Kuinka kauan kestäisit Saksan ja Ranskan 42 asteen helteitä ilman ilmalämpöpumppua?
Ja kesä on vasta aluillaan, kuumimmat kuukaudet ovat heinä-elokuussa.
Kommentit (29)
Ja suomalaiset on niin tyhmiä, että mainostaa tätä maata viileänä paratiisina. Se jolla on aarre niin ei siitä huudella ympäriinsä. Kärsiköön muut omassa maassaan, en halua tänne turistilaumoja pilaamaan kotiseutuja, koska niiden oma maa on kesällä asuinkelvottoman kuuma.
Päivällä on toi yöllä siellä on 22 astetta.
Kohta pyytelevät avustuksia kuumuuteen ja Suomi päättäjät maksavat auliisti.
Vierailija kirjoitti:
Briteissä sentään joillakin oma pikku piha ja osa ihmisistä nukkuvat teltoissa. Tuolta Pariisista pitäisi alkaa ihmisiä evakuoimaan väljemmille vesille, että saisivat edes nukkua. Eli ulos nukkumaan hikisiltä vinteiltä. Telttakyliä yms.
Viime kesänä kärvistelin +28c asunnossa neljä viikkoa. Oli raskasta. Toivottavasti nyt olisi viileämpi kesä.
Säälittää kyllä Pariisilaiset, osalla asunnot pieniä muutaman neliön huoneita, ei hissejä van nouset portaita vintille, ei omaa suihkua, ei parveketta, itselle tulee klaustrofobia vaan kun katsoo...
En mistään hinnasta poistu Suomesta kesällä.
Voihan siellä mennä bunkkaa katagombeihin ja siellähän majailee osa uudisasukkaista jo teltoissa pitkin seinen rantaa
Oon ollut lomalla 12 vrk ja oli 37-40 astetta
Ei ollut ilmastointia mutta meni jotenkin kun oltiin rannalla päivät
Ero asia on jatkuvasti arkea elää kuumassa kuin lomailla. Lomalla sai miettiä vaan että on aurinkorasvaa ja ruokaa ja juomaa
Vierailija kirjoitti:
Itsepä ovat hölmöt kaupunkinsa rakentaneet lämpösaarekkeeksi, mikä sitoo lämpöä ja vähäinenkin heijastuva sitoutuu vastakkaiseen pintaan.
Ranskassakin maaseudulla tilanne on aivan toinen.
Öö, turha syyttää rakentajia 1600-1800 luvuilta, mistä suurin osa Pariisin asuinrakennuksista on.
Tilanne on mikä on, talvella varmaan asuinkelpoinen kaupunki, mutta ilmastonmuutoksen myötä kesällä elinkelvoton.
Alkoholikielto on jo asetettu, nyt matkustuskielto turisteilta Pariisiin, kunnon lock down päälle. Kaikki paitsi elintarvikeliikkeet ja terveydenhuolto kiinni. Pikkukaupoista osa on jo sulkeneet ovensa.
Pohjolasta tulee uusi turistirysä, kun tänne lentävät kaikki eteläeurooppalaiset kesällä kuumuutta pakoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsepä ovat hölmöt kaupunkinsa rakentaneet lämpösaarekkeeksi, mikä sitoo lämpöä ja vähäinenkin heijastuva sitoutuu vastakkaiseen pintaan.
Ranskassakin maaseudulla tilanne on aivan toinen.
Öö, turha syyttää rakentajia 1600-1800 luvuilta, mistä suurin osa Pariisin asuinrakennuksista on.
Tilanne on mikä on, talvella varmaan asuinkelpoinen kaupunki, mutta ilmastonmuutoksen myötä kesällä elinkelvoton.
Alkoholikielto on jo asetettu, nyt matkustuskielto turisteilta Pariisiin, kunnon lock down päälle. Kaikki paitsi elintarvikeliikkeet ja terveydenhuolto kiinni. Pikkukaupoista osa on jo sulkeneet ovensa.
Sieltä voi aina muuttaa pois.
Itse muutin Krunikasta merelliseen Espooseen jokunen vuosi takaperin. Oma tontti, kunttaa, varjoja ja puita. Metsäalueet lähtee tontin rajalta. Merelle kävelee 5 minuuttia, jos tarve olisi.
Elämänlaatu +1000%
Briteissä sentään joillakin oma pikku piha ja osa ihmisistä nukkuvat teltoissa. Tuolta Pariisista pitäisi alkaa ihmisiä evakuoimaan väljemmille vesille, että saisivat edes nukkua. Eli ulos nukkumaan hikisiltä vinteiltä. Telttakyliä yms.
Viime kesänä kärvistelin +28c asunnossa neljä viikkoa. Oli raskasta. Toivottavasti nyt olisi viileämpi kesä.
Säälittää kyllä Pariisilaiset, osalla asunnot pieniä muutaman neliön huoneita, ei hissejä van nouset portaita vintille, ei omaa suihkua, ei parveketta, itselle tulee klaustrofobia vaan kun katsoo...
En mistään hinnasta poistu Suomesta kesällä.