Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mulla on.. Paleltaa koko ajan

Vierailija
26.06.2026 |

Paleltaa koko ajan. Siis ihan horkassa tärisen hetkittäin, vaikka vaatteita on päällä ja paahteisella terassilla istun. Mulla on legginsit, villasukat, uggit, rintsikat, ohut pitkähihainen puuvilla paita ja nilkkapituinen pellava mekko päällä. Päässä pidän välillä pipoa (semmosta virkattua).. 

Tätä on jatkunut nyt parisen viikkoa. Nauti tässä nyt sitten kesästä ja helteistä.

Mulla on diabetes2, sokeriarvot kunnossa, olleet aina. Syön yhden metforemin per vuorokausi.

Ei kuumetta, ei mitään flunssan tms oireita. 

Väsymystä on. Aamuisin on vaikea herätä. Ajattelin tämän johtuvan, kun kylmä pitää mut hereillä. Niin nukun kahden peiton alla. Päällä pitkikset ja siihen kuuluva paita, kahdet villasukat ja pari yötä sitten kaivoin pipon päähäni. Eikä mikään hieno tyylitelty, vaan paksu pipo. Toisinaan vielä puen kerraston päälle puuvillaisen yömekon. Ensi yöksi etsin villasormikkaat..

Lääkäri ajan sain parin viikon päähän, ei kuulemma ole akuuttia. Ok, mä otan sen. Vinkkejä mitä tää vois olla.. Mun mielikuvitus on hiljentynyt.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vähän sama, nivelkipuja, hedaria ja väsymystä. Ei koko ajan. Veikkaan jotain flunssapöpöä.

Monella on ollut kesäflunssa. Minullakin yli 2 viikkoa. Siihen kuului kylmä hiki minulla. 

Vierailija
22/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diapetes pahinta on jos sokeriarvo laskee liikaa .  Silloin olla jo ketoasidoosissa. 

Sokeriarvon nousu voi aiheuttaa ketoasidoosia, ei lasku. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OHHOH! Kävin Terveyskirjaston sivuilla lukemassa kilpparin vajaatoiminnasta. Todellakin mullahan on kaikki oireet kylmän ja väsymyksen lisäksi. 

Iho on aivan järjettömän kuiva, ajattelin sen johtuvan auringosta, ei näin pahaa silti ole ollut koskaan... painonnousua en ole havainnut, mutta turvotus on jäätävä!, ummetus - kyllä, mutta mansikat tekee mulla semmoista. Muistiongelmiakin on ollut - sanoja täysin kateissa, asioita on unohtunut paljon... En mä ollut noita niputtaa yhteen.

Aattelin soittaa nyt yksityiselle ja selttää asiani. Mahdollisimman nopeeta labraan ja aikaistan lääkäri aikaani. Eihän ne lääkärit tykkää asiakkaiden omista diagnooseista, mutta tää on jotenkin jo liian selvä ollakseen jotain muuta.

t.ap

Ihon kuivuus, ummetus, turvotus, palelu...kaikki voi johtua myös elimistön kuivumisesta.

Vierailija
24/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko tarpeeksi proteiineja? Rasvoja? Kalsiumia? Rautaa? Sinkkiä? Magnesiumia? 

Vierailija
25/25 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain päinvastaista kuin minulla, mulla on näet koko ajan liian kuuma. Kotona en käytä puseroa juuri koskaan koska muuten olisi tukala olla, talvella nukuin keveimmissä kesäyöpaidoissa, nyt jo viikkokausia ilman mitään, vähän peittoa jalkojen päällä, ja silti pitää olla pyyhkeeseen kääritty kylmäkalle rintaa vasten vaikkei olisi mitenkään kuumaa mittarin mukaan. DIabetes täällä myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän