Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois, lomat lyhyemmiksi ja työterveysjärjestelmä roskiin

Vierailija
23.06.2026 |

Seuraavat työelämän heikennykset tulossa. T. Kokoomus 


 

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeiston unelma:

- Verovaroilla pyörivä julkinen sektori on pelkkää taakka veroja maksavalle omistavalle luokalle, joten se täytyy ajaa alas ja julkisen sektorin työntekijät kilometritehtaalle.

- Työttömiksi jääneet julkisen sektorin työntekijät ovat automaattisesti kelarottia, joita täytyy kepillä pieksäen ohjata töihin yksityiselle sektorille.

- Yksityisen sektorin työntekijät taas vaativat liikaa palkkaa, lomia, vanhempainvapaita, ylityökorvauksia ja  lomapäiviä. On siis heidän vikansa, että suomalaiset yritykset eivät ole kilpailukykyisiä kiinalaisten kanssa. Kiinalaiset kun suostuvat (tai joutuvat suostumaan) moderniin orjatyöhön. Kuten eräskin oikeistoajattelija on todennyt, ei palkalla tarvitse tulla toimeen. 

- Suomeen tarvitaan halpatyövoimaa mieluiten suomalaisista työntekijöistä. Jos yksi työ ei riitä elättämään perhettä, niin sitten tulee etsiä sivutoimi illoiksi ja viikonlopuiksi.

- Jos pienellä palkalla henkihieveriin raataminen ei tuo onnea, niin on täysin ihmisen omalla vastuulla siirtyä omistavaan luokkaan ryhtymällä menestyväksi yrittäjäksi tai sijoittajaksi. 

Vierailija
22/48 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 päiväinen työvikko veronmaksajien piikkiin on seuraava vaatimus EK:n kommareille. 👈

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjät on veronmaksajan kukkarolla kehdosta hautaan.

Vierailija
24/48 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkat ovat perinteisesti olleet suurimmillaan täystyöllisyydessä ja pienempiä heikommassa taloustilanteessa.Kokkarilogiikka ontuu pahasti.

Vierailija
25/48 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään listaa, mitkä yritykset kuuluu Suomen yrittäjiin? Että osaa niitä välttää.

Tästä:

https://www.yrittajat.fi/jasenyys/yrityshakemisto/

Vierailija
26/48 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjät on veronmaksajan kukkarolla kehdosta hautaan.

Kokoomuskommunismia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/48 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleislakko!

Vierailija
28/48 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö koko sy ole täynnä lestojen kattofirmoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/48 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjien esitysten taustalla on tavoite kasvattaa vuosittaista työaikaa niin yksityisellä kuin julkisella sektorilla työnantajien kustannuksia kasvattamatta.

Eikö helpoin tapa olisi järkeistää julkisen aan ylipitkät lomat, jotka me maksamme veroina? Sillä olisi jo suuri merkitys valtion talouteen. 

Juuri noin. Mutta ei tule tapahtumaan, koska meillä vihervasemmistolaisten hellimään jättiylisuureen ja tehottomaan julkiseen sektoriin muut puolueet eivät tohdi koskea. Ehkä perusuomalaiset ovat poikkeus. Siihen puututaan vasta sitten, kun iMF:n, Eu:n ja velkojien edustajien troikka sanelee ja siihen ei kauan tällä tahdilla mene.

Vierailija
30/48 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleislakko!

Ei se nyt vaan noin mene, kun asenteet on nuijittu kaikille jo pienestä pitäen. Liitot kuntoon niin, että ne oikeasti ja sitkeästi ajavat jäsentensä etua. Se oli se vipuvarsi ennenkin. Kuinka saat jonkun yleislakon aikaan, jos ihmiset kuuluvat korkeintaan siihen loimaan liittoon tai pelkäävät liittyä (ulkkikset).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/48 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö koko sy ole täynnä lestojen kattofirmoja?

Onneksi ei, mutta olet oikeassa, että lestafirmat puijaavat asiakkaitaan ja kohtelevat ja maksavat työntekijöilleen huonosti.

Vierailija
32/48 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota saatte, jos äänestätte taas valtaan sekoomuksen ja pershuorat. Työnantajan paikallista sanelua. Tuo Suomen yrittäjien paskaihmissaasta todellakin vetää suomalaisten työehdot vaikka bangladeshilaiselle tasolle, jos sen vain se annetaan tehdä. Oksettava läjä paskaa, jota ei voi ihmisenä pitää eikä pitäisi ihmisenä kohdella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/48 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos elää palkkatuloilla ja äänestää kokoomusta, on kyllä melkoinen aasi. 

Paitsi että kyseessä ei ole pelkkä kokoomus vaan kaikkien hallituspuolueitten yhteinen linja. Persut tukee tätä, kristilliset ja RKP tukee tätä. Ovat tukeneet koko hallituskauden. Tässä kohtaa jos rupeaa rimpuilemaan irti hallituksen linjasta se ei enää ole muuta kuin iltalypsy seuraavia vaaleja varten.

Vierailija
34/48 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnantajien velvollisuus järjestää työterveyshuolto lopetaan tilalle tarvitaan aikuusneuvolajärjestelmä jonka piiriin kaikki työikäiset kuuluisivat ja jonka järjestelmän pääpaino olisi ennalta ehkäisevässä terveyshuollossa: säännölliset terveystarkastukset ja -seulonnat eri ikäryhmille. Taitaisi olla aikuisneuvolajärjestelmä jopa parempi kuin työterveysjärjestelmä jonka puitteissa työntekijät saavat hyvinkin eri tasoista terveyspalvelua riippuen siitä millaisen paketin työnantaja on ostanut. Se olisikin sitten pohdinna paikka millä aikuisneuvolajärjestelmä rahoitettaisiin ja tuskin työnantasektori voisi välttyä osallistumasta tämänkin järjestelmän rahoitukseen sillä olisihan kuitenkin kysymys heidän työvoimansa terveyden huollosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/48 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään listaa, mitkä yritykset kuuluu Suomen yrittäjiin? Että osaa niitä välttää.

Jos tarvitset esim.kaivoskoneen, voit ostaa sen ulkomailta. Jos kaipaat okt:n kokoisia moottoreita, niin nekin voit ostaa ulkomailta. Jos omistat metsää ja haluat tehdä kaupat metsäyhtiön kanssa, niin voit sanoa heille, että metsäkoneet tulevat sitten ulkomailta. JNE: JNE:

Vierailija
36/48 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun haluat marsun pyydä ponia.

EK haluaa, että kun työntekijä haluaa 2000 euron kk-palkkaa, hän pyytää 1000 euroa ja saa 900 euroa.

Vierailija
37/48 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos työnantajien velvollisuus järjestää työterveyshuolto lopetaan tilalle tarvitaan aikuusneuvolajärjestelmä jonka piiriin kaikki työikäiset kuuluisivat ja jonka järjestelmän pääpaino olisi ennalta ehkäisevässä terveyshuollossa"

 

EK ja nykyiset hallituspuolueet nauravat räkäisesti ajatuksellesi. 

Vierailija
38/48 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomeen tarvitaan halpatyövoimaa mieluiten suomalaisista työntekijöistä."

 

Kuka sanoo, että tarvitaan? Ei ainakaan yrittäjät, jotka mieluiten palkkaa muita kuin suomalaisia.  

Vierailija
39/48 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään listaa, mitkä yritykset kuuluu Suomen yrittäjiin? Että osaa niitä välttää.

Aika moni pienyrittäjä kuuluu tuohon yhdistykseen ilman, että heillä on mitään osaa ja arpaa koko yhdistyksen ja sen ulostulojen kanssa. Moni kuuluu sen alaisuudessa oleviin paikallisyhdistyksiin, joilla on enemmän (paikallista) toimintaa.

Vierailija
40/48 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten paluu 14-tuntisiin työpäiviin, lauantait mukaan lukien.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä