Pinja Sanaksenaho ja hänen poikaystävänsä tyrmistyivät ystäviensä nuukuudesta – Someraivo repesi. " Olet ulkomailla, täällä käytetään rahaa,
Täällä tuhlataan rahaa.Olet koko vuoden tehnyt duunia sen takia, että jumalauta menet ja tuhlaat, Belhout tilittää.
Sanaksenaho on poikaystävänsä kanssa samoilla linjoilla ja toteaa, että hänen mielestään tällainen toiminta voi heikentää muun seurueen tunnelmaa.
– Sinua alkaa itseäkin ahdistaa, hän komppaa.
Belhout havainnollistaa näkemystään Espanjan-matkalla sattuneella tilanteella. Hänen mukaansa viisi seurueen jäsentä olisi halunnut osallistua 90 euroa maksaneeseen nousuvarjoliitoon, mutta kaksi henkilöä ei ollut innostunut maksamaan aktiviteetista.
– En ole maksamassa 90 euroa tuosta, tuo on ihan bullshit, tuo kestää vaan 15 minuuttia, Belhout imitoi kahden muun sanomaa.
Lopulta koko seurue päätyi jättämään aktiviteetin väliin. Molemmat juontajat pohtivat tympääntyneinä sitä, kuinka eri tavoin ihmiset suhtautuvat rahan käyttämiseen ja määrittelevät itse sen, mikä on heille rahan arvoista.
– Tuo olisi ollut maailman hauskinta mennä. 90 eurolla ei ole mitään väliä tuossa kohtaa. Sinä itse asetat rahalle arvon, Sanaksenaho linjaa.
Samassa yhteydessä hän kertoo olevansa itse valmis maksamaan esimerkiksi 7–9 euroa jäälatteesta.
– Koen, että minulle se nautinto on sen arvon verran. Tunnen ihmisiä, jotka eivät maksaisi edes kolmea euroa siitä, vaan he tekevät sen mieluummin himassa itse, hän kertoo.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/422c8b15-8f01-4688-8d06-762c60…
No ne maksaa kenellä on rahaa ja ne ei maksa, kenellä ei ole. En mäkään maksais 15 euron varjoliidosta 90 euroa.
Eihän sitä edes olisi ollut tarpeen perua. Ne olis osallistunu siihen, jotka olis ollu valmis maksamaan tuon summan ja ne muut (jos heitä nyt vaan pari oli) olis odottanu siellä maankamaralla. That's it!
Kommentit (44)
Ja tyhmät digitaalisen sisällöntuottajat on lähteny väärien ihmisten matkaan. Ei kaikilla oo fyrkkaa rajattomasti. Etsiköön pinsku ja co. Varakkaampaa seuraa, kai niitäkin löytyy.
Ei oo koskaan tehneet oikeit töit, nii asenne on tuo.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo koskaan tehneet oikeit töit, nii asenne on tuo.
Jännä nimi poikaystävällä ei taida olla suomalainen?
Vierailija kirjoitti:
Ja tyhmät digitaalisen sisällöntuottajat on lähteny väärien ihmisten matkaan. Ei kaikilla oo fyrkkaa rajattomasti. Etsiköön pinsku ja co. Varakkaampaa seuraa, kai niitäkin löytyy.
Sitten voi miettiä että osallistuuko johonkin hetken aktiviteettiin joka maksaa vaikka 350 e.
Ja tuollaisilla ihmisillä on äänioikeus....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tyhmät digitaalisen sisällöntuottajat on lähteny väärien ihmisten matkaan. Ei kaikilla oo fyrkkaa rajattomasti. Etsiköön pinsku ja co. Varakkaampaa seuraa, kai niitäkin löytyy.
Sitten voi miettiä että osallistuuko johonkin hetken aktiviteettiin joka maksaa vaikka 350 e.
Erittäin harvan ihmisen rahat riittävät, jos tuhlaavat sitä kaikkeen mitä joku kaveri keksii haluta. Olen melko hyvätuloinen, joten voin laittaa hetken aktiviteettiin paljonkin rahaa joskus, mutta se onnistuu vain, jos kun valitsen mihin ja milloin. Pihistelen monessa paikassa, jotta voin joskus tuhlata. Mutta en kaipaa kavereita, jotka puolestani päättävät mikä on minulle arvokasta, sillä muuten päätyisin tuhlaamaan rahani asioihin, joista en erityisesti nauti tai ole hyödyllisiä. (Ja tiedän, että pienituloiset eivät välttämättä voi tuhlata koskaan.) Ja samalla tavalla sopeutan yhteisen tekemisen kavereiden kanssa sellaiseksi, että se sopii kaikille. Juon vaikka termarikahvit ja nukun teltassa, jos siten saadaan kaikkien rahat riittämään.
Mutta minä olenkin viisikymppinen. En parikymppinen, joka luulee tietävänsä miten muut haluavat elää elämänsä. Ja olen tajunnut, että elämykset eivät oikeasti ole aina niitä näyttävämpiä ja kalleimpia juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Tässä jutussa käytetään vielä törkeempää kieltä.
https://www.is.fi/viihde/art-2000012098199.html
Tuoreessa jaksossa kaksikko kertoo, että heitä harmittaa ”pihistely”.
Belhout antaa esimerkin. Hän sanoo, että kaveriporukasta löytyy aina joku, joka lomamatkallakaan ei halua maksaa esimerkiksi 80 euroa aktiviteetista.
– Silleen bro, maksa 80 euroa, tämä on elämys. Sä olet ulkomailla, täällä käytetään rahaa, täällä tuhlataan rahaa. Sä oot koko vuoden tehnyt duunia sen takia, että sä jumalauta menet ja tuhlaat, Belhout sanoo.
– Ja se droppaa muiden fiilistä. Kun sua alkaa itseäkin ahdistaa, Sanaksenaho komppaa.
Belhout kertoo, että kerran hän oli lomamatkalla Espanjassa ystäviensä kanssa. Enemmistö heistä halusi mennä kokeilemaan nousuvarjoliitoa. Se maksoi 90 euroa.
Kaksi oli silleen, että ”Mä en oo maksamassa 90 euroa tosta, toi on ihan bullshit, toi kestää vaan 15 minuuttia”.
Belhoutin mukaan lopulta kukaan heistä ei kokeillut aktiviteettia.
– Toi ois ollut maailman hauskinta mennä. 90 eurolla ei ole mitään väliä tuossa kohtaa. Sä itse asetat rahalle arvon, Sanaksenaho sanoo.
Vaikuttaa aivan idiootilta tuo mies. Eikä paljon fiksummalta nainenkaan.
Jos Pinja olisi ollut oikea kaveri hän olisi tarjoutunut maksamaan näille parille kaverilleen liput.
Mä oon muutenkin pettynyt tuohon kaksikkoon. Mun tytär seuraa Pinskun videoita ja halusin itsekin perehtyä, että hei mikä tyyppi ja mitkä jutut. Se kiroilun määrä on järkyttävä ja kaksinkertaistuu poikkiksensa seurassa. Mun mielestä pitää voida haluta puhua ilman jatkuvaa kiroilua, koska valtavasti nuoria seuraajia.
Mua ei nappais liitovarjoilut, vaikka rahaa olis kuin kokoomuslaisella. En silti halua kieltää muita menemästä.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei nappais liitovarjoilut, vaikka rahaa olis kuin kokoomuslaisella. En silti halua kieltää muita menemästä.
Droppaat muiden fiilistä!
Me oltiin Kroatissa niin se liitovarjoilu homma maksoi 30 euroa siellä. Otettiin tyttöystävän kanssa molemmat. 90 euroa on aivan liikaa.
Siis maksaako joku, että saa kuunnella esim. heitä?
Sitä ihmettelen miten joku ylipäätään haluaa olla edes heidän kanssaan reissussa? Kuulostaa aika raskaalta matkaseuralta, jos pitää olla tekemässä juttuja vain siksi "koska muutkin tekee ja nyt pitää vaan törsää massii".
En menisi tuollaiseen aktiviteettiin vaikka mulle maksettaisiin 90 euroa, tai 900 euroa. Suurin ihmetyksen aihe jutussa on kuitenkin se, miten tuollainen tyhjänpäiväinen tyhjänpuhuja tienaa noinkin hyvin.
Lapsellinen nainen. Pitääkö aikuisten kulkea käsi kädessä reissatessaan, eikö tossa ollut kysymys kaveripiiristä, jossa jokainen ottaa osaa sellaisiin aktiviteetteihin, joihin haluavat. Jos jollekin on liian kallista tai ei kiinnosta, niin mikä on ongelma. Tämä lapsinainen nostaa mökän siitä, että kaikki ei käytä rahaa kuten hän itse lastentarhassa keksittyine nimineen. Saa varmasti matkustaa ihan omassa upeassa seurassaan tästä lähin. Jo Erikoisjoukoissa oli todella rasittava.
Vierailija kirjoitti:
Siis maksaako joku, että saa kuunnella esim. heitä?
Sitä ihmettelen aina, kun lehdet uutisoi näistä aivottomista somettajista ja podkastaajista. Kyllähän niillä yleisöä täytyy olla kerta tekevät ihan hyvää tiliä.
Tässä on 2 vaihtoehtoa. Tää pariskunta oikeasti ovat päättäneet haukkua ystäviään omassa ohjelmassaan. 100 % varma nämä ystävät tietävät nyt kyse oli heistä ja kuka järkevä ihminen haukkuu ystäviään noin.
Ei kukaan. Tämähän on ihan käsikirjoitettu juttu, eli ovat harkinneet tätä yli 2 min mitä puhuvat.
Tai he ovat päättäneet saada lisää kuulijoita ja siksi tekivät jotain näin idioottia.
Jompi kumpi, lopputulos on pariskunta ovat aivan päättömän tyhmiä ja ”vitsi” kääntyi nyt itseään vastaan.
En oo ikinä ymmärtänyt tän daamin juttuja ja tämä vahvistaa mielipidettäni.
Itse en olisi mennyt moiseen, vaikka olisin saanut ilmaiseksi, en vaikka olisi maksettu.
Jutustahan tekee supertyhmän sen, miksi muut eivät menneet. Eihän 2 poisjääminen vaikuta muihin.
Itse en juo kahvia, mutta olen kantanut termaria täynnä teetä mukana koulussa. En näe mitään painoarvoa sille, että joku tekee mulle teetä.
Mulla oli koulussa reilu litran termari ja lokerikossa oli vedenkeitin. Aamulla oli termarissa litra teetä ja ip keitin uuden satsin.
Kotona keräsin aamuiset teepussit yhteen ja perjantaisin sain niistä uuden satsin, eikä pe ollut ip tunteja.
50 pussin laatikko kesti n 1,5 kk ja ei montaa euroa maksanut.
Hieman OT, mutta...
Pinkku Pinsku voi kätevästi vaihtaa somenimensä vanhempana Punkku Pinskuksi. Se luultavasti kuvaa tulevan yksinhuoltajan elämää silloin osuvammin kuin alkuperäinen somenimi.
Huomaa kuinka he elävät omassa kuplassa, eivät tiedä tavallisen ihmisen arjesta yhtään mitään.