Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tsadi putosi pohjalle – Nämä kaupungit kiinnostavat asuntosijoittajia nyt

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele kirjoittamaan oikein!

Vierailija
2/47 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, että Rovaniemi on ykkösenä. Onko siellä jotain houkuttelevaa, mitä muualta puuttuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tsadi?

Vierailija
4/47 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on tsadi?

Tsadi on hesoissa oleva ryssåläisten pääkaupunki

Vierailija
5/47 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on tsadi?

Valtio Pohjois-Afrikassa.

Vierailija
6/47 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että Rovaniemi on ykkösenä. Onko siellä jotain houkuttelevaa, mitä muualta puuttuu?

turret

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/47 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on tsadi?

Tsadi on päähesuli

Vierailija
8/47 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loputtomiin paisunut asuntokuplahan on ainoa syy sille että oikeat sijoittajat hankkivat asuntoja helsingistä enää viimeiseen 20 vuoteen. Asuntojen arvonnousu piti yksinään yhtälöä plussalla koska asuntojen absoluuttiset hinnat nousivat aikoja sitten sille tasolle ettei kukaan omalla rahallaan vuokraava kyennyt tai halunnut muuttaa noihin koppeihin sellaisella vuokralla että siitä olisi saanut riittävää tuottoa.

Onneksi veronmaksajien piikki oli auki taivasta myöden että puoli afrikan sarvea saatiin asutettua uusiin kaupunginosiin pränikkään kämppään luomaan illuusiota ns. vetovoimasta ja muuttovoitosta mikä piti hypeä yllä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/47 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että Rovaniemi on ykkösenä. Onko siellä jotain houkuttelevaa, mitä muualta puuttuu?

Turisteja

Vierailija
10/47 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on tsadi?

Valtio Pohjois-Afrikassa.

Se on Tsad, meillä on tsadi hesoissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/47 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa. Sukumme on ollut täällä sukupolvien ajan. Tämä on meidän kotikaupunki. Muut voivat aina lähteä pois jos huvittaa. 

Vierailija
12/47 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsadi on Hese! Eli Hesuli. Monimuotoinen paradiisi. Asuntojen hinnat laskussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/47 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että Rovaniemi on ykkösenä. Onko siellä jotain houkuttelevaa, mitä muualta puuttuu?

Oletko elänyt tynnyrissä vai selannut pelkkää vauvaa?

Rovaniemellä on maksukykyisiä asiakkaita joiden ansiosta vuokrakämpästä saa korkeaa tuottoa ihan vuokraustoiminnalla eikä homma pelaa yksinomaan kuplan paisuttamalla asunnon arvonnousulla. 

Tosin rovaniemellä on mitä suurimmassa määrin myös paisuva hintakupla mutta se ei ole täysin tyhjän päällä toisin kuin pk-seudun 2000-luvun vastaava kun turistivirrat takaavat sen että lyhytvuokrauksella tekee koko vuoden tilin sesongin aikana.

Vierailija
14/47 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen Detroit. Mustien joukkotappeluita jo Stockan kulmalla. Onnea vaan niille kenelle jäi musta pekka käteen, siellä mustapekkojen keskellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/47 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että Rovaniemi on ykkösenä. Onko siellä jotain houkuttelevaa, mitä muualta puuttuu?

Siinä syy.

 

https://yle.fi

Lyhytvuokraajat takoivat 21 miljoonaa euroa yhdessä kuukaudessa Rovaniemellä – analyytikko varoittaa riskistä | Lappi

10.2.2026 — Rovaniemi oli joulukuussa Euroopan kalleimpia lyhytvuokrauskaupunkeja. Airbnb-asuntojen määrä on kolmessa vuodessa kuusinkertaistunut.

Vierailija
16/47 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele kirjoittamaan oikein!

Osaan kirjoittaa. Tsadi ja Tsad, ei mitään eroa. Samannäköisiä ihmisiä löntystelee kaduilla.

Vierailija
17/47 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diversiteetin kasvaessa alkuasukkaat pakenee ja hinnat tippuu.

Tuollainen kehityskulku on käynyt jo monessa kaupunginosassa.

Vierailija
18/47 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä stadi. Ihan vaan tiedoksi kun seuraavan kerran haluat päteä 😂 

Vierailija
19/47 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele kirjoittamaan oikein!

Stadi (1550-1999) oli suomalaisten kaupunki. Rest in peace.

Tsadi (2000 ->) puolestaan sen paikalle perustettu vastaanottokeskus jolla on jostain syystä oma vaakuna ja kaupungin oikeudet.

Vierailija
20/47 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä stadi. Ihan vaan tiedoksi kun seuraavan kerran haluat päteä 😂 

Olet hölmö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän