos pesisin esim sukat erikseen, niin joko täytyisi omistaa valtava määrä sukkia, jotta pelkästään niistä kertyisi kerrallaan koneellinen pyykkiä, tai sitten pyörittäisin puoli tyhjää konetta, joka olisi kaikkea muuta kuin taloudellista ja ekologista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi alusvaatteet pitäisi pestä 60-asteessa, ellet ole paskantanut housuun?
No, tätä en kyllä ole ikinä ymmärtänyt. Niissähän on vaan ne sun omat bakteerit, jotka siellä kuuluu ollakin ja menee takaisin sinne samaan paikkaan, ei niitä naamalle laiteta.
En pese kaikkia sekaisin, mutta en myöskään pese alusvaatteita erillään muusta pyykistä.
Lajittelen pyykin mm. pesulämpötilan, värin ja likaisuuden perusteella.
Työvaatteet pesen erikseen, koska en halua kotivaatteisiin työvaatteiden hajuja.
Vierailija kirjoitti:
Erikseen.
Kun yksi koneellinen kestää n. 2 tuntia ja mulla on kymmenen kalsaria pestävänä niin siinä menee 20 tuntia, koko viikonloppu!
Niinhän siinä menee 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukat erikseen 95, pyyhkeet erikseen 95, aluspaidat, pikkarit ym väreittäin 60, leggingsit 60, farkut erikseen kuten muutkin päällysvaatteet.
Kuinka usein peset koneellisen kutakin? Ihan absurdi ajatus itselle että pesisin nuo kaikki erikseen, ihan hervoton vesilasku tulisi perässä ja lisäksi menisi koko viikonloppu pyykkiä pyörittäessä...
Täysin absurdi ajatus myös mulle. Jos pesisin esim sukat erikseen, niin joko täytyisi omistaa valtava määrä sukkia, jotta pelkästään niistä kertyisi kerrallaan koneellinen pyykkiä, tai sitten pyörittäisin puoli tyhjää konetta, joka olisi kaikkea muuta kuin taloudellista ja ekologista.
Mä pesen sukkia tosi harvoin. Yleensä jonkun kanssa yhdessä esim. viimeksi kylpyhuoneen maton. En vaihda sukkia joka päivä, kun mulla ei ole jalkahikiongelmaa. Kesällä en usein käytä sukkia ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesen alkkarit ja sukat 60. Sit housut ja paidat 40, riippuen toki paidoista ja housuista,et tartteeko nekin 60 pesua. Jos on kovin hiki tullu,niin sit paidat ja housut kans 60. Mut en pese esim pyyhkeitä ja alkkareita samassa vaikka olis 60.
Täydellinen vastaus. Ottakaa opiksenne, jotta pyykkihuolto toimii.
Sori en tarvitse tämän rupupalstan ämmyleitten ohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Erikseen jo toista kymmentä vuotta.
No nooonn sitä pitttäääää
Vierailija kirjoitti:
Miksi alusvaatteet pitäisi pestä 60-asteessa, ellet ole paskantanut housuun?
Niissä haisee hiki, jos ei pese 60 asteessa. En tykkää haista vanhalle hielle.
Miksi alusvaatteet pitäisi pestä 60-asteessa, ellet ole paskantanut housuun?