Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eli jos nyt sitten ilmaston lämpeneminen olisi ihmisen aiheuttamaa, eikö ole jo aika todeta ettei asia tällä systeemillä käänny?

Vierailija
26.06.2026 |

Sillä, että me leikataan ja muut vaan tupruttaa lisää ja jopa juhlii ennätyksiä hiilentuotannossa, kuten Intia. Meillä pitää leikata, jottei Intiassa ole helteitä ja niillä on jopa hiiliministeriö. Itse eivät ole moksiskaan. Se on kuin futispeli jossa hyökkäys ei ehdi tehdä niin monta maalia kuin puolustus päästää omiin.

https://x.com/narendramodi/status/1902983866593521940

Pitäisikö strategiaa siis käsitellä vähän kokonaisvaltaisemmin? Helteet on jossain muualla kuin meillä ja lehtijuttujen perusteella jopa lisäävät turismia Suomeen ja itse taas jopa hyödytään siitä ettei täällä jäädy pallit. 

Oletetaan hetki, että kaikki on ihmisen aiheuttamaa, vaikka ilmasto on aina muuttunut. 

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kaikkien pitäisi osallistua ja eniten niiden maiden, jotka pahentavat asiaa.  Se että helteet ovat ”jossain muualla” vaikuttaa ajan kanssa kaikkeen, kun viljelysalat pienenevät ruoka vähenee ja vesivarannot loppuvat. Tällä on vaikutusta myös niihin maihin, missä on viileämpää.

Vierailija
2/30 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs hätä tässä on.. tuo kuviteltu ilmastonlämpeneminen vaan parantaa meidän elinoloja. Joten ei kun hiiltä piippuun ja energiaa halvalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä, että noissa väestöräjähdysmaissa kärventyminen tuntuu kunnolla. Miettivät ehkä toisenkin kerran ennen kuin köyrivät paljaalla.

Vierailija
4/30 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se mitä päivittelette on itse asiassa sen ihan oman strategian epäonnistuminen. Ei käänny sillä, että toiset tupruttaa vaan lisää. 

Vierailija
5/30 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaston IHMISESTÄ JOHTUMATON lämpeneminen on Suomelle pelkästään etu. 

Vierailija
6/30 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko on lämmin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/30 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten pitäisi myös miettiä, että onko enää pakko noudattaa ns. yhteiskunnan pelisääntöjäkään.

Vierailija
8/30 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kaikkien pitäisi osallistua ja eniten niiden maiden, jotka pahentavat asiaa.  Se että helteet ovat ”jossain muualla” vaikuttaa ajan kanssa kaikkeen, kun viljelysalat pienenevät ruoka vähenee ja vesivarannot loppuvat. Tällä on vaikutusta myös niihin maihin, missä on viileämpää.

Maailman ruuantuotantokin lyö koko ajan ennätyksiä. Näin se on kehittynyt tänä ilmastonmuutoksen aikana. CO2 is plant food.

https://ourworldindata.org/data-insights/global-cereal-production-has-g…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/30 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmaston IHMISESTÄ JOHTUMATON lämpeneminen on Suomelle pelkästään etu. 

No, se tuo meille vieraslajeja, jotka muuttavat ekosysteemin. Kasvukausi ei pitene, kun valon määrä ei korreloi lämpimyyden lisääntymisen kanssa.

Golvirran pysähtyminen voi olla etu.

Vierailija
10/30 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kaikkien pitäisi osallistua ja eniten niiden maiden, jotka pahentavat asiaa.  Se että helteet ovat ”jossain muualla” vaikuttaa ajan kanssa kaikkeen, kun viljelysalat pienenevät ruoka vähenee ja vesivarannot loppuvat. Tällä on vaikutusta myös niihin maihin, missä on viileämpää.

Maailman ruuantuotantokin lyö koko ajan ennätyksiä. Näin se on kehittynyt tänä ilmastonmuutoksen aikana. CO2 is plant food.

https://ourworldindata.org/data-insights/global-cereal-production-has-g…

Mutta mistä se johtuu, lämmöstä vai siitä, että esim. sademetsiä hakataan kiihtyvällä tahdilla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/30 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten pitäisi myös miettiä, että onko enää pakko noudattaa ns. yhteiskunnan pelisääntöjäkään.

Aika moni ei niitä nytkään noudata, vaan esimerkiksi varastavat tavaraa kaupoista. Jotkut jopa kehottavat siihen 

Vierailija
12/30 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kaikkien pitäisi osallistua ja eniten niiden maiden, jotka pahentavat asiaa.  Se että helteet ovat ”jossain muualla” vaikuttaa ajan kanssa kaikkeen, kun viljelysalat pienenevät ruoka vähenee ja vesivarannot loppuvat. Tällä on vaikutusta myös niihin maihin, missä on viileämpää.

Maailman ruuantuotantokin lyö koko ajan ennätyksiä. Näin se on kehittynyt tänä ilmastonmuutoksen aikana. CO2 is plant food.

https://ourworldindata.org/data-insights/global-cereal-production-has-g…

Mutta mistä se johtuu, lämmöstä vai siitä, että esim. sademetsiä hakataan kiihtyvällä tahdilla...

Sekin vielä. Kun sademetsän pitäisi toimia hiilinieluna, niin suomalaisia rangaistaan siitäkin, kun muualla hakataan metsää. Nythän EU teki Argentiinan kanssa oikein vapaakauppasopimuksen, että voivat hakata lisää ja tuoda tullivapaata naudan lihaa EU alueelle 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/30 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kaikkien pitäisi osallistua ja eniten niiden maiden, jotka pahentavat asiaa.  Se että helteet ovat ”jossain muualla” vaikuttaa ajan kanssa kaikkeen, kun viljelysalat pienenevät ruoka vähenee ja vesivarannot loppuvat. Tällä on vaikutusta myös niihin maihin, missä on viileämpää.

Maailman ruuantuotantokin lyö koko ajan ennätyksiä. Näin se on kehittynyt tänä ilmastonmuutoksen aikana. CO2 is plant food.

https://ourworldindata.org/data-insights/global-cereal-production-has-g…

Mutta mistä se johtuu, lämmöstä vai siitä, että esim. sademetsiä hakataan kiihtyvällä tahdilla...

Viljelyala on pysynyt käytännössä samana ja sekin linkistä selviää. 

Vierailija
14/30 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmaston IHMISESTÄ JOHTUMATON lämpeneminen on Suomelle pelkästään etu. 

Näkis vaan ensin sen lämpenemisen

Jotenkin onnetonta, kun hesari rääkyy kuinka kuumaa Pariisin keskustassa on ja täällä on niukin naukin yli kymmenen astetta lämmintä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/30 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä, että noissa väestöräjähdysmaissa kärventyminen tuntuu kunnolla. Miettivät ehkä toisenkin kerran ennen kuin köyrivät paljaalla.

Kondomeja sinne pitäisi viedä ja seksuaalivalistusta, eikä mitään tupakkavalistusta 

Vierailija
16/30 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kaikkien pitäisi osallistua ja eniten niiden maiden, jotka pahentavat asiaa.  Se että helteet ovat ”jossain muualla” vaikuttaa ajan kanssa kaikkeen, kun viljelysalat pienenevät ruoka vähenee ja vesivarannot loppuvat. Tällä on vaikutusta myös niihin maihin, missä on viileämpää.

Maailman ruuantuotantokin lyö koko ajan ennätyksiä. Näin se on kehittynyt tänä ilmastonmuutoksen aikana. CO2 is plant food.

https://ourworldindata.org/data-insights/global-cereal-production-has-g…

Mutta mistä se johtuu, lämmöstä vai siitä, että esim. sademetsiä hakataan kiihtyvällä tahdilla...

Viljelyala on pysynyt käytännössä samana ja sekin linkistä selviää. 

Jaa, minne se vanha viljesaka katoaa? Häviääkö se ilmastonmuutoksen aiheuttaman kuumuuden ja aavikoitumisen myötä?

Vierailija
17/30 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei se käänny sillä, että Sanna Marin ja muut ilmastoaktivistit lentelee ympäri maailmaa hurskastelemassa ja itse elää jotain yltiömaterialistista ja kulutuskeskeistä elämäntapaa ja lentää 500 kertaa vuodessa.

Vierailija
18/30 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kaikkien pitäisi osallistua ja eniten niiden maiden, jotka pahentavat asiaa.  Se että helteet ovat ”jossain muualla” vaikuttaa ajan kanssa kaikkeen, kun viljelysalat pienenevät ruoka vähenee ja vesivarannot loppuvat. Tällä on vaikutusta myös niihin maihin, missä on viileämpää.

Maailman ruuantuotantokin lyö koko ajan ennätyksiä. Näin se on kehittynyt tänä ilmastonmuutoksen aikana. CO2 is plant food.

https://ourworldindata.org/data-insights/global-cereal-production-has-g…

Mutta mistä se johtuu, lämmöstä vai siitä, että esim. sademetsiä hakataan kiihtyvällä tahdilla...

Viljelyala on pysynyt käytännössä samana ja sekin linkistä selviää. 

Luotettava lähde,,,,😂

Vierailija
19/30 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tällä systeemillä vaan sillä, että lopetetaan fossiilisten polttoaineiden käyttö. Heti. Jos korvaavia ei ole, ollaan ilman.

Vierailija
20/30 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kaikkien pitäisi osallistua ja eniten niiden maiden, jotka pahentavat asiaa.  Se että helteet ovat ”jossain muualla” vaikuttaa ajan kanssa kaikkeen, kun viljelysalat pienenevät ruoka vähenee ja vesivarannot loppuvat. Tällä on vaikutusta myös niihin maihin, missä on viileämpää.

Maailman ruuantuotantokin lyö koko ajan ennätyksiä. Näin se on kehittynyt tänä ilmastonmuutoksen aikana. CO2 is plant food.

https://ourworldindata.org/data-insights/global-cereal-production-has-g…

Mutta mistä se johtuu, lämmöstä vai siitä, että esim. sademetsiä hakataan kiihtyvällä tahdilla...

Viljelyala on pysynyt käytännössä samana ja sekin linkistä selviää. 

Jaa, minne se vanha viljesaka katoaa? Häviääkö se ilmastonmuutoksen aiheuttaman kuumuuden ja aavikoitumisen myötä?

Oikeasti aavikotkin kutistuu.

In 2016 a paper was published by 32 authors from 24 institutions in 8 countries that analyzed satellite data and concluded that there had been a roughly 14% increase in green vegetation over 30 years.

https://x.com/HumanProgress/status/1596345583727427584

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi