Helppo tapa pitää koti siistinä
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Tavarat saman tien käytön jälkeen takaisin omalle paikalleen. Se on yksinkertainen ohje mutta monille mahdoton tehtävä.
Näin juuri. Helpointa on kun lakkaa sotkemasta. Jos laittaa mukin tiskipöydälle, niin kuinka paljon vaikeampaa se on laittaa suoraan tiskikoneeseen. itseasissa puolet helpompaa, kun se jokatapauksessa ennemmin tai myöhemmin pitää laittaa sinne koneeseen. Täysin itseaiheutettu tupla työmäärä ja sama kertaa kaikki. Ja voimat menee kodinhoitoon.
Helpompaa on siivota kunnolla kerran kuukaudessa, siinä ajassa ei kerkeä likaista tulla.
Siivoa varmuuden vuoksi öisinkin.
Vierailija kirjoitti:
Helpompaa on siivota kunnolla kerran kuukaudessa, siinä ajassa ei kerkeä likaista tulla.
Mutta todella sekaista kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun vanhana mietit mitä olet elämälläsi tehnyt: noh siivonnut!
Kun siivoaa joka päivä 10 - 15 minuuttia, siihen ei kulu koko elämä.
Ai jaa, et kertonut asuvasi 12m2 yksiössä!
Asun 125 m2 omakotitalossa. En ole kova sotkemaan. Huomenna pesen matot painepesurilla pihallani. Joten päivittäiseen siivoamiseen en laske maton pesua. Lattian saan mopattua aika hyvin vartissa.
Moppaat lattian niin asunto on susta siivottu? Vaatimattomat on kriteerit. Mutta kukin elää tyylillään.
Joka päivö vartti. Tuo on yhden päivän siivous.
Vähennä tavaraa. Mitä vähemmän on irtosälää, tai liikoja kalusteita sitä helpompaa on siivoaminen. Ei tarvitse kaikkea tavaraa, jos sitä ei ole tarvinnut vuosiin.
Jokapäiväinen siistiminen ei varsinaiseti ole siivoamista (luuttuamista yms.), vaan järjestyksen ylläpitämistä siten, että tavarat palautetaan omille paikoilleen käytön jälkeen ja tahrat poistetaan samantien, kun niitä syntyy yms., mikä vähentää suursiivoustarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpompaa on siivota kunnolla kerran kuukaudessa, siinä ajassa ei kerkeä likaista tulla.
Mutta todella sekaista kyllä.
Ja likaista. Viikkosiivous johon osallistuu koko perhe on just hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpompaa on siivota kunnolla kerran kuukaudessa, siinä ajassa ei kerkeä likaista tulla.
Mutta todella sekaista kyllä.
Ja likaista. Viikkosiivous johon osallistuu koko perhe on just hyvä.
Ei tule likaista kuukaudessa kun asun yksin.
Ennen siivottiin jouluna ja juhannuksena. Sitten keksittiin viikko siivous. Nyt siivotaan joka päivä. Jos siivoat joka päivä sinulla ei ole koskaan vapaata. Viisaampi palata viikkosiivoukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota kengät pois tullessasi sisään. Vähentää imuroimisen tarvetta merkittävästi!
Tuo on ollut minulle itsestään selvyys koko elämän ajan. Kuka nyt paskaisissa kengissä eteistä pidemmälle kulkee?
Ainakin puolet maailman ihmisistä. Vain Suomessa ja Japanissa, ehkä muuallakin Pohjolassa ja Aasiassa, on pääasiallisena tapana riisua kengät eteiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun vanhana mietit mitä olet elämälläsi tehnyt: noh siivonnut!
Kun siivoaa joka päivä 10 - 15 minuuttia, siihen ei kulu koko elämä.
Ai jaa, et kertonut asuvasi 12m2 yksiössä!
Asun 125 m2 omakotitalossa. En ole kova sotkemaan. Huomenna pesen matot painepesurilla pihallani. Joten päivittäiseen siivoamiseen en laske maton pesua. Lattian saan mopattua aika hyvin vartissa.
Miten ihmeen tehokkaita olette? Jos neliöitä 125m2 ja lattian pesu onnistuu hyvin vartissa, niin miten sen teette? Ettekö siirtele huonokaluja, mattoja, kukkia jne. ja moppaa niiden alta, vaihda vettä välillä, jalkalistat, kynnykset, nurkat jne. Eli jos 12 m2 huone, niin sinulla lattian moppaukseen ja siivoukseen menee aikaa vain reilut minuutti, jos 125m2 onnistuu vartissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavarat saman tien käytön jälkeen takaisin omalle paikalleen. Se on yksinkertainen ohje mutta monille mahdoton tehtävä.
Joo, täytyy sanoa, että se on mun kotona asuvalle kehitysvammaiselle tytölle vaikea asia. Käytännössä pitäisi kulkea koko ajan perässä muistuttamassa. Kodin tunnelmasta tulee äkkiä aika raskas sillä lailla.
Ei kai hän nyt jokaista tavaraa siellä yksinään sentään liikuttele? Muut tavarat voi hyvin pitää järjestyksessä, vaikka hän jotain tavaroita käyttäisi vähän väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun vanhana mietit mitä olet elämälläsi tehnyt: noh siivonnut!
Kun siivoaa joka päivä 10 - 15 minuuttia, siihen ei kulu koko elämä.
Ai jaa, et kertonut asuvasi 12m2 yksiössä!
Asun 125 m2 omakotitalossa. En ole kova sotkemaan. Huomenna pesen matot painepesurilla pihallani. Joten päivittäiseen siivoamiseen en laske maton pesua. Lattian saan mopattua aika hyvin vartissa.
Etköhän vähän liiottele, ei kukaan vartissa moppaa 125m2, kun moppaa jalkalistat yms. korkeitaan heiluttaa muutaman kerran moppia keskellä lattiaa kun käytännössä se tarkoittaa 12m2 per minuutti.
Vierailija kirjoitti:
Ennen siivottiin jouluna ja juhannuksena. Sitten keksittiin viikko siivous. Nyt siivotaan joka päivä. Jos siivoat joka päivä sinulla ei ole koskaan vapaata. Viisaampi palata viikkosiivoukseen.
Sekoitat viikkosiivoukset ja päivittäisen järjestyksen ylläpitämisen keskenään. Päivittäin ei huhkita mopin kanssa tai muuta vastaavaa raskasta, vaan pidetään tavarat paikallaan, ettei viikon päästä kaikki ole pois paikaltaan ja pirullinen järjestely ennen kuin eds voi ruveta siivoamaan. Ja murut ja tahrat yms. pyyhitään, kun on lakattu syömästä, ettei viikon päästä ole tahroja ym. niin, että joka puolelta näkee, mitä on viikko syöty.
Tyhjä kämppä ja mitä onkin, muilta varastettua. Ruuasta alkaen. Tarvii vain röyhkeän mielen ja toisten lukkoihin sopivat avaimet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun vanhana mietit mitä olet elämälläsi tehnyt: noh siivonnut!
Kun siivoaa joka päivä 10 - 15 minuuttia, siihen ei kulu koko elämä.
Minulla onnistuisi, jos siivoaisin ensin miehen ulos elämästäni.
Vierailija kirjoitti:
Ja kun vanhana mietit mitä olet elämälläsi tehnyt: noh siivonnut!
Näillä ihmisillä sanotaan olevan joku häiriö seksuaalisuudessa.
Moppaat lattian niin asunto on susta siivottu? Vaatimattomat on kriteerit. Mutta kukin elää tyylillään.