Näistä suomalaiset ostavat vaatteensa: Prisma, Tokmanni, Citymarket
Kaupan liiton uusi tutkimus. Ei yllätä kyllä yhtään, kun katsoo ympärilleen. Huonosti istuvia, löysiä, huonolaatuisia ryysyjä. Pääasia, että ovat mukavia päällä. Mutta kauniitkin vaatteet voivat olla mukavia päällä, kunhan ostaa oikeaa kokoa!
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
CM on joskus hyviä 100 % puuvillapaitoja. Hankin kyllä vaatteita muualtakin. Ostopaikka ei minulle merkitse, vaan materiaali. Suurin pettymys on ollut verson puoti, jossa 95% puuvillavaatteet ovat hirveitä lutrakkeita, kuin 100 % tekokuiturättejä. Venyviä ja vanuvia pahantuntuisia lutrakkeita. Siksi palaan taas 100 % puuvillaan/pellavaan, enkä sotkeudu muihin.
Oletko kokeillut Noshin vaatteita? Ovat suuri osa puuvillaa ja todella mukavan tuntuista päällä. Itselläni on näitä useita. Niin paitoja, tunikoita sekä mekkoja. Olen pessyt ja käyttänyt lukemattomia kertoja ja edelleen kuin uusia. Suosittelen! Näitä löytää hyvin myös käytettynä, jos uuden hinta on liian korkea.
Ei kankaitten laatu ole sen parempi kalliissa vaatteissa kuin edullisissakaan. Samoja keinokuituja käytetään luksus merkkien vaatteissakin. Merkki, brändi, logo ja markkinointi niissä maksaa. Luonnonkuidut kuten puuvilla ja pellava eivät muutu juurikaan paremmiksi, ovat sitten merkki tai tavallisten kauppojen vaatteita.
Kulkispa kaikki vaan alasti. Voitaisiin kritisoida karvojen pituuksia ja peppunäppyjen määrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kyllä katsotaan helposti kieroon jos pukeutuu vähänkään siistimmin, erityisesti pienemmillä paikkakunnilla. Syytä en ymmärrä, mutta en kyllä suostu liittymään Prisma-vaatteiden käyttäjäksi.
Minulla on mittatilattua vaatetta ja pari räätälin tekemääkin. Pääosin kaikki rtw-kama hankittu Italiasta ja Ranskasta. Ihan vaan siksi koska muoti itselleni harrastus. Ehkä n. 10-15 tuhannen euron arvosta. Pääosin hillittyjä neutraaleja sävyjä ja leikkauksia.
Ei, pikkupaikkakunnalla ei voi pitää niitä ilman että on kuin trooppinen lintu jossain lumihangessa. Väki toljottaa kuin jotain vankikarkuria. Ainoa paikka Suomessa missä sosiaalisesti on hyväksyttyä pukeutua hyvin on Helsinki.
Mitä väliä on jos väki toljottaa? Ole sellainen kuin haluat olla.
Mä taas haluan vaatteitani paljon yksityiskohtia, naisellisia muotoleikkauksia, heiluvia helmoja, kirjailuja, koristeellisia nappeja, pitsiä, brodyyriä, paljetteja, you name it, paisley-, medaljonki- ja kukkakuoseja ja paljon syksyn värejä, kaikkea mitä ei nykyään mistään löydä. Luonnonkuitujen lisäksi hyväksyn viskoosin, modaalin, lyocellin ja kupron ihan tuntuman takia. No, näillä spekseillä kuonnollisesti ostan kaikki vaatteeni käytettynä, luottovaatettaja on sellpy.
Narsisteillä on erittyisen iso ja pakkomielteinen tarve olla muista oarempia, näyttää muista parempina, kehuaa itseää ja aliarvioidaa, syyttää ja pilkata yleinkatseisesti muita.
Sikkon kun vaatteet valmistettiin viekä suomessa, niin ne oli hyvin istuvia. Nykyisin aasialaisella mitotuksella. Vyötärölle jätetty liikaa tyhjää tilaa. Mainoskuvissa laittavat pyykkipojilla selkäpuolelta, että näyttäs hyvin istuvalta.
Mistä niitä vaatteita saa ostaa jos Prisma yms. on halpis roskaa ja Chanelit yms. pröystäilevää ja ylikallista?
M50
Ei ole tutkittu kunnolla. Oikea järjestys on: HalpaHalli, Tokmanni, Zalando, Prisma, Citymarket
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sä ap erotut paremmin joukosta gucceineen, chanelineen ja diorineen kun muilla on tokmanni/prisma/cittari-vaatteet 🤭
Ja mitään välimuotojahan ei ole? Kaikki markettien ulkopuolella on Chanelia. Jep.
On siellä myös erilaisia halpakauppoja kuten new yorker. Viimeksi kävin kuitenkin intersportista ostamassa t-paitoja. Onko nyt hyvä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sä ap erotut paremmin joukosta gucceineen, chanelineen ja diorineen kun muilla on tokmanni/prisma/cittari-vaatteet 🤭
Ja mitään välimuotojahan ei ole? Kaikki markettien ulkopuolella on Chanelia. Jep.
Mitkä kaupat kelpaavat arvon rouvalle/herralle? Tuleeko sinulle välittömästi parempi mieli, jos näet ihmisiä Lindexin vaatteissa?
Ap, onko tämä Sinulle suurikin ongelma?
Milloin palasitkaan Milanosta?
Ja varmaan Lidl? Suomalaiset on niin ihanan järkeviä. Eivät viitsi laittaa 200 euroa mekkoon kun kolmella kympilläkin saa ihan käytännöllisen. Minusta se on hienoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tutkittu kunnolla. Oikea järjestys on: HalpaHalli, Tokmanni, Zalando, Prisma, Citymarket
1. Zalando
2. Prisma
3. Kappahl
Esim.tänävuonna hankkimistani vaatteista 99% Zalandosta ja loput noista muista.
-59-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suomalaisille ainakaan, sen takia ei tiedetäkään omien markettirytkyjen ulkopuolelta mitään muita merkkejä 🤣 ja katukuva onkin sen näköinen, sukupuolettomia aikuisia muumeja taapertamassa
Tuleeko teille turhannaurajille koskaan mieleen, että suurimmalla osalla ihmisiä on elämässään muutakin sisältöä, kuin vaatteilla koreilu? Ei mua ainakaan ole enää teinivuosien jälkeen pahemmin kiinnostanut vaatteet. Mulla on muuta tärkeämpää, kuin miettiä mitä joku ajattelee siitä mitä mulla on päällä.
Haluan, että vaatteet on mukavia ja ne saa kohtuullisella hinnalla. En arvosta vaatteita niin paljoa, että uhraisin niihin tolkuttomasti rahaa, ne ei ole sen arvoisia.
Miksi laittaisin rahani vaatteisiin, että jollakin random-ihmisellä olisi hyvä mieli siitä, että olen pukeutunut hyvin ja kalliisti? Ei kiinnosta miellyttää jotakin ventovierasta ihmistä, joka ei mitenkään kuulu mun elämään.
Talvella pukeudun lämpimästi, eli makuupussitakkiin ja kesällä mekkoihin, koska ne on käteviä ja mukavia. Ihan se ja sama mitä mieltä joku kadun tallaaja niistä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Zalando
2. Prisma
3. Kappahl
Esim.tänävuonna hankkimistani vaatteista 99% Zalandosta ja loput noista muista.
-59-
Minä hankin vaatteet kirpparilta. Mutta jokuhan nekin on varmaan noista kaupoista aikoinaan ostanut.
Tyttäreni suosivat 70-luvun vaatteita ja hankkivat niitä kirppareilta. Hyvin leikattuja ja Suomessa tehtyjä ovat. Välillä italialaista muotia noilta ajoilta. Kauniita on nekin.
Niinpä. Enää kun ei juurikaan kivijalkavaatekauppoja. Myöskään newyorkerit, lindexit ym. eivät vastaa tavallisten aikuisten tarpeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Markettivaatteet ovat se välimuoto.
Prisma tai Cucci. Muita vaihtoehtoja ei ole? 🙄
Pikamuotia ei kannata suosia, mutta jos ostaa jotain muuta niin voi käydä parempi tuuri löytää kestäviä tuotteita. Kierrätysmateriaalia tullaan kyllä käyttämään ympäristösyistä. Onko se yhtä kestävää kuin uusi materiaali, tietääkö kukaan?