4 v ja 10 kk eläkeikään? Paljonko sinulla on?
Kommentit (152)
Neljä lomapäivää eläkkeen alkuun.
Ihan liian kauan, 20 vuotta ainakin.
Vierailija kirjoitti:
N. 9 vuotta mutta aion ottaa ainakin OVE:n heti kun pystyn ja FIREtän viimeistään silloin. Tai aikaisemmin.
Ei mitään takuuta, että OVE olisi mahdollista tulevaisuudessa. Nythän sen ikärajaa nostetaan jo aina jokaisen nuoremman ikäluokan osalta. Ja puhuttu, että poistuu kokonaan.
En ole katsonut. Mä voin halutessani jäädä töistä aiemminkin pois, niin asialla ei ole kauheasti väliä.
N53
Vierailija kirjoitti:
12 vuotta. En jaksaisi.
T: Varhaiskasvatuksen opettaja
Ja olen syntynyt 09/1972. Eli 1.7 2028 pääsen
5 v. ja 3 kk. Varhaiskasvatuksen opettaja ja polvikremppaa...
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 27 vuotta. 😅
Mutta samalla sinulla on elämää paljon jäljellä, jos nyt ei kummia tapahdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä toisten eläkkeelle pääsyn ajankohdasta hyödyt ap?
Keskustelua? Liittynee tämän päivän lehdessä olevaan arvioon kunkin ikäluokan tulevaan eläkeikään.
Täällä nelisen vuotta alimpaan eläkeikään mutta olisin valmis siirtymään eläkkeelle vaikka heti. Jättäisin tämän huonosti palkatun raskaan työn nuoremmille mielelläni. Pätkätyötä joten "toive" saattaa toteutua koska tahansa 🙄 Terveydentila on hyvä tai vähintään kohtuullinen ja jaksaisin töitä ihan eri tavalla jos pääsisin koulutusta vastaaviin töihin. Lähemmäs kuuskypäsenä irtisanotuksi tuleminen on pahinta koska todennäköisyys tulla palkatuksi on olemattomat. Nuoremmille suosittelen sijoitussäästämisen aloittamista mahdollisimman nuorena vaikka kuinka pienistä tuloista. Ette jää täysin tyhjän päälle tässä iässä. Asenteet ikääntyneitä kohtaan tuskin muuttuvat, korkeintaan kovenevat. Osanne saatte tekin aikanaan.
Työttömäksi jääminen vanhana on ihan ok, jos on säädtöjä eikä velkaa.
Toki pitää osata olla taloudellinen.
Saattaa jopa olla toive...
Olen ollut eläkkeellä jo seitsemän vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
12 vuotta. En jaksaisi.
Tarkoittanet v. 2038.
vajaa 3kk Tsippadippaduu...;) :).....;)
Tällä hetkellä alimpaan eläkeikään on 17 vuotta 1 kk. Jos mitään ihmettä ei tapahdu, hankintalain myötä työni loppuvat viimeistään vuonna 2018. Kun ikää on 50+, on turha kuvitella pääsevänsä enää töihin mihinkään. Eläkekin on liian kaukana. Tilanne on perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
12 vuotta. En jaksaisi.
Lisää seuraavalla kerralla järjestysnumerosta kertova piste seiskan perään, niin saadaan ihan oikea päivämäärä. Nyt olisit jäämässä eläkkeelle ensimmäinen seitsemän.
Työttömäksi jääminen vanhana on ihan ok, jos on säädtöjä eikä velkaa.
Toki pitää osata olla taloudellinen.