Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pride tekopenis-kurssi lapsille

Vierailija
25.06.2026 |

Vihervasemmistolainen sukupuolisekavuutta levittävä Pride opettaa tekopenisten tekoa 13 vuotiaille lapsille suunnatulla kurssilla.

Luulin jo nähneeni kaiken mutta erehdyin.

https://pride.fi/tapahtuma/packer-ja-packer-pussin-ompelutyopaja-nuoril…

Kommentit (478)

Vierailija
281/478 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Packing on sitä, kun transihminen haluaa näyttää siltä kuin hänellä olisi housuissa penis ja siihen tarkoitukseen tehdään topattu tekstiililisäke. Tämä on ilmeisesti paholaisesta.

 

Ennen vanhaan pojat opettivat toisilleen miten housuihin asetellaan sukkia niin, että ne näyttävät aidolta (enemmän tai vähemmän) pullotukselta. Tämä on kuulemma normaalia.

Kyse on 13v tytöistä. 

Ei ole tytöille tämä, eikä 13-vuotiaille, vaan 13 - 17 -vuotiaille nuorille, joilla on pojan sukupuoli-identiteetti. 

Mistä johtuu, että näitä "on" nykyään näin paljon?

 

Tuttuni lapsi on autistinen, äiti mt-ongelmainen. Tytöllä murrosiässä haasteita ja mt-ongelmat nousi hänelläkin pintaan. Liekö perittyä. Äiti vei lapsen prideen ja kannusti ja paapoi, huomioi tyttöä aivan eri sfääreissä kuin lapsena, kun äiti silloin oli masentunut eikä jaksanut piitata eikä huomioda lastaan yhtään. 

Näkeehän sen sokea erkkikin, että lapsi haluaa vahvistaa tapaa, jolla saa vinksahtaneen äitinsä huomion. Nyt sakkaa sitten mielenterveys ja kovaa, kun on vaikeuksia perua nimen muutos ja on kynnys palata tytön vaatteisiin kun on uskotellut niin kaikille. Sitten pyöritään loputtomassa kehässä ja jäädäänkin työkyvyttömyyseläkkeelle kun ei pää kestä.

 

Nåitä on ja tämäkin ihan läheltä nähty. Säälittävää, kurjaa ja yhteiskunnallisesti kestämätöntä.

Minulla tuttavapiirissä kaksi tällaista. Aina jotain pahaa häikkää siinä äitisuhteessa (ja äiti toki kunnon feministi) tai joku traumakokemus lapsena. Aina. 

Mites kaikki ne transsukupuoliset, joilla ei ole mitään tuollaista. Ne, joiden vanhemnat eivät hyväksy transsukupuolisuutta? 

Ensinnäkään, "transsukupuolisuutta" ei ole olemassakaan. Ja näytä yksikin toiseen sukupuoleen identifioituva, joka ei ole autismin kirjolla, jolla ei ole öyhöfeministiä äitinä, seksuaalista ahdistelua lapsena, traumataustaa jne. 

Jaa, no minä esimerkiksi. En ole autisti, ei ole öyhöfeminististä äitiä, ei ole ahdisteltu seksuaalisesti lapsena eikä muulloinkaan, ei ole traumataustaa. Ihan tavallisesta perheestä tulen. Meitäkin on monia, osalla vähän ongelmia, osalla paljon, osalla ei lainkaan.

-eri

Miksi siis uskot, että sielusi on ennen syntymää putkahtanut vahingossa väärään ruumiiseen?

Vierailija
282/478 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Packer ei ole seksilelu.

Tarkoitus ei siis ole opettaa nuorille miten dildoja askarrellaan.

Packerin tarkoitus on tehdä miehekäs kohouma housuihin, hyödyllinen jos on transsukupuolinen, mutta tarkalleen ottaen siihen ei tarvita mitään erityistä välinettä, vaan saman efektin saa esim. sukkaparilla.

Tosin täytyy todeta sekin, että pelkkä sukkapari/packer/mikä vaan housuissa ei tee teinitytöstä vielä miestä.

Mikä se hyöty on? Näytää aidommalta? Oikeasti? Kuka katselee miehekkäitä kohoumia housuissa muuten kuin tilanteissa, joissa ollaan jo menossa seksin suuntaan ja silloinhan siitä ei ole hyötyä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/478 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lueskelin vähän tätä keskustelua. Viesti on kahdenlainen: toisaalta pridea pitää tukea, sitä pitää liputtaa ja arvot allekirjoittaa. Se pitää olla kaikilla sydämessä, muuten on kauhea fasisti. Mutta tähän kuuluu se, että ohjelmaa ei kuitenkaan saa tutkia eikä siitä saa olla muuta mieltä kuin että hienoa, hienoa. Jännittävä kaksoisviesti. Toisaalta pitää ottaa asia omaksi, mutta toisaalta sitä ei saa ajatella. Ehkä se onkin se juttu: pitää vain nielaista kaikki sellaisenaan ja jättää ajatteleminen muille.

En minä näe tuollaista kahtiajakoa keskustelussa. Näen pöyristelyä ja lietsontaa, joka ei perustu tosiasioihin ja joka potentiaalisesti on noille nuorillekin hyvin haitallista.

Ja sitten näen ihmisiä, jotka yrittää kertoa, mistä oikeasti on kyse (ja myös muutamia ylilyöntejä, persuttelua yms. mikä on näiden keskustelujen vitsaus).

Eikö maltillinen ihminen yrittäisi ottaa selvää ja ymmärtää mistä on kyse. Jos on sen jälkeen edelleen sitä mieltä, että huono juttu, niin pohtisi miten sitten itse tukisi noita nuoria. Tuokin työpaja on siksi olemassa, että nuorilta on tuollainen tarve noussut. Ei aikuinen ole heille mitään identiteettiä tuputtamassa, vaan tukemassa asiassa, joka heidän elämässään jo on ja saattaavat aika yksinkin sen kanssa olla.

Onko se muka ratkaisu, että todetaan heille, että "kasvurauha" sun pitää nyt nyt vaan olla rauhassa, eikä kysellä neuvoja mistään, eikä ainakaan saada aikuisia tuekses, koska se olis ilmeisesti jotenkin "ei-turvallista".

Minä olen ottanut todella paljon selvää, mistä on kyse. Olen perehtynyt aiheeseen kattavasti. Ja sen perusteella, mitä olen lukenut, olen erittäin voimakkaasti sitä mieltä, että tällainen työpaja on hulluutta. Kasvavassa iässä olevien, identiteettiän etsivien lasten ja nuorten ajatuksia siitä, että he ovat toista sukupuolta, ei pidä vahvistaa, eikä ainakaan pidä järjestää tällaisia seksualisoivia juttuja, joissa ties ketkä aikuiset ohjaavat lapsia ja nuoria tekemään ties mitä.

Vierailija
284/478 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tolla menolla kohta tonne saadaan alaikäisten ryhmämasturbaatio -kurssi. Kaikki alaikäisiksi identifioituvat vaan paikalle! 

"Hauskana" tietona. Pridessä on ollut reilu vuosikymmen oma lippu alaikäisistä liian kiinnostuneille aikuisille. Yksi syy, miksen missään nimessä anna lapsen mennä kys. tapahtumiin ja miksi vältän koko porukkaa. 

Mitä liikkuu aikuisen ihmisen päässä, joka lietsoo tällaisia valheita? Kohdistuen myös vähemmistöön kuuluviin lapsiin ja nuoriin? Heillä ei ilmeisesti ole mielestäsi tarpeeksi vaikeaa? 

Kritiikkini ei kohdistu nuoriin vaan aikuisiin, joilla ei pelaa harkintakyky. Avaisitko, mikä väitteessäni oli valetta?

No katsoisitko sitten peiliin, kun en pidä harkintakykyäsi kovin hyvänä, kun maalailet tuollaisia työpajoja, joita kukaan ei ole järjestämässä ja levität valhetta Pride lipuista. Jos joku tulee Pride kulkueeseen hakaristilipun kanssa, niin sekään ei ole Pride lippu, vaikka joku sen kulkueeseen veisi. Ok? 

Johan rapakon takana on ollut tyyliin dragqueenejä twerkkaamassa ja vetämässä tankotanssia päiväkotilaisille. Väitätkö, ettei ole valitettavasti mahdollista, että näemme jotain vastaavaa myös Suomessa? 

Toki harmittaa, että tuli annettua idean tynkää setalle. 

Mut hei, olihan meilläkin se vaippafetisisti vetämässä jotain satupiiriä Keravan (?) kirjastossa. Ihan ollaan suuren maailman meiningissä mukana. 

Vierailija
285/478 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hellsingin päättäjät on paholaisen talutusnuorassa.

Olleet jo pitkään...

" mutta yksikin näistä joka pienimmänkin eksyttää, joutuu ikuiseen helvetin tuleen mutta parempi olisi sitoa myllynkivi kaulaan ja heittää mereen". AMEN.

Vierailija
286/478 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut kaikenlaista, mutta nyt on pakko sanoa että uskomatonta paskaa. Ehkä vielä juuri ja juuri ymmärtäisin jos olisi täysi-ikäisille suunnattu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
287/478 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Packing on sitä, kun transihminen haluaa näyttää siltä kuin hänellä olisi housuissa penis ja siihen tarkoitukseen tehdään topattu tekstiililisäke. Tämä on ilmeisesti paholaisesta.

 

Ennen vanhaan pojat opettivat toisilleen miten housuihin asetellaan sukkia niin, että ne näyttävät aidolta (enemmän tai vähemmän) pullotukselta. Tämä on kuulemma normaalia.

Kyse on 13v tytöistä. 

Ei ole tytöille tämä, eikä 13-vuotiaille, vaan 13 - 17 -vuotiaille nuorille, joilla on pojan sukupuoli-identiteetti. 

Mistä johtuu, että näitä "on" nykyään näin paljon?

 

Tuttuni lapsi on autistinen, äiti mt-ongelmainen. Tytöllä murrosiässä haasteita ja mt-ongelmat nousi hänelläkin pintaan. Liekö perittyä. Äiti vei lapsen prideen ja kannusti ja paapoi, huomioi tyttöä aivan eri sfääreissä kuin lapsena, kun äiti silloin oli masentunut eikä jaksanut piitata eikä huomioda lastaan yhtään. 

Näkeehän sen sokea erkkikin, että lapsi haluaa vahvistaa tapaa, jolla saa vinksahtaneen äitinsä huomion. Nyt sakkaa sitten mielenterveys ja kovaa, kun on vaikeuksia perua nimen muutos ja on kynnys palata tytön vaatteisiin kun on uskotellut niin kaikille. Sitten pyöritään loputtomassa kehässä ja jäädäänkin työkyvyttömyyseläkkeelle kun ei pää kestä.

 

Nåitä on ja tämäkin ihan läheltä nähty. Säälittävää, kurjaa ja yhteiskunnallisesti kestämätöntä.

Minulla tuttavapiirissä kaksi tällaista. Aina jotain pahaa häikkää siinä äitisuhteessa (ja äiti toki kunnon feministi) tai joku traumakokemus lapsena. Aina. 

Mites kaikki ne transsukupuoliset, joilla ei ole mitään tuollaista. Ne, joiden vanhemnat eivät hyväksy transsukupuolisuutta? 

Ensinnäkään, "transsukupuolisuutta" ei ole olemassakaan. Ja näytä yksikin toiseen sukupuoleen identifioituva, joka ei ole autismin kirjolla, jolla ei ole öyhöfeministiä äitinä, seksuaalista ahdistelua lapsena, traumataustaa jne. 

Höpöhöpö. 

Minun sisarukseni ja serkkuni. 70-80-luvuilla,ihan normaalit perheet, ei mitään ulkopuolisia vaikutteita asiasta, ei mitään mainitsemasi kaltaisia traumoja. 

Jos ovat autogynefiilejä, on joku trauma, yleensä seksuaalinen, lapsuudessa, sori siitä. Tai sitten ovat vaan ihan normaaleja vähän feminiinisiä homomiehiä ja sinä muodikkaasti kutsut heitä "transsukupuolisiksi". 

Uskomatonta ylimielisyyttä sinun osaltasi tulla väittämään minulle, että tiedät mun läheisten, jotka olen tuntenut yli 40 vuotta, asiat mua ja heitä itseään paremmin.

Mikäköhän autogynefiili tai homoseksuaali se parivuotias lapsi on ollut, joka on itkenyt olevansa väärää sukupuolta? 

Vierailija
288/478 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nää pride kuukaudet aiemmin olleet tällaista idioottimaista tappelua ja vääntöä koko kesäkuun.


Ja siis molemmilta osapuolilta yhtä ala-arvoista suunsoittoa. Viisas ihminen olis hiljaa.

Viisas ihminen ei olisi hiljaa silloin, kun lgbtq-ihmisiin kohdistuu poikkeuksellisen voimakas vihamielisyyden, vastustuksen ja disinformaation aalto, vaan avaisi suunsa ja tuomitsisi tuollaisen öyhäämisen. Ei tarvitse haukkua tai huutaa. Yksinkertaisesti olla maltillinen. 

 

Ihan mielenkiinnosta onko "viisas ihminen" silloinkin hiljaa, kun naisiin kohdistuu seksismiä tai maahanmuuttajiin rasismia. Ihan vain siksi ettei "soittaisi suutaan".

Puhuin nyt pride kuukaudesta. Mitä kenenkään tuohon loanheittoon kannattaa lähteä, oli sit puolesta tai vastaan.

Kun lähtee sikojen kanssa painimaan, likaantuu vaan itsekin.

No ei siinä, annetaan öyhöjen lietsoa epäluuloa ja vihaa rauhassa. Sillain se maailma paranee. Kritiikkini kohdistui siihen, että näet viisaana olla hiljaa. Voisihan sitä viisaasti myös puolustaa vähemmistöjä maltillisesti ja asiallisella tiedolla.

En ole nähnyt kummankaan juupas-eipäs osapuolen maltillisia tai asiallisia tietoja.

Jep no ota sinä kauha käteen sitten, jos sopan laatu häiritsee. Itse pidän hyvänä, että edes joku puuttuu lietsontaan ja disinformaatioon. Usein vähemmistöt on erittäin kyllästyneitä oman itsensä jatkuvaan kyseenalaistamiseen ja syytöksiin. En heitä kauheasti syyllistä, jos eivät ole aina yliystävällisiä kommenteissaan.

Mutta sulla kun ei Ilmeisesti tuota vähemmistön taakkaa ole ja asia kiinnostelee, niin ala vaikka kääntämään keskustelun suuntaa maltillisemmaksi. Kiinnostunut kuitenkin olet, kun täälläkin vastailet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
289/478 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä lapsi 13-vuotias on? 5-12-vuotias on lapsi. 13-19-vuotiaat ovat teinejä eli nuoria.

Eikö 13-15 vuotiaista puhuta lapsina, jos jotain rikollista tekevät?

Eivät ole rikosoikeudellisessa vastuussa, koska eivät ole tarpeeksi kypsiä. Mutta transaktivistit olisi mielellään jo leikkelemässä näiltä ruumiinosia pois ja tunkemassa hormoneja, eli hoitoja jotka on peruuttamattomia, vaikka mieli voi nuorella vaihtua vielä moneen kertaan.

Mistähän tämä luulo nyt on lähtöisin, että kukaan olisi antamassa hormoneita tai leikkelemässä lapsia ja nuoria? Jossain YLEn keskusteluohjelmassakin joku on joskus väittänyt, että Seta ajaisi fyysisiä hoitoja nuorille.

Fyysisiä hoitoja nuorille ei ole kukaan ajamassa.

Toistan vielä: fyysisiä hoitoja lapsille ja nuorille ei ole kukaan ajamassa.

Johan järkikin sanoo, että alaikäisille ei tehdä mitään peruuttamattomia toimenpiteitä. Jos jotkut radikaalit jossain netissä on sanoneet, että lapsille kuuluu hormoniblokkerit niin voin kertoa, että se kertoo tasan sen yhden marginaaliporukan näkemyksistä, ei mistään virallisista hoitolinjauksista eikä siitä, että kukaan olisi oikeasti vakavissaan sellaista ehdottamassa.

Tuollainen yksi marginaaliporukka on mm. eduskuntapuolue Vihreät, joiden puolueohjelmaan on kirjattu se, että he edistävät alaikäisten transhoitoja.

Vihreiden puolueohjelmaan on kirjattu:
"Alennetaan juridisen sukupuolen vahvistamisen ikäraja 18 ikävuodesta 15 vuoteen. Varmistetaan transnuorille murrosikää lykkäävien hoitojen saatavuus."

Eli ei puhuta leikkauksista, kun itse väitit, että ajetaan ruuminosien leikkelyä. Hieman eri asia?

Puhutaan murrosikää lykkäävistä hoidoista eli varmaan käytännössä hormoniblokkereista. Itse en kannata niitäkään, koska ei varmuudella tiedetä, mitä niiden käytöstä seuraa ja mitä jos teini-iän jälkeen sukupuoliristiriitaa ei olekaan enää, mutta en olekaan Vihreiden äänestäjä.

Vierailija
290/478 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Packing on sitä, kun transihminen haluaa näyttää siltä kuin hänellä olisi housuissa penis ja siihen tarkoitukseen tehdään topattu tekstiililisäke. Tämä on ilmeisesti paholaisesta.

 

Ennen vanhaan pojat opettivat toisilleen miten housuihin asetellaan sukkia niin, että ne näyttävät aidolta (enemmän tai vähemmän) pullotukselta. Tämä on kuulemma normaalia.

Kyse on 13v tytöistä. 

Ei ole tytöille tämä, eikä 13-vuotiaille, vaan 13 - 17 -vuotiaille nuorille, joilla on pojan sukupuoli-identiteetti. 

Mistä johtuu, että näitä "on" nykyään näin paljon?

 

Tuttuni lapsi on autistinen, äiti mt-ongelmainen. Tytöllä murrosiässä haasteita ja mt-ongelmat nousi hänelläkin pintaan. Liekö perittyä. Äiti vei lapsen prideen ja kannusti ja paapoi, huomioi tyttöä aivan eri sfääreissä kuin lapsena, kun äiti silloin oli masentunut eikä jaksanut piitata eikä huomioda lastaan yhtään. 

Näkeehän sen sokea erkkikin, että lapsi haluaa vahvistaa tapaa, jolla saa vinksahtaneen äitinsä huomion. Nyt sakkaa sitten mielenterveys ja kovaa, kun on vaikeuksia perua nimen muutos ja on kynnys palata tytön vaatteisiin kun on uskotellut niin kaikille. Sitten pyöritään loputtomassa kehässä ja jäädäänkin työkyvyttömyyseläkkeelle kun ei pää kestä.

 

Nåitä on ja tämäkin ihan läheltä nähty. Säälittävää, kurjaa ja yhteiskunnallisesti kestämätöntä.

Minulla tuttavapiirissä kaksi tällaista. Aina jotain pahaa häikkää siinä äitisuhteessa (ja äiti toki kunnon feministi) tai joku traumakokemus lapsena. Aina. 

Mites kaikki ne transsukupuoliset, joilla ei ole mitään tuollaista. Ne, joiden vanhemnat eivät hyväksy transsukupuolisuutta? 

Ensinnäkään, "transsukupuolisuutta" ei ole olemassakaan. Ja näytä yksikin toiseen sukupuoleen identifioituva, joka ei ole autismin kirjolla, jolla ei ole öyhöfeministiä äitinä, seksuaalista ahdistelua lapsena, traumataustaa jne. 

On. Näkyy ihan fmri-kuvantamisessa kun tutkitaan aivojen rakenteellisia ja funktionaalisia eroja. Kuten myös vaikkapa se autismi.

Ei poista sitä tosiasiaa, että erityisesti teinitytöillä dysforian kokemukset ovat räjähtäneet käsiin. Heillä vastaavaa poikkeamaa aivoissa ei ole. Tyypillisesti transihminen kokee olevansa vastakkaista sukupuolta jo leikki-ikäisenä, ja käyttäytyy tämän mukaisesti.

Aiheesta löytyy ihan hyviä tutkimuslipareita ja haastatteluja myös Suomesta. Esim. Taysin nuorisopsykiatrian proffa, jota juuri mainitsemasi öyhöfeministit ovat yrittäneet canceloida.

Toki kaikunee kuuroille korville. Olen myös törmännyt väitteeseen, että homoseksuaalisuuttakaan ei ole, ja syyt ovat juuri mainitsemasi kaltaisia. Traumatausta, huono äiti, seks. ahdistelu, jne. Tämä siis, vaikka aihealueen genetiikkaa ja sikiöaikaisia altistuksia on tutkittu niin perusteellisesti, että ympäristötekijät ainoana syynä on debunkattu joskus 60-luvulla (siis ennen kuin homostelu oli edes laillista).

Jotenkin harmi, että näinkin tärkeästä aiheesta ei voida keskustella asiallisesti, jotta voitaisiin luoda mahdollisimman monelle lapselle ja nuorelle hyvät edellytykset kasvaa aikuiseksi. Lapsi voi kasvaa vinoon, jos siitä kasvattaa lettutaikinan ja kertoo ettei mitään sukupuolia ole ja kaikki voivat olla juuri, mitä haluaa. Lapsi voi myös kasvaa vinoon, jos lapsen kokemus mitätöidään, ja pakotetaan johonkin muottiin, joka tuntuu vieraalta. Tuskin sinustakaan olisi tullut kovin ehjää, jos olisit tehnyt lapsena ainoastaan tyttöjen kanssa tyttöjen juttuja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
291/478 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vetävät tästäkin herneen nenään. Mitä vikaa tekopeniskursseissa on näille mielensäpahoittajille?

Vierailija
292/478 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Packing on sitä, kun transihminen haluaa näyttää siltä kuin hänellä olisi housuissa penis ja siihen tarkoitukseen tehdään topattu tekstiililisäke. Tämä on ilmeisesti paholaisesta.

 

Ennen vanhaan pojat opettivat toisilleen miten housuihin asetellaan sukkia niin, että ne näyttävät aidolta (enemmän tai vähemmän) pullotukselta. Tämä on kuulemma normaalia.

Kyse on 13v tytöistä. 

Ei ole tytöille tämä, eikä 13-vuotiaille, vaan 13 - 17 -vuotiaille nuorille, joilla on pojan sukupuoli-identiteetti. 

Mistä johtuu, että näitä "on" nykyään näin paljon?

 

Tuttuni lapsi on autistinen, äiti mt-ongelmainen. Tytöllä murrosiässä haasteita ja mt-ongelmat nousi hänelläkin pintaan. Liekö perittyä. Äiti vei lapsen prideen ja kannusti ja paapoi, huomioi tyttöä aivan eri sfääreissä kuin lapsena, kun äiti silloin oli masentunut eikä jaksanut piitata eikä huomioda lastaan yhtään. 

Näkeehän sen sokea erkkikin, että lapsi haluaa vahvistaa tapaa, jolla saa vinksahtaneen äitinsä huomion. Nyt sakkaa sitten mielenterveys ja kovaa, kun on vaikeuksia perua nimen muutos ja on kynnys palata tytön vaatteisiin kun on uskotellut niin kaikille. Sitten pyöritään loputtomassa kehässä ja jäädäänkin työkyvyttömyyseläkkeelle kun ei pää kestä.

 

Nåitä on ja tämäkin ihan läheltä nähty. Säälittävää, kurjaa ja yhteiskunnallisesti kestämätöntä.

Minulla tuttavapiirissä kaksi tällaista. Aina jotain pahaa häikkää siinä äitisuhteessa (ja äiti toki kunnon feministi) tai joku traumakokemus lapsena. Aina. 

Mites kaikki ne transsukupuoliset, joilla ei ole mitään tuollaista. Ne, joiden vanhemnat eivät hyväksy transsukupuolisuutta? 

Ensinnäkään, "transsukupuolisuutta" ei ole olemassakaan. Ja näytä yksikin toiseen sukupuoleen identifioituva, joka ei ole autismin kirjolla, jolla ei ole öyhöfeministiä äitinä, seksuaalista ahdistelua lapsena, traumataustaa jne. 

Ystäväni on transmies. Ainut trauma hänellä on siitä, että joutui elämään pitkään inhoamassaan kehossa ilman minkäänlaista tukea. Nyt paljon onnellisempi mutta käy vielä terapiassa sen takia. Lasketaanko transsukupuolisuuden aiheuttama trauma transsukupuolisuuden kumoavaksi todisteeksi? :D

En ole tuo, jolle kommentoit, mutta oikeassa hän on. On ihmisiä, jotka kokevat olevansa väärää sukupuolta, aivan kuin on olemassa ihmisiä, jotka kokevat, että heidän joku ruumiinosansa (yleensä jalka tai käsi) on heille vieras. Näitä ihmisiä kutsutaan transsukupuolisiksi, jos he hakeutuvat hoitoihin, joilla muokataan heidän sekundäärisiä sukupuolipiirteitään hormoneilla ja leikkauksilla. Mutta ei ole olemassa sellaista kategoriaa, jonka voisi todeta syntyneen väärään sukupuoleen. Sen voi päätellä ihan maalaisjärjelläkin siitä, että transpolin tutkimuksissa ei ole mitään sellaista testiä, joka erottaisi tällaisit ihmiset muista. Ei. Tutkimukset perustuvat ihmisen omiin kertomuksiin, haastatteluihin. Niissä pyritään mm. selvittämään, onko ihminen sellaisessa henkisessä tilanteessa, että hän kykenee ymmärtämään, mitä hoidot muuttavat ja mitä ne eivät muuta, ja mitä vaaroja niillä on terveydelle. 

Potilaan oman kertomuksen mukaan diagnosoidaan monenlaisia mieleen liittyviä asioita ilman muita testejä kuin ykkösestä-viiteen-kyselyitä. Masennus ja ahdistus todennäköisesti niistä etunenässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
293/478 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyrkkä ei kaikelle pridepervoilulle ja kaikki tässä mukana olevat pellefirmat menevät omalta osalta pysyvään boikottiin.

Vierailija
294/478 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lueskelin vähän tätä keskustelua. Viesti on kahdenlainen: toisaalta pridea pitää tukea, sitä pitää liputtaa ja arvot allekirjoittaa. Se pitää olla kaikilla sydämessä, muuten on kauhea fasisti. Mutta tähän kuuluu se, että ohjelmaa ei kuitenkaan saa tutkia eikä siitä saa olla muuta mieltä kuin että hienoa, hienoa. Jännittävä kaksoisviesti. Toisaalta pitää ottaa asia omaksi, mutta toisaalta sitä ei saa ajatella. Ehkä se onkin se juttu: pitää vain nielaista kaikki sellaisenaan ja jättää ajatteleminen muille.

Juu, ja sitten vaikka kaikki liittyykin niihin sukupuolielimiin ja seksiin, niin sitten kuitenkaan ei saa sanoa, että ne liittyy siihen, koska oikeasti ollaan vaan tasa-arvon ja ihmisoikeuksien asialla. Ja vaikka lapset yritetäänkin suostutella mukaan niin kyse ei tietenkään ole siitä, että yritetään suostutella mukaan, vaan ihan vaan yritetään tukea lasta hänen seksuaali-identiteetissään, jonka lapsi on ihan itse itsestään tyhjiössä keksinyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
295/478 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lueskelin vähän tätä keskustelua. Viesti on kahdenlainen: toisaalta pridea pitää tukea, sitä pitää liputtaa ja arvot allekirjoittaa. Se pitää olla kaikilla sydämessä, muuten on kauhea fasisti. Mutta tähän kuuluu se, että ohjelmaa ei kuitenkaan saa tutkia eikä siitä saa olla muuta mieltä kuin että hienoa, hienoa. Jännittävä kaksoisviesti. Toisaalta pitää ottaa asia omaksi, mutta toisaalta sitä ei saa ajatella. Ehkä se onkin se juttu: pitää vain nielaista kaikki sellaisenaan ja jättää ajatteleminen muille.

En minä näe tuollaista kahtiajakoa keskustelussa. Näen pöyristelyä ja lietsontaa, joka ei perustu tosiasioihin ja joka potentiaalisesti on noille nuorillekin hyvin haitallista.

Ja sitten näen ihmisiä, jotka yrittää kertoa, mistä oikeasti on kyse (ja myös muutamia ylilyöntejä, persuttelua yms. mikä on näiden keskustelujen vitsaus).

Eikö maltillinen ihminen yrittäisi ottaa selvää ja ymmärtää mistä on kyse. Jos on sen jälkeen edelleen sitä mieltä, että huono juttu, niin pohtisi miten sitten itse tukisi noita nuoria. Tuokin työpaja on siksi olemassa, että nuorilta on tuollainen tarve noussut. Ei aikuinen ole heille mitään identiteettiä tuputtamassa, vaan tukemassa asiassa, joka heidän elämässään jo on ja saattaavat aika yksinkin sen kanssa olla.

Onko se muka ratkaisu, että todetaan heille, että "kasvurauha" sun pitää nyt nyt vaan olla rauhassa, eikä kysellä neuvoja mistään, eikä ainakaan saada aikuisia tuekses, koska se olis ilmeisesti jotenkin "ei-turvallista".

Jostain syystä näitä "sukupuoli ja seksuaalisuuserityisiä" nuoria vaan paukahti ilmoille kauhea määrä sen jälkeen, kun asiaa alettiin tuputtaa kouluissa, somessa, vähän joka puolella. Muistan kuinka omassa nuoruudessa biseksuaalisuus oli muotia vähän aikaa, ja jokainen oli omasta mielestään bisse. No, 99% noista "biseksuaaleista" itseni mukaan lukien on elänyt ihan heterona kun tuosta nuoruuden etsikkovaiheesta päästiin. Ehkä näitä nykynuoriakin voisi parhaiten tukea sillä, ettei heti lähetä tukemaan heidän transharhoja tekomunilla sun muilla vaan annetaan nuorille rauha löytää itsensä ja pidetään avoinna ovi sille, että suurella osalla mieli voi vielä muuttua ja ovatkin tyytyväisiä kehoonsa ja siihen sukupuoleen mihin ovat syntyneet.

Vierailija
296/478 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä lapsi 13-vuotias on? 5-12-vuotias on lapsi. 13-19-vuotiaat ovat teinejä eli nuoria.

Eikö 13-15 vuotiaista puhuta lapsina, jos jotain rikollista tekevät?

Eivät ole rikosoikeudellisessa vastuussa, koska eivät ole tarpeeksi kypsiä. Mutta transaktivistit olisi mielellään jo leikkelemässä näiltä ruumiinosia pois ja tunkemassa hormoneja, eli hoitoja jotka on peruuttamattomia, vaikka mieli voi nuorella vaihtua vielä moneen kertaan.

Mistähän tämä luulo nyt on lähtöisin, että kukaan olisi antamassa hormoneita tai leikkelemässä lapsia ja nuoria? Jossain YLEn keskusteluohjelmassakin joku on joskus väittänyt, että Seta ajaisi fyysisiä hoitoja nuorille.

Fyysisiä hoitoja nuorille ei ole kukaan ajamassa.

Toistan vielä: fyysisiä hoitoja lapsille ja nuorille ei ole kukaan ajamassa.

Johan järkikin sanoo, että alaikäisille ei tehdä mitään peruuttamattomia toimenpiteitä. Jos jotkut radikaalit jossain netissä on sanoneet, että lapsille kuuluu hormoniblokkerit niin voin kertoa, että se kertoo tasan sen yhden marginaaliporukan näkemyksistä, ei mistään virallisista hoitolinjauksista eikä siitä, että kukaan olisi oikeasti vakavissaan sellaista ehdottamassa.

Tuollainen yksi marginaaliporukka on mm. eduskuntapuolue Vihreät, joiden puolueohjelmaan on kirjattu se, että he edistävät alaikäisten transhoitoja.

Vihreiden puolueohjelmaan on kirjattu:
"Alennetaan juridisen sukupuolen vahvistamisen ikäraja 18 ikävuodesta 15 vuoteen. Varmistetaan transnuorille murrosikää lykkäävien hoitojen saatavuus."

Eli ei puhuta leikkauksista, kun itse väitit, että ajetaan ruuminosien leikkelyä. Hieman eri asia?

Puhutaan murrosikää lykkäävistä hoidoista eli varmaan käytännössä hormoniblokkereista. Itse en kannata niitäkään, koska ei varmuudella tiedetä, mitä niiden käytöstä seuraa ja mitä jos teini-iän jälkeen sukupuoliristiriitaa ei olekaan enää, mutta en olekaan Vihreiden äänestäjä.

Tuo oli ensimmäinen viestini tuohon keskusteluun, joten leikkauksista en ole puhunut mitään. Huomautin vain sinulle, millaisia nämä marginaaliporukat ovat. Murrosikää estävän lääkityksen käytöstä tiedetään jo. Ne aiheuttavat luuston haurastumista, kognitiivisten kykjen alenemista sekä tosiaan estävät murrosiän alkamisen. Se, etteä henkilölle annetaan sitten myöhemmin vastakkaisen sukupuolen hormoneja, ei saa murrosikää alkamaan, jos se on estetty. Murrosikä ei vaikuta pelkästään kehon kehittymiseen vaan myös aivojen kehittymiseen muulloin. Jos murrosikää ole koskaan ollut, henkilön seksuaalisuus ei myöskään kehity (esim. ei kehity kykyä saada orgasmia, mutta ei myöskään välttämättä edes tule seksuaalis-romanttista kiinnostusta kumpaankaan sukupuoleen).

Vierailija
297/478 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään syytä, miksi alaikäinen tyttö olisi "transmaskuliini" ja ompelisi jonkun tekopeniksen pullottamaan housuihinsa. 

Viranomaisten pitäisi laittaa tuolle tapahtumalle ikäraja k-18 ja kieltää sen pitäminen julkisrahoitteisissa tiloissa. 

Vierailija
298/478 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset ihmiset hyökkäämässä tällälailla vähemmistönuorten kimppuun valheilla ja öyhötyksellä. Häpeäisitte edes. 

"Vähemmistönuorten", hei ihan oikeasti! 🤦

Vierailija
299/478 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Packing on sitä, kun transihminen haluaa näyttää siltä kuin hänellä olisi housuissa penis ja siihen tarkoitukseen tehdään topattu tekstiililisäke. Tämä on ilmeisesti paholaisesta.

 

Ennen vanhaan pojat opettivat toisilleen miten housuihin asetellaan sukkia niin, että ne näyttävät aidolta (enemmän tai vähemmän) pullotukselta. Tämä on kuulemma normaalia.

Kyse on 13v tytöistä. 

Ei ole tytöille tämä, eikä 13-vuotiaille, vaan 13 - 17 -vuotiaille nuorille, joilla on pojan sukupuoli-identiteetti. 

Mistä johtuu, että näitä "on" nykyään näin paljon?

 

Tuttuni lapsi on autistinen, äiti mt-ongelmainen. Tytöllä murrosiässä haasteita ja mt-ongelmat nousi hänelläkin pintaan. Liekö perittyä. Äiti vei lapsen prideen ja kannusti ja paapoi, huomioi tyttöä aivan eri sfääreissä kuin lapsena, kun äiti silloin oli masentunut eikä jaksanut piitata eikä huomioda lastaan yhtään. 

Näkeehän sen sokea erkkikin, että lapsi haluaa vahvistaa tapaa, jolla saa vinksahtaneen äitinsä huomion. Nyt sakkaa sitten mielenterveys ja kovaa, kun on vaikeuksia perua nimen muutos ja on kynnys palata tytön vaatteisiin kun on uskotellut niin kaikille. Sitten pyöritään loputtomassa kehässä ja jäädäänkin työkyvyttömyyseläkkeelle kun ei pää kestä.

 

Nåitä on ja tämäkin ihan läheltä nähty. Säälittävää, kurjaa ja yhteiskunnallisesti kestämätöntä.

Minulla tuttavapiirissä kaksi tällaista. Aina jotain pahaa häikkää siinä äitisuhteessa (ja äiti toki kunnon feministi) tai joku traumakokemus lapsena. Aina. 

Mites kaikki ne transsukupuoliset, joilla ei ole mitään tuollaista. Ne, joiden vanhemnat eivät hyväksy transsukupuolisuutta? 

Ensinnäkään, "transsukupuolisuutta" ei ole olemassakaan. Ja näytä yksikin toiseen sukupuoleen identifioituva, joka ei ole autismin kirjolla, jolla ei ole öyhöfeministiä äitinä, seksuaalista ahdistelua lapsena, traumataustaa jne. 

Ystäväni on transmies. Ainut trauma hänellä on siitä, että joutui elämään pitkään inhoamassaan kehossa ilman minkäänlaista tukea. Nyt paljon onnellisempi mutta käy vielä terapiassa sen takia. Lasketaanko transsukupuolisuuden aiheuttama trauma transsukupuolisuuden kumoavaksi todisteeksi? :D

Tämähän se tarina on, jota meille kerrotaan. Että "parempi elävä poika, kuin kuollut tyttö", vai miten se meni... 

Ainakin yksi tuore tutkimus Suomesta kertoi, että mielenterveys ei parane transhoidoilla, vaan saattaa paheta. Miksi ystäväsi ei hakenut tukea siihen, että voisi hyväksyä itsensä sellaisena kuin on, eli naisena? Mitä vikaa naiseudessa?

Vierailija
300/478 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Packing on sitä, kun transihminen haluaa näyttää siltä kuin hänellä olisi housuissa penis ja siihen tarkoitukseen tehdään topattu tekstiililisäke. Tämä on ilmeisesti paholaisesta.

 

Ennen vanhaan pojat opettivat toisilleen miten housuihin asetellaan sukkia niin, että ne näyttävät aidolta (enemmän tai vähemmän) pullotukselta. Tämä on kuulemma normaalia.

Kyse on 13v tytöistä. 

Ei ole tytöille tämä, eikä 13-vuotiaille, vaan 13 - 17 -vuotiaille nuorille, joilla on pojan sukupuoli-identiteetti. 

Mistä johtuu, että näitä "on" nykyään näin paljon?

 

Tuttuni lapsi on autistinen, äiti mt-ongelmainen. Tytöllä murrosiässä haasteita ja mt-ongelmat nousi hänelläkin pintaan. Liekö perittyä. Äiti vei lapsen prideen ja kannusti ja paapoi, huomioi tyttöä aivan eri sfääreissä kuin lapsena, kun äiti silloin oli masentunut eikä jaksanut piitata eikä huomioda lastaan yhtään. 

Näkeehän sen sokea erkkikin, että lapsi haluaa vahvistaa tapaa, jolla saa vinksahtaneen äitinsä huomion. Nyt sakkaa sitten mielenterveys ja kovaa, kun on vaikeuksia perua nimen muutos ja on kynnys palata tytön vaatteisiin kun on uskotellut niin kaikille. Sitten pyöritään loputtomassa kehässä ja jäädäänkin työkyvyttömyyseläkkeelle kun ei pää kestä.

 

Nåitä on ja tämäkin ihan läheltä nähty. Säälittävää, kurjaa ja yhteiskunnallisesti kestämätöntä.

Minulla tuttavapiirissä kaksi tällaista. Aina jotain pahaa häikkää siinä äitisuhteessa (ja äiti toki kunnon feministi) tai joku traumakokemus lapsena. Aina. 

Mites kaikki ne transsukupuoliset, joilla ei ole mitään tuollaista. Ne, joiden vanhemnat eivät hyväksy transsukupuolisuutta? 

Ensinnäkään, "transsukupuolisuutta" ei ole olemassakaan. Ja näytä yksikin toiseen sukupuoleen identifioituva, joka ei ole autismin kirjolla, jolla ei ole öyhöfeministiä äitinä, seksuaalista ahdistelua lapsena, traumataustaa jne. 

On. Näkyy ihan fmri-kuvantamisessa kun tutkitaan aivojen rakenteellisia ja funktionaalisia eroja. Kuten myös vaikkapa se autismi.

Ei poista sitä tosiasiaa, että erityisesti teinitytöillä dysforian kokemukset ovat räjähtäneet käsiin. Heillä vastaavaa poikkeamaa aivoissa ei ole. Tyypillisesti transihminen kokee olevansa vastakkaista sukupuolta jo leikki-ikäisenä, ja käyttäytyy tämän mukaisesti.

Aiheesta löytyy ihan hyviä tutkimuslipareita ja haastatteluja myös Suomesta. Esim. Taysin nuorisopsykiatrian proffa, jota juuri mainitsemasi öyhöfeministit ovat yrittäneet canceloida.

Toki kaikunee kuuroille korville. Olen myös törmännyt väitteeseen, että homoseksuaalisuuttakaan ei ole, ja syyt ovat juuri mainitsemasi kaltaisia. Traumatausta, huono äiti, seks. ahdistelu, jne. Tämä siis, vaikka aihealueen genetiikkaa ja sikiöaikaisia altistuksia on tutkittu niin perusteellisesti, että ympäristötekijät ainoana syynä on debunkattu joskus 60-luvulla (siis ennen kuin homostelu oli edes laillista).

Jotenkin harmi, että näinkin tärkeästä aiheesta ei voida keskustella asiallisesti, jotta voitaisiin luoda mahdollisimman monelle lapselle ja nuorelle hyvät edellytykset kasvaa aikuiseksi. Lapsi voi kasvaa vinoon, jos siitä kasvattaa lettutaikinan ja kertoo ettei mitään sukupuolia ole ja kaikki voivat olla juuri, mitä haluaa. Lapsi voi myös kasvaa vinoon, jos lapsen kokemus mitätöidään, ja pakotetaan johonkin muottiin, joka tuntuu vieraalta. Tuskin sinustakaan olisi tullut kovin ehjää, jos olisit tehnyt lapsena ainoastaan tyttöjen kanssa tyttöjen juttuja. 

Tähän sanoisin, että on harmi, että transsukupuolisuudesta on tehty niin iso ja muodikas juttu, että siihen lähtee helposti mukaan nekin, joilla ei ole oikeata transkokemusta, mutta koska kenenkään kokemusta ei saa epäilläkään niin kuka tahansa voi väittää olevansa ja tuntevansa mitä tahansa. Menisipä tämä äkkiä pois muodista niin että me aidot transihmiset saisimme olla taas rauhassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi