Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tsadi putosi pohjalle – Nämä kaupungit kiinnostavat asuntosijoittajia nyt

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä stadi. Ihan vaan tiedoksi kun seuraavan kerran haluat päteä 😂 

Jokainen syntyperäinen stadilainen tuntee kyllä sketsin josta tsadi on peräisin.

Se että vitsi ei aukea sinulle paljastaa että olet juuri tällainen wannabee-tsadilainen jolle siinä nauretaan.

Vierailija
22/47 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele kirjoittamaan oikein!

käviskö hesuli tai hesat ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että Rovaniemi on ykkösenä. Onko siellä jotain houkuttelevaa, mitä muualta puuttuu?

Oletko elänyt tynnyrissä vai selannut pelkkää vauvaa?

Rovaniemellä on maksukykyisiä asiakkaita joiden ansiosta vuokrakämpästä saa korkeaa tuottoa ihan vuokraustoiminnalla eikä homma pelaa yksinomaan kuplan paisuttamalla asunnon arvonnousulla. 

Tosin rovaniemellä on mitä suurimmassa määrin myös paisuva hintakupla mutta se ei ole täysin tyhjän päällä toisin kuin pk-seudun 2000-luvun vastaava kun turistivirrat takaavat sen että lyhytvuokrauksella tekee koko vuoden tilin sesongin aikana.

On se kupla koska Rovaniemi aikoo hillitä lyhytvuokrausta. 

Vierailija
24/47 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on tsadi?

Tsadi on päähesuli

STADI

HESA

Vierailija
25/47 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli Stad(i) vielä joku kymmenen vuotta sitten, kun Ruotsin vaikutus oli vahva.

Nykyisin Afrikan vaikutus on vahva ja Hesuli on muuttunut muotoon: Tsadi.

Kehitys kehittyy.

Vierailija
26/47 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on tsadi?

Homocity suomen pääkaupunki !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/47 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on tsadi?

Valtio Pohjois-Afrikassa.

Se on Tsad, meillä on tsadi hesoissa

Ei ole tsadia eikä hesoita.

Vierailija
28/47 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida tuntea Detroittia. Lähin vastine olisi Lahti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/47 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsadi on Hese! Eli Hesuli. Monimuotoinen paradiisi. Asuntojen hinnat laskussa.

Hese on Hesburger. Hesulia ei ole olemassakaan.

Vierailija
30/47 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että Rovaniemi on ykkösenä. Onko siellä jotain houkuttelevaa, mitä muualta puuttuu?

Ei tule paljon muuta mieleen kuin turistit. Airbnb-käyttöönkö sijoittajat noita ostelevat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/47 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen Detroit. Mustien joukkotappeluita jo Stockan kulmalla. Onnea vaan niille kenelle jäi musta pekka käteen, siellä mustapekkojen keskellä.

Stokkan kulmalla pääsee verestämään lapsuuden leikkejä: Kuka pelkää mustaa miestä..ja sitten juostaan :-))))))))))

Vierailija
32/47 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä stadi. Ihan vaan tiedoksi kun seuraavan kerran haluat päteä 😂 

Olet hölmö.

Sinä olet idiootti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/47 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et taida tuntea Detroittia. Lähin vastine olisi Lahti.

Eikö Lahti ollut Chicago?

Vierailija
34/47 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loputtomiin paisunut asuntokuplahan on ainoa syy sille että oikeat sijoittajat hankkivat asuntoja helsingistä enää viimeiseen 20 vuoteen. Asuntojen arvonnousu piti yksinään yhtälöä plussalla koska asuntojen absoluuttiset hinnat nousivat aikoja sitten sille tasolle ettei kukaan omalla rahallaan vuokraava kyennyt tai halunnut muuttaa noihin koppeihin sellaisella vuokralla että siitä olisi saanut riittävää tuottoa.

Onneksi veronmaksajien piikki oli auki taivasta myöden että puoli afrikan sarvea saatiin asutettua uusiin kaupunginosiin pränikkään kämppään luomaan illuusiota ns. vetovoimasta ja muuttovoitosta mikä piti hypeä yllä 

Helsingissä vuokratuotto on aina jäänyt pieneksi.  Mitä halvemmat asunnot niin sitä isompi tuotto prosentti.  Samalla rahalla saa "muualta" useamman asunnon tuottamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/47 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että Rovaniemi on ykkösenä. Onko siellä jotain houkuttelevaa, mitä muualta puuttuu?

Siinä syy.

 

https://yle.fi

Lyhytvuokraajat takoivat 21 miljoonaa euroa yhdessä kuukaudessa Rovaniemellä – analyytikko varoittaa riskistä | Lappi

10.2.2026 — Rovaniemi oli joulukuussa Euroopan kalleimpia lyhytvuokrauskaupunkeja. Airbnb-asuntojen määrä on kolmessa vuodessa kuusinkertaistunut.

Seuraava asuntokupla sitten sinne.

Vierailija
36/47 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että Rovaniemi on ykkösenä. Onko siellä jotain houkuttelevaa, mitä muualta puuttuu?

turret

Jos turisteja tarkoitat, niin turre on kyllä aivan eri asia.

Vierailija
37/47 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida tuntea Detroittia. Lähin vastine olisi Lahti.

Eikö Lahti ollut Chicago?

Sekin. Detroitin vastinetta ei oikein ole Suomessa. Joku autioituva kylä tyhjine rakennuksineen, mutta pitäisi olla vielä rikollisuuttakin. Lahti sopii Detroitiksikin parhaiten, Suomen surkein kaupunki.

Vierailija
38/47 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuntaus ei suinkaantarkoita, että Rovaniemi olisi kestävä sijoituskohde...

Vierailija
39/47 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loputtomiin paisunut asuntokuplahan on ainoa syy sille että oikeat sijoittajat hankkivat asuntoja helsingistä enää viimeiseen 20 vuoteen. Asuntojen arvonnousu piti yksinään yhtälöä plussalla koska asuntojen absoluuttiset hinnat nousivat aikoja sitten sille tasolle ettei kukaan omalla rahallaan vuokraava kyennyt tai halunnut muuttaa noihin koppeihin sellaisella vuokralla että siitä olisi saanut riittävää tuottoa.

Onneksi veronmaksajien piikki oli auki taivasta myöden että puoli afrikan sarvea saatiin asutettua uusiin kaupunginosiin pränikkään kämppään luomaan illuusiota ns. vetovoimasta ja muuttovoitosta mikä piti hypeä yllä 

Helsingissä vuokratuotto on aina jäänyt pieneksi.  Mitä halvemmat asunnot niin sitä isompi tuotto prosentti.  Samalla rahalla saa "muualta" useamman asunnon tuottamaan.

Mikäköhän tässä on "aina?".

Ilmeisesti viittaat tällä historian suurimpaan ja ylivoimaisesti pisimpään paisuneeseen 2000-luvun hintakuplaan Helsingissä?

Edellinen mutta paljon lyhyempi kupla koettiin 1980-luvun loppupuoliskolla.

Näitä kahta kuplaa lukuunottamatta vuokratuotto on ollut itsenäisyyden aikana. aina erinomainen pääkaupungissakin.

Suuret kotimaiset intsikat hankkivat asuntosalkkunsa useiden suhdanteiden yli ja kykenevät kuplan aikanakin rakentamaan itse uudistuotantonsa joten ne eivät kärsi grynderien ja flippaajien hintoihin puhaltamasta kuumasta ilmasta. Näiden vuokratuotto vain nousee kuplassa kun vuokrat nousevat mutta asunnot on ostettu keskimäärin normaalihintaan.

Vierailija
40/47 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuntaus ei suinkaantarkoita, että Rovaniemi olisi kestävä sijoituskohde...

Kyse on puhtaasti siitä tuleeko Rovaniemestä pysyvämpikin massaturismikohde vai hyytyykö hype kun eksoottisuus katoaa.

Tuo on puhtaasti näitä once in a lifetime-kohteita eli paikka jossa käydään pikaisella reissulla vain siksi että olet ainoa tuttavapiirissäsi joka voi sanoa vierailleensa siellä mutta jonne et kerran siellä käytyäsi palaa enää vahingossakaan takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän