Multalalta suorat sanat Rydmanille
Harvoin kuulee noin selkeää puhetta, kun paikalla on kaikkien puolueiden johtoa ja taustalla orastava hallituskriisi. Multala: "Rydmanin on lopetettava venkoilu."
Tykkäsin todella paljon jahka kohahdukseltani pystyin.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
MULTALA PUHUI OMILLE KANNATTAJILLE
Se oli poseerausta, ei mitään muuta.
Juu ja sen todella piiiiiitkä naama venyi entisestään.
On muuten harvinaisen epämiellyttävän näköinen.
Miksi demarit aina sepittää satuja ja suorastaan valehtelee? Niiltä on argumentit loppu.
Ps-trollit yrittää saada ketjun poistoon.
En ole kokoomuslainen, mutta nyt nostan Multalalle hattua. Rydman on valtoneuvoston jäsen, se on yhteistyötä, hänen pitää lopettaa sooloilu.
täälläkin näyttää näitä järjestöpohattojen suojelijoita riittävän. Ja innokkaita verojenmaksajia. Ei ihme että maa konkursissa jos tavan suomalaisetkin on näin tyhmiä ovat että uskovat näitä median ja vasemmanlaidan jargoniaa. Olisi varmaan parempi että se loppukonkurssi tulisi vaan lopullisesti ja nopeasti. Silloin olisi vaan pakko purkaa nää kaikki ja aloittaa alusta yhteiskunnan rakentaminen.
Jos Rydmanin pitää säästää omalta tontiltaan niin mistä hänen sit pitäisi säästää jos ei turhista järjestörahoista? Esim päällekkäiset maahanmuuttojärjestöt todellakin kaipaa remonttia, ei kai me Suomessa tarvita kymmeniä järjestäjä ajamaan somppujen asioita??? Juuso irtisanoi itsensä kun ei tähän kyennyt ja nyt kun meillä on ministeri joka hoitaa hommansa niin taas haukutaan?
Rydman täysin oikeassa yrittäessään suitsia järjettömäksi paisunutta järjestökenttäää.
Eikös kysymyksessä ole loppujen lopuksi kansalaistenn verorahoilla maksama toiminta?
Säästöprosentti on jo päätetty. Ei Rydman ole keksimässä mitään uusia säästöjä. Mutta hän haluaa itse päättää yksin, mistä ne säästetään, vaikka hallituksessa on sovittu että kriteerit käydään yhdessä läpi.
Vierailija kirjoitti:
MULTALA PUHUI OMILLE KANNATTAJILLE
Se oli poseerausta, ei mitään muuta.
Juuri näin.
JOKISIPILÄN mukaan suuremmassa eripurassa järjestöjen avustuskriteereistä on kyse pohjimmiltaan siitä, että vaalikausi on saapumassa kohti päättöpistettä.
– Tämä on tämmöinen toistuva kuvio aina viimeinen vuosi ennen vaaleja. Alkaa tällainen julkinen keskustelu, että onko tämä yhteishenki rapautumassa ja kuinka pahoja vaikeuksia siellä hallituksessa on, Jokisipilä kertaa.
Wass toteaa saman: vaalikauden loppupuolella puolueet alkavat profiloitua erillisinä toimijoina.
Se on hänen mukaansa strateginen valinta.
Hallituskauden alkupuolella kompromissit ovat välttämättömiä. Loppupuolella puolueiden on irrottauduttava yhteisestä linjasta, jotta ne voivat palauttaa uskottavuuden omien kannattajiensa silmissä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000012099928.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä surkuhupaisaa, että kokoomus vaatii näiden leikkausten vaikutusten tarkkaa tutkimista. Taviksilta on leikattu vaikka mitä, täysin ilman vaikuttavuusanalyysejä tai ainakaan sellaisista ei ole piitattu.
Tätä palstaa kun lukee näkyy nämä tavikset tykkäävän vaan kun rahat viedään, ei näytä haittaavan mitenkään niin antaa viedä vaan, ollaan me niin onnellista kansaa.
Mihin ne viedään? Suomalainen saa suomalaisten verovaroista ansaintaa. Sinustako olisi parempi, että olisi todella matalat verot ja pieni julkinen sektori ja iso määrä ihmisiä työttöminä ja huonoilla työehdoilla matalapalkkahommissa - kenties tekemässä kahta työtä? Varakkaat vaurastuis entistä nopeamaan tahtiin, kun ei veroteta kummoisesti.
Ei julkinen sektori niin hölmö keksintö ole kuin persut väittää. Totta kai palkkiotasoista eri säätiöissä pitää puhua. Ei ole järkevää, että siellä tienataan 6 000e/kk toimessa, josta ei juurikaan ole hyötyä. Enempi rahaa suorittavaan portaaseen, mutta sehän ei joillekin käy, koska ei saa verottaa. Nimittäin suorittava porras se vasta verovaroja tarvitseekin. Ei pomojen palkat paljoa vie veropotista. Vaikka siis minäkin katsoisin tarkalla kammalla pomojen palkat ja heidän tarpeellisuuden ylipäätään joissakin järjestöissä.
Mutta siitä olen monien kanssa eri mieltä, että kokonaisrahoitusta pitäisi reilusti laskea. Ei pitäisi vaan kohdentaa uudestaan.
En halua maata, jossa voidaan huonosti, jossa 10% tienaa valtaosan euroista ja iso osa kituuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi demarit aina sepittää satuja ja suorastaan valehtelee? Niiltä on argumentit loppu.
Missä kohtaa on demari tässä Multala (kok) - Rydman (ps) saagassa?
Persut taas ketjussa haukkumassa omaa hallituskumppania. Sitten kuitenkin itse uhriutuvat kun RKP äänestää Rydmanin luottamuksessa tyhjää.
Älä jauha paskaa aivopesty vihervassari-idiootti. -eri-