Pystyykö rintsikoiden selkäpuolelle ostamaan mitään "välikappaletta", mikä pitäisi olkaimet ylhäällä?
Olkaimet valuu kaikissa rintsikoissa ja on ärsyttävää nostella niitä koko ajan. Kyllä, voi olla väärä koko tai huono kroppa, mutta se ei nyt ratkaise ongelmaa ja uusia en kestä ostaa. Onko muuta ratkaisua saada olkaimet pysymään?
Eivät valitettavasti ole irroitettavat olkaimet, että ristiinkään saisi.
Kommentit (45)
Miksiköhän rintaliivit ovat niin huonosti suunniteltuja, että ne täytyy tuunata paremmiksi? Miehetkö niitä suunnittelee? Ainakin joku, joka ei rintaliivejä itse käytä.
Miehenä en rintsikoista tiedä mutta lapsena kun harrastin painia ja trikoot oli liian isot hintelälle pojalle niin olkaimet laitettiin ristiin, että pysyy trikoot ylhäällä 😅
Vierailija kirjoitti:
Mikä likussa tai rintsikoissa on vikana, kun seisoma-asennossa rintsikoiden olkaimet ovat juuri sopivan kireät, mutta istuessa niin väljät, että valuvat hartioilta eikä minulla edes ole pullohartioita.
Huono ryhti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irrota olkaimet takaa ja ompele ne uudelleen kiinni niin lähelle keskiselkää kuin voit. Ei valu enää.
Terkuin toinen luisuilla olkapäillä varustettu.
Teillä on väärä ympärysmitta liiveissä. Oikean kokoiset ei valu. Tuo "leikkaa irti" kuilostaa halpismallilta.
Ei välttämättä. En edes halua tietää paljon ostin elämäni aikana rintaliivejä ennen rintojenpienennysleikkausta. Aina joko olkaimet valui, rintojen sivut hiertyivät tai rinnat eivät mahtuneet kuppeihin. Joku mätti kaikissa liiveissä.
Rintojenpienennysleikkauksen jälkeen tajusin että olin vain sen mallinen isoilla rinnoilla, että kaikissa liiveissä tarpeeksi iso kuppikoko tarkoitti että olkaimet alkaa tavallaan kainaloistani. Hankala selittää, mutta pieni kroppa ja isot rinnat vaan teki sen että kaikki kupit oli liian leveitä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä sellaisia klipsejä millä olkaimet voi yhdistää, ainakin jossain Lindexillä tms. on joskus ollut. En tosin ole kokeillut mutta itsellä sama vaiva kun kapeat pullonkaulahartiat. Yritän suosia sellaisia malleja joissa se olkain lähtisi mahdollimman "keskeltä" kuppia eikä ihan reunasta.
On niitä myytävänä. Olen ostanut vaatekaupoista ja netistä tilasin eri väreissä
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän rintaliivit ovat niin huonosti suunniteltuja, että ne täytyy tuunata paremmiksi? Miehetkö niitä suunnittelee? Ainakin joku, joka ei rintaliivejä itse käytä.
Ne on suunniteltu näköjään sitä silmälläpitäen että käyttäjä pukee ns, antavan puseron, jossa rintamus on hyvin esillä. Olkain alkaa liian sivulta
Vierailija kirjoitti:
Voihan sinne selkämykseen laittaa satiininauhalla olkaimia lähemmäs toisiaan.
Helpointa on ostaa rintsikat, joissa olkaimet ovat takana lähellä toisiaan. Jollei löydy, voi ostaa isommalla ympärysmitalla ja omella kavennukset lähelle hakasia.
No silloin ne vasta valuvatkin, edessä olkaimen kiinnitys liian lähellä kainoloa
Vierailija kirjoitti:
Homomiehet suunnittelee.
Taisin aiemmin vastata leveyssuunnan välikappaleesta.
Suosittelen sporttiliivejä Lidlistä, myös arkikäyttöön. Toki kaikki mallit eivät ole yhtä hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpointa on ostaa rintsikat, joissa olkaimet ovat takana lähellä toisiaan. Jollei löydy, voi ostaa isommalla ympärysmitalla ja omella kavennukset lähelle hakasia.
No silloin ne vasta valuvatkin, edessä olkaimen kiinnitys liian lähellä kainoloa
Ei valu. Kokeile vaikka.
Ostan rintaliivini alan kaupasta. On hieman hintavampia, kuitenkin olkaimet pysyy paikoillaan. Väsyin aikoinani jatkuvaan olkainten valumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Helponta kun irrottaa olkainten alaosat ja solmii yhteen, niin että se olkain kulkee niskan takaa.
Seppo, älä viitsi.
Vierailija kirjoitti:
Helponta kun irrottaa olkainten alaosat ja solmii yhteen, niin että se olkain kulkee niskan takaa.
Vielä helpompaa on, kun ostaa oikeankokoiset liivit.
Ei sen kokoiset, joiden kuvittelee olevan oikeaa kokoa, vaan oikeasti oikean kokoiset. Suosittelen aloittajalle käyntiä liiveihin erikoistuneessa myymälässä. Ei sieltä ole pakko mitään ostaa, jos ei raaski kunnon liiveistä maksaa, mutta tietäisitpä sitten edes todellisen kokosi.
Vierailija kirjoitti:
Koska suurin osa käyttää väärän kokoisia liivejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä katkaisin kuminauhasta ihan pätkän ja tein lenkin solmulla olkainten ympärille, tuli ns. painijan toppi. Toimii !
Ja sitten liivit pitää pukea pään yli?
Kuinkas muutenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä helpompaa on, kun ostaa oikeankokoiset liivit.
Ei sen kokoiset, joiden kuvittelee olevan oikeaa kokoa, vaan oikeasti oikean kokoiset. Suosittelen aloittajalle käyntiä liiveihin erikoistuneessa myymälässä. Ei sieltä ole pakko mitään ostaa, jos ei raaski kunnon liiveistä maksaa, mutta tietäisitpä sitten edes todellisen kokosi.
Kyllä se koko vaihtelee mallista riippuen. Olen ostanut erikoisliikkeestä ja halppisliikkeestä. Toki koko pitää olla oikea, mutta myös mallin. Ei kaikki sovi kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Mikä likussa tai rintsikoissa on vikana, kun seisoma-asennossa rintsikoiden olkaimet ovat juuri sopivan kireät, mutta istuessa niin väljät, että valuvat hartioilta eikä minulla edes ole pullohartioita.
Missä likussa?