Eli jos nyt sitten ilmaston lämpeneminen olisi ihmisen aiheuttamaa, eikö ole jo aika todeta ettei asia tällä systeemillä käänny?
Sillä, että me leikataan ja muut vaan tupruttaa lisää ja jopa juhlii ennätyksiä hiilentuotannossa, kuten Intia. Meillä pitää leikata, jottei Intiassa ole helteitä ja niillä on jopa hiiliministeriö. Itse eivät ole moksiskaan. Se on kuin futispeli jossa hyökkäys ei ehdi tehdä niin monta maalia kuin puolustus päästää omiin.
https://x.com/narendramodi/status/1902983866593521940
Pitäisikö strategiaa siis käsitellä vähän kokonaisvaltaisemmin? Helteet on jossain muualla kuin meillä ja lehtijuttujen perusteella jopa lisäävät turismia Suomeen ja itse taas jopa hyödytään siitä ettei täällä jäädy pallit.
Oletetaan hetki, että kaikki on ihmisen aiheuttamaa, vaikka ilmasto on aina muuttunut.
Kommentit (30)
Maapallon lämpötila on koko ajan muuttunut, oli ihmisiä tai ei. On ollut kuumaa ja jääkausia ja siltä välillä,. Se unohdetaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kaikkien pitäisi osallistua ja eniten niiden maiden, jotka pahentavat asiaa. Se että helteet ovat ”jossain muualla” vaikuttaa ajan kanssa kaikkeen, kun viljelysalat pienenevät ruoka vähenee ja vesivarannot loppuvat. Tällä on vaikutusta myös niihin maihin, missä on viileämpää.
Maailman ruuantuotantokin lyö koko ajan ennätyksiä. Näin se on kehittynyt tänä ilmastonmuutoksen aikana. CO2 is plant food.
https://ourworldindata.org/data-insights/global-cereal-production-has-g…
Mutta mistä se johtuu, lämmöstä vai siitä, että esim. sademetsiä hakataan kiihtyvällä tahdilla...
Viljelyala on pysynyt käytännössä samana ja sekin linkistä selviää.
Jaa, minne se vanha viljesaka katoaa? Häviääkö se ilmastonmuutoksen aiheuttaman kuumuuden ja aavikoitumisen myötä?
Oikeasti aavikotkin kutistuu.
In 2016 a paper was published by 32 authors from 24 institutions in 8 countries that analyzed satellite data and concluded that there had been a roughly 14% increase in green vegetation over 30 years.
Juujuu, ja taas näyttäö olevan aikuisten oikeasti oikeasti objektiivinen ja luotettava lähde... 🤣
Naturessa julkaistu tutkimus. Along with Science, it is the gold standard of scientific inquiry.
Ei sää eikä ilmasto muutu vaikka mä kuinka kierrätän maitotölkkini. Ihan yhtä tyhjän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei sää eikä ilmasto muutu vaikka mä kuinka kierrätän maitotölkkini. Ihan yhtä tyhjän kanssa.
Mitä tekemistä kierrätyksellä on ilmastonmuutoksen kanssa? Sitä tehdään siksi, ettei olla samassa jamassa kuin Aasia, jossa kaikki jätteet mätetään surutta vesistöihin. Kierätyksessä sentään on osittain jotain järkeä, toisin kuin ilmastonmuutoksen "torjunnassa".
Kyllä luonto hakee tasapainonsa. Turha stressata tällaisilla asioilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmaston IHMISESTÄ JOHTUMATON lämpeneminen on Suomelle pelkästään etu.
No, se tuo meille vieraslajeja, jotka muuttavat ekosysteemin. Kasvukausi ei pitene, kun valon määrä ei korreloi lämpimyyden lisääntymisen kanssa.
Golvirran pysähtyminen voi olla etu.
Kyllä lämpimän jakson piteneminen auttaa täällä , valoahan jo keväällä on riittävästi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sää eikä ilmasto muutu vaikka mä kuinka kierrätän maitotölkkini. Ihan yhtä tyhjän kanssa.
Mitä tekemistä kierrätyksellä on ilmastonmuutoksen kanssa? Sitä tehdään siksi, ettei olla samassa jamassa kuin Aasia, jossa kaikki jätteet mätetään surutta vesistöihin. Kierätyksessä sentään on osittain jotain järkeä, toisin kuin ilmastonmuutoksen "torjunnassa".
Se oli metafora. Nämä kaikki ihmisten puuhastelut täällä Suomessa on ihan turhia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sää eikä ilmasto muutu vaikka mä kuinka kierrätän maitotölkkini. Ihan yhtä tyhjän kanssa.
Mitä tekemistä kierrätyksellä on ilmastonmuutoksen kanssa? Sitä tehdään siksi, ettei olla samassa jamassa kuin Aasia, jossa kaikki jätteet mätetään surutta vesistöihin. Kierätyksessä sentään on osittain jotain järkeä, toisin kuin ilmastonmuutoksen "torjunnassa".
Se oli metafora. Nämä kaikki ihmisten puuhastelut täällä Suomessa on ihan turhia.
Eli olet sitä mieltä, että jokainen suomalainen voi heittää roskansa minne vain näistä tuhansista järvistä? Matkailuautot voivat tyhjentää septitankkinsa sun mökkirantaan, eikä tunnu missään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sää eikä ilmasto muutu vaikka mä kuinka kierrätän maitotölkkini. Ihan yhtä tyhjän kanssa.
Mitä tekemistä kierrätyksellä on ilmastonmuutoksen kanssa? Sitä tehdään siksi, ettei olla samassa jamassa kuin Aasia, jossa kaikki jätteet mätetään surutta vesistöihin. Kierätyksessä sentään on osittain jotain järkeä, toisin kuin ilmastonmuutoksen "torjunnassa".
Se oli metafora. Nämä kaikki ihmisten puuhastelut täällä Suomessa on ihan turhia.
Eli olet sitä mieltä, että jokainen suomalainen voi heittää roskansa minne vain näistä tuhansista järvistä? Matkailuautot voivat tyhjentää septitankkinsa sun mökkirantaan, eikä tunnu missään?
Eikun Oras Tynkkynen on sitä mieltä, ettei yksilön toimilla ole merkitystä.
Juujuu, ja taas näyttäö olevan aikuisten oikeasti oikeasti objektiivinen ja luotettava lähde... 🤣