Tsadi putosi pohjalle – Nämä kaupungit kiinnostavat asuntosijoittajia nyt
Kommentit (47)
Jännä, että Rovaniemi on ykkösenä. Onko siellä jotain houkuttelevaa, mitä muualta puuttuu?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tsadi?
Tsadi on hesoissa oleva ryssåläisten pääkaupunki
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tsadi?
Valtio Pohjois-Afrikassa.
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että Rovaniemi on ykkösenä. Onko siellä jotain houkuttelevaa, mitä muualta puuttuu?
turret
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tsadi?
Tsadi on päähesuli
Loputtomiin paisunut asuntokuplahan on ainoa syy sille että oikeat sijoittajat hankkivat asuntoja helsingistä enää viimeiseen 20 vuoteen. Asuntojen arvonnousu piti yksinään yhtälöä plussalla koska asuntojen absoluuttiset hinnat nousivat aikoja sitten sille tasolle ettei kukaan omalla rahallaan vuokraava kyennyt tai halunnut muuttaa noihin koppeihin sellaisella vuokralla että siitä olisi saanut riittävää tuottoa.
Onneksi veronmaksajien piikki oli auki taivasta myöden että puoli afrikan sarvea saatiin asutettua uusiin kaupunginosiin pränikkään kämppään luomaan illuusiota ns. vetovoimasta ja muuttovoitosta mikä piti hypeä yllä
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että Rovaniemi on ykkösenä. Onko siellä jotain houkuttelevaa, mitä muualta puuttuu?
Turisteja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tsadi?
Valtio Pohjois-Afrikassa.
Se on Tsad, meillä on tsadi hesoissa
Ei haittaa. Sukumme on ollut täällä sukupolvien ajan. Tämä on meidän kotikaupunki. Muut voivat aina lähteä pois jos huvittaa.
Tsadi on Hese! Eli Hesuli. Monimuotoinen paradiisi. Asuntojen hinnat laskussa.
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että Rovaniemi on ykkösenä. Onko siellä jotain houkuttelevaa, mitä muualta puuttuu?
Oletko elänyt tynnyrissä vai selannut pelkkää vauvaa?
Rovaniemellä on maksukykyisiä asiakkaita joiden ansiosta vuokrakämpästä saa korkeaa tuottoa ihan vuokraustoiminnalla eikä homma pelaa yksinomaan kuplan paisuttamalla asunnon arvonnousulla.
Tosin rovaniemellä on mitä suurimmassa määrin myös paisuva hintakupla mutta se ei ole täysin tyhjän päällä toisin kuin pk-seudun 2000-luvun vastaava kun turistivirrat takaavat sen että lyhytvuokrauksella tekee koko vuoden tilin sesongin aikana.
Suomen Detroit. Mustien joukkotappeluita jo Stockan kulmalla. Onnea vaan niille kenelle jäi musta pekka käteen, siellä mustapekkojen keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että Rovaniemi on ykkösenä. Onko siellä jotain houkuttelevaa, mitä muualta puuttuu?
Siinä syy.
Lyhytvuokraajat takoivat 21 miljoonaa euroa yhdessä kuukaudessa Rovaniemellä – analyytikko varoittaa riskistä | Lappi
10.2.2026 — Rovaniemi oli joulukuussa Euroopan kalleimpia lyhytvuokrauskaupunkeja. Airbnb-asuntojen määrä on kolmessa vuodessa kuusinkertaistunut.
Vierailija kirjoitti:
Opettele kirjoittamaan oikein!
Osaan kirjoittaa. Tsadi ja Tsad, ei mitään eroa. Samannäköisiä ihmisiä löntystelee kaduilla.
Diversiteetin kasvaessa alkuasukkaat pakenee ja hinnat tippuu.
Tuollainen kehityskulku on käynyt jo monessa kaupunginosassa.
Se on kyllä stadi. Ihan vaan tiedoksi kun seuraavan kerran haluat päteä 😂
Vierailija kirjoitti:
Opettele kirjoittamaan oikein!
Stadi (1550-1999) oli suomalaisten kaupunki. Rest in peace.
Tsadi (2000 ->) puolestaan sen paikalle perustettu vastaanottokeskus jolla on jostain syystä oma vaakuna ja kaupungin oikeudet.
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä stadi. Ihan vaan tiedoksi kun seuraavan kerran haluat päteä 😂
Olet hölmö.
Opettele kirjoittamaan oikein!