Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako mistään enää kestäviä ja hyvälaatuisia lakanoita?

Vierailija
25.06.2026 |

Joko ne ovat liian liukkaita ja sisältävät keinokuituja tai sitten ne ovat lyhytkarvaista puuvillaa, jotka nyppääntyvät ja repeytyvät nopeasti sekä ovat jotenkin karheita ja ohuitakin.

Harmittaa, kun en aikoinaan siinä 2000-luvun alussa ostanut enempää pussilakanoita ja lakanoita. Nyt 26 vuoden käytön jälkeen nuo vanhimmatkin vetelevät viimeisiään. Vielä noin 10 vuotta sitten ostetut lakanat ovat paksuja, sileän tuntuisia käteen, ei nyppääntymistä, mutta nyt nämä viime vuosina ostetut täyttä kuraa, paskemmassa kunnossa kuin noin yli 20 vuotta vanhat lakanat ja pussilakanat.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa kirpputorilta vanhoja, käyttämättömiä jonkun mummon hilloamia lakanoita.

Vierailija
22/26 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama Finlayson, ei mitään vikaa ja kivoja kuoseja.

Jaa, sinä tykkäät sellaisista ohuista, nopeasti kuivuvista, ja hankit uusia lakanoita aika usein. Etkä mankeloi koskaan lakanoita. Ne ovat niin vinoja, että ei millään saa taiteltua niin, että menisi mankeliin suoraan. Eihän niissä silloin vikaa ole.

Jos halua paksua, sileää kangasta olevia kestäviä lakanoita, kannattaa katsella kirpputoreilta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputorilta olen ostanut, joskus niitä on ollut myös huutokaupoissa (nykyään harvemmin). Ulkomailta voi löytyä. Hotellilakanat ovat yleensä hyviä.

Vierailija
24/26 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marimekon lakanat kestää vuosikymmeniä hyvänä.

Kestäähän ne, kun ei viitsi käyttää. Minulla on tumma pussilakana, joka kerää kaikki pölyt ja koirankarvat parin metrin etäisyydeltä. Toimisi varmaan hyvin pölyrättinä.

Vierailija
25/26 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marimekon lakanat kestää vuosikymmeniä hyvänä.

Olen kirppareilta ostanut Marimekon verhoja ja tehnyt niistä kestäviä lakanoita. 

Vierailija
26/26 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama Finlayson, ei mitään vikaa ja kivoja kuoseja.

Jaa, sinä tykkäät sellaisista ohuista, nopeasti kuivuvista, ja hankit uusia lakanoita aika usein. Etkä mankeloi koskaan lakanoita. Ne ovat niin vinoja, että ei millään saa taiteltua niin, että menisi mankeliin suoraan. Eihän niissä silloin vikaa ole.

Jos halua paksua, sileää kangasta olevia kestäviä lakanoita, kannattaa katsella kirpputoreilta. 

Näissä on monipuolinen valikoima eri materiaaleja ja kokoja. Vahvaa puuvillaa ostan itse ja kestää pesua ja mankelointia. Oon tykännyt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi