Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekoälyn vuoksi automaation arvonlisävero nosttettava 70-80 prosenttiin

Vierailija
26.06.2026 |

Mitäs tuumitte? Tekoälyn ansioista asioiden automatisoinnista tulee huomattavasti nykyistä helpompaa ja nopeampaa, joka tarkoittaa että entistä vähemmille riittää työtä. Vähentyneestä työnteosta aiheutuva merkittävästi alempi palkkatulon vertokertymä on kompensoitava jotenkin, muuten tulee valtiolle pankrotti. Entä jos asia ratkaistaisiin nostamalla automaation arvonlisävero (kyllä, sisältäen alan konsulttikulut) rapsakkaan 70-80% tasoon. Tuplaisihan se ko. tekemisen hinnan, mutta jos tekeminen nopeutuu enemmän, ehkä se voisi olla jopa ns. wörttiä?`

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä tarkkaan tasosta, mutta kyllä, automaatiota pitää alkaa verottaa enemmän, kun ihmistyötä korvataan tekoälyllä ja roboteilla. Ne verotulot tarvitaan toimettomaksi jäävien ihmisten elättämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi