Näistä suomalaiset ostavat vaatteensa: Prisma, Tokmanni, Citymarket
Kaupan liiton uusi tutkimus. Ei yllätä kyllä yhtään, kun katsoo ympärilleen. Huonosti istuvia, löysiä, huonolaatuisia ryysyjä. Pääasia, että ovat mukavia päällä. Mutta kauniitkin vaatteet voivat olla mukavia päällä, kunhan ostaa oikeaa kokoa!
Kommentit (29)
Noissa vaatteet on helposti saatavilla eivätkä maksa maltaita. Ja taas, määrittele kaunis vaate? Se, mikä sinusta on kaunista ei välttämättä ole sitä minusta. En kyllä juurikaan ostele vaatteita vaan teen itse, niin saan juuri niin oman näköisiä vaatteita kuin haluan.
Tokmannilta saa aika hyvälaatuisia puuvillaisia t-paitoja ja urheiluvaatteita.
Onneksi on kerääntynyt sen verran vaatteita, että nyt eläköityessä ei tarvitse juuri mitään ostaa, kokeintaan sukkia ja alkkareita.
Vaate on yleensä aika tarpeeseen suunniteltu, eli niissä on kaksi hihaa tai tai lahjetta, joten voi käyttää vuosia samaa vaatetta muodin muutoksista riippumatta.,
Pienessä kaupungissa ei ole paljon vaihtoehtoja. Tokmannilta olen löytänyt tosi hyvin sopivia housuja. Cittarilla on hyviä peruspaitoja.
Minulle vaatteiden istuvuus on tärkeämpi kuin niiden merkki, vaikkakin joillain merkeillä on minulle hyvin sopivia malleja. Kirppikseltä bongailen Andiataa, Peak Performancea, Masaita, Levistä. Pienen vauvan äitinä ei kauheasti viitsi sijoittaa vaatteisiin, kun niiden päälle kuitenkin puklataan kohta.
Vierailija kirjoitti:
Minä tilaan cellbesistä koska kokoja enemmän pulskille.
Minä tilasin myös sieltä vaatteita ja kodintekstiilejä kun olin muhkeampi. Siihen aikaan laatu oli hyvä ja tarjouksia oli paljon. Siihen aikaan oli paljon luonnonkuituisia tuotteita. Olen ostanut sieltä muun muassa Ukrainassa kudotut 100% villaa olevat villahuovat kotiini.
Kyse ei ole siitä, että Tokmanni myisi halvemmalla kuin Zalando. Molemmista irtoaa tennarit viidellä kympillä. Mutta suomalaiset ei halua pukea mitään mikä herättää huomiota, tai on yhtään hienompi. Siksi Pertti mieluummin ostaa House -merkkiset perustennarit 49,90€ Tokmannilta, kuin Vansin tennarit Zalandolta 54,90€. Ja tilaamisestakaan se siis ei ole kiinni. Sama Pertti temuttas kulli punaisena autokrääsää illat läpeensä. Mutta ei sitä vain sovi olla liian fiini. Mitä naapurin Markokin ajattelisi.
Eipä miehille ainakaan ole oikein vaihtoehtoja. On Dressman ja H&M ja urheiluliikkeet. Joku kallis pukuliike, mutta ei laadukasta vaateliikettä missään.
Kätevintä ostaa edullisesti Tokmannilta, Cittarista, Prismasta, Halpa-Hallista. Haluan sovittaa vaatteen ennen ostamista. Sen takia en koskaan tilaa netistä kun ei tiedä taivas varjele mitä sieltä tulee..Plus nettikatalogeissa kuvassa se vaate ei ole ihan just kuin todellisuudessa. En jaksaisi palautusrumpaa.
Näin yli viisikymppisenä ei tarvitse olla trendikäs muodin edelläkävijä. Tavalliset tilanteeseen sopivat käyttövaatteet riittää mun arkeen ja juhlaan.