Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkakohteiden arvostelijat

Vierailija
25.06.2026 |

Iltasanomissa oli kysely, että mikä on huonoin matkakohde. No ei mielestäni pitänyt paikkansa, että Espanja, Kanariansaaret ja Pariisi. Se on ihan siitä kiinni, miten paljon on valmis sijoittamaan matkabudjettiin. Espanjassa mm. Kanariansaarilla Puerto Rico on puhdas ja perheille sopiva ja on myös monentasoisia hotelleja palveluksineen inclusive tms. Jos ottaa edullisimman hotellin eikä katso paikan arvosteluja, voi syyttää ihan itseään. Samoin jos lähtee laivaristeilylle ja ottaa halvimman alakerroksen ikkunattoman hytin, niin ei taso voi olla sama kuin ikkunallisissa mukavuuksin varustetuissa hyteissä. Myös Suomessa on tasoeroja, valitseeko jonkun ikkunattoman Omenahotellin tai Kämpin. Sitten voi kyselyissä valitella huonoa tasoa. Mielummin pysyy kotona ja kerää / säästää kunnon matkabudjetin, että voi matkustaa laadukkaasti. Yleensä Suomesta muutenkin lähdetään etsimään lämpöä ja aurinkoa talvisin ja syksyllä, joten kukaan ei pitkiä aikoja hotelleissa edes viihdy vaikka olisi luxusta. Itseltäni ei ole ainakaan taskuvarkaat vieneet mitään matkoilla ja ollaan käyty useissa Euroopan kohteissa mm. Pariisi, Rooma, Venetzia, Barcelona sekä myös Yhdysvalloissa joka olisi laadullisesti ehdottomasti paras kohde. Kulttuurielämyksiä tarjoaa Pariisi ja Rooma, niitä ei ehdi edes viikon matkalla nähdä mm. Louvre, jossa vierähtää ainakin päivä sekä Versailles. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei juuri SINUN mielestäsi.  Mutta noissa päättää enemmistön mielipiteet.  niinhän MINUNkin  mielestäni kaikki lomakohteet on huonoja, mutta ei tarkoita että halukkaat ei voisi mennä.  Ei ole minulta pois.

Vierailija
2/7 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostelu on ihan validi jos arvostelija osaa suhteuttaa valituksen siihen minkä hintaisen hotellin tai matkan varasi ja ymmärtää että jostain Kanarian possijuhlarannalta ei tarvitse vuokra-autolla ajaa kuin muutama kilometri niin ollaan jo täysin toisessa maailmassa.

Pariisia on turha syyttää siitä että reissun aikana on sietämätön helle mutta Pariisin vika on se että kaikki paikat ovat täynnä luteita ja sesongin aikana joka paikkaan on niin sietämättömät jonot että Eiffeltornit ja monaliisat jäävät näkemättä kun kolmen tunnin jonotus +38 asteessa ei nappaa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin tubesta piristävää videota, jossa tubettaja luki matkakohteista niitä huonoimpia arvosteluja. Usein ne kertovat enemmän arvostelijasta kuin kohteesta.

Vierailija
4/7 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä totta, että ihan liikaa turisteja etenkin suosituissa kohteissa. Se tarkoittaa aina tungosta, jonotusta, ylihintaista huonoa ravintolaruokaa, tympeää asiakaspalvelua ja taskuvarkaita. Saisi olla kunnon turistiverot ja lentoverot jos se vähän hillitsisi turistimäärää.

Vierailija
5/7 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä Suomesta muutenkin lähdetään etsimään lämpöä ja aurinkoa talvisin ja syksyllä, joten kukaan ei pitkiä aikoja hotelleissa edes viihdy vaikka olisi luxusta.

Ihmeellinen kommentti. Itse kyllä olen valmis maksamaan kivasta hotellista, jossa viihtyy. Tykkään hitaista aamuista, toisaalta tykkään myös illalla olla hyvissä ajoin takaisin ja katson vaikka jotain leffaa sängyssä. Kun lapset oli pieniä he menivät ajoissa nukkamaan ja itse saattoi istuskella parvekkeella vielä pitkälle yöhön. Maksan mielelläni siitä, että hotelli on kiva, en halua mitään läävää josta haluaa olla mahdollisimman paljon pois. Ne hotellit on nähty jo nuorena.

Vierailija
6/7 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostelu on ihan validi jos arvostelija osaa suhteuttaa valituksen siihen minkä hintaisen hotellin tai matkan varasi ja ymmärtää että jostain Kanarian possijuhlarannalta ei tarvitse vuokra-autolla ajaa kuin muutama kilometri niin ollaan jo täysin toisessa maailmassa.

Pariisia on turha syyttää siitä että reissun aikana on sietämätön helle mutta Pariisin vika on se että kaikki paikat ovat täynnä luteita ja sesongin aikana joka paikkaan on niin sietämättömät jonot että Eiffeltornit ja monaliisat jäävät näkemättä kun kolmen tunnin jonotus +38 asteessa ei nappaa 

Mitään luteita ei ole ollut missään matkakohteessa missä itse olen käynyt eikä muitakaan ötököitä. Pitää ottaa selville mihin on menossa ja olla valmis satsaamaan parempaan ja laadukkaampaan mutta kun pitää "halavalla saada" hotellit. Joskus voi kyllä edullisestikin saada mm airbnb. Yleensä kyllä arvostelut kertoo enemmän arvostelijasta kuin kohteesta. Mikä pakko on helteiden aikaan mennä jos ei kestä helteitä? Nykyään on hyvät säätiedotukset useammalle päivälle eteenpäin, joten ei voi tulla helle yllätyksenä. Louvren jono kyllä meni tosi nopeasti kun aamulla mentiin heti kun avautui ja oli tosi pitkä jono. Turvajärjestelyt meni nopeasti sisäänpääsyssä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/7 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä Suomesta muutenkin lähdetään etsimään lämpöä ja aurinkoa talvisin ja syksyllä, joten kukaan ei pitkiä aikoja hotelleissa edes viihdy vaikka olisi luxusta.

Ihmeellinen kommentti. Itse kyllä olen valmis maksamaan kivasta hotellista, jossa viihtyy. Tykkään hitaista aamuista, toisaalta tykkään myös illalla olla hyvissä ajoin takaisin ja katson vaikka jotain leffaa sängyssä. Kun lapset oli pieniä he menivät ajoissa nukkamaan ja itse saattoi istuskella parvekkeella vielä pitkälle yöhön. Maksan mielelläni siitä, että hotelli on kiva, en halua mitään läävää josta haluaa olla mahdollisimman paljon pois. Ne hotellit on nähty jo nuorena.

Sanoin aloituksessa, että maksan hotellista, enkä mihinkään röttelöön majoitu. Mutta viikossa on lyhyt aika kulttuurikohteissa yms. ja etenkin rantakohteissa, pitkä aamut on ok ja käydä syömässä lasten kanssa ihana runsas aamupala kun siitä on erikseen maksanut . Tarkoitin sitä, ettei kukaan varmaan linnoittaudu hotelliin viikoksi kun muusta syystä yleensä matkustetaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme