Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näistä suomalaiset ostavat vaatteensa: Prisma, Tokmanni, Citymarket

Vierailija
25.06.2026 |

Kaupan liiton uusi tutkimus. Ei yllätä kyllä yhtään, kun katsoo ympärilleen. Huonosti istuvia, löysiä, huonolaatuisia ryysyjä. Pääasia, että ovat mukavia päällä. Mutta kauniitkin vaatteet voivat olla mukavia päällä, kunhan ostaa oikeaa kokoa!

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tunnustan, ostin kerran seitkytluvulla yhden paitapuseeron Cittarista, se taitaakin olla ainoa kerta, jos sukkia ja alkkareita ei lasketa.

Vierailija
42/98 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaa hyvin suomea tosin odotin, että lidl olisi ollut ensimmäisenä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan tori.fi ja SPR Kontista.

Vierailija
44/98 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut ostettua enää vuosiin marketista kun nettiostaminen on helpottunut eli on mitat ja materiaalitiedot ym esillä. Ostan oikeastaan vain suomaissuunnittelijoiden vaatteita, osa Suomessa tehtyä, ihan kannatuksen vuoksi. Merkkejä / verkkokauppoja joista ostan: Nouki, FeelK, Alpa, Versonpuoti, Ommellinen, Kaiko, Niinmun, Ruukin Kehräämö ja  Aarre tulee nyt mieleen.

Vierailija
45/98 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienessä kaupungissa ei ole paljon vaihtoehtoja. Tokmannilta olen löytänyt tosi hyvin sopivia housuja. Cittarilla on hyviä peruspaitoja.

Minulle vaatteiden istuvuus on tärkeämpi kuin niiden merkki, vaikkakin joillain merkeillä on minulle hyvin sopivia malleja. Kirppikseltä bongailen Andiataa, Peak Performancea, Masaita, Levistä. Pienen vauvan äitinä ei kauheasti viitsi sijoittaa vaatteisiin, kun niiden päälle kuitenkin puklataan kohta.

Ostan myös vaatteeni käytettynä. Olen päiväkodissa töissä ja vaatteet saa pestä jokaisen päivän päätteeksi. Joten vaihtovaatetta pitää olla reilusti. Tori.fi olen ostanut vaatepaketteja niin edullisesti pääsee ja ovat oikein passeleita töihin.

Vierailija
46/98 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bypias🤣

Sitä kallista rättiä? 😳

Vierailija
47/98 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä ulkonäöllä turha panostaa. 

Vierailija
48/98 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ostpaikalla ole väliä, ennemminkin kannattaa katsoa materiaali japesulappua. Myös kalliita merkkejä on tehty huonoista materiaaleista. Ostan paljon vaatteita käytettynä, ulkopuolinen ei varmasti tiedä mistä on hankittu. Laadukkaita vaatteita saa edullisesti myös käytettynä. Suosin myös Tori.fi.

Vierailija
49/98 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienessä kaupungissa ei ole paljon vaihtoehtoja. Tokmannilta olen löytänyt tosi hyvin sopivia housuja. Cittarilla on hyviä peruspaitoja.

Minulle vaatteiden istuvuus on tärkeämpi kuin niiden merkki, vaikkakin joillain merkeillä on minulle hyvin sopivia malleja. Kirppikseltä bongailen Andiataa, Peak Performancea, Masaita, Levistä. Pienen vauvan äitinä ei kauheasti viitsi sijoittaa vaatteisiin, kun niiden päälle kuitenkin puklataan kohta.

Ostan myös vaatteeni käytettynä. Olen päiväkodissa töissä ja vaatteet saa pestä jokaisen päivän päätteeksi. Joten vaihtovaatetta pitää olla reilusti. Tori.fi olen ostanut vaatepaketteja niin edullisesti pääsee ja ovat oikein passeleita töihin.

Sama, päiväkotiin ei kannata niitä parhaimpia vaatteita laittaa. Viimeksi tänään yhdet oksennukset siivonnut ja lapsikin siinä yltä päältä. Joten joka päivä omat vaatteet vaihtoon.

Vierailija
50/98 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon myös H&M vaatteita näkyy katukuvassa. 

Vierailija
51/98 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kyllä katsotaan helposti kieroon jos pukeutuu vähänkään siistimmin, erityisesti pienemmillä paikkakunnilla. Syytä en ymmärrä, mutta en kyllä suostu liittymään Prisma-vaatteiden käyttäjäksi. 

Tampereella voit joutua puolustamaan henkeäsi, kun erehdyt vappuna tiettyyn baariin muissa kuin haisevissa kirpparikuteissa.

T. Kokemusta on

Vierailija
52/98 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nykyään saa kuin moneen kertaan kierrätetystä materiaalista valmistettuja rytkyjä, jotka tehty yleensä Aasiassa. 

Vierailija
53/98 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kyllä katsotaan helposti kieroon jos pukeutuu vähänkään siistimmin, erityisesti pienemmillä paikkakunnilla. Syytä en ymmärrä, mutta en kyllä suostu liittymään Prisma-vaatteiden käyttäjäksi. 

höh. tonnin tennarit, 500€ farkut ja 200€ T-paita eikä kukaan tajua mitään.

Mutta 30€ polyester-pikkutakki Dressmannin alesta saattaa kyllä herättää agressioita 

Vierailija
54/98 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies. Olen tavallaan ohjannut tai tukenut tytärtäni pukeutumaan kauniisti. Hänen kaveripiirissä on tyypillisiä pikkuhomssuja, eli täysin tyylittömästi ja mauttomasti, jopa rumasti pukeutuvia ihmisiä. Nykyisin tytär osaa pukeutua hyvin ja tyylikkäästi. Kaveritkin ovat alkaneet ihailla ja matkia häntä.

Pyrkikää opettamaan lapsenne pukeutumaan hyvin.

Vierailija
55/98 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies. Olen tavallaan ohjannut tai tukenut tytärtäni pukeutumaan kauniisti. Hänen kaveripiirissä on tyypillisiä pikkuhomssuja, eli täysin tyylittömästi ja mauttomasti, jopa rumasti pukeutuvia ihmisiä. Nykyisin tytär osaa pukeutua hyvin ja tyylikkäästi. Kaveritkin ovat alkaneet ihailla ja matkia häntä.

Pyrkikää opettamaan lapsenne pukeutumaan hyvin.

Hyvä käytös on kuitenkin tärkeämpää kuin hienot vaatteet, ja toisten lasten nimittely vaatteiden perusteella ei ole asiallista. Lapset käyttävät niitä vaatteita, mitä heidän vanhempansa heille hankkivat ja ovat usein syyttömiä siihen, mitä päällensä joutuvat laittamaan. 

Vierailija
56/98 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä ostpaikalla ole väliä, ennemminkin kannattaa katsoa materiaali japesulappua. Myös kalliita merkkejä on tehty huonoista materiaaleista. Ostan paljon vaatteita käytettynä, ulkopuolinen ei varmasti tiedä mistä on hankittu. Laadukkaita vaatteita saa edullisesti myös käytettynä. Suosin myös Tori.fi.

Käytettynä on mahdollista löytää sellaisiakin juttuja, mitä ei enää muuten saisi ostetuksi. Etsimisen vaiva on kuitenkin joskus kova, jos haluaa löytää jonkun tietyn vaatteen eikä sitä enää valmisteta.

Vierailija
57/98 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

CM on joskus hyviä 100 % puuvillapaitoja. Hankin kyllä vaatteita muualtakin. Ostopaikka ei minulle merkitse, vaan materiaali. Suurin pettymys on ollut verson puoti, jossa 95% puuvillavaatteet ovat hirveitä lutrakkeita, kuin 100 % tekokuiturättejä. Venyviä ja vanuvia pahantuntuisia lutrakkeita. Siksi palaan taas 100 % puuvillaan/pellavaan, enkä sotkeudu muihin.

Vierailija
58/98 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tullut ostettua enää vuosiin marketista kun nettiostaminen on helpottunut eli on mitat ja materiaalitiedot ym esillä. Ostan oikeastaan vain suomaissuunnittelijoiden vaatteita, osa Suomessa tehtyä, ihan kannatuksen vuoksi. Merkkejä / verkkokauppoja joista ostan: Nouki, FeelK, Alpa, Versonpuoti, Ommellinen, Kaiko, Niinmun, Ruukin Kehräämö ja  Aarre tulee nyt mieleen.

Löysin ommellisesta aivan ihanat pellavahousut!

Vierailija
59/98 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä löytyy Prismasta kivoja vaatteita, esim.eräs maksipituinen hame tarttunut mukaan tälle kesälle ja viimevuonna musta tyllihame joka lemppareitani. Ja Wkly merkiltä parikin yksiväristä, ihanaa materiaalia olevaa collegepuseroa. Ja on löytynyt muutakin.

Mutta ensisijainen ostospaikkani on Zalando, sinne mennyt lähiaikoina rahaa useita satoja (t-paitoja, maksihame, nahkakengät kesäksi, parit pellavahousut, laukku) ym.

Vierailija
60/98 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein uskalla ostaa vaatteita verkkokaupoista, koska vartalomallini on sellainen, että on pystyttävä sovittamaan sitä vaatetta ensin.  Kuvassa vaate voi näyttää sopivalta, mutta sitten ei kuitenkaan.  Inhoan sitä palautusruljanssia enkä luota enää mihinkään.  Yhden verkkokaupan kanssa jouduin sellaiseen myllytykseen, etten enää siihen lankea.

Kenkien sopivuudesta ei voi koskaan tietää, vaikka minkälaiset mittataulukot olisi sivulla.

Ja kun asun aika pienellä paikkakunnalla, niin mistäpä täältä muualta vaatteita voisi ostaa, kuin näistä marketeista?  Moda lopetti täällä ajat sitten ja nyt yksi muukin suht. hyvä kauppa.  Markettien lisäksi on vain Tokmanni, ja sieltä voi ostaa sukkia ja pikkuhousuja, ei oikein muuta.  Pelkkiä trikooretkuja ja rumia muutenkin kaikki.

On sitten varattava kokonainen päivä ja lähdettävä jo aamusta lähimpään kaupunkiin, jonne on 90 km.  Valitettavasti ei sielläkään ole näitten isojen markettien lisäksi juuri muita kuin nuorisovaatekauppoja.  Niitä kyllä on joka kauppakeskus täynnä.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän