Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pride tekopenis-kurssi lapsille

Vierailija
25.06.2026 |

Vihervasemmistolainen sukupuolisekavuutta levittävä Pride opettaa tekopenisten tekoa 13 vuotiaille lapsille suunnatulla kurssilla.

Luulin jo nähneeni kaiken mutta erehdyin.

https://pride.fi/tapahtuma/packer-ja-packer-pussin-ompelutyopaja-nuoril…

Kommentit (3110)

Vierailija
1521/3110 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vähän sylettää, että transaatteen puhtautta kritisoivat kuvitellaan joksikin salaliittoteoreetikoiksi, äärioikeistolaisiksi ja ääriuskovaisiksi, hieman höperöiksi elämänkoululaisiksi. "

Johtuisiko siitä että te ette erota kahta niin erilaista asiaa kuin aate ja ihmiset? Ihan sama mitä mieltä olet jostain aatteesta mutta jos samalla tulet demonisoineeksi kokonaisen ihmisryhmän joka on ihan kiistatta yksi päähän potkituimmista ryhmistä mikä on, se ei ole ihan tervettä.

Jos haluat olla muuta kuin vain vihaa levittävä ääliä, kerro minulle miten sinä ottaisit nämä ihmiset heitä kunnioittaen ja ketään halventamatta osaksi tätä yhteiskuntaa niin että he saavat olla sitä mitä ovat? Mikä olisi sinun ratkaisusi? Ja se ei voi olla mikään malliin "kunhan tulevat järkiinsä". 

En minä halua ottaa naista larppaavaa miestä osaksi yhteiskuntaa. Larpatkoon kotonaan. Minua pelottavat seksuaaliset parafiliat ylipäätään, etenkin miehillä (joilla ne varmaan on tavallisempia) Miksi minun pitäisi kohdata arjessani julkisilla paikoilla henkilöitä, jotka toteuttavat siellä seksuaalisuuttaan? Hyvin vastenmielinen ajatus. 

No niin, tässähän se tuli. Et halua hyväksyä transsukupuolisia lainkaan osaksi yhteiskuntaa. Mitä heidän oikein pitäisi tehdä? 

Ei transsukupuolisuus ole seksuaalisuuden toteuttamista. Eikä transsukupuolinen voi jättää transsukupuolisuuttaan kotiin siksi aikaa kun käy kaupassa ym. liikkuu julkisilla paikoilla. 

Sinun pitää arjessa pystyä kestämään kohdata julkisilla paikoilla muut yhteiskunnan jäsenet, vaikka se kuinka olisi sinulle vastenmielistä. 

Niin, siinähän se tuli. Ihan selvästi sanoin. Ei minun mielestäni pidä kohdata julkisilla paikoilla parafiliaansa toteuttavia yhteiskunnan jäseniä. En tiedä, mitä heidän pitäisi tehdä. Ainakin voisivat lopettaa valehtelemisen siitä, että kyse ei ole ollenkaan seksuaalisuudesta ja että kaikki on vaan ihanaa ja viatonta. Ei ole. 

Transsukupuolisuus ei ole parafilia, vaikka sinä kuinka niin jauhaisit. Jos kyse olis seksuaalisuuden toteuttamisesta, niin ei kai nyt kukaan sitä tekis joka päivä joka hetki kaikkialla? 

Miksi muuten jollain olis jo pikkulapsena tollanen seksuaalinen parafilia? Miten se ois edes mahdollista? 

Autogynefiliasta puhun. Enkä puhu yhäkään siis näistä feminiinisistä homopojista, joka yksikin tähän ketjuun kirjoitteli. En tiedä, huomasiko kukaan, miten kylmästi transaktiivit ohitti hänen (ihan validin) huolen siitä, mitä olisi tapahtunut, jos hänen lapsuudessaan olisi ollut tätä tuputusta : ) 

Ja murrosiässä se alkaa, ellei sitten ala myöhemmin, ei taaperona. Ja kyllä, siihen parafiliaan nimenomaan kuuluu se toisilta saatu naiseuden validiointi ja larppaus eri julkisissa paikoissa. Joillekin on tärkeää jotkut naiseuden osat, vaikka se imetys, toisille vaatteet. Joillekin ei mikään riitä. Osa varmaan on ihan tyytyväisiä siellä kotona hommailuun ja normielämässä sitten ovat pukumiehiä, mistä minä tiedän. Naishormonit auttaa monella siihen korostuneeseen seksuaalisuuteen ja sen häpeän kanssa elämiseen, kun estrogeeni demppaa testosteronia ja tulee (kuulemma) rauhallisempi olo. Tämä sitten tulkitaan niin, että ollaankin oikeasti naisia, kun vastakkaisen sukupuolen hormonit helpotti oloa.

Transmiehiä sitten pidän vaan aika säälittävinä ja surullisina tapauksina. Enkä pelkää toisia naisia elämässä yleensäkään. Enkä usko, että siinä on kyseessä niinkään seksuaalinen kieroutuma, ennemminkin vaan väärinkäsitys omasta itsestä ja omasta seksuaalisuudesta. Naiset ja miehet eroaa tässäkin asiassa aika tavalla. 

Nyt minusta alkaa tuntua, ettet itse tiedä aiheesta juuri mitään. Mahdatko edes tuntea homoseksuaaleja tai transihmisiä siellä reaalimaailmassa? 

Etkös sinä väitä, ettei transnaisia ole olemassa, vaan on ainoastaan näitä "autogynefiilejä" ja feminiinisiä homomiehiä? 

Minun läheiseni kertoi jo pikkutaaperona haluavansa olla tyttö, kokevansa olevansa tyttö, ja tämä hänen kokemuksensa oli pysyvä ja muuttumaton. Hän ei ollut feminiininen homomies. 

Kerro nyt minulle, miten hänellä on voinut olla seksuaalinen parafilia jo kaksivuotiaana? Miten kyse on voinut olla seksuaalisuudesta? 

Oliko hän autisti? Heitä on myös paljon transeissa. Jokin idea jää päälle, niin sitä ei aina pysty muuttamaan. Vaikka kuinka todellisuudenvastainen olisikin.

Nyt joudun kyllä autistina kertomaan sulle, että olet ihan totaalisen pihalla. Onko sulla näitä tällaisia päättömiä kuvitelmia kenties kaikista muistakin vähemmistöistä, kuin transsukupuolisista ja autisteista? 

Intensiivinen erityismielenkiinto tai ajatusten ja toiminnan jumiutuminen (perseveraatio) ovat keskeisiä autistisia piirteitä. Ehkä sua auttaa kiistää tosiasiat, mutta se ei tarkoita, etteivätkö muut ihmiset voisi olla niistä tietoisia. 

Nuo nyt on ihan totaalisen eri asia, kuin joku pysyvä, lapsesta saakka koettu sukupuoliristiriita 😃. 

Me (high functioning/asperger) autistit ollaan ihan oikeita, täysivaltaisia ihmisiä. Kyllä me tiedetään omat asiamme vähän paremmin kuin sinä.

Sulla on selvästi todella kummallinen taipumus suhtautua erilaisiin vähemmistöihin ihan niin kuin me oltais jotain vajaaälyisiä lapsia. Tiedät transsukupuolisten asiat näitä itseään paremmin, tiedät autistien asiat meitä itseämme paremmin...mitäköhän muuta vielä? 

Hän päsmäröi ainakin intersukupuolisten asiat sujuvasti. Myös muiden naisten puolesta puhuminen onnistuu. 

Teiltä ainakin onnistuu olkiukkoilu, ajatusten syöttäminen ja ad hominem -hyökkäykset. Jos teillä on noin ohut nahka, niin kannattaako osallistua edes tällaiseen yleistason keskusteluun?

Vierailija
1522/3110 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa nyt tämä tärkeä pointti! Kyseessä on vasta lapset! 

Ei ketään kiinnosta mitä aikuiset tekevät; olkoon vaikka Helsingin kaupungin "Lehmän neljän vatsan ompelukurssi", jossa pääsee tutustumaan nautaeläimen ruoansulatukseen. Tai vaikka "Näin suurennat pienet rintasi rautalangalla ja maksamakkaralla"

Paja toteutettiin nuorten pyynnöstä ja se oli vapaaehtoinen eli saatavilla halukkaille.

Tolle nauroinkin: "oli vapaaehtoinen". Mikä kurssi nyt voisi olla lapsille pakollinen?? Ei ole mikään puolustus!

Kuka vanhempi ilmoittaa lapsensa tälle kurssille?  Ja ketkä aikuiset on niin sekaisin, että suunnittelee ja vielä toteuttaa tällaisen kurssin? Aikuisiahan siellä vetäjinä on pakko olla.

Nyt ihan oikeasti järki käteen mitä tulee LAPSIIN! 

Samaa kun se Suvivirrestä itkevä isä. 

Annetaan niiden lasten kasvaa normaalin kasvun ja kasvatuksen rajoissa. Sitä äärimmäistä pahoinvointia on muutenkin liikaa. Vanhemmat voisi hetken miettiä ennen kun alkavat meuhkata ja vaatia.

Ei tuo ollut mitään "kurssi", vaan yksi pieni työpaja. Eikä mikään sellainen, mihin vanhemmat ilmoittaa lapsensa. 

Miksi siellä muuten pitäisi olla aikuisia vetäjinä? 

Niin sielä oli aikuiset vertaistukiojaajat vetäjinä. Miksi nyt yritetään tämäkin muuttaa lasten itseohjautuvaksi työpajaksi. Pysykää nyt totuudessa te jotka tämän järjestitte. Penis pikku tytöille virkkaamalla työpaja.

Lasten kanssa työskenteleviltä vaaditaan lain mukaan rikosrekisteriote (rikostaustaote) alaikäisten turvaamiseksi.

Mahtoiko olla näin? Tarkastiko järjestäjä rikosrekisteriotteet?

Helsingin nuorisopalveluiltahan voisi kysyä, kun ovat tätä järjestämässä. 

Kyllähän tuon vois kysyä. Ihan aiheellista se on tarkistaa ihan missä vaan yhteydessä, futisvalmentajat, partiojohtajat jne. 

Miksi haluat tarkistaa juuri transohjaajien taustat? Taidat olla itse pedofiili kun noin paljon kiinnostaa. Nuoret on itse halunnut tän kurssin ja ohjaajat on myös transmasc.

Lapset varmaan haluavat myös että sinä perseraiskaat heidät? Miksi et samantien laittanut kurssia nettiin sinä saastainen Transpaska.

Olet sairas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1523/3110 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Transseksuaalien sairaaseen mielenmaisemaan pääsee kun katsoo elokuvan Uhrilampaat (engl. The Silence of the Lambs). K-18 Ei 13-vuotiaille tytöille!

Vierailija
1524/3110 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ilmeisesti osaa vastata miksi 13-vuotiaan lapsen housujen etumuksesta pitäisi pullottaa jotain?? Miten se kurssilla askarreltu housuihin tungettava minityyny on kenellekään lapselle hyväksi?

No kuule, miten se narutoppi tai matalat farkut tai steingit on kellekään hyväksi? Ihan jokainen nuori korostaa tai peittää jotakin, halusit tai et. 

Ei tietääkseni ole kukaan 13-vuotiaiden stringien askartelua verorahoilla tukenut, toistaiseksi

Mikä ongelma vaikka tukisikin? Edelleen, kurssi ei ole kenellekään lapselle pakollinen. Kaikki eivät pelkää seksiä ja seksikkäänä olemista.

Lasten ei pidä olla seksikkäitä. Nämä ovat aikuisten lanseeraamia termejä. Eikä sinun kommentilla ole mitään tekemistä koko aiheen kanssa. 

No se on sun ja muitten hihhulien mielipide mutta tosi elämässä on toisin eikä siinä ole mitään ongelmaa.

On kyllä sairas mieli, jos ajattelee, että teini on seksikäs. 

Jankuti jankuti. Mene täti hoitoon ja poistata samalla hiekka kuivasta pimpistäsi.

Vierailija
1525/3110 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka tuutista tulee seksuaalista sisältöä. Lehdissä normalisoidaan friikeimmätkin jutut ja nuoret saavat somesta jatkuvasti sisältöä, joka saa heidät kyseenalaistamaan oman kehonsa.  Ei ole mikään ihme, jos lapset ja nuoret ovat ihan pihalla. Aikuisuuden teemoja vyörytetään heidän tajuntaan ennen kuin ovat edes ehtineet kunnon murrosikään. Peräänkuluttaisin sitä, että, vaikka nuorilla on herkkä vaihe kehonsa ja identiteettinsä suhteen, heidän annettaisiin vielä viipyä lasten maailmassa pidempään kuin nykyään on sallittua. Eikö tällaisia pajoja voida järjestää myöhemmin? Onhan sukupuolielimet ihan luonnollisia, kun niitä näkee saunassa ja neutraalissa ympäristössä. Mutta että näin alleviivattuna tuodaan lasten elämään, ei ole mielestäni hyväksyttävää. Ennenkaikkea lasten ja nuorten pitäisi saada kokemusta siitä, miten hienoa on kun on toimiva keho. Urheilua, liikuntaa omien mieltymystensä mukaisesti. 

Miten sä tän teet? Kieltämällä vai? Ihan jokainen ajattelee kroppaansa ja sukupuoltaan vaikka sä kuinka tunkisit heille pikkuautoja ja barbeja kouraan. 

Jotenkin kuvaavaa tämä ehdottomuus asian ympärillä. Jos peräänkuulutan rauhaa nuorille seksuaalisesta sisällöstä, oletat, että haluan heidän pysyvän taaperoina koko loppuelämän. Kyse on siitä, että puberteetti on äärimmäisen herkkää aikaa lapselle. Se lyhyt hetki, kun lapsesta kasvaa nuori ja joutuu pohtimaan omaa seksuaalisuuttaan ja lisäksi tulee kaikki ylimääräinen kuvasto, joka ei välttämättä tarjoa tukea, vaan on omiaan ahdistamaan nuorta. Monesti puberteetissä on kyse henkilöstä, joka häilyy lapsuuden ja aikuisuuden välillä ja se ristiriita voi olla todella suuri nuoren mielessä. Siinä on monesti jo tarpeeksi tekemistä ilman, että tehdään asioista graaveja ja mustavalkoisia johtopäätöksiä.  

Olen äitinä kokenut, että teini-ikäinen, joka kipuilee kehittyvän vartalonsa kanssa haluaa yhtäkkiä äidin syliin ja katsoa piirrettyjä, vaikka saattaakin kuulostaa absurdilta. Siinä on se ristiriita ja heillä pitäisi oikeus vielä olla lapsia siinä hetkessä, kun tuntuu, että fyysisesti heidät pakotetaan aikuisten maailmaan. Sinne ehtii myöhemminkin eikä se, että heidät pistetään ompelemaan elimiä kuulosta terveelliseltä tai kohtuulliselta kaiken muun paineen edessä, joita joutuvat kohtaamaan.

Varmasti, jos sinä vanhempana loisit tuollaisen ilmapiirin aiheen ympärille, translapsesi varmaan kokisi, että siinä hänen tarpeessaan ja ajatuksessaan on jotain väärää. Hän ehkä haluaisi syliisi myös ihan niine ajatuksineen ja kaipaisi myös turvaa. 

Vierailija
1526/3110 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voi olla epävarma vartalostaan olematta automaattisesti jotain minkä aikuiset ovat määritelleet. 

Minä olen lähes 50-vuotiaana todella ujo ja inhoan välillä itsenäni=ulkonäköäni. Pitäisikö minulle olla jokin kurssi, jossa kerrottaisiin että olenkin ehkä eri sukupuolta?? 

Minä oikeasti oksennan koko Pridelle. Yrittävät muuttaa ihmisiä olemaan jotain mitä eivät ole. On mennyt hyväksymisestä ihan sairalloisen vihan puolelle; et pidä sateenkaari lippua, olet vihaaja?

Vierailija
1527/3110 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä uskon vakaasti, että osa nykyvanhemmista sekottaa keskenään lapsen normaalit ajatukset ja "halun olla toista sukupuolta" 

Olin itse pieni lapsi 80-luvun alussa. Silloin meillä kotona, meidän suvussa ja ihan kavereiden kesken oli hassun hauskaa pukeutua outoihin vaatteisiin. Tämän allekirjoittavat varmasti muutkin saman ikäiset kanssani!

Minulle tyttönä oli hauskaa pukea päälle mummon korkokengät tai yli iso hame. Joillain saattoi olla jopa peruukkeja. Samaa tekivät niin pojat kuin tytöt. Hassuteltiin korkokengissä ja peruukeissa, esitettiin sketsejä jne.

Minä muistan jopa n. 4-vuotiaana kun olin nähnyt isäni ja vaarini käyvän pissaamassa seisten, haluavani itsekin pissata seisten. Muistan elävästi, kun mummolan pihassa kävin "salaa harjoittelemassa" seisten pissaamista.

Mutta kaikki nämä siis ihan normaalia ja tavallista lasten käytöstä! Ei nämä ole asioita, joista vanhempi voi päätellä ja alkaa lasta "kannustamaan", että oletkin jotain muuta kun miksi olet syntynyt.

Ja sä luulet, että noista syistä joku luulisi lastaan transihmiseksi? Nyt alan ymmärtää tämän paniikin syvyyden. Te kehittelette pelkoja ja skenaarioita, joita kauhistella. 

Kerro meille niitä syitä, joiden perusteella tunnistat "translapsen" tai miksi 13-vuotiaan tytön kannattaa osallistua tekopenistyöpajaan?

Oon eri, mutta miksi ihmeessä mun tai kenenkään muun aikuisen pitäisi tunnistaa mistään translasta? Se lapsi itse sen kertoo, jos niin on. 

Samoin minun ei tarvitse millään lailla tietää, miksi jonkun transnuoren kannattaa tehdä jotain. Se 13 - 17-vuotias transnuori tietää itse, jos ja miksi haluaa osallistua tuohon työpajaan. 

Sinusta ei siis ole tarpeen, että on tunnusmerkistö ja diagnostiset kriteerit transkokemuksen tunnistamiseksi? Varsin moni lapsi kokee sukupuoliristiriitaa lukemattomista transiuteen liittymättömistä syistä. Jos lapsella syötetään tai vahvistetaan transidentiteetti, niin seuraukset ovat karut. Transjunasta on todella vaikea hypätä pois ennen Kastraatiokylän pääteasemaa, vaikkei sitten lopulta olisikaan ollut trans, vaan feminiininen homopoika, autistityttö tai kaltoinkohtelua tai seksuaalisen trauman kokenut nuori.

Jos järjestetään tällainen kyseenalainen groomauspaja verovaroilla, niin olisi suotavaa, että sille olisi esittää hyödyt ja paljastaa vetäjien taustat.

Vierailija
1528/3110 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka tuutista tulee seksuaalista sisältöä. Lehdissä normalisoidaan friikeimmätkin jutut ja nuoret saavat somesta jatkuvasti sisältöä, joka saa heidät kyseenalaistamaan oman kehonsa.  Ei ole mikään ihme, jos lapset ja nuoret ovat ihan pihalla. Aikuisuuden teemoja vyörytetään heidän tajuntaan ennen kuin ovat edes ehtineet kunnon murrosikään. Peräänkuluttaisin sitä, että, vaikka nuorilla on herkkä vaihe kehonsa ja identiteettinsä suhteen, heidän annettaisiin vielä viipyä lasten maailmassa pidempään kuin nykyään on sallittua. Eikö tällaisia pajoja voida järjestää myöhemmin? Onhan sukupuolielimet ihan luonnollisia, kun niitä näkee saunassa ja neutraalissa ympäristössä. Mutta että näin alleviivattuna tuodaan lasten elämään, ei ole mielestäni hyväksyttävää. Ennenkaikkea lasten ja nuorten pitäisi saada kokemusta siitä, miten hienoa on kun on toimiva keho. Urheilua, liikuntaa omien mieltymystensä mukaisesti. 

Miten sä tän teet? Kieltämällä vai? Ihan jokainen ajattelee kroppaansa ja sukupuoltaan vaikka sä kuinka tunkisit heille pikkuautoja ja barbeja kouraan. 

Ei, vaan voivat ihan itse rauhassa pohtia ja löytää oman seksuaalisuutensa ilman aikuisen luomaa viitekehystä. Seksuaalisuus ja seksi ovat eri asioita. Jälkimmäinen ei kuulu vielä esipuberteettisen lapsen elämään.

Kuka seksistä puhui? Ja seksuaalisuus kyllä rakentuu ihan koko elämän, ei vasta aikuisena ja seksiin liittyen. Eli sun vastaus on se että jätät lapsesi yksin miettimään identiteettiään ja seksuaalisuuttaan? Toivottavasti siinä tapauksessa heillä on muita järkeviä aikuisia, joiden kanssa näitä pohtia. 

En todellakaan jätä lastani yksin pohtimaan näitä asioita. Mutta en myöskään halua, että lapseni osallistuu johonkin työpajaan, jonka vetäjistä ole mitään tietoa. Ovatko nuorisopsykologian ammattilaisia? Kenties erikoistuneet kehodysforian omaaviin lapsiin tai edes tehneet tutkimusta transnuorista? Vai ovatko ns. Kokemusasiantuntijoita, joka voi tarkoittaa ihan mitä vain. Se, että omaa kriittisen kannan ei tarkoita, että on foobinen persu, joka ei ymmärrä oman lapsensa kehitystä. 

Vierailija
1529/3110 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi voi olla epävarma vartalostaan olematta automaattisesti jotain minkä aikuiset ovat määritelleet. 

Minä olen lähes 50-vuotiaana todella ujo ja inhoan välillä itsenäni=ulkonäköäni. Pitäisikö minulle olla jokin kurssi, jossa kerrottaisiin että olenkin ehkä eri sukupuolta?? 

Minä oikeasti oksennan koko Pridelle. Yrittävät muuttaa ihmisiä olemaan jotain mitä eivät ole. On mennyt hyväksymisestä ihan sairalloisen vihan puolelle; et pidä sateenkaari lippua, olet vihaaja?

Tuo on nyt aika irrallaan todellisuudesta. 

Vierailija
1530/3110 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin kuvaavaa tämä ehdottomuus asian ympärillä. Jos peräänkuulutan rauhaa nuorille seksuaalisesta sisällöstä, oletat, että haluan heidän pysyvän taaperoina koko loppuelämän. Kyse on siitä, että puberteetti on äärimmäisen herkkää aikaa lapselle. Se lyhyt hetki, kun lapsesta kasvaa nuori ja joutuu pohtimaan omaa seksuaalisuuttaan ja lisäksi tulee kaikki ylimääräinen kuvasto, joka ei välttämättä tarjoa tukea, vaan on omiaan ahdistamaan nuorta. Monesti puberteetissä on kyse henkilöstä, joka häilyy lapsuuden ja aikuisuuden välillä ja se ristiriita voi olla todella suuri nuoren mielessä. Siinä on monesti jo tarpeeksi tekemistä ilman, että tehdään asioista graaveja ja mustavalkoisia johtopäätöksiä.  

Olen äitinä kokenut, että teini-ikäinen, joka kipuilee kehittyvän vartalonsa kanssa haluaa yhtäkkiä äidin syliin ja katsoa piirrettyjä, vaikka saattaakin kuulostaa absurdilta. Siinä on se ristiriita ja heillä pitäisi oikeus vielä olla lapsia siinä hetkessä, kun tuntuu, että fyysisesti heidät pakotetaan aikuisten maailmaan. Sinne ehtii myöhemminkin eikä se, että heidät pistetään ompelemaan elimiä kuulosta terveelliseltä tai kohtuulliselta kaiken muun paineen edessä, joita joutuvat kohtaamaan.

Varmasti, jos sinä vanhempana loisit tuollaisen ilmapiirin aiheen ympärille, translapsesi varmaan kokisi, että siinä hänen tarpeessaan ja ajatuksessaan on jotain väärää. Hän ehkä haluaisi syliisi myös ihan niine ajatuksineen ja kaipaisi myös turvaa. 

Mikä ajatus, että lapsi olisi trans (mitä ikinä tarkoittaa?). Lapsi ei ole syntyessään trans.

Vierailija
1531/3110 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Transaktivistit ja vihervassut: ei ole miesten tai naisten sukupuolielimiä.
Transaktivistit ja vihervassut myös: penisproteesi vahvistaa sukupuolikokemusta.
Make it make sense. Tämä farssi käsikirjoittaa itse itsensä.

Vierailija
1532/3110 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan voivat ihan itse rauhassa pohtia ja löytää oman seksuaalisuutensa ilman aikuisen luomaa viitekehystä. Seksuaalisuus ja seksi ovat eri asioita. Jälkimmäinen ei kuulu vielä esipuberteettisen lapsen elämään.

Kuka seksistä puhui? Ja seksuaalisuus kyllä rakentuu ihan koko elämän, ei vasta aikuisena ja seksiin liittyen. Eli sun vastaus on se että jätät lapsesi yksin miettimään identiteettiään ja seksuaalisuuttaan? Toivottavasti siinä tapauksessa heillä on muita järkeviä aikuisia, joiden kanssa näitä pohtia. 

En todellakaan jätä lastani yksin pohtimaan näitä asioita. Mutta en myöskään halua, että lapseni osallistuu johonkin työpajaan, jonka vetäjistä ole mitään tietoa. Ovatko nuorisopsykologian ammattilaisia? Kenties erikoistuneet kehodysforian omaaviin lapsiin tai edes tehneet tutkimusta transnuorista? Vai ovatko ns. Kokemusasiantuntijoita, joka voi tarkoittaa ihan mitä vain. Se, että omaa kriittisen kannan ei tarkoita, että on foobinen persu, joka ei ymmärrä oman lapsensa kehitystä. 

Varmaankaan nuoret lastasi ehkä pari vuotta vanhemmat vertaisohjaajat eivät ole psykologian ammattilaisia tai tehneet akateemista tutkimusta. 

Et ilmeisesti tiedä millaisesta pajasta puhut.

Vierailija
1533/3110 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vetäjät ovat todennäköisesti transaktivisteja, joiden mielestä lapsi voi syntyä väärän sukupuolen kehoon ja ettei poikkeavaa sukupuolikokemusta pidä kyseenalaistaa vaan vahvistaa. Eivät ole mitään neutraaleja, vaan hyvinkin ideologisia ja militantteja toimijoita. Vastuullinen vanhempi ei lähettäisi lastaan tuonne groomattavaksi. 

Seta ja punavihreät puolueet ovat asettaneet poliittisiin tavoitteisiinsa lasten transiuttamisen helpottamisen, blokkereiden vapauttamisen, itsemäärittelyn laajentamisen alaikäisille ja vähintään kolmannen juridisen sukupuolimerkinnän.

Vierailija
1534/3110 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on nyt aika irrallaan todellisuudesta. 

Eipä ole. Jos et kannata tai ymmärrä, olet väärässä.

Koko Pride on saanut jo liian isot mittasuhteet. Minä en ikinä heiluttaisi sateenkaarilippua. Mutta siksi minut ehkä teilataankin suvaitsemattomaksi. 

Minä oksennan juuri tälle yli-hyväksymiselle.

Vierailija
1535/3110 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaankaan nuoret lastasi ehkä pari vuotta vanhemmat vertaisohjaajat eivät ole psykologian ammattilaisia tai tehneet akateemista tutkimusta. 

Et ilmeisesti tiedä millaisesta pajasta puhut.

Vastuutonta, jos amatöörit aktivistiteinit härkkivät 13-vuotiaiden tyttöjen seksuaalisuuden ja sukupuolikokemuksen alueella!

Vierailija
1536/3110 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ilmeisesti osaa vastata miksi 13-vuotiaan lapsen housujen etumuksesta pitäisi pullottaa jotain?? Miten se kurssilla askarreltu housuihin tungettava minityyny on kenellekään lapselle hyväksi?

No kuule, miten se narutoppi tai matalat farkut tai steingit on kellekään hyväksi? Ihan jokainen nuori korostaa tai peittää jotakin, halusit tai et. 

Ei tietääkseni ole kukaan 13-vuotiaiden stringien askartelua verorahoilla tukenut, toistaiseksi

Mikä ongelma vaikka tukisikin? Edelleen, kurssi ei ole kenellekään lapselle pakollinen. Kaikki eivät pelkää seksiä ja seksikkäänä olemista.

Lasten ei pidä olla seksikkäitä. Nämä ovat aikuisten lanseeraamia termejä. Eikä sinun kommentilla ole mitään tekemistä koko aiheen kanssa. 

No se on sun ja muitten hihhulien mielipide mutta tosi elämässä on toisin eikä siinä ole mitään ongelmaa.

On kyllä sairas mieli, jos ajattelee, että teini on seksikäs. 

Jankuti jankuti. Mene täti hoitoon ja poistata samalla hiekka kuivasta pimpistäsi.

Painu takaisin Transpaska sinne kaappiisi huutamaan törkeyksiäsi ja työnnä se monicolorilippu peräreikääsi.

Vierailija
1537/3110 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ajatus, että lapsi olisi trans (mitä ikinä tarkoittaa?). Lapsi ei ole syntyessään trans.

Kyllä transsukupuoliseksi synnytään,vaikka asia ilmeneekin vasta myöhemmin, toisilla jo varhaislapsuudessa ja toisilla myöhemmin. 

Vierailija
1538/3110 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolen "korjaaminen"! tarkoittaa loppuun vietynä lisääntymiskyvyn ja terveyden tuhoavaa elinikäistä hormonikuuria ja sukupuolielinten kirurgista leikkelyä ja "korjailua". Sukupuoli-identiteettiä pohtivien psyykisesti oireilevien nuorten hoitajien pitäisi ehdottomasti olla lääketietteellisen koulutuksen saaneita asiantuntijoita eikä mitään transkultin omaksuneita groomaajia ja muita SETA-"asiantuntuijoita". Tuon kurssin järjestäjien paikka tulisi olla vankilassa. 

Vierailija
1539/3110 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nämä aktivistit sen tietävät, että kun nuoren sukupuoliristiriitaa lähdetään vahvistamaan, esimerkiksi tällaisten penisproteesien avulla, niin se mitä todennäköisemmin johtaa näihin varsinaisiin trans"hoitoihin" eli hormoneiden käyttöön ja kehon leikkelyyn. 

Vierailija
1540/3110 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo varmaan auttaa joitakin nuoria, mutta tuo suuri näkyvyys myös ajaa nuoria tuohon, siis sellaisia, joille terapia olisi parempi vaihtoehto.

Mutta miksi he eivät mene terapiaan, jos sellaista kokevat tarvitsevansa?

Eivät koe, kun saavat yhteisön, joka tukee kohti oman kehon mutilaatiota muuhun yhteiskuntaan kohdistuvaa vihaa ratkaisuna ongelmiin. Terapian tarve tulee sitten ehkä myöhemmin, kun tulee ikää ja elämänkokemusta lisää ja mahdollisesti tietyt hedelmällisyyteen liittyvät muut realiteetit iskevät päin näköä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme