Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla varaa viilennysjärjestelmään?

Vierailija
26.06.2026 |

Puolet suomalaisista on hankkinut kotiinsa viilennysjärjestelmän, selviää LähiTapiolan Arjen katsaus -kyselyssä.

Yli viidennes on hankkinut ilmalämpöpumpun ja lähes viidennes siirrettävän viilennyslaitteen. Keskimäärin viilennyksen järjestämiseen on käytetty 1 500 euroa.

Taloudellisista syistä kuitenkin 15 prosenttia ei ole ryhtynyt toimenpiteisiin.

 

 

– Läheskään kaikilla ei siis ole varaa ja mahdollisuuksia investoida viilentämiseen. Esimerkiksi vanhassa kerrostaloasunnossa vuokralla asuvalla ei välttämättä ole tähän mahdollisuutta, toteaa kotivakuutuksen kehityspäällikkö Timo Ekholm.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomentalossa ei ole tarvetta mutta 2. kodissa ulkomailla on ilpin sisäyksikkö jokaisessa makuuhuoneessa. Pari kertaa käytetty illalla n tunnin verran. Nyt on muutenkin sisälämpö sopiva 24 astetta (ulkona 37) joten ei tarvetta käyttää

Vierailija
62/62 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kerrostalossa viilentävä ilmalämpöpumppu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi