Espoon kauppakeskus Iso Omena muuttui maksulliseksi
Hinta alkavilta maksullisilta tunneilta on 2,80 €/tunti. EasyParkin ja Parkmanin mobiilisovelluksia käytettäessä pysäköinnin hintaan lisätään sovelluskohtainen palvelumaksu jokaista aloitettua pysäköintiä kohden.
Kommentit (298)
Vierailija kirjoitti:
Miksei kaikkia ruokakauppoja muuteta maksullisiksi? Esim 2 eur olisi aivan kohtuullinen summa.
Joka kerta kun käyn ruokaupassa tekemässä vähänkin isommat ostokset niin joudun maksamaan vähintään satasen.
Tämän ketjun ilmaisia julkisia käyttäville ne ruokakaupatkin ovat näköjään yhtä ilmaisia kuin asuminen kun keksivät ehdottaa että hei, ruokakaupanhan pitäisi olla maksullinen!
Noinkohan sinä kykenist maksamaan edes sitä kahta euroa omalla työlläsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei kaikkia ruokakauppoja muuteta maksullisiksi? Esim 2 eur olisi aivan kohtuullinen summa.
Joka kerta kun käyn ruokaupassa tekemässä vähänkin isommat ostokset niin joudun maksamaan vähintään satasen.
Tämän ketjun ilmaisia julkisia käyttäville ne ruokakaupatkin ovat näköjään yhtä ilmaisia kuin asuminen kun keksivät ehdottaa että hei, ruokakaupanhan pitäisi olla maksullinen!
Tässä ei ole kyse satasestasi vaan tasa-arvosta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso Omena avattiin 25 vuotta sitten. Ja nyt omituisesti huomattiin että pysäköinti pitääkin muuttaa maksulliseksi. Ilmeisesti Suomessa on niin nousukausi taas päällä että rahaa riittää.
Kuluttaja päättää tarpeeksi moni kun kaikkoaa palaa maksuton pysäköinti.
Maksullisuus on ainoa keino, jolla jotkut ei sitten käytä niitä vähiä paikkoja säilöäkseen autoja ilmaiseksi vaikka koko vuoden-
Olipas auton muotoinen olkinukke.
Oliko se entinen 2h tai Sellon 3h jossa oikeasti ehtii kauppareissulla syödä ja kierrellä erikoisliikkeitä yhtä kuin "autoa säilötään koko vuosi".
Minäpä voin kertoa sinulle että ihmiset ovat ostaneet jo vuosia kaikkea verkkokaupoista niin säännöllisesti että Ison Omenan parkkipaikat eivät ole koskaan loppuneet kesken. Eivät edes pahimmassa jouluruuhkassa.
Tämä "parkkipaikkojen riittävyyden takaaminen" on niin avointa paskhaa että ainoastaan tältä foorumilta voi löytyä niin herkkäuskoisia lammaksia että ne alkavat hokea sitä "faktana".
Vierailija kirjoitti:
lattian kulutusmaksu alkavalta metriltä?
Sisään kannetusta sannasta voisi laskuttaa 100€ per alkava 100grammaa.
Se naarmuttaa kalliita lattioita ja sitä on todella hankala saada siivottua kun julkisilla liilkuvat kantavat sitä jatkuvasti sisään.
Minä puolestani uskon, että kauppakeskus haluaa julkisella liikenteellä kulkevia asiakkaita jotka hengailevat koko päivän siellä ja käyttävät mahdollisuuksien mukaan liikekeskuksen palveluita, siksi autoilua halutaan rajoittaa. Tietenkin käsipelissä ei niinkään tehdä isoja ostoksia kuin mitä autoilijat yleensä tekee. Huomasin oman käytökseni muuttuneen niin, että jos minulla on asiaa omppuun niin menen autolla koska muulla en pääse ja parkkeraan halliin, katson kellosta saapumisajan, hoidan asian ja lähden heti pois. Aikaisemmin kävin monessa liikkeessä ostoksilla, kävin aina syömässä kun ihan kivoja ruokapaikkoja monia mut ei viitti maksaa siitä mikä muualla ilmaista. Hauska nähdä millainen muodonmuutos omppuun halutaan tehdä
Ja lopuksi kun saadaan autoilijat pois niin voidaan laajentaa parkkihallit liiketiloiksi
Tietää että parkkihallit täyttyy maksuttomissa kauppakeskuksissa ja marketeissa.
Maksulliset parkkihallit PK-seudun vetovoimatekijä🤣
Niinhän se metrokin on maksullinen, mitä kummallista että joutuu maksamaan parkkipaikasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ei ole kyse satasestasi vaan tasa-arvosta..
Mitä epätasa-arvoista tässä sinusta on? Parkkihalli maksaa rahaa. Parkkihallin käyttäjät osallistuvat noihin kustannuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Minä puolestani uskon, että kauppakeskus haluaa julkisella liikenteellä kulkevia asiakkaita jotka hengailevat koko päivän siellä ja käyttävät mahdollisuuksien mukaan liikekeskuksen palveluita, siksi autoilua halutaan rajoittaa. Tietenkin käsipelissä ei niinkään tehdä isoja ostoksia kuin mitä autoilijat yleensä tekee. Huomasin oman käytökseni muuttuneen niin, että jos minulla on asiaa omppuun niin menen autolla koska muulla en pääse ja parkkeraan halliin, katson kellosta saapumisajan, hoidan asian ja lähden heti pois. Aikaisemmin kävin monessa liikkeessä ostoksilla, kävin aina syömässä kun ihan kivoja ruokapaikkoja monia mut ei viitti maksaa siitä mikä muualla ilmaista. Hauska nähdä millainen muodonmuutos omppuun halutaan tehdä
Tiedät itsekin muodonmuutoksen halutaan olevan monikulttuurinen.
Vierailija kirjoitti:
Niin?
Persua on nyt verisesti loukattu kun joutuu MAKSAMAAN maleksimisesta.
Itsehän en vietä ostareilla aikaa sekuntiakaan kauemmin kuin on ihan pakko. Mut menettäähän persu tuossa tosiaan muutaman coop-kaljan hinnan. Joutuu ehkä olemaan kokonaisen päivän selvänä?
Itse en juo.
Eilen siellä sisällä pelattiin jalkapalloa ja sai pelätä et ei saanut osumaa eikä ketään vartiaa näkyny missään. On se paikka jo muuttunut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso Omena avattiin 25 vuotta sitten. Ja nyt omituisesti huomattiin että pysäköinti pitääkin muuttaa maksulliseksi. Ilmeisesti Suomessa on niin nousukausi taas päällä että rahaa riittää.
Kuluttaja päättää tarpeeksi moni kun kaikkoaa palaa maksuton pysäköinti.
Asiakkaat eivät enää palaa. Kun arjen rutiini muodostuu eri ruokakaupan varaan, tuntuu rasittavalta lähteä taas omppuun. Muut kaupat löytyvät sitten toisesta paikasta, vaikka työpaikan läheltä tai eri kauppakeskuksesta.
Loppupeleissä kyse on matematiikasta. 100 asiakkaasta varmasti osa lopettaa Isossa Omenassa käymisen. Loput 80 maksavat 2,80 euroa pysäköinnistää. Parkkimaksuista kertyy 224 euroa. Mikäli noiden 20 asiointinsa lopettaneen keskikulutus on ollut yli 11,20 euroa, niin kokonaisuudessa kauppakeskus häviää rahaa. Moniko kauppakeskuksen yritys on nyt siinä tilanteessa, ettei kassavirta kestä 20% asiakaskatoa? Miten moni yritys voi tehdä kuten Finnkino tai Lippulaivan kuntosali eli mahdollistavat kolmen tunnin pysäköinnin, kun annat käyttämässäsi firmassa rekisterinumerosi? Tuohan kaipaa systeemiä, missä kuluttamalla x euroa esim ravintolassa saat parkkietua 1-2 tuntia,.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kauppakeskus ole maksullinen. Pysäköinti on.
Vois kai sinnekin haluttaessa laittaa jonkun vuotuisen perusmaksun. Tagi mukaan mikä luettaisiin sisäänkäynneillä. Tiloja kuitenkin joudutaan lämmittämään, siivoamaan ja kunnossapitämään.
Ei tule ikävä Cityconia.
Mua on aina huvittanut, miten moni rakennusalan tai muun vastaava yritys on Suomessa Con-päätteinen (varmaan johdettu construction). Mutta kun Con = huijaus 😄. Ja noita vastaavia on paljon.
Mitä itse aiheeseen tulee, saavat kohta ihmetellä paitsi tyhjää parkkihallia, myös tyhjiä liikkeitä. Yksi harmitus on, että tuolla on myös Omenan hyvä kirjasto. Tosin sen nyt ehkä tuossa tunnissa hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jo rajoittanut ompussa asiointia. Aiemmin menin sinne juuri siksi, että sai monta asiaa hoidettua kerralla. Nyt ei parkkiaika riitä enkä halua rekisteröityä parkkipalveluun enkä ylipäätään maksaa tuosta asiasta. Niinpä suunnittelen arkeni eri tavalla. Metrolla lähden Kamppiin, en missään nimessä Matinkylään. Ruokaostokset teen kodin lähellä, olen nyt myös perehtynyt Olarin Prismaan, joka on ihan hyvä isompi kauppa. Citymarket löytyy Ruoholahdesta.
Esimerkiksi jouluostokset teen tänä vuonna varmaankin Helsingin keskustassa. Aiemmin ne on ollut hyvä tehdä ompussa ruokaostosten yhteydessä.
lattian kulutusmaksu alkavalta metriltä?