Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työnhakukeskustelu paikan päällä eikä puhelimessa?

Vierailija
25.06.2026 |

Tähän asti työnhakukeskustelu on ollut aina puhelimitse. Nyt kävi kutsu te-palveluiden tiloihin. Miksiköhän?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin näilläkin alkaa irtisanomiset!

Vierailija
22/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluavat nähdä miltä näytät, miten liikut ja miten käyttäydyt. Puhelimessa tämä ei ole mahdollista.

Olen ihan normaali, sosiaalinen ihminen ja kasvokkain keskustelu sopii ihan hyvin. Mietin vain, että mitä lisäarvoa paikan päällä tapaaminen tuo. Tapaamiseen on varattu aikaa 45 min. ja todella vaikea saada asiaa niin pitkäksi aikaa. 

 

ap

Älä yliajattele. Minä taas mietin, miksi en enää saanut kutsua paikan päälle. Lisäksi keskustelujen väliä samalla harvennettiin.

Sitten tajusin: syy on ikä. Olen jo 56. Lisäksi heillä on uudet konseptit käsitellä asiakkaita. Tuossa sinun tilanteessa työllistymisesi suhteen nähdään enemmän toivoa, minun vähemmän. Parempi nuin päin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä joku niin sanottu punainen viiva ja kommunistinen kontrolli kovenee. Mulla oli näin joka kerta kunnes laitoin tuon tohun poikki, Herramme Jeesus palaa niin pian enkä Herran omana aio olla pakanoiden kontrollin alla, se kaikki oli vainoa. Nyt post plandemia ja CV19 pedonmerkki, tämän maan jezebelit kontrolloi pakanoita lähes kaikilla elämän alueilla syntymästä kuolemaan. 

Vierailija
24/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa erikoiselta, että niillä on resursseja laittaa yhteen tapaamiseen noin paljon. Jos jokainen työtön säännöllisesti kutsutaan paikalle ja käyntiin varataan 45 min. niin aika tehotonta toimintaa tosiaan. Kyllähän ne puhelintapaamisetkin vievät aikansa, mutta tällaiseen vasta sitä meneekin.

Vierailija
25/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia pitää haastattelut livenä tai ainakin Teamsilla kameran välityksellä

Vierailija
26/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä tehdään pakollinen PEth testi alkoholinkäytön tarkkailua varten. PEth-testi (B-PEth) on luotettava verikoe, joka paljastaa edeltävien 2–4 viikon todellisen alkoholinkäytön. Testi mittaa fosfatidyylietanolia, jota muodostuu veressä vain alkoholin läsnä ollessa.

Olisi koomista jos niin tehtäisiin. Miten se vaikuttaa mihinkään kun alkoholia saa laillisesti nauttia

Joo ja saahan sitä työttömänä ryypätä. Eri asia sitten kun on työsuhteessa. Toki silloinkin saa vapaa-ajallaan tehdä mitä haluaa, mutta pitää olla täysin työkykyinen mennessään töihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluavat nähdä miltä näytät, miten liikut ja miten käyttäydyt. Puhelimessa tämä ei ole mahdollista.

Ulkoisesta olemuksesta voi päätellä paljon - onko lakannut huolehtimasta hygieniasta, lihonut, laihtunut, onko pakkoliikkeitä, liikuntavaikeuksia. Jos kaikki on kunnossa niin mikä siinä on niin vaikeata? 

Ja jännä juttu sekin että mä olen eri vuosikymmeninä ollut te-palveluiden asiakkaan enkä koskaan ole kokenut että siinä olis jotain kauheata, virkailijat hirveitä jne. 

Vierailija
28/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä tehdään pakollinen PEth testi alkoholinkäytön tarkkailua varten. PEth-testi (B-PEth) on luotettava verikoe, joka paljastaa edeltävien 2–4 viikon todellisen alkoholinkäytön. Testi mittaa fosfatidyylietanolia, jota muodostuu veressä vain alkoholin läsnä ollessa.

Olisi koomista jos niin tehtäisiin. Miten se vaikuttaa mihinkään kun alkoholia saa laillisesti nauttia

Jokuhan täällä aina jauhaa tuosta testistä mikä tehdään aina terveystarkastuksissa, nyt näköjään jo ihan työkkärin keskustelussakin :-D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa sossun kautta päässyt tuonne niin heidän pitää ja käsketty kyttää, arvioida kaikkea ja epäillä. Myös epäillä onko terve, missä asuu yms. Täysin työnhakuun kuulumatonta käytöstä. Koskaan sieltä ei saa työtä eikä vinkkiä, vaikka nimi työvoimatoimisto. Itse olen ihan tylsä ja epäilty ties mistä. 

Vierailija
30/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluavat nähdä miltä näytät, miten liikut ja miten käyttäydyt. Puhelimessa tämä ei ole mahdollista.

Olen ihan normaali, sosiaalinen ihminen ja kasvokkain keskustelu sopii ihan hyvin. Mietin vain, että mitä lisäarvoa paikan päällä tapaaminen tuo. Tapaamiseen on varattu aikaa 45 min. ja todella vaikea saada asiaa niin pitkäksi aikaa. 

 

ap

Mun ensimmäinen omavirkailija oli sellainen jaarittelija, että hyvinkin se tunti siinä meni. Omasta puolestani asia olisi voitu hoitaa 10-15 minuutissa, ja olisi ollut tosiaan typerää raahautua sinne kasvotusten tuollaisen takia. Nyt kolmas valmentaja menossa ja hän laittoi ensimmäisessä yhteydenotossa tekstiviestillä että asia voidaan hoitaa myös puhelimitse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS olet pedonmerkitsemätätön (=ilman CV19 injektiota, ja kyllä, vain 1 riittää) Herran oma, kyseessä on tällä hetkellä, post 2020, VAINOT. Teitä vainotaan, ettekä saa töitä, koska muilla ON jo merkki, tai ovat pakanoita tms., ja teitä vainotaan, koska olemme aivan lopussa ja Jeesus tempaa ylös omansa pian, sitten tämä nykyinen Babylon -maailma palaa. Sitä kestää kuitenkin vain vähän aikaa Armageddoniin ja Jeesuksen Kristuksen paluuseen Öljymäelle puolustamaan Jerusalemia. 

Vierailija
32/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä tehdään pakollinen PEth testi alkoholinkäytön tarkkailua varten. PEth-testi (B-PEth) on luotettava verikoe, joka paljastaa edeltävien 2–4 viikon todellisen alkoholinkäytön. Testi mittaa fosfatidyylietanolia, jota muodostuu veressä vain alkoholin läsnä ollessa.

Olisi koomista jos niin tehtäisiin. Miten se vaikuttaa mihinkään kun alkoholia saa laillisesti nauttia

Joo ja saahan sitä työttömänä ryypätä. Eri asia sitten kun on työsuhteessa. Toki silloinkin saa vapaa-ajallaan tehdä mitä haluaa, mutta pitää olla täysin työkykyinen mennessään töihin. 

Hei, tyypit vetää nykyään kovia huumeita että jaksais töissä. Joku saunakalja ei siihen verrattuna merkkaa mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oli virkailijan lisäksi mukana sossu, ihan aiheetta. Täytti lomaketta ja tuijotti koko tunnin. Kyllä ihmetytti, mutta ollut aiheettomia ilmoituksia. Pyysi myös nähdä cv ja vanha koulutodistus, jota en tietenkään mukaan ottanut. Heitä epäilytti kaikki. No koulu on kuitenkin käyty, vaikka niin epäilytti. Voisivat helposti soittaa tarkistaa, eivät viitsi. Sieltähän se selviäisi. Jatkossa en puhu enää mitään paitsi pakolliset vastaukset. Tuo oli ahdistavaa ja todella omituista. 

Vierailija
34/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnan kanssa yhteistyössä täytyy nähdä ja kytätä millaisia asiakkaat on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluavat nähdä miltä näytät, miten liikut ja miten käyttäydyt. Puhelimessa tämä ei ole mahdollista.

Olen ihan normaali, sosiaalinen ihminen ja kasvokkain keskustelu sopii ihan hyvin. Mietin vain, että mitä lisäarvoa paikan päällä tapaaminen tuo. Tapaamiseen on varattu aikaa 45 min. ja todella vaikea saada asiaa niin pitkäksi aikaa. 

 

ap

Älä yliajattele. Minä taas mietin, miksi en enää saanut kutsua paikan päälle. Lisäksi keskustelujen väliä samalla harvennettiin.

Sitten tajusin: syy on ikä. Olen jo 56. Lisäksi heillä on uudet konseptit käsitellä asiakkaita. Tuossa sinun tilanteessa työllistymisesi suhteen nähdään enemmän toivoa, minun vähemmän. Parempi nuin päin.

Missä päin näin?
Olen 59v, työttömänä yli kolme vuotta. Kerran vuodessa on kasvokkain tapaaminen (tunnin aika), soitto tulee täsmällisesti kolmen kuukauden välein kun suunnitelma pitää päivittää. Pk-seutu.

Vierailija
36/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluavat nähdä miltä näytät, miten liikut ja miten käyttäydyt. Puhelimessa tämä ei ole mahdollista.

Haistaa myös hygienian. Selvittävät kuinka pahoja ongelmia sulla oikeasti on eli esitätkö puhelimessa vaan normaalia hetken. 

Vierailija
37/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluavat nähdä miltä näytät, miten liikut ja miten käyttäydyt. Puhelimessa tämä ei ole mahdollista.

Haistaa myös hygienian. Selvittävät kuinka pahoja ongelmia sulla oikeasti on eli esitätkö puhelimessa vaan normaalia hetken. 

Etkö tajua että tuollainen on sairasta vallankäyttöä aikuista, heikommassa asemassa olevaa kohtaan? Jokainen ymmärtää että köyhyydellä, koska työttömyys, voi väkisinkin olla myös mahd tuollaisia seurauksia, mitä sitten vaikka olisi? Ei pitäisi nuo asiat kuulua kenellekään työkkärin virkanaiselle, ellei ihminen itse pyydä apua ja tuskin pyytäisi työkkäriltä tai työkkärissä sivusta kyttäävältä sossulta, millä asioilla on seurauksia, joista yleensä yksikään ei ole sen ihmisen tulevaisuuden kannalta hyvä.

Vierailija
38/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku laiska paskaloinen ei jaksa mennä työnhakukeskusteluun eli ei varmaa työntekokaan sitten onnistu kun sinne pitää mennä 5 kertaa viikossa ja tehdäkkin vielä jotain.

lisää vaa leikkauksia tukiin niin jo alkaa työnhaku kiinostaa.

Vierailija
39/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen työttömyyteen sysätyn köyhän habitusta ja hajusteita kyttäävä ja nuuhkiva työkkärivirkailija/sossu rikkoo Jeesuksen Kristuksen, Elävän Jumalan käskyjä vastaan arvottaessaan ulkoisesti toista ihmistä ja ilman katumusta/kääntymystä tulee, Jumalan niin tuomitessa, vastaamaan pahoista teoistaan ja ajatuksistaan ikuisuudessa ikuisesti, Amen.

 

James 2:1-4 My brethren, have not the faith of our Lord Jesus Christ, the Lord of glory, with respect of persons.
For if there come unto your assembly a man with a gold ring, in goodly apparel, and there come in also a poor man in vile raiment;
And ye have respect to him that weareth the gay clothing, and say unto him, Sit thou here in a good place; and say to the poor, Stand thou there, or sit here under my footstool:
Are ye not then partial in yourselves, and are become judges of evil thoughts?

 

Luke 6:20-21. Then he looked up at his disciples and said: 'Blessed are you who are poor, for yours is the kingdom of God
 

Whoever oppresses the poor shows contempt for their Maker, but whoever is kind to the needy honors God. – Proverbs 14:31.

 

Proverb 29:14 A king who judges the poor in truth, his throne shall be established forever. RSV. If a king judges the poor with equity his throne will be established for ever ...

Vierailija
40/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluavat nähdä miltä näytät, miten liikut ja miten käyttäydyt. Puhelimessa tämä ei ole mahdollista.

Olen ihan normaali, sosiaalinen ihminen ja kasvokkain keskustelu sopii ihan hyvin. Mietin vain, että mitä lisäarvoa paikan päällä tapaaminen tuo. Tapaamiseen on varattu aikaa 45 min. ja todella vaikea saada asiaa niin pitkäksi aikaa. 

 

ap

Plus että koko touhu on täysin hyödytöntä veronmaksajien rahojen haaskaamista byrokratian pyörittämiseen joka ei tule koskaan työllistämään ketään muuta kuin sen työkkärin tädin itsensä.

Kun Suomessa on vielä 1990-luvun lamaa synkempi massatyöttömyys ei kenenkään työllistämiseen vaikuta pennin vertaa työkkärin tädin kanssa käydyt keskustelut käytiin ne sitten puhelimessa tai paikan päällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi