Miksi monet työnantajat olettavat minun omistavani elämäni työlle ja heidän yritykselleen?
Haastattelussa rekrytoija tenttasi onko tämä ala kutsumukseni. No ei ole, teen työni hyvin jos siitä maksettava korvaus on riittävä. En tee töitä hyvää hyvyyttäni. Etsiikö työnantaja työntekijöitä, joille työ on kutsumus, jotta voisi maksaa mahdollisimman vähän palkkaa? Raha motivoi, miellyttävä työyhteisö ja osaava johtaminen on plussaa.
Kommentit (15)
Töissä osastopäällikkö piti meille luennon, koska emme sitoudu yritykseen, meidän pitäisi sitoutua ja suositella yritystä tutuille!
Teemme kaameaa työtä koomisella palkalla.
En ihmettele, että kaikki lähtevät, joilla on siihen mahdollisuus. Palkka nousee 300-700 eur/kk.
Tuo on totta. Itseäni ei työssä kiinnosta mikään muu kuin menetetystä vapaa-ajasta saatu korvaus. Ihan samoilla periaatteilla mennään kuin työnantajakin joka tavoittelee mahdollisimman kovaa hyötyä saamastaan suoritteesta.
Just näin. Jos palkka ja työolot on ok niin ihan sama onko kutsumus vai ei. Kaikilla ei edes mitään kutsumusta ole.
Usein työpaikkojen tasukotilat on kun jostain venäjältä ja muutenkin olot aika surkeat. Ainakin teollisuudessa.
Ei makseta kunnon palkkaa mutta ehkä joku jäätelö saattaa olla kolmenkympin helteellä tarjolla. Sekin vaan että työntekijä jaksaisi painaa.
Vierailija kirjoitti:
Just näin. Jos palkka ja työolot on ok niin ihan sama onko kutsumus vai ei. Kaikilla ei edes mitään kutsumusta ole.
Usein työpaikkojen tasukotilat on kun jostain venäjältä ja muutenkin olot aika surkeat. Ainakin teollisuudessa.
Ei makseta kunnon palkkaa mutta ehkä joku jäätelö saattaa olla kolmenkympin helteellä tarjolla. Sekin vaan että työntekijä jaksaisi painaa.
Meillä saa välillä popcornia, kaurapuuroa ja mehukeittoa, simaa ja munkin tai peräti joulutortun.
Olen rajoittunut: ottaisin mieluummin palkan, jolla pärjään.
Vierailija kirjoitti:
Töissä osastopäällikkö piti meille luennon, koska emme sitoudu yritykseen, meidän pitäisi sitoutua ja suositella yritystä tutuille!
Teemme kaameaa työtä koomisella palkalla.
En ihmettele, että kaikki lähtevät, joilla on siihen mahdollisuus. Palkka nousee 300-700 eur/kk.
No ehdota sille, että työnantaja voisi osoittaa sitoutumistaan sopimalla työsoppariin irtisanomiskorvauksen, mikäli irtisanominen tulee työnantajan puolelta.
Jokainen työnantaja hakee yrittäjähenkistä työntekijää jotta tämä suostuu lennosta muuttamaan aikatauluja ja muita menojaan. Siinä on se hyvä puoli että työntekijä on vähän kuin ansassa ja suostuu tekemään urakkatahtiin tuntipalkalla, ilman taukoja. Näinhän yrittäjäkin joutuu tekemään. Sekin hyvä puoli että voi sössiä työvuorojen laatimisen ihan huolella ja syyttää työntekijöitä.
Mä taas teen töitä ihan vaan rakkaudesta lajiin 🤩🎢🎡🎠😍
Saa siitä palkkaakin, mutta yleensä sitä ei edes muista 😎
Kannatta hetki näytellä että olisi niin saa paikan. Sen jälkeen hokemaan "lisää liksaa".
Jos tuolla asenteella on jo haastattelussa, minkälaista on työntekijän meno sitten koeajan jälkeen? Kyllä nyt kannattaa vähän osoittaa kiinnostusta työtä kohtaan, työnantaja pelkää sellaisia passiivisia työntekijöitä, jotka eivät laita tikkua ristiin tai kykene mihinkään oma-aloitteiseen tekemiseen.
Kukaan ei halua olen vain töissä täällä-kaveria töihin, ei työnantaja, asiakkaat tai työkaverit.
Jospa haastattelija katsoo miten hakija reagoi kysymykseen onko tämä kutsumusammattisi. Oikeaa vastausta ei ole vaan halutaan nähdä miten yllättävä kysymys vaikuttaa hakijaan.
Haitko palkkatukipaikkaa spr:n kontista? Kuulostaa siltä :)
Ei kukaan työnantaja oleta tuollaista.
Sama joka lomalle lähtiessä sanoo että lataa akkuja että jaksat sitten paremmin.
Se on mun aikaa!
Haastattelussa pitää vähän esittää innostuneempaa kuin onkaan.