Isolta osalta ihmisistä puuttuu oikeasti ihan kokonaan kyky ajatella asioita laajemmin
Eikä se ole siinä ihmisessä edes se vika vaan sekin on ihan psykologinen alkukantainen suojelumekanismi että kaikki ajatellaan mustavalkoisesti ja todella kapeakatseisesti. Sen takia ihminen joka on taipuvainen syvempään ymmärrykseen, ei tule koskaan samaistumaan yhteiskuntaan, koska yhteiskunnassa kaikki pyörii näiden mustavalko ihmisten ympärillä. Sulla ei edes ole ääntä sielä jos sä olet järkevä ihminen, koska nämä mustavalko tyypit jyrää sut alle ja karkottaa sut veke. Ne on aina tietävinää kaikesta kaiken ja ne on aina oikeassa ja koska niitä on suurin määrä, joten sulla itsellä ei ole mitään mahkuja. Sen takia sun on pakko alkaa itse toimimaan ja pelastamaan itsesi sen kakan keskeltä.
Laaja-alainen ajattelu vaatii valtavasti henkistä kapasiteettia ja energiaa. Aivomme pyrkivät säästämään energiaa, mikä johtaa usein helppojen oikopolkujen valitsemiseen ja mustavalkoiseen ajatteluun. Kykyyn vaikuttavat myös kognitiiviset vinoumat, motivaation puute, neurobiologiset tekijät sekä ympäristön tarjoama informaatio.
Vahvistusharha (Confirmation bias): Ihmisillä on taipumus etsiä, tulkita ja muistaa tietoa tavalla, joka tukee heidän ennakkoasenteitaan. Tämä kaventaa näkökulmaa huomattavasti.
Sosiaalinen ja kulttuurinen ehdollistuminen: Yhteisöt ja ympäristö muovaavat ajattelua. Jos sosiaalinen piiri tai media ruokkii yksinkertaistettuja totuuksia, laaja-alainen ajattelu vaatii tietoista vastavirtaan uimista ja älyllistä uteliaisuutta.
Abstraktin ajattelun vaativuus: Laaja-alainen ajattelu edellyttää kykyä siirtyä konkreettisista yksityiskohdista abstraktiin ja ymmärtää syy-seuraussuhteita yli omien rajojen. Se vaatii myös toisenlaisten näkökulmien aktiivista kuvittelua (mentalisaatiota)
Kommentit (21)
Toki siinä on omaa laiskuutta myös mukana jos ei edes halua ymmärtää, sitä kutsutaan ignorantti nimityksellä
Ihmisillä on taipumus käyttää tekoälyä tekstiensä luontiin
Puhut naisista.
Naisille voidaan syöttää sairaita asioita joihin he rupeavat uskomaan. Horoskoopit, ennustukset, kehopositiivisuus läskifobia, vihreä liike, woke, lqbt, ydinvoima paha ja maahan muutto kaikkinensa ovat naisten pinnallisesta ymmärryksestä kumpuavia ilmiöitä, joita vastaan miesten on vaikea argumentin vastustaa.
Vihreät ja vasemmisto ovat yksinkertaistamalla monimutkaisia asioita onnistuneet populisoimaan naisille tärkeitä aiheita.
Naiset ovat liian helposti populistien manipuloitavissa.
Kyllä se on universaalia ihan sukupuolesta riippumatta ettei 90+% ihmisistä ole käsityskykyä isommista kokonaisuuksista.
Vierailija kirjoitti:
En keskustele tekoälyn kanssa.
Niinpä. Ap:n avaus toki saa tykkäyksiä tyypeiltä, jotka kokevat olevansa laaja-alaisia ajattelijoita. Mutta sitten joku listailee perusjuttuja siitä, miten ihmisten ajatusmallit kehittyy ja ilmeisesti tekee nämä vielä tekoälyllä. Tosi laaja-alaista.
Vierailija kirjoitti:
Puhut naisista.
Naisille voidaan syöttää sairaita asioita joihin he rupeavat uskomaan. Horoskoopit, ennustukset, kehopositiivisuus läskifobia, vihreä liike, woke, lqbt, ydinvoima paha ja maahan muutto kaikkinensa ovat naisten pinnallisesta ymmärryksestä kumpuavia ilmiöitä, joita vastaan miesten on vaikea argumentin vastustaa.
Vihreät ja vasemmisto ovat yksinkertaistamalla monimutkaisia asioita onnistuneet populisoimaan naisille tärkeitä aiheita.
Naiset ovat liian helposti populistien manipuloitavissa.
Miehet ajattelevat peniksillään. Siinä se.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on universaalia ihan sukupuolesta riippumatta ettei 90+% ihmisistä ole käsityskykyä isommista kokonaisuuksista.
-vastaa nainen jonka egoa ei hivele ajatus että ei ole täysin sukupuolesta riippuvaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhut naisista.
Naisille voidaan syöttää sairaita asioita joihin he rupeavat uskomaan. Horoskoopit, ennustukset, kehopositiivisuus läskifobia, vihreä liike, woke, lqbt, ydinvoima paha ja maahan muutto kaikkinensa ovat naisten pinnallisesta ymmärryksestä kumpuavia ilmiöitä, joita vastaan miesten on vaikea argumentin vastustaa.
Vihreät ja vasemmisto ovat yksinkertaistamalla monimutkaisia asioita onnistuneet populisoimaan naisille tärkeitä aiheita.
Naiset ovat liian helposti populistien manipuloitavissa.
Miehet ajattelevat peniksillään. Siinä se.
katsahdappas ympärillesi - aikas paljon ne penikset osaavat!
Vierailija kirjoitti:
Puhut naisista.
Naisille voidaan syöttää sairaita asioita joihin he rupeavat uskomaan. Horoskoopit, ennustukset, kehopositiivisuus läskifobia, vihreä liike, woke, lqbt, ydinvoima paha ja maahan muutto kaikkinensa ovat naisten pinnallisesta ymmärryksestä kumpuavia ilmiöitä, joita vastaan miesten on vaikea argumentin vastustaa.
Vihreät ja vasemmisto ovat yksinkertaistamalla monimutkaisia asioita onnistuneet populisoimaan naisille tärkeitä aiheita.
Naiset ovat liian helposti populistien manipuloitavissa.
Ja tämänkin aiheen sait väännettyä naisia vähätteleväksi.
Sinulla taitaa olla todella surkea ja ankea elämä ja vielä selvästi inhoat tai jopa vihaat naisia.
>Abstraktin ajattelun vaativuus: Laaja-alainen ajattelu edellyttää kykyä siirtyä konkreettisista
> yksityiskohdista abstraktiin ja ymmärtää syy-seuraussuhteita yli omien rajojen.
>Se vaatii myös toisenlaisten näkökulmien aktiivista kuvittelua (mentalisaatiota)
Tämä. Muistelen että omissa opettajaopinnoissa tuli vastaan tutkimustulos, jonka mukaan yli puolet ihmisistä jää kogniitiivisten kykyjen kehityksessä konkreettisten operaatioiden tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Puhut naisista.
Naisille voidaan syöttää sairaita asioita joihin he rupeavat uskomaan. Horoskoopit, ennustukset, kehopositiivisuus läskifobia, vihreä liike, woke, lqbt, ydinvoima paha ja maahan muutto kaikkinensa ovat naisten pinnallisesta ymmärryksestä kumpuavia ilmiöitä, joita vastaan miesten on vaikea argumentin vastustaa.
Vihreät ja vasemmisto ovat yksinkertaistamalla monimutkaisia asioita onnistuneet populisoimaan naisille tärkeitä aiheita.
Naiset ovat liian helposti populistien manipuloitavissa.
Persu incelit on niin median pauloissa että jankkaavat samoja asioita päivästä toiseen. Aivopestyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhut naisista.
Naisille voidaan syöttää sairaita asioita joihin he rupeavat uskomaan. Horoskoopit, ennustukset, kehopositiivisuus läskifobia, vihreä liike, woke, lqbt, ydinvoima paha ja maahan muutto kaikkinensa ovat naisten pinnallisesta ymmärryksestä kumpuavia ilmiöitä, joita vastaan miesten on vaikea argumentin vastustaa.
Vihreät ja vasemmisto ovat yksinkertaistamalla monimutkaisia asioita onnistuneet populisoimaan naisille tärkeitä aiheita.
Naiset ovat liian helposti populistien manipuloitavissa.
Miehet ajattelevat peniksillään. Siinä se.
Naisten käsitys maailmasta on yhtä sekamelskaa.
Muistan neljävuotiaana kun en ymmärtänyt monestakaan asiasta mitään, niin keksin lapsellisia selityksiä asioille. Naiset ovat jääneet samalle tasolle kuin lapset.
Muistan kun mietin miten radiosta voi kuulua puhetta ja ajattelin että siellä sisällä on joku puhumassa. Ihmettelin että kuinka sinne joku voi mahtua, mutta se oli sivuseikka silloin. Tämä tason ymmärrys riittää naisille niin usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhut naisista.
Naisille voidaan syöttää sairaita asioita joihin he rupeavat uskomaan. Horoskoopit, ennustukset, kehopositiivisuus läskifobia, vihreä liike, woke, lqbt, ydinvoima paha ja maahan muutto kaikkinensa ovat naisten pinnallisesta ymmärryksestä kumpuavia ilmiöitä, joita vastaan miesten on vaikea argumentin vastustaa.
Vihreät ja vasemmisto ovat yksinkertaistamalla monimutkaisia asioita onnistuneet populisoimaan naisille tärkeitä aiheita.
Naiset ovat liian helposti populistien manipuloitavissa.
Miehet ajattelevat peniksillään. Siinä se.
Kun miehet tulevat tänne heillä on ky r pä ja nyrkit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhut naisista.
Naisille voidaan syöttää sairaita asioita joihin he rupeavat uskomaan. Horoskoopit, ennustukset, kehopositiivisuus läskifobia, vihreä liike, woke, lqbt, ydinvoima paha ja maahan muutto kaikkinensa ovat naisten pinnallisesta ymmärryksestä kumpuavia ilmiöitä, joita vastaan miesten on vaikea argumentin vastustaa.
Vihreät ja vasemmisto ovat yksinkertaistamalla monimutkaisia asioita onnistuneet populisoimaan naisille tärkeitä aiheita.
Naiset ovat liian helposti populistien manipuloitavissa.
Persu incelit on niin median pauloissa että jankkaavat samoja asioita päivästä toiseen. Aivopestyjä.
Niin naisellista puhua vihapuhetta ilman faktoja..... hahaha...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhut naisista.
Naisille voidaan syöttää sairaita asioita joihin he rupeavat uskomaan. Horoskoopit, ennustukset, kehopositiivisuus läskifobia, vihreä liike, woke, lqbt, ydinvoima paha ja maahan muutto kaikkinensa ovat naisten pinnallisesta ymmärryksestä kumpuavia ilmiöitä, joita vastaan miesten on vaikea argumentin vastustaa.
Vihreät ja vasemmisto ovat yksinkertaistamalla monimutkaisia asioita onnistuneet populisoimaan naisille tärkeitä aiheita.
Naiset ovat liian helposti populistien manipuloitavissa.
Persu incelit on niin median pauloissa että jankkaavat samoja asioita päivästä toiseen. Aivopestyjä.
Niin naisellista puhua vihapuhetta ilman faktoja..... hahaha...
Naiset istuvat jollain kristallikursilla överihenkistymässä, sisustavat aforimityynyillä ja dildottavat ja kuvittelevat olevansa omilla aivoilaan ajattelevia uniikkeja lumihiutaleilla. Ja puhuvat amerikasta pöllityillä termeillä, joita eivät itsekään tajua.
muistan lukeneeni että abstraktin ajattelun kyvyttömän kanssa ei kannata edes keskustella koska hän ei kykene ymmärtämään symbolismia, hypoteettisia asioita, vertauksia, metaforioita jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhut naisista.
Naisille voidaan syöttää sairaita asioita joihin he rupeavat uskomaan. Horoskoopit, ennustukset, kehopositiivisuus läskifobia, vihreä liike, woke, lqbt, ydinvoima paha ja maahan muutto kaikkinensa ovat naisten pinnallisesta ymmärryksestä kumpuavia ilmiöitä, joita vastaan miesten on vaikea argumentin vastustaa.
Vihreät ja vasemmisto ovat yksinkertaistamalla monimutkaisia asioita onnistuneet populisoimaan naisille tärkeitä aiheita.
Naiset ovat liian helposti populistien manipuloitavissa.
Persu incelit on niin median pauloissa että jankkaavat samoja asioita päivästä toiseen. Aivopestyjä.
Voimaantuneet naiset yrittävät unohtaa miesten ylivoiman kaikessa ja kutsuvat sitä voimaantumiseksi. Miehet on luonnollisesti ylivoimaisia naisiin verrattuna. Miehet on isoja, vahvoja, nopeita, älykkäitä, loogisia, turvallisia, huolehtivaisia, teknisiä, rakentavia, taitavia johtajia. Kaikkea mitä naiset eivät ole. Sehän naisia sapettaa. Aivan turhaan naiset yrittävät kilpailla miesten kanssa. Miehet on kaikessa parempia.
Maailmassa on edelleen vahvemman oikeus voimassa. Siksi naiset tarvitsevat miehiä jotka puolustavat naisia.
Ongelma on se että naiset ovat heikkoja ja miesten tehtävä on pitää naisten turvallisuudesta huolta. Siksi naiset eivät ole ikinä miettineet turvallisuuttaan. Nyt naisten puolueet vihreät ja vasemmisto leikkivät voimaantumista ja tuovat maan täyteen kehitysmaalaisia joiden maassa naisilla ei ole mitään oikeuksia.
Sitä saa mitä tilaa arvon naiset.
Vihreät ja vasemmisto ovat uskonnollisia herätysliikkeitä. Siellä on paljon miehiä älykkäämpiä naisia, jotka haluavat kokea kiihkoa. Sitten ne kokevat sitä johonkin miesten määräämään agendaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhut naisista.
Naisille voidaan syöttää sairaita asioita joihin he rupeavat uskomaan. Horoskoopit, ennustukset, kehopositiivisuus läskifobia, vihreä liike, woke, lqbt, ydinvoima paha ja maahan muutto kaikkinensa ovat naisten pinnallisesta ymmärryksestä kumpuavia ilmiöitä, joita vastaan miesten on vaikea argumentin vastustaa.
Vihreät ja vasemmisto ovat yksinkertaistamalla monimutkaisia asioita onnistuneet populisoimaan naisille tärkeitä aiheita.
Naiset ovat liian helposti populistien manipuloitavissa.
Ja tämänkin aiheen sait väännettyä naisia vähätteleväksi.
Sinulla taitaa olla todella surkea ja ankea elämä ja vielä selvästi inhoat tai jopa vihaat naisia.
Jos luet hänen kommentin niin se sopii täydellisesti n a t s i s a k s an arvomaailmaan.
Sun pitää taistelle itsesi veke sieltä!