Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Orpo lupasi 500 kesätyöpaikkaa - virastot: "Yhtäkään nuorta ei ole palkattu koska rahoja ei kuulu"

Vierailija
24.06.2026 |

https://yle.fi/a/74-20232776

 

Verohallinto oli palkannut yhden nuoren. Sillä Suomi nousuun.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pääministeri Orpo houkutteli myös yrityksiä palkkaamaan lisää nuoria kesäksi. Hän lähetti yrittäjille asiasta jopa kirjeen. Yrittäjät eivät lämmenneet"

Vierailija
2/40 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanedustajan mökkitiehen osoitetut rahat kyllä tulevat urakoitsijan tilille sekunnilleen oikeaan aikaan tai etuajassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä Suomi julkisen puolen puuhasteluhommilla muutenkaan mihinkään nouse. 

Vierailija
4/40 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättäen meni nekin rahat viranomaisten perseeseen.

Vierailija
5/40 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi julkiselle puolelle palkattaisiin ketään kesätöihin kun sieltä pitäisi irtisanoa satoja tuhansia ihmisiä vielä? Eiköhän se ole yritysten hommaa palkata jos joku palkkaa... Eikä palkkaa kuten on nähty!

Vierailija
6/40 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kesätyöksi sanoa jos ne alkavat lokakuussa ja päättyvät joulu-tammikuun aikana. Käyttöön "talvityöt"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/40 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi julkiselle puolelle palkattaisiin ketään kesätöihin kun sieltä pitäisi irtisanoa satoja tuhansia ihmisiä vielä? Eiköhän se ole yritysten hommaa palkata jos joku palkkaa... Eikä palkkaa kuten on nähty!

Orpo yritti jo. Hänen paimenkirjeensä ei kovin innostunutta vastaanottoa saanut.

Vierailija
8/40 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä Suomi julkisen puolen puuhasteluhommilla muutenkaan mihinkään nouse. 

Ei nettohaitalliset suojatyöloiset ymmärrä, että yksityinen sektori heille nekin rahat tienaavat. Purevat vain ruokkivaa kättä. Venäjä saisi tehdä denatsifikaation Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/40 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut onneksi saadaan ampumaratoja ja golfaajien etujärjestölle puoli miljoonaa. 

Vierailija
10/40 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä Suomi julkisen puolen puuhasteluhommilla muutenkaan mihinkään nouse. 

Ei nettohaitalliset suojatyöloiset ymmärrä, että yksityinen sektori heille nekin rahat tienaavat. Purevat vain ruokkivaa kättä. Venäjä saisi tehdä denatsifikaation Suomessa.

Valtio tukee valtavasti verorahoilla yksityistä sektoria, pitäisikö rahojen vastineeksi olla työllistämivelvoite? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/40 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat niitä tilastollisia kesätyöpaikkoja.

Vierailija
12/40 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä Suomi julkisen puolen puuhasteluhommilla muutenkaan mihinkään nouse. 

Ei nettohaitalliset suojatyöloiset ymmärrä, että yksityinen sektori heille nekin rahat tienaavat. Purevat vain ruokkivaa kättä. Venäjä saisi tehdä denatsifikaation Suomessa.

Valtio tukee valtavasti verorahoilla yksityistä sektoria, pitäisikö rahojen vastineeksi olla työllistämivelvoite? 

Ihmettelen, jos ei jo ole. Ilman muuta yritys- ym. tukien ehtona pitäisi olla työllistämisvaikutus: nuorten työllistäminen mutta myös ikäsyrjinnän kitkeminen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/40 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättäen meni nekin rahat viranomaisten perseeseen.

Ei, vaan Meri, Rantanen ja Purra tilasivat sillä viinaa ministeriöihinsä = kotiinsa

Vierailija
14/40 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo lupasi 100 000 uutta työllistä/ työpaikkaa eikä saanut aikaiseksi kuin paskaa. Sitten se päätti laskea rimaa ja lupasi 500 työpaikkaa ja vtuiks meni sekin. Ei se pysty oikeesti saamaan aikaan edes YHTÄ työpaikkaa.

Ja kokkareet äänestää tätä selkärangatonta lapamatoa? Jiisus...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/40 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo ja Purra eivät osaa muuta kuin valehdella.

Vierailija
16/40 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpolla on liian kiire politikoida persuja vastaan tai nuoleskella vasemmistopuolueita että se kerkiäisi tehdä jotain lupaustensa suhteen.

Orpo oli jo kauan sitten eduskunnan sisällä suosikkipuoluejohtaja koska tuo nuoleskelee nimenomaan kaikkia kollegoitaan eikä piittaa kansasta pätkääkään. 

Vierailija
17/40 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä Suomi julkisen puolen puuhasteluhommilla muutenkaan mihinkään nouse. 

Ei nettohaitalliset suojatyöloiset ymmärrä, että yksityinen sektori heille nekin rahat tienaavat. Purevat vain ruokkivaa kättä. Venäjä saisi tehdä denatsifikaation Suomessa.

Valtio tukee valtavasti verorahoilla yksityistä sektoria, pitäisikö rahojen vastineeksi olla työllistämivelvoite? 

Tässä on menty metsään. Valtion pitäisi luoda hyvät ja ennustettavat lähtökohdat yritystoiminnalle eikä tukea yksittäisiä yrityksiä tai toimialoja kuin poikkeustilanteissa. Kun lähtökohdat on kunnossa, yritysten on siitä hyvä jatkaa.

Vierailija
18/40 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä Suomi julkisen puolen puuhasteluhommilla muutenkaan mihinkään nouse. 

Ei nettohaitalliset suojatyöloiset ymmärrä, että yksityinen sektori heille nekin rahat tienaavat. Purevat vain ruokkivaa kättä. Venäjä saisi tehdä denatsifikaation Suomessa.

Päätä särkee kun joku poliitikko tai julkisen sektorin suojatyöläinen isoine palkkoineen rupeaa öyhöttämään siitä miten hänkin maksaa omalta osaltaan verot valtion kassaan ja siten pitää yhteiskuntaa pystyssä. Argh. 

Vierailija
19/40 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin on rakennettu tarkoituksella vain näennäiseksi asiaksi, että mukamas jotain on yritetty, mutta sillä tavalla että se käytännössä ei toimi erinäisistä taktisista byrokraattisista ja ajoituksellisista syistä. Tyypillistä halveksittavaa valtion paskamaista toimintaa!!

Vierailija
20/40 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne rahat menee järjestörälssille. Sieltä ei voinut leikata vaikka Ryydman yritti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi