Lue keskustelun säännöt.
Onko sinulla varaa viilennysjärjestelmään?
26.06.2026 |
Puolet suomalaisista on hankkinut kotiinsa viilennysjärjestelmän, selviää LähiTapiolan Arjen katsaus -kyselyssä.
Yli viidennes on hankkinut ilmalämpöpumpun ja lähes viidennes siirrettävän viilennyslaitteen. Keskimäärin viilennyksen järjestämiseen on käytetty 1 500 euroa.
Taloudellisista syistä kuitenkin 15 prosenttia ei ole ryhtynyt toimenpiteisiin.
– Läheskään kaikilla ei siis ole varaa ja mahdollisuuksia investoida viilentämiseen. Esimerkiksi vanhassa kerrostaloasunnossa vuokralla asuvalla ei välttämättä ole tähän mahdollisuutta, toteaa kotivakuutuksen kehityspäällikkö Timo Ekholm.
Kommentit (62)
Meillä on kerrostalossa viilentävä ilmalämpöpumppu.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Suomentalossa ei ole tarvetta mutta 2. kodissa ulkomailla on ilpin sisäyksikkö jokaisessa makuuhuoneessa. Pari kertaa käytetty illalla n tunnin verran. Nyt on muutenkin sisälämpö sopiva 24 astetta (ulkona 37) joten ei tarvetta käyttää