Missä vaiheessa ja miksi Helsinki Gay Priden nimestä tiputettiin pois tuo "Gay"-sana?
Koska siinähän siitä on peittelemättä kysymys. On erikoista, että peittelemällä nimestä oleellinen asia piilotellaan juuri sitä mitä koko tapahtumassa yritetään välttää piilottelemasta.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Kai silloin kun se laajeni gaysta kaikenlaiseen väkeen.
Sexualisia perversioita on muitakin kuin gayt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai silloin kun se laajeni gaysta kaikenlaiseen väkeen.
Ja itseasiasas gay't (siis mieshomot) eivät enää ole oikein tervetulleita. He kuitenkin ovat miehiä (ja usein vielä valkoisi, hyi).
En tiedä, miten tänä vuonna, mutta ainakaan muutamana aikaisempana vuonna Helsingin pridessa ei ole ollut enää miestenbileitä. Naistenbileet on nimellisesti, mutta ne ovat avoimet kaikille.
No niin, sitten vain identifioidutaan naiseksi ja tuonne lesboilemaan.
Hei, sain juuri hyvän idean miten saan naisia...
En tiedä, tuottaako se tuloksia (eli saako naista), mutta et ole ainoa, joka tuon idean on saanut. Tuli Twitterissä vastaan kuvakaappaus linkkaripostauksesta, missä joku sukupuolisekoiluun uskova oli kuitenkin hoksannut, mihin tuo naisten kategorian laajentaminen johtaa. Naistenbileiden kohdalla siihen, että kirjoittajan mukaan Conchita Wurstiksi pukeutuneet miehet ovat löytäneet tapahtuman. Se ei ollut hänen mieleensä, koska hänen mielestään tapahtuma on lesboille ja sukupuolivähemmistöille. Minä sanon tähän vain, että eikös sen pitänyt mennä niin, että sukupuolta ei saanut olettaa?
Löysin muuten sen postauksen:
https://www.linkedin.com/posts/susannaaho_prideräntti-3-kun-me-lesbot-h…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai silloin kun se laajeni gaysta kaikenlaiseen väkeen.
Ja itseasiasas gay't (siis mieshomot) eivät enää ole oikein tervetulleita. He kuitenkin ovat miehiä (ja usein vielä valkoisi, hyi).
En tiedä, miten tänä vuonna, mutta ainakaan muutamana aikaisempana vuonna Helsingin pridessa ei ole ollut enää miestenbileitä. Naistenbileet on nimellisesti, mutta ne ovat avoimet kaikille.
No niin, sitten vain identifioidutaan naiseksi ja tuonne lesboilemaan.
Hei, sain juuri hyvän idean miten saan naisia...
En tiedä, tuottaako se tuloksia (eli saako naista), mutta et ole ainoa, joka tuon idean on saanut. Tuli Twitterissä vastaan kuvakaappaus linkkaripostauksesta, missä joku sukupuolisekoiluun uskova oli kuitenkin hoksannut, mihin tuo naisten kategorian laajentaminen johtaa. Naistenbileiden kohdalla siihen, että kirjoittajan mukaan Conchita Wurstiksi pukeutuneet miehet ovat löytäneet tapahtuman. Se ei ollut hänen mieleensä, koska hänen mielestään tapahtuma on lesboille ja sukupuolivähemmistöille. Minä sanon tähän vain, että eikös sen pitänyt mennä niin, että sukupuolta ei saanut olettaa?
Näin se menee: jos rupeat olettelemaan, sinä olet kaamea nazzi tai peräti jopa persu.
Ei mulla muuta.
Homoja vedetään perässä enää muodollisuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Homoja vedetään perässä enää muodollisuuden vuoksi.
Kyllä, jotta voidaan silmät suurena kysyä, mitä sinulla on sitä vastaan, että samaa sukupuolta olevat ihmiset rakastavat toisiaan, jos kritisoi prideä.
Milloin on Helsinki Straight Pride?
Vierailija kirjoitti:
Varmasti siinä vaiheessa, kun se lakkasi olemasta homoseksuaalien tapahtuma. Nythän se on yleinen vasemmistotapahtuma.
Jota mm. Stubb kannattaa. Ilmeisesti tunnettu vasemmistolainen 😄
Saatana, että persut on tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti siinä vaiheessa, kun se lakkasi olemasta homoseksuaalien tapahtuma. Nythän se on yleinen vasemmistotapahtuma.
Jota mm. Stubb kannattaa. Ilmeisesti tunnettu vasemmistolainen 😄
Saatana, että persut on tyhmiä.
En tiedä, mistä nuo persut vedit mukaan tähän.
Jos nyt mietit sitä priden ohjelmaa, niin mitäpä sanot, olisiko siellä tilaa jollekin konservatiiviselle homojärjestölle tai vaikkapa queers for Israel -tyyppiselle blokille? Tai voisiko prideen kuulua tapahtuma, jossa mietitään, voiko olla niin, että jotkut homoseksuaalit hakeutuvat transhoitoihin sisäistetyn homofobian takia? Ei voisi. Pride noudattaa tiettyä poliittista linjaa ja soraäänet eivät siihen kuulu. Priden aatteena on vasemmiston "omnicause", johon kuuluu mm. Palestiina, vaikka se ei tietenkään liitykään mitenkään homoseksuaaleihin.
Mitä tulee vaikkapa Stubbiin, niin eihän nyt kukaan hyvänä ihmisenä itseään pitävä voi kritisoida pridea. Silloin voidaan vetää esiin kortti, jossa kysytään, onko sinulla jotain homoseksuaaleja vastaan.
Saatiin pedofiilit, eläimiinsekaantujat ja muut saastat sisällytettyä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai silloin kun se laajeni gaysta kaikenlaiseen väkeen.
Mutta lienee edelleenkään tapahtumassa ei suvaita esim. oikeistokansallismielisiä umpiheteroita?
Tunnen heteroita, jotka menee sinne tukemaan seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksia. Ei ole ikinä käännytetty pois. Ei siellä tarkasteta kenenkään suuntautumista portilla.
Tapahtuman tarkoitus toki on just seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksien tukeminen, että jos sun oikeistokansallismielisyyteen kuuluu homovastaisuus ja haluat heilutella jotain homovastaisia kylttejä tapahtumassa, niin sit se on väärä paikka sulle. Mut jos vaan haluat kulkea mukana niin kukaan ei estä.
Kyllä pitäis kaikkien päästä. Myös niiden joiden sanoma on erilainen. Meneehän suviseuroihinkin tarratoimikunta julistamaan omaa evankeliumiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti siinä vaiheessa, kun se lakkasi olemasta homoseksuaalien tapahtuma. Nythän se on yleinen vasemmistotapahtuma.
Jota mm. Stubb kannattaa. Ilmeisesti tunnettu vasemmistolainen 😄
Saatana, että persut on tyhmiä.
Ei kapitalistin munan imeminen tee vasukista tai fasististakaan kapitalistia, vaikka heidän agendaansa ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Kai silloin kun se laajeni gaysta kaikenlaiseen väkeen.
Ei se koskaan ole laajennut kaikenlaiseen väkeen; normaaleja ei edelleenkään suvaita.
Silloin, kun Pride lakkasi olemasta homoseksuaalien tapahtuma ja pääroolin ottivat kaikenlaiset huomionkipeät hörhöt.
Raamatussa ylpeys (pöyhkeys, ylimielisyys) on yksi vakavimmista synneistä, sillä se asettaa ihmisen Jumalan yläpuolelle ja saa hänet kuvittelemaan, ettei hän tarvitse Jumalaa. Raamatun mukaan "ylpeys käy lankeemuksen edellä" (Sananlaskut 16:18) ja Jumala vastustaa ylpeitä, mutta antaa armon nöyrille
Ja tätä kirkkokin etunenässä marssimassa?
Vierailija kirjoitti:
Milloin on Helsinki Straight Pride?
Kyllähän sitäkin joku yritti järjestää 2010-luvulla, mutta paikalle ei tullut järjestäjien lisäksi juuri ketään.
Vierailija kirjoitti:
Kai silloin kun se laajeni gaysta kaikenlaiseen väkeen.
Joo, se tapahtui kun kaikki mielenterveysongelmaiset änkesivät mukaan. Homot eivät osallistuu enää niin paljon tapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Milloin on Helsinki Straight Pride?
Oli ja meni yli 10 vuotta sitten…
Voivat järjestää uuden Hetero Pride -tapahtuman. Kannattaa pistää Helsinki Hetero Pride kuvahakuun, siellä ovat valtakunnan halutuimmat hunksit edustamassa.