Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan kestäisit Saksan ja Ranskan 42 asteen helteitä ilman ilmalämpöpumppua?

Vierailija
25.06.2026 |

Ja kesä on vasta aluillaan, kuumimmat kuukaudet ovat heinä-elokuussa.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Briteissä sentään joillakin oma pikku piha ja osa ihmisistä nukkuvat teltoissa. Tuolta Pariisista pitäisi alkaa ihmisiä evakuoimaan väljemmille vesille, että saisivat edes nukkua. Eli ulos nukkumaan hikisiltä vinteiltä. Telttakyliä yms. 

Viime kesänä kärvistelin +28c asunnossa neljä viikkoa. Oli raskasta. Toivottavasti nyt olisi viileämpi kesä.

Säälittää kyllä Pariisilaiset, osalla asunnot pieniä muutaman neliön huoneita, ei hissejä van nouset portaita vintille, ei omaa suihkua, ei parveketta, itselle tulee klaustrofobia vaan kun katsoo...

En mistään hinnasta poistu Suomesta kesällä.

Vierailija
22/29 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suomalaiset on niin tyhmiä, että mainostaa tätä maata viileänä paratiisina. Se jolla on aarre niin ei siitä huudella ympäriinsä. Kärsiköön muut omassa maassaan, en halua tänne turistilaumoja pilaamaan kotiseutuja, koska niiden oma maa on kesällä asuinkelvottoman kuuma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällä on toi yöllä siellä on 22 astetta.

Vierailija
24/29 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta pyytelevät avustuksia kuumuuteen ja Suomi päättäjät maksavat auliisti.

Vierailija
25/29 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Briteissä sentään joillakin oma pikku piha ja osa ihmisistä nukkuvat teltoissa. Tuolta Pariisista pitäisi alkaa ihmisiä evakuoimaan väljemmille vesille, että saisivat edes nukkua. Eli ulos nukkumaan hikisiltä vinteiltä. Telttakyliä yms. 

Viime kesänä kärvistelin +28c asunnossa neljä viikkoa. Oli raskasta. Toivottavasti nyt olisi viileämpi kesä.

Säälittää kyllä Pariisilaiset, osalla asunnot pieniä muutaman neliön huoneita, ei hissejä van nouset portaita vintille, ei omaa suihkua, ei parveketta, itselle tulee klaustrofobia vaan kun katsoo...

En mistään hinnasta poistu Suomesta kesällä.

Voihan siellä mennä bunkkaa katagombeihin ja siellähän majailee osa uudisasukkaista jo teltoissa pitkin seinen rantaa

Vierailija
26/29 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut lomalla 12 vrk ja oli 37-40 astetta 

Ei ollut ilmastointia mutta meni jotenkin kun oltiin rannalla päivät 


Ero asia on jatkuvasti arkea elää kuumassa kuin lomailla. Lomalla sai miettiä vaan että on aurinkorasvaa ja ruokaa ja juomaa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/29 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepä ovat hölmöt kaupunkinsa rakentaneet lämpösaarekkeeksi, mikä sitoo lämpöä ja vähäinenkin heijastuva sitoutuu vastakkaiseen pintaan.

Ranskassakin maaseudulla tilanne on aivan toinen.

Öö, turha syyttää rakentajia 1600-1800 luvuilta, mistä suurin osa Pariisin asuinrakennuksista on. 

Tilanne on mikä on, talvella varmaan asuinkelpoinen kaupunki, mutta ilmastonmuutoksen myötä kesällä elinkelvoton.

Alkoholikielto on jo asetettu, nyt matkustuskielto turisteilta Pariisiin, kunnon lock down päälle. Kaikki paitsi elintarvikeliikkeet ja terveydenhuolto kiinni. Pikkukaupoista osa on jo sulkeneet ovensa.

Vierailija
28/29 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjolasta tulee uusi turistirysä, kun tänne lentävät kaikki eteläeurooppalaiset kesällä kuumuutta pakoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/29 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsepä ovat hölmöt kaupunkinsa rakentaneet lämpösaarekkeeksi, mikä sitoo lämpöä ja vähäinenkin heijastuva sitoutuu vastakkaiseen pintaan.

Ranskassakin maaseudulla tilanne on aivan toinen.

Öö, turha syyttää rakentajia 1600-1800 luvuilta, mistä suurin osa Pariisin asuinrakennuksista on. 

Tilanne on mikä on, talvella varmaan asuinkelpoinen kaupunki, mutta ilmastonmuutoksen myötä kesällä elinkelvoton.

Alkoholikielto on jo asetettu, nyt matkustuskielto turisteilta Pariisiin, kunnon lock down päälle. Kaikki paitsi elintarvikeliikkeet ja terveydenhuolto kiinni. Pikkukaupoista osa on jo sulkeneet ovensa.

Sieltä voi aina muuttaa pois.

Itse muutin Krunikasta merelliseen Espooseen jokunen vuosi takaperin. Oma tontti, kunttaa, varjoja ja puita. Metsäalueet lähtee tontin rajalta. Merelle kävelee 5 minuuttia, jos tarve olisi.

Elämänlaatu +1000%

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi