Opetusalalta pois
Moi kaikki! Oletko luokanopettaja, joka on vaihtanut alaa? Kiinnostaisi kuulla minne vaihdoit: lähditkö opiskelemaan jotain ihan uutta vai löysitkö uuden suunnan luokanopettajan tutkinnolla suoraan?
Olen itse tehnyt luokanopettajan töitä nyt 15 vuotta. Vaikka oppilaat on aivan suurenmoisia tyyppejä, ala ei vaan ole se oma paikka. Itseä tukehduttaa työssä opetusalan rakenteet ja arvot. Nuoruudessa valitsin alan väärin. Olen vuosien varrella nähnyt alalla todella erikoista toimintaa, joka toistuu vaikka työpaikkaa vaihtaa. En ole tässä nyt valmis kertomaan tarkemmin, mutta alalta pois pääseminen on itsellä nyt isona tavoitteena.
Muutkin, jotka ovat vaihtaneet aikuisiällä alaa, kuulen mielelläni kokemuksia!
Minä vaihdoin media-alalta aineenopettajaksi yläkouluun. On aika lailla terveempi ilmapiiri kuitenkin.