Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pinja Sanaksenaho ja hänen poikaystävänsä tyrmistyivät ystäviensä nuukuudesta – Someraivo repesi. " Olet ulkomailla, täällä käytetään rahaa,

Vierailija
25.06.2026 |

Täällä tuhlataan rahaa.Olet koko vuoden tehnyt duunia sen takia, että jumalauta menet ja tuhlaat, Belhout tilittää.

 

Sanaksenaho on poikaystävänsä kanssa samoilla linjoilla ja toteaa, että hänen mielestään tällainen toiminta voi heikentää muun seurueen tunnelmaa.

– Sinua alkaa itseäkin ahdistaa, hän komppaa.

 

Belhout havainnollistaa näkemystään Espanjan-matkalla sattuneella tilanteella. Hänen mukaansa viisi seurueen jäsentä olisi halunnut osallistua 90 euroa maksaneeseen nousuvarjoliitoon, mutta kaksi henkilöä ei ollut innostunut maksamaan aktiviteetista.

– En ole maksamassa 90 euroa tuosta, tuo on ihan bullshit, tuo kestää vaan 15 minuuttia, Belhout imitoi kahden muun sanomaa.

 

Lopulta koko seurue päätyi jättämään aktiviteetin väliin. Molemmat juontajat pohtivat tympääntyneinä sitä, kuinka eri tavoin ihmiset suhtautuvat rahan käyttämiseen ja määrittelevät itse sen, mikä on heille rahan arvoista.

 

– Tuo olisi ollut maailman hauskinta mennä. 90 eurolla ei ole mitään väliä tuossa kohtaa. Sinä itse asetat rahalle arvon, Sanaksenaho linjaa.

 

Samassa yhteydessä hän kertoo olevansa itse valmis maksamaan esimerkiksi 7–9 euroa jäälatteesta.

 

– Koen, että minulle se nautinto on sen arvon verran. Tunnen ihmisiä, jotka eivät maksaisi edes kolmea euroa siitä, vaan he tekevät sen mieluummin himassa itse, hän kertoo.

 

 

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/422c8b15-8f01-4688-8d06-762c60…

 

No ne maksaa kenellä on rahaa ja ne ei maksa, kenellä ei ole. En mäkään maksais 15 euron varjoliidosta 90 euroa.

 

Eihän sitä edes olisi ollut tarpeen perua. Ne olis osallistunu siihen, jotka olis ollu valmis maksamaan tuon summan ja ne muut (jos heitä nyt vaan pari oli) olis odottanu siellä maankamaralla. That's it!

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis maksaako joku, että saa kuunnella esim. heitä?

Sitä ihmettelen aina, kun lehdet uutisoi näistä aivottomista somettajista ja podkastaajista. Kyllähän niillä yleisöä täytyy olla kerta tekevät ihan hyvää tiliä.

No varmaan siksi yleisöä on, kun uutisoidaan. Jostain syystä nuo on aina mahdollisimman seksittömän ja epäluonnollisen näköistä sakkia, niin Nata Salmela kuin tuokin, ja mahdollisimman epämiellyttävä sössöpuhetapa. Esiintymistaitojen täytyy ilmeisesti olla täysi nolla että kannattaa alkaa somesisällön tuottaminen.

Vierailija
42/44 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hienoa, jos ihminen on perillä omasta rahatilanteestaan siinä määrin, että tajuaa kieltäytyä budjetin ylittävistä / itselleen turhista menoista. Sitä taloudenhallinta on, että rahan käyttöä joutuu priorisoimaan pakollisten menojen jälkeen itselleen kaikista mieluisimpiin asioihin. Harvalla on mahdollista käydä jokainen vastaan tuleva laskuvarjohyppy, kuumailmapallolento tai ulkomaanreissu tekemässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun jäin 1 krt mammikselle ja mentiin likkaporukalla syömään.

Tilasin pelkän pääruuan ja join vettä. Sekin aiheutti ison miinuksen kassaani.

Muistan edelleen, kun tarjoilija ääneen ihmetteli enkö minä ottanut alkuruokaa.

Viinissä muut olivat tilaamasss pulloa, sanoin sepä hyvä, tulee teille 2,5 dl.

Jälkiruuassa en edes saanut listaa, tosin olin ilmoittanut otan vain pääruuan.

Illan lopuksi tarjoilija kysyi montako taksia tilataan, katsoi minua halvalla ja sanoi varmaan 3. 
Hymyilin ja kerroin joo, mä menen junalla kotiin.


Tein sitten ravintolaan valituksen. Kirjoitin yhteystietoni eivät ole oikeat, sillä en halua kuulla koottuja selityksiä.  Kirjoitin pöydän numeron, tarjoilijan nimen ja mitä tapahtui.


Tuli niin tämä hetki mieleen, kun luin tätä tekstiä.


Idiootteja kumpikin. Yök !

Vierailija
44/44 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi riippuliitämään, vaikka siitä maksettaisiin minulle. En edes tonnista, enkä kymppitonnista. 

Inhoan myös ihmisiä, jotka vaativat minua tuhlaamaan asiaan, jota en halua, koska onhan sulla rahaa. Sehän ei kuulu kellekäään, onko vai eikö, ja vaikka olisi, niin ei sitä ikinä ole ihan hukkaan heitettäväksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi