Eli jos nyt sitten ilmaston lämpeneminen olisi ihmisen aiheuttamaa, eikö ole jo aika todeta ettei asia tällä systeemillä käänny?
Sillä, että me leikataan ja muut vaan tupruttaa lisää ja jopa juhlii ennätyksiä hiilentuotannossa, kuten Intia. Meillä pitää leikata, jottei Intiassa ole helteitä ja niillä on jopa hiiliministeriö. Itse eivät ole moksiskaan. Se on kuin futispeli jossa hyökkäys ei ehdi tehdä niin monta maalia kuin puolustus päästää omiin.
https://x.com/narendramodi/status/1902983866593521940
Pitäisikö strategiaa siis käsitellä vähän kokonaisvaltaisemmin? Helteet on jossain muualla kuin meillä ja lehtijuttujen perusteella jopa lisäävät turismia Suomeen ja itse taas jopa hyödytään siitä ettei täällä jäädy pallit.
Oletetaan hetki, että kaikki on ihmisen aiheuttamaa, vaikka ilmasto on aina muuttunut.
Kommentit (30)
Mikäs hätä tässä on.. tuo kuviteltu ilmastonlämpeneminen vaan parantaa meidän elinoloja. Joten ei kun hiiltä piippuun ja energiaa halvalla.
Se on hyvä, että noissa väestöräjähdysmaissa kärventyminen tuntuu kunnolla. Miettivät ehkä toisenkin kerran ennen kuin köyrivät paljaalla.
Siis se mitä päivittelette on itse asiassa sen ihan oman strategian epäonnistuminen. Ei käänny sillä, että toiset tupruttaa vaan lisää.
Ilmaston IHMISESTÄ JOHTUMATON lämpeneminen on Suomelle pelkästään etu.
Sitten pitäisi myös miettiä, että onko enää pakko noudattaa ns. yhteiskunnan pelisääntöjäkään.
Vierailija kirjoitti:
Joo, kaikkien pitäisi osallistua ja eniten niiden maiden, jotka pahentavat asiaa. Se että helteet ovat ”jossain muualla” vaikuttaa ajan kanssa kaikkeen, kun viljelysalat pienenevät ruoka vähenee ja vesivarannot loppuvat. Tällä on vaikutusta myös niihin maihin, missä on viileämpää.
Maailman ruuantuotantokin lyö koko ajan ennätyksiä. Näin se on kehittynyt tänä ilmastonmuutoksen aikana. CO2 is plant food.
https://ourworldindata.org/data-insights/global-cereal-production-has-g…
Vierailija kirjoitti:
Ilmaston IHMISESTÄ JOHTUMATON lämpeneminen on Suomelle pelkästään etu.
No, se tuo meille vieraslajeja, jotka muuttavat ekosysteemin. Kasvukausi ei pitene, kun valon määrä ei korreloi lämpimyyden lisääntymisen kanssa.
Golvirran pysähtyminen voi olla etu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kaikkien pitäisi osallistua ja eniten niiden maiden, jotka pahentavat asiaa. Se että helteet ovat ”jossain muualla” vaikuttaa ajan kanssa kaikkeen, kun viljelysalat pienenevät ruoka vähenee ja vesivarannot loppuvat. Tällä on vaikutusta myös niihin maihin, missä on viileämpää.
Maailman ruuantuotantokin lyö koko ajan ennätyksiä. Näin se on kehittynyt tänä ilmastonmuutoksen aikana. CO2 is plant food.
https://ourworldindata.org/data-insights/global-cereal-production-has-g…
Mutta mistä se johtuu, lämmöstä vai siitä, että esim. sademetsiä hakataan kiihtyvällä tahdilla...
Vierailija kirjoitti:
Sitten pitäisi myös miettiä, että onko enää pakko noudattaa ns. yhteiskunnan pelisääntöjäkään.
Aika moni ei niitä nytkään noudata, vaan esimerkiksi varastavat tavaraa kaupoista. Jotkut jopa kehottavat siihen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kaikkien pitäisi osallistua ja eniten niiden maiden, jotka pahentavat asiaa. Se että helteet ovat ”jossain muualla” vaikuttaa ajan kanssa kaikkeen, kun viljelysalat pienenevät ruoka vähenee ja vesivarannot loppuvat. Tällä on vaikutusta myös niihin maihin, missä on viileämpää.
Maailman ruuantuotantokin lyö koko ajan ennätyksiä. Näin se on kehittynyt tänä ilmastonmuutoksen aikana. CO2 is plant food.
https://ourworldindata.org/data-insights/global-cereal-production-has-g…
Mutta mistä se johtuu, lämmöstä vai siitä, että esim. sademetsiä hakataan kiihtyvällä tahdilla...
Sekin vielä. Kun sademetsän pitäisi toimia hiilinieluna, niin suomalaisia rangaistaan siitäkin, kun muualla hakataan metsää. Nythän EU teki Argentiinan kanssa oikein vapaakauppasopimuksen, että voivat hakata lisää ja tuoda tullivapaata naudan lihaa EU alueelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kaikkien pitäisi osallistua ja eniten niiden maiden, jotka pahentavat asiaa. Se että helteet ovat ”jossain muualla” vaikuttaa ajan kanssa kaikkeen, kun viljelysalat pienenevät ruoka vähenee ja vesivarannot loppuvat. Tällä on vaikutusta myös niihin maihin, missä on viileämpää.
Maailman ruuantuotantokin lyö koko ajan ennätyksiä. Näin se on kehittynyt tänä ilmastonmuutoksen aikana. CO2 is plant food.
https://ourworldindata.org/data-insights/global-cereal-production-has-g…
Mutta mistä se johtuu, lämmöstä vai siitä, että esim. sademetsiä hakataan kiihtyvällä tahdilla...
Viljelyala on pysynyt käytännössä samana ja sekin linkistä selviää.
Vierailija kirjoitti:
Ilmaston IHMISESTÄ JOHTUMATON lämpeneminen on Suomelle pelkästään etu.
Näkis vaan ensin sen lämpenemisen
Jotenkin onnetonta, kun hesari rääkyy kuinka kuumaa Pariisin keskustassa on ja täällä on niukin naukin yli kymmenen astetta lämmintä
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä, että noissa väestöräjähdysmaissa kärventyminen tuntuu kunnolla. Miettivät ehkä toisenkin kerran ennen kuin köyrivät paljaalla.
Kondomeja sinne pitäisi viedä ja seksuaalivalistusta, eikä mitään tupakkavalistusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kaikkien pitäisi osallistua ja eniten niiden maiden, jotka pahentavat asiaa. Se että helteet ovat ”jossain muualla” vaikuttaa ajan kanssa kaikkeen, kun viljelysalat pienenevät ruoka vähenee ja vesivarannot loppuvat. Tällä on vaikutusta myös niihin maihin, missä on viileämpää.
Maailman ruuantuotantokin lyö koko ajan ennätyksiä. Näin se on kehittynyt tänä ilmastonmuutoksen aikana. CO2 is plant food.
https://ourworldindata.org/data-insights/global-cereal-production-has-g…
Mutta mistä se johtuu, lämmöstä vai siitä, että esim. sademetsiä hakataan kiihtyvällä tahdilla...
Viljelyala on pysynyt käytännössä samana ja sekin linkistä selviää.
Jaa, minne se vanha viljesaka katoaa? Häviääkö se ilmastonmuutoksen aiheuttaman kuumuuden ja aavikoitumisen myötä?
Joo ei se käänny sillä, että Sanna Marin ja muut ilmastoaktivistit lentelee ympäri maailmaa hurskastelemassa ja itse elää jotain yltiömaterialistista ja kulutuskeskeistä elämäntapaa ja lentää 500 kertaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kaikkien pitäisi osallistua ja eniten niiden maiden, jotka pahentavat asiaa. Se että helteet ovat ”jossain muualla” vaikuttaa ajan kanssa kaikkeen, kun viljelysalat pienenevät ruoka vähenee ja vesivarannot loppuvat. Tällä on vaikutusta myös niihin maihin, missä on viileämpää.
Maailman ruuantuotantokin lyö koko ajan ennätyksiä. Näin se on kehittynyt tänä ilmastonmuutoksen aikana. CO2 is plant food.
https://ourworldindata.org/data-insights/global-cereal-production-has-g…
Mutta mistä se johtuu, lämmöstä vai siitä, että esim. sademetsiä hakataan kiihtyvällä tahdilla...
Viljelyala on pysynyt käytännössä samana ja sekin linkistä selviää.
Luotettava lähde,,,,😂
Ei tällä systeemillä vaan sillä, että lopetetaan fossiilisten polttoaineiden käyttö. Heti. Jos korvaavia ei ole, ollaan ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kaikkien pitäisi osallistua ja eniten niiden maiden, jotka pahentavat asiaa. Se että helteet ovat ”jossain muualla” vaikuttaa ajan kanssa kaikkeen, kun viljelysalat pienenevät ruoka vähenee ja vesivarannot loppuvat. Tällä on vaikutusta myös niihin maihin, missä on viileämpää.
Maailman ruuantuotantokin lyö koko ajan ennätyksiä. Näin se on kehittynyt tänä ilmastonmuutoksen aikana. CO2 is plant food.
https://ourworldindata.org/data-insights/global-cereal-production-has-g…
Mutta mistä se johtuu, lämmöstä vai siitä, että esim. sademetsiä hakataan kiihtyvällä tahdilla...
Viljelyala on pysynyt käytännössä samana ja sekin linkistä selviää.
Jaa, minne se vanha viljesaka katoaa? Häviääkö se ilmastonmuutoksen aiheuttaman kuumuuden ja aavikoitumisen myötä?
Oikeasti aavikotkin kutistuu.
In 2016 a paper was published by 32 authors from 24 institutions in 8 countries that analyzed satellite data and concluded that there had been a roughly 14% increase in green vegetation over 30 years.
Joo, kaikkien pitäisi osallistua ja eniten niiden maiden, jotka pahentavat asiaa. Se että helteet ovat ”jossain muualla” vaikuttaa ajan kanssa kaikkeen, kun viljelysalat pienenevät ruoka vähenee ja vesivarannot loppuvat. Tällä on vaikutusta myös niihin maihin, missä on viileämpää.